Do bojkotu TVN, TVN24 oraz produktów tam reklamowanych wzywa grupa publikuj±ca na profilu „W TVN siê reklamujesz, twoich rzeczy nie kupujê” na popularnym portalu Facebook. Organizatorom kampanii spo³ecznej chodzi o to, aby wywrzeæ nacisk na stacje koncernu ITI, które prezentuj±c antyspo³eczn± politykê napuszczaj± poszczególne grupy obywateli na siebie.
„Od roku 2005 r. stacja TVN, oraz inne stacje korporacji medialnej ITI aktywnie w³±czy³a siê w walkê polityczn± w Polsce i niestety nie w charakterze recenzenta politycznych wydarzeñ, ale jako strona. Trzeba zaznaczyæ: jako strona bardzo agresywna w swojej retoryce. Co jednak jest najbardziej niepokoj±ce, to fakt dzielenia Polaków, które regularnie odbywa siê na antenie tej stacji. Strategia ta wydaje siê mieæ cele ¶ci¶le polityczne i realizowana jest mimo i¿ tak drastyczne ³amanie standardów dziennikarstwa niesie za sob± ryzyko finansowych strat.” – czytamy w zamieszczonym na profilu li¶cie otwartym skierowanym do jednego z g³ównych reklamodawców stacji.
Autorzy celnie charakteryzuj± dwubiegunow± i nachaln± wizjê naszego spo³eczeñstwa, lansowan± przez mainstreamowe media: „By nie byæ go³os³ownym opiszê ten podzia³ pos³uguj±c siê cytatami. Podzia³, który tworzy stacja, jak powiedzia³ Wajda (na spotkaniu politycznym polityka PO) „zaprzyja¼niona”. Otó¿ w wizji ¶wiata promowanym przez TVN, nie ma Polaków. S± za to z jednej strony „niewykszta³ceni, z prowincji, ciemnogrodu, ubodzy, brzydcy sfrustrowani, zmarginalizowani przez transformacjê, têskni±cy za PRL, zagubieni i opêtani z nienawi¶ci”. Z drugiej za¶ „jasna Polska”, ludzie „wykszta³ceni, bogaci, piêkni, wolni, postêpowi”. Wizja ta promowana jest g³ownie w programach publicystycznych, satyrycznych, informacyjnych, czyli przez wiêkszo¶æ czasu antenowego.”
Pe³en tekst przyk³adowego listu dostêpny jest TUTAJ. http://www.facebook.com/BojkotTVN?v=wallOrganizatorzy zapraszaj± do udzia³u w ogólnopolskiej akcjê spo³eczn±, której celem jest nacisk na stacje telewizyjne TVN i TVN24, które aspiruj±c do odgrywania roli politycznej od dawna konsekwentnie polaryzuj± spo³eczeñstwo, tworz±c coraz g³êbsze podzia³y w¶ród spo³eczeñstwa. – Chcemy w skuteczny sposób siê temu sprzeciwiæ, dlatego prowadzimy bojkot wszelkich produktów, które reklamowane bêd± na antenie TVN i TVN24. Dotyczy to produktów zarówno krajowych, jak i zagranicznych. – o¶wiadczaj± na swojej stronie internetowej. Jak mo¿na tam przeczytaæ, do protestu zainspirowa³a ich wypowied¼ jednego z blogerów salonu24: „To Wasze k³amstwo za³o¿ycielskie, fundament podzia³u spo³eczeñstwa, na którym dzieñ po dniu, miesi±c po miesi±cu wzrasta³o coraz wiêksze z³o; eskalacja niechêci,agresji, animozji, k³amstw, pó³prawd, poczucia krzywdy, pretensji, coraz czê¶ciej nienawi¶ci; milczenie milionów ludzi z obawy przed ostracyzmem towarzyskim czy zawodowym, odrzuceniem, wy¶mianiem, upokorzeniem, wykluczeniem z dyskursu.”
¬ród³o: Kaszubski Socjalistyczny Portal Informacyjny
http://wolnemedia.net/aktywizm/bojkotuj-tvn/comment-page-1/#comment-29847