Przypadkowo odkry³a mi siê pewna strona ( wiadomo przypadków nie ma) z informacj± w pewien sposób po³±czon± z królem Jadwig±.
Nie mam teraz czasu na komentarz , zrobiê to pó¼niej.
Kiara
Krzy¿ z Lorraine - Emblemat Królewskiego SekretuKiedy ró¿ni cz³onkowie Domu Andegawenów (Anjou) spiskowali, aby obaliæ dynastiê Walezjuszy (Valois) panuj±cych we Francji, symbolem konspiratorów by³ Krzy¿ z Lorraine, heraldyczny emblemat René d'Anjou, który wg Charlesa Peguy ma przedstawiaæ "rêce Chrystusa", "rêce Szatana" i - w dziwny sposób, krew obu. René by³ andegaweñskim monarch±, który w okresie Renesansu, w³asnorêcznie kierowa³ hermetyczne odrodzenie w Europie. To on osobi¶cie nak³oni³ Cosimo Medyceusza (Medici) do przet³umaczenia wielu staro¿ytnych tekstów, takich jak "Corpus Hermeticum" na wiele europejskich jêzyków. A kiedy "Corpus Hermeticum" zosta³ opublikowany po raz pierwszy we Francji, zadedykowany by³ Marii Lotaryñskiej (de Guise, z rodu Gwizjuszy), ¿onie Jakuba V Stuarta , matce Marii, Królowej Szkotów. Jej przodkiem by³ René, od którego przejê³a Krzy¿ z Lorraine jako swój osobisty symbol.
To, ¿e Krzy¿ z Lorraine jest wcieleniem hermetycznych idea³ów, jest do¶æ oczywiste. Andegaweni byli g³ównie spadkobiercami "Regia", Królewskiej Sztuki, hermetyzmu; tradycji, która wg legendy zosta³a przekazana cz³owiekowi przez rasê upad³ych anio³ów. To wszystko wcale nie jest niezgodne z trwa³± lucyferiañsk± implikacj±, ³±czon± z ca³± sag± andegaweñsk±.
Interesuj±ce jest, ¿e Krzy¿ z Lorraine wykazuje niesamowite podobieñstwo do sigila Bafometa, u¿ywanego przez brytyjskiego maga Aleistera Crowleya, a znaczenie tych dwóch symboli wydaje siê byæ faktycznie takie same. Bafomet jest w koñcu symbolem hermetycznym, czy to przedstawiany przez Crowleya w formie krzy¿a, czy to przez Eliphasa Leviego jako hermafrodyta z g³ow± koz³a. Z sigila u¿ywanego przez Crowleya korzystali te¿ staro¿ytni alchemicy, stosuj±c go jako przyrz±d, którego dos³owne znaczenie to "silnie truj±cy". Faktycznie ten symbol by³ powszechnie umieszczany na pojemnikach, w których przechowywano toksyczne substancje w po³owie XX wieku w Europie . Oczywi¶cie dla alchemików symbol ten i jego znaczenie maj± o wiele g³êbsze ezoteryczne konotacje. Dla nich trucizna reprezentuje czynnik transformacji, jest wehiku³em do pojednania przeciwieñstw. Istnieje równie¿ alchemiczny mit o truci¼nie, która dla wiêkszo¶ci ludzi jest ¶miertelna, podczas gdy wybrañcom daje w³adzê absolutn±. Echa tej idei powracaj± jako motyw w ró¿nych aspektach wiedzy o Graalu. Wydaje siê, ¿e alchemicy przypisywali temu symbolowi to samo znaczenie co Crowley, które z kolei jest echem tego, co Krzy¿ z Lorraine oznacza³ dla Rene d'Anjou. Nie jest to szeroko znany fakt, ale Krzy¿ z Lorraine by³ te¿ oficjalnym emblematem Rycerzy ¦wi±tyni.
Mimo, ¿e czê¶ciej uto¿samia siê ich z symbolem czerwonego równobocznego krzy¿a, ich pierwszym i g³ównym symbolem by³ Krzy¿ z Lorraine, a wielu Templariuszy oczekuj±cych ¶mierci na stosie, stosownie do przes±dów zwi±zanych z pi±tkiem, rysowa³o ten emblemat na ¶cianach swoich celi. Nadal istnieje stopieñ w niektórych rytach masoñskich, nazywany "Rycerzem ¦wi±tyni", którego symbolem jest Krzy¿ z Lorraine. Interesuj±cym jest fakt, i¿ pomimo swojego mniej ezoterycznego wygl±du, równoboczny krzy¿ u¿ywany przez Templariuszy ma w swej istocie to samo znaczenie: zjednoczenie przeciwieñstw, pogodzenie si³y tworzenia z si³± niszczenia, zjednoczenia mêskiej i ¿eñskiej podstawy. By³ to podstawowy symbol okultystyczny, stoj±cy w poszanowaniu idei, która zak³ada³a, ¿e ¶redniowieczne rytua³y okultystyczne czêsto odprawiano na skrzy¿owaniu dróg.
Krzy¿ z Lorraine jest o wiele ja¶niejszy w swojej ikonografii: górna sztaba jest lustrzanym odbiciem sztaby poni¿ej, obydwie umieszczone s± symetrycznie na centralnym filarze, który zapewnia balans, equilibrium. "Jak u góry, tak na dole", g³osi przecie¿ hermetyczna maksyma. A trzy sztaby, z których sk³ada siê Krzy¿ z Lorraine, s± echem koncepcji Eliphasa Levi o prawdziwej trójcy. Levi zak³ada³, ¿e ¶wiat rz±dzony jest przez dwie pierwotne si³y, jedn± niszczycielsk±, drug± kreacyjn±. Równowaga pomiêdzy tymi dwiema si³ami tworzy trzeci± si³ê, któr± niektórzy mog± okre¶laæ jako... Boga.
Centralnej roli zasady equilibrium w ró¿nych sztukach okultystycznych nie mo¿na nie doceniæ. Dla Mistrza Masoñskiego Alberta Pike'a, równowaga reprezentuje Królewski Sekret, o¶, na której oparty jest wszech¶wiat. A ten specyficzny opis equilibrium Pike'a, jako królewskiego sekretu, ma szczególne znaczenie, poniewa¿, jak ju¿ by³o wcze¶niej wspomniane, hermetyzm jest tradycyjnie nazywany Sztuk± Królewsk±, a jego centraln± zasad± jest w³a¶nie równowaga. Oprócz tego, kiedy Pike sekret ten nazywa Królewskim, nale¿y to rozumieæ dos³ownie, nie tylko symbolicznie. Hermes, zgodnie z legend±, by³ jedynym naczyniem tajemnej doktryny przedpotopowego ¶wiata, któr± o¿ywi³ po potopie i przekaza³ Królom. Jak pamiêtacie, uwa¿a siê, ¿e ludzi nauczy³a tej tajemnej m±dro¶ci rasa Bogów lub upad³ych anio³ów. Ta m±dro¶æ by³a trzymana w tajemnicy, poniewa¿ przeznaczona by³a tylko dla nielicznych wybranych, a innych, bez w±tpienia mog³aby doprowadziæ do ruiny. To przywodzi na my¶l koncepcjê alchemicznej trucizny. Królowie i arystokracja rozumieli jak dzier¿yæ i korzystaæ z tajemnej doktryny, poniewa¿ uwa¿a siê, ¿e w rzeczywisto¶ci byli z krwi i ko¶ci potomkami Zapomnianej Rasy, która przyby³a, aby posi±¶æ ¿ony mê¿czyzn.
Odniesienia do tej Zapomnianej Rasy pojawiaj± siê wielokrotnie w wielu religiach i mitologiach na ca³ym ¶wiecie i powinny byæ znane czytelnikom naszego magazynu. Ich doktryny zosta³y wprowadzone do mitów, legend i wielu religijnych symboli, na które patrzy wielu, ale rozumie niewielu. One s± i pozostan± Królewskim Sekretem. Krzy¿ z Lorraine jest sigilem tego Królewskiego Sekretu, doktryny Zapomnianych. :shock:
janusz
http://forum.przyszloscwprzeszlosci.pl/znaki-i-symbole/krzyz-z-lorraine-t217.html