Czemu kaÂżdy dzieĂą, nie moÂże byĂŚ dniem pokoju?
UÂłuda Globalizacji
sÂłusznie
Torton, ale pamiĂŞtam stare hasÂło poprzedniego systemu "wojna o pokĂłj"- kiedy siĂŞ nad nim zastanowiÂłem- to zrozumiaÂłem Âże szybko nie wyjdziemy z tego szamba.
pozdr. w dniu pokoju!

=================================
„agresja rodzi agresje”- to potwierdza nawet fizyka „akcja- reakcja”
proste rozwiÂązania na trudne problemy-
ukrad³- obci¹Ì rêkê
skÂłamaÂł- wyrwaĂŚ jĂŞzyk, itd.
Schemat brutalnej agresji utrwalony i powielany poprzez wieki, Âże aÂż (dla niektĂłrych) nie sposĂłb wyobraziĂŚ sobie innÂą drogĂŞ.
„Przyczyny powstawania tendencji do przemocy u mÂłodzieÂży:
WpÂływ Âśrodowiska rodzinnego. ZawrzeĂŚ tu moÂżna dziaÂłanie czterech czynnikĂłw:
1. Emocjonalne nastawienie dziecka ze strony g³ównego opiekuna. Stwierdzono zwi¹zek
pomiêdzy brakiem ciep³a oraz zaanga¿owania w sprawy dziecka, a jego póŸniejszymi
tendencjami do agresji i wrogoÂści wobec innych ludzi.
2. Postawa przyzwalaj¹ca i tolerancyjna wobec dziecka po³¹czona z brakiem ustawienia
jasnych granic wobec agresywnego zachowania w stosunku do innych ludzi. Taki brak reguÂł z
uogĂłlnionÂą tolerancjÂą rodzicĂłw prowadzi w przyszÂłoÂści do wyÂższego poziomu przejawiania
agresji przez mÂłodszÂą osobĂŞ.
3. Poziom agresji dziecka zwiĂŞksza rodzic „nie znoszÂący sprzeciwu”, uÂżywajÂący metod
wychowawczych tj. : bicie, brutalne traktowanie, ostre wybuchy gniewu. Przemoc rodzi
przemoc.
4. Temperament, ktĂłry jest cechÂą dziedziczonÂą.
Dziecko z wiĂŞkszym temperamentem szybciej moÂże staĂŚ siĂŞ agresywne niÂż dziecko spokojne.
Dwa pierwsze czynniki: brak ciep³a i zainteresowania z jednej strony, a permisywnoœÌ i nie
stawianie granic w stosunku do agresji - z drugiej, sÂą najsilniej dziaÂłajÂącymi przyczynami z
okresu dzieciĂąstwa. Na drugim miejscu jest brutalne zachowanie „g³ównego rodzica”, na
trzecim czynniki temperamentalne. Wbrew powszechnym opiniom status spoÂłeczny i
ekonomiczny rodziny nie ma znaczÂącego wpÂływu na rozwĂłj tendencji agresywnych dzieci.
ÂŚrodowisko rodzinne wydaje siĂŞ byĂŚ najwaÂżniejszym zewnĂŞtrznym czynnikiem w rozwoju
agresji u dzieci. We wszystkich rodzinach dochodzi do tej czy innej ekspresji gniewu. Jest to
naturalny aspekt Âżycia rodzinnego. Nie ma wÂątpliwoÂści, co do wpÂływu przebiegu
emocjonalnych procesĂłw w rodzinie na rozwĂłj dziecka. Gniew w stosunkach miĂŞdzy
rodzicami oddziaÂłuje na poziom agresji u dziecka. Istnieje powiÂązanie pomiĂŞdzy brakiem
porozumienia w ma³¿eùstwie a trudnoœciami w zachowaniu siê dziecka. Negatywne
zachowanie u dziecka moÂże teÂż powodowaĂŚ przemoc w rodzinie: maltretowanie, psychiczne i
fizyczne. Dzieci, obserwujÂąc konflikty rodzicĂłw, starajÂą siĂŞ zwrĂłciĂŚ na siebie uwagĂŞ, poprzez
uÂżywanie wszelkich moÂżliwych sposobĂłw w tym takÂże agresji. MajÂą nadziejĂŞ, Âże przez
takiego zachowanie odwrĂłcÂą uwagĂŞ rodzicĂłw od konfliktĂłw. MoÂże to jednak mieĂŚ zupeÂłnie
inny skutek, gdyÂż rodzice bĂŞdÂą trwaĂŚ w przekonaniu, se majÂą trudne dziecko i relacjĂŞ miĂŞdzy
nimi mog¹ byÌ jeszcze bardziej zak³ócone. Dzieci bardzo ³atwo przyswajaj¹ sobie
zachowanie agresywne. To wÂłaÂśnie rodzina powinna wyposaÂżyĂŚ dziecko w mechanizmy,
ktĂłre umoÂżliwiaÂłyby mu kontrolĂŞ emocji.
Dziecko wychowane w Âśrodowisku agresywnym przypisuje innym osobom
negatywne cechy i wartoÂści, traktujÂąc innych jako zagroÂżenie dla siebie, odczuwajÂąc do ludzi
odrazĂŞ, gniew, stosujÂąc nawet przemoc. Postawy dziecka reguluje to jak rodzina zwraca siĂŞ
do niego, jak uczy go norm spoÂłecznych i otaczajÂącego go Âświata, czy akceptuje agresjĂŞ do
wrodzonych moÂżliwoÂści dziecka.
Podsumowuj¹c to, mo¿emy dojœÌ do wniosku, ¿e zak³ócone stosunki interpersonalne
w rodzinie majÂą duÂży wpÂływ na ksztaÂłtowanie siĂŞ agresji u dzieci. Niezaspokojone pierwotne
i wtĂłrne potrzeby dziecka nieodzownie prowadzÂą do postaw agresywnych. Nie tylko
obserwacje, instrumentalne uczenie siĂŞ i modelowanie stwarzajÂą duÂże prawdopodobieĂąstwo
wystêpowania tego zjawiska, ale tak¿e brak rodziców lub oziêb³oœÌ i ch³ód emocjonalny
dorosÂłych. Rodzice czĂŞsto nie majÂą ÂświadomoÂści jak wiele rozumie ich dziecko i jak szybko
powiela dostarczane przez nich wzorce.”
ca³oœÌ/Ÿród³o:
http://www.wpsnz.uz.zgora.pl/pliki/prace_studentow/prace2/Agresja.pdf?f97acaa1dd9b55c5b7642c88624dd8ba=f9dd20fbd22df2e5efac03b1cf6c8945PS. ezoteryka nie ma tu nic do rzeczy
ScaliÂłem posty
Darek