Niezale¿ne Forum Projektu Cheops

Archiwum => ¦mietnik => W±tek zaczêty przez: Enigma Wrzesieñ 20, 2008, 17:38:19



Tytu³: Odp: Przeniesiony "Katolicyzm - zak³amana i barba¿yñska religia"
Wiadomo¶æ wys³ana przez: Enigma Wrzesieñ 20, 2008, 17:38:19
1215 - Grzegorz VII (1073-85) chcia³ wprowadziæ spowied¼ uszn±, gdy sta³ siê papie¿em, ale dogmat w tej sprawie wyda³ dopiero IV sobór laterañski.(13) Tymczasem Pismo ¦wiête nie zawiera ani jednego przyk³adu spowiedzi usznej! Mówi o spowiedzi serca, do której nie trzeba po¶rednictwa cz³owieka (Ps.51:1-11). Zachêca do wyznawania grzechów Bogu, gdy¿ "ka¿dy, kto w Niego wierzy, przez Jego imiê otrzymuje odpuszczenie grzechów" (Dz.Ap.10:43). Pan Jezus uczy³ spowiadaæ siê bezpo¶rednio do Boga, gdy¿ tylko On mo¿e odpu¶ciæ: "Ty za¶, gdy chcesz siê modliæ, wejd¼ do swej izdebki, zamknij drzwi i módl siê do Ojca twego... Wy zatem tak siê módlcie: Ojcze nasz, który jeste¶ w niebie... przebacz nam nasze winy." (Mat.6:6-12). Aposto³owie, gdyby otrzymali autorytet odpuszczania grzechów korzystaliby z niego, bo okazji nie brakowa³o, np. gdy Szymon z Samarii pope³ni³ grzech, Piotr zamiast go wyspowiadaæ, poleci³ mu, ¿eby wyzna³ grzech Bogu: "Odwróæ siê od tej nieprawo¶ci swojej i pro¶ Pana, czy nie móg³by ci byæ odpuszczony zamys³ serca twego" (Dz.Ap.8:22).

1215 - Najwa¿niejsz± ceremoni± Ko¶cio³a rzymskiego jest ofiara mszy ¶wiêtej, a wiêc przeistoczenie chleba i wina w cia³o i krew Chrystusa, które nastêpnie ofiarowane jest za grzechy. Z teori± o przeistoczeniu wyst±pi³ mnich Radbertus Paschasius (800-865), ale napotka³ na sprzeciw teologów katolickich. Dopiero sobór laterañski IV zatwierdzi³ j± jako dogmat w 1215 roku. Wed³ug podrêcznika dla duchownych katolickich: "Sam Bóg pos³uszny wypowiedzianym przez kap³anów s³owom B Hoc est corpus meum ("To jest cia³o moje") - zstêpuje na o³tarz, przychodzi gdzie go zawo³aj±, ilekroæ go zawo³aj±, oddaj±c siê w ich rêce, choæby byli jego nieprzyjació³mi. Gdy ju¿ przyjdzie, pozostaje ca³kowicie w ich gestii; przesuwaj± Go z miejsca na miejsce jak im siê podoba, mog± te¿, je¶li sobie ¿ycz±, zamkn±æ Go w tabernakulum, zostawiæ na o³tarzu lub usun±æ na zewn±trz ko¶cio³a, mog± te¿, je¶li tak postanowi±, spo¿yæ Jego cia³o lub podaæ innym jako pokarm."(14) Wed³ug katechizmu katolickiego w czasie mszy "ofiaruje siê prawdziwe cia³o i krew Chrystusa, a nie ich symbol."(15) Dogmat mówi, ¿e "msza ¶wiêta jest prawdziw± i dos³own± ofiar± sk³adan± Bogu"(16) Zaprzecza to jednak ostatnim s³owom Jezusa: "Wykona³o siê!" (Jan 19:30. Pismo ¦wiête mówi o ofierze Jezusa: "Z³o¿ywszy raz na zawsze jedn± ofiarê za grzechy, zasiad³ po prawicy Boga, oczekuj±c tylko, a¿ nieprzyjaciele Jego stan± siê podnó¿kiem nóg Jego. Jedn± bowiem ofiar± udoskonali³ na wieki tych, którzy s± u¶wiêceni... gdzie za¶ jest ich odpuszczenie, tam ju¿ wiêcej nie zachodzi potrzeba ofiary za grzechy." (Hebr.10:12-14. 1. Ofiara Jezusa Chrystusa by³a doskona³a i nie wymaga powtarzania. Ofiara mszy ¶wiêtej jest wiêc nie tylko zbêdna, ale kwestionuje doskona³o¶æ i wystarczalno¶æ ofiary Chrystusa.

1220 - Papie¿ Honoriusz nakaza³, aby ludzie oddawali hostii taki sam kult, jaki nale¿y siê tylko Bogu (³ac. latria). Parafianie oddaj± op³atkowi tak± cze¶æ ¿egnaj±c siê, gdy przechodz± obok ko¶cio³a lub gdy wchodz± do niego, czy te¿ na widok hostii obnoszonej w procesji. Op³atek jest jednak wytworem ludzkiej rêki, dlatego oddawanie mu czci nale¿nej tylko Bogu jest ba³wochwalstwem, sprzecznym zarówno z II przykazaniem Bo¿ym (Wyj.20:4-6), jak i z duchem Ewangelii (Jan 4:24).

1229 - Sobór w Tuluzie zakaza³ pod kar± ¶mierci wszystkim z wyj±tkiem duchownych posiadania a nawet czytania Pisma ¦wiêtego, nie tylko w jêzykach narodowych, ale i w ³aciñskim!(17) Bóg natomiast zaleca³, aby wszyscy wierz±cy czytali, rozumieli i znali S³owo Bo¿e: "Ca³e Pismo przez Boga jest natchnione i po¿yteczne do nauki, do wykrywania b³êdów, do poprawy, do wychowywania w sprawiedliwo¶ci, aby cz³owiek Bo¿y by³ doskona³y, do wszelkiego dobrego dzie³a przygotowany" (2Tym.3:16-17).

1252 - Papie¿ Innocenty IV zatwierdzi³ bull± Ad extirpanda u¿ycie tortur i g³odu wobec pos±dzonych o herezjê.(1 Inkwizytorzy, zwykle dominikanie, torturowali ludzi m.in. przy pomocy: wykrêcania i ³amania ko¶ci, wyrywania paznokci, mia¿d¿enia palców i g³owy, o¶lepiania, przypiekania rozpalonym ¿elazem.(19)

1414 - Sobór w Konstancji zabroni³ laikatowi spo¿ywania wina w czasie komunii, choæ Pismo ¦wiête nakazuje spo¿ywaæ komuniê pod dwiema postaciami: chleba i wina - zarówno na pami±tkê przebitego cia³a Chrystusa, jak przelanej przez Niego na krzy¿u krwi (Mat.26:27; 1Kor.11:24-26).

1439 - Wprowadzona przez Grzegorza I nauka o czy¶æcu (593 rok) wywo³a³a wiele kontrowersji, ale dobrze p³atne odpusty i msze za dusze zmar³ych okaza³y siê dla Ko¶cio³a tak intratnym biznesem, ¿e sobór we Florencji uchwali³ dogmat, wed³ug którego mo¿na nabyæ zbawienie cierpieniem w czy¶æcu i ofiarami. W ten sposób, ludzkimi uczynkami (odpustami i ofiarami), zakwestionowano doskona³o¶æ ofiary Chrystusa, która wystarcza, aby zbawiæ ka¿dego pokutuj±cego grzesznika (Tyt.2:11; 1Jana 1:9; 2:1-2). Sobór watykañski II utrzyma³ ten dogmat, wyja¶niaj±c: "Od najwcze¶niejszych czasów w Ko¶ciele dobre uczynki ofiarowano Bogu za zbawienie grzeszników".(20) Pismo ¦wiête nazywa zbawienie z ludzkich uczynków " tajemnic± bezbo¿no¶ci", przeciwstawiaj±c mu "tajemnicê pobo¿no¶ci", a wiêc Dobr± Nowinê o zbawieniu dziêki ofierze Jezusa Chrystusa: "£ask± bowiem jeste¶cie zbawieni przez wiarê. A to pochodzi nie od was, lecz jest darem Boga: nie z uczynków, aby siê nikt nie chlubi³" (Efez. 2:8-9). Kupczenie odpustami praktykowane przez Ko¶ció³ rzymski wywo³a³o Reformacjê i przyczyni³o siê do powstania ko¶cio³ów protestanckich. Trwa ono niestety do dzi¶.

1441 - Sobór florencki wyda³ formalny zakaz obchodzenia soboty, jako dnia ¶wiêtego.(21) Sobota ¶wiêcona by³a przez wielu chrze¶cijan jeszcze w XV wieku (jak wynika m.in. z zapisków soboru w Bergen(22)), zw³aszcza przez waldensów i anabaptystów, a za ich spraw± przez wielu chrze¶cijan m.in. na terenie Czech, Moraw, S³owacji i ¦l±ska.(23)

1545 - Sobór w Trydencie uzna³ ludzkie tradycje przyjête przez Ko¶ció³ za autorytet w sprawach wiary przynajmniej równy Pismu ¦wiêtemu! Pan Jezus za¶ tak powiedzia³ o niebiblijnych tradycjach religijnych: "S³usznie prorok Izajasz powiedzia³ o was, ob³udnikach, jak jest napisane: Ten lud czci Mnie wargami, lecz sercem swym jest daleko ode Mnie. Ale czci Mnie na pró¿no, ucz±c zasad podanych przez ludzi. Uchylili¶cie przykazanie Bo¿e, a trzymacie siê ludzkiej tradycji" (Mar.7:6-.

1546 - Sobór w Trydencie doda³ do kanonu Pisma ¦wiêtego kilka ksi±g, a mianowicie: Tobiasza, Judyty, 1 i 2 Machabejsk±, M±dro¶ci, Syracha, Barucha, modlitwê trzech m³odzieñców i dwa rozdzia³y w ksiêdze Daniela.(24) W katolickich wydaniach Biblii nazywa siê je "drugokanonicznymi". Uznanie ich za natchnione jest b³êdem, gdy¿ po pierwsze zawieraj± b³êdy chronologiczne, historyczne i teologiczne, a po drugie, S³owo Bo¿e przestrzega przed dodawaniem czegokolwiek do swej tre¶ci: "Do s³ów Jego nic nie dodawaj, by ciê nie skara³: nie uzna³ za k³amcê" (Prz.30:6). Jezus zapowiedzia³: "Ja ¶wiadczê ka¿demu, kto s³ucha s³ów proroctwa tej ksiêgi: je¶liby kto¶ do nich cokolwiek do³o¿y³, Bóg mu do³o¿y plag zapisanych w tej ksiêdze" (Apok.22:1.

1846 - Papie¿ Grzegorz XVI (1831-46) potêpi³ w encyklice Mirari Vos ideê rozdzia³u ko¶cio³a od pañstwa, wolno¶æ sumienia nazwa³ "zgubnym b³êdem, który przywodzi pañstwa do ruiny",(25) a wolno¶æ prasy "zara¼liwym b³êdem".(26) Pius IX (1846-7 powiedzia³: "Doktryny czy brednie w obronie swobód sumienia to absurd i najzara¼liwszy b³±d, straszliwa plaga, której nale¿y siê wystrzegaæ jak ognia."(27) Papie¿ Leon XIII (1878-1903) napisa³: "Bezprawiem jest domagaæ siê, broniæ, czy nadawaæ ludziom bezwarunkow± wolno¶æ my¶li, mowy, pióra, czy nabo¿eñstwa."(2

1854 - Pius IX og³osi³ dogmat o Niepokalanym Poczêciu Maryi. Nie wszyscy wiedz±, ¿e nie chodzi w nim wcale o to, ¿e Maryja poczê³a Jezusa jako dziewica, lecz o to, ¿e Maryja urodzi³a siê bez grzechu, a wiêc tak samo jak Jezus. Nie wszyscy wiedz± na czym polega dogmat o Niepokalanym Poczêciu Marii. Otó¿ nie chodzi w nim bynajmniej o to, ¿e Maria poczê³a Jezusa, jako dziewica, bo z tym zgadzaj± siê wszyscy chrze¶cijanie. Dogmat ten g³osi, ¿e Maria urodzi³a siê bez tzw. grzechu pierworodnego, tak samo jak Jezus, a wiêc, ¿e matka urodzi³a Mariê w sposób nadprzyrodzony. Implikacje tej doktryny s± powa¿ne, bo sugeruj±, ¿e Jezus nie jest jedynym, który narodzi³ niepokalany, jak naucza S³owo Bo¿e (Rzym.3:23-24). Maryja by³a wzorem czysto¶ci i pos³uszeñstwa, ale nie by³a bez grzechu, gdy¿ wszyscy ludzie rodz± siê w grzechu (Ps.51:7; Rzym.3:10). Maryja potrzebowa³a Zbawiciela, dlatego powiedzia³a: "Raduje siê duch mój w Bogu, moim Zbawcy" (£uk.1:47) i z³o¿y³a ofiarê ustanowion± za grzech (Kp³.12:7-8; £uk.2:22-24).

1870 - Pius IX og³osi³ dogmat o nieomylno¶ci papieskiej, de facto zrównuj±c papie¿a z Bogiem, gdy¿ tylko Bóg jest nieomylny. W ten sposób papiestwo wype³ni³o jeszcze jeden element biblijnego proroctwa zapowiadaj±cego odstêpcz± moc, która mia³a prze¶ladowaæ ludzi w ¶redniowieczu wprowadziæ zwi±zek Ko¶cio³a i pañstwa (Dan.8:11), próbowaæ zmieniæ przykazania Bo¿e (Dan.7:25), zasi±¶æ w Ko¶ciele Bo¿ym (2Tes.2:2-12), odwróciæ uwagê ludzi od ofiary Chrystusa i od Jego po¶rednictwa Chrystusa, a zwróciæ j± na swoje ofiary i na ludzkich po¶redników (Dan.8:11-12), przypisywaæ sobie Bo¿e atrybuty, takie jak nieomylno¶æ czy prawo do odpuszczania ludziom grzechów (Mk.2:7). Biblia nazywa tê moc "antychrystem". S³owo "antychryst" (gr. antichristos) oznacza tego, "który stawia siebie w miejscu Chrystusa". Takie znaczenie ma za¶ oficjalny papieski tytu³ Vicarius Filii Dei, a wiêc "ten, który stoi w miejscu Chrystusa". Tytu³ ten w jêzyku ³aciñskim ma liczbê 666, za¶ zgodnie z Apokalips± liczba imienia Antychrysta mia³a wynosiæ 666 (Apok.13:1:

V I C A R I U S F I L I I D E I
5 1 100 1 5 1 50 1 1 500 1 = 666

1950 - Pius XII og³osi³ dogmat o wniebowziêciu Maryi, wynosz±c jej kult jako "Orêdowniczki", choæ Pismo ¦wiête mówi, ¿e "jedynym orêdownikiem miêdzy Bogiem i cz³owiekiem" ma byæ Jezus Chrystus (1Tym.2:5). Aposto³ Jan napisa³: "Je¶liby kto zgrzeszy³, mamy orêdownika u Ojca, Jezusa Chrystusa, który jest sprawiedliwy. On ci jest ub³aganiem za grzechy nasze" (1Jana 2:1-2). Pan Jezus przestrzega³ przed innymi po¶rednikami: "Zaprawdê, zaprawdê powiadam wam, kto nie wchodzi przez drzwi do owczarni, lecz w inny sposób siê tam dostaje, ten jest z³odziejem i zbójc±... Ja jestem drzwiami dla owiec" (Jan 10:1.7). Watykan od lat czyni przygotowania do kolejnego dogmatu maryjnego, tym razem o wspó³udziale Maryi w odkupieniu ludzko¶ci (³ac. Coredemptrix), choæ Pismo ¦wiête mówi, ¿e imiê Jezusa jest jedynym przez które ludzie mog± byæ zbawieni (Dz.Ap.4:12). Wiele dogmatów maryjnych powsta³o pod wp³ywem objawieñ maryjnych, ale objawienia mog± byæ diabelskim zwiedzeniem, gdy¿ wed³ug Pisma ¦wiêtego diabe³ bez trudu potrafi podrobiæ postaæ zmar³ych, Maryi, anio³a, a nawet Chrystusa: "I nic dziwnego; wszak i szatan przybiera postaæ anio³a ¶wiat³o¶ci. Nic wiêc nadzwyczajnego, je¶li i s³udzy jego przybieraj± postaæ s³ug sprawiedliwo¶ci" (2Kor.11:14).


Ko¶ció³ rzymski wywodzi swe pochodzenie od aposto³ów, twierdz±c, ¿e siê nie zmienia, a jednak wiele jego praktyk i dogmatów nie znajduje potwierdzenia w naukach apostolskich, a wesz³o do Ko¶cio³a z pogañstwa dopiero w ¶redniowieczu. Kardyna³ J. H. Newman przyzna³ to pisz±c, ¿e "¶wi±tynie, kadzid³o, ¶wiece, ofiary, woda ¶wiêcona, ¶wiêta, procesje, b³ogos³awienie pól, szaty kap³añskie, habity, rze¼by i obrazy maj± pogañskie korzenie".(29)

Bóg ma swój lud tak¿e w ko¶cio³ach, które dopu¶ci³y siê duchowego nierz±du, a wiêc wymiesza³y nauki Bo¿e z pogañskimi. Apeluje jednak, aby wyj¶æ z nich i przy³±czyæ siê do chrze¶cijan, którzy trzymaj± siê nauk Pisma ¦wiêtego: "Ludu mój wyjd¼cie z niej, by¶cie nie mieli udzia³u w jej grzechach i ¿adnej z jej plag nie ponie¶li"(Apok.18:4).



PRZYPISY:
1. W. Zaleski, Nauka Bo¿a Dekalog, Poznañ, 1962, s. 110.
2. Kodeks Justyniana, III, 12:3; cyt. w: Philip Schaff, History of the Christian Church, Grand Rapids, Michigan: Eerdmans, 1910, t. 3, s. 380, przypis 1.
3. Aleksander Krawczuk, Konstantyn Wielki, Warszawa, 1970, s. 190.
4. Sokrates Scholastyk, History of the Church, ksiêga 5:22, w: Nicene and Post-Nicene Fathers of the Christian Church, t. 2, s. 130-134; polskie t³um.: Historia Ko¶cio³a, Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX, s. 430.
5. Encyclopedia of Early Christianity, Everett Ferguson, red., New York: Garland Publishing, 1990, s. 302-303.
6. Barrie R. Strauss, The Catholic Church: A Concise History, New York: Hipocrene Books, 1992, s. 55.
7. Giovanni Domenico Mansi, red., Sacrorum Conciliorum, v. 9:19, cyt. w: John Andrews, Luis R. Conradi, History of the Sabbath and the First Day of the Week, Battle Creek, Michigan: Steam Press, 1873, s. 372.
8. Cyt. w: Joe Crews, The Beast the Dragon, and the Woman, Frederick, Maryland: Amazing Facts Inc., 1984, s. 33.
9. Nicholas Wiseman, Lectures on the Principal Doctrines and Practices of the Catholic Church, Baltimore, Maryland: J. Murphy, 1846, s. 6.; cyt. w: Mary Walsh, The Wine of Roman Babylon, Nashville, Tennessee: The Southern Publishing Association, 1945, s. 80.
10. W. T. Skene, Adamnan's Life of Columba, 1874, s. 96; Celtic Scotland, Edinburgh: David Douglas, 1886, t. 2, s. 350; cyt. w: Last Generation, special issue, 11, nr. 2 (2000): 29.
11. Henry Charles Lea, The Inquisition of the Middle Ages, New York: Barnes and Nobles, 1993, s. 198.
12. The Catholic Encyclopedia, t. II, s. 261-262.
13. Zob. Francis J. Butler, Holy Family Series of Catholic Catechisms, Boston: Thomas J. Flynn, 1914, t. 3, s. 203.
14. Alphonsus de Liguori, Dignity and Duties of the Priest, Brooklyn: Redemptorist Fathers, 1927, s. 26-27, 32.
15. Dogmatic Canons and Decrees, Rockford, Illinois: TAN, 1977, s. 81.
16. Ibid., s. 142-143.
17. Concil. Tolosan. 1229, kol. 14; cyt w: Henry Charles Lea, The Inquisition of the Middle Ages, New York: Barnes and Nobles, 1993 (reprint), s. 20, przypis.
18. The Encyclopedia of the Middle Ages, red. Norman F. Cantor, New York: Viking, 1999, s.v. "Inquisition", s. 241.
19. Zob. Inquisition: Torture Instruments, Florence, Italy: Qua d'Arno, 1985, passim.
20. Vatican Council II: The Conciliar and Post Conciliar Documents, red. Austin Flannery, Northport, New York: Costello Publishing, 1988, t. 1, s. 65.
21. Ks. W. Zaleski, Nauka Bo¿a, Poznañ: Ksiêgarnia ¦wiêtego Wojciecha, 1960, s. 204.
22. Catholic Providential Council at Bergen, 1435 r., Dip. Norveg., 7, s. 397; cyt. w: Last Generation, special issue, 11, nr. 2 (2000): 29.
23. Gerhard F. Hasel, "Sabbatarian Anabaptists" w: Andrews University Seminary Studies, 5, (1967): 106-115; 6, (1968): 19-21.
24. Robert Broderick, red., The Catholic Encyclopedia, Nashville: Thomas Nelson, 1987, s. 160.
25. Cyt. w: Jean Mathieu-Rosay, Prawdziwe dzieje papie¿y, Warszawa: Al Fine, 1995, s. 382.
26. Cyt. w: J. H. Ignaz von Dollinger, The Pope and the Council, London, 1869, s. 21.
27. Encyclical Letter, Pius IX, 15 sierpieñ, 1854.
28. Encyklika Libertas Praestantissimum, 20 czerwiec 1888.
29. J. H. Newman, The Development of the Christian Religion, s. 359.

Artyku³ pochodzi z ksi±¿ki pt. "Apokalipsa: Ostatnie wydarzenia na ziemi w proroctwach Pisma ¦wiêtego". Autor artyku³u: Jonatan Dünkel

zrodlo paranormalne.pl


Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

watahaslonecznychcieni ostwalia gangem wypadynaszejbrygady phacaiste-ar-mac-tire