Reklama jest dÂźwigniÂą handlu, to fakt, ale uczciwa reklama.
Tymczasem jesteœmy zalewani reklamami w których wykorzystuje siê najró¿niejsze sztuczki, nie do koùca etyczne, by zwiêkszyÌ popyt na jakiœ towar.
Piszcie tu wszystko o mechanizmach (przekazy podprogowe itp.) stosowanych w tej dziedzinie.
McDonald's pod ostrzaÂłem. Koniec Happy Meal?PAP, PKo/24.06.2010 00:49
Amerykaùska organizacja konsumencka zamierza pozwaÌ sieÌ restauracji McDonald's w zwi¹zku z do³¹czaniem do zestawów Happy Meal zabawek, które wabi¹ dzieci - informuje Reuters. "Kuszenie zabawkami jest nieuczciwe i podstêpne zarówno w stosunku do dzieci, które nie rozumiej¹ regu³ reklamy, jak i do ich rodziców, którzy musz¹ znosiÌ natarczywe zachowania swoich pociech" - mówi Michael Jacobson, dyrektor wykonawczy Center for Science in the Public Interest (CSPI).
Organizacja utrzymuje, ¿e tego rodzaju praktyki naruszaj¹ prawa konsumenta w stanach Kalifornia, Teksas, New Jersey i Massachusetts. Jeœli sieÌ nie przestanie dodawaÌ zabawek do zestawów dla dzieci w ci¹gu 30 dni, sprawa trafi do s¹du. Wczeœniej organizacja pozwa³a ju¿ sieÌ fast foodów KFC za wysok¹ zawartoœÌ niezdrowych t³uszczów trans w serwowanych przez ni¹ posi³kach.
...
http://wiadomosci.onet.pl/2188738,69,mcdonald_s_pod_ostrzalem_koniec_happy_meal,item.html