Rafaela
Gość
|
 |
« Odpowiedz #50 : Luty 17, 2011, 10:17:32 » |
|
Wstawilam ten temat na forum, aby nasi mlodzi forumowicze dowiedzieli sie co to znaczy "Szambala" I my na forum mozemy pomarzyc o Szambali, zycze milych przezyc. Rafaela
Szambala Z Himalaya-Wiki
Szambala (Shambhala, Shamballa, Shambala, Tybet. bde 'byung, wym. De-jung), tak¿e Szamba³a; sanskr. Œambhala, Œambala - legendarna kraina w obszarze himalajskim, Tybecie lub nawet pustyni Gobi. Czêto wspomina w kontekœcie dawnego Królestwa Œang Œung oraz w Bon jako Kraina Olmolungring. Najprawdopodobniej pamiêÌ o pradawnym królestwie oœwieconych ludzi z okresu z³otego wieku, które póŸniej zosta³o schowane w podziemiach Himalajów jako siedziba mistrzów wojowników strzeg¹cych Ziemi przed atakami kosmicznego z³a, inwazjami jaszczurów i innymi zagro¿eniami.
ÂŚambhala (Âśamphalī lub Âśambhalī) w hinduzimie to miasto lub region w pó³nocnej Indii w pobliÂżu Gangesu i Rathapra w ktĂłrym ma siĂŞ narodziĂŚ Kalki w rodzinie Brahmana Vishnu-yaÂśas, jako kolejna awatara Boga Wisznu. PojĂŞcie ÂŚambala w sanskrycie oznacza rodzinĂŞ lub rasĂŞ istot, jest synonimem sÂłowa Kula - rodzina, rasa, grupa, plemiĂŞ, rĂłd. Oznacza takÂże pojazd sÂłu¿¹cy do podró¿y. W znaczeniu ÂŚambala mamy rodzinĂŞ mistrzĂłw, duchowe braterstwo, a jako ÂŚambhala miejscowoœÌ, grĂłd czy region. ÂŚambala to w starej jodze himalajskiej caÂła rodzina wszytkich oÂświeconych uczniĂłw danego mistrza, guru.
W wielu krajach Azji istnieje duchowy mit o królestwie Szambali, które by³o Ÿród³em kultury i cywilizacji obecnych spo³eczeùstw azjatyckich, szcególnie zwi¹zanym z obszarem Dachu Œwiata oraz pustyni¹ Gobi. W tym oœwieconym królestwie, gdzie zarówno w³adcy jak i obywatele byli m¹drzy i ³agodni, a jednoczeœnie pe³ni mocy, panowa³ pokój i pomyœlnoœÌ. Oczywiœcie ³atwo uznaÌ tego rodzaju legendê za jeszcze jeden mit o utopii. Ale mo¿na równie¿ spojrzeÌ na ni¹ jako na wyraz g³êbokiej ludzkiej têsknoty za ¿yciem, które jest dobre, radosne i sensowne. Taka têsknota by³a i jest uznawana przez wielu urzeczywistnionych nauczycieli tybetaùskiego buddyzmu jako potencja³, na którym opiera siê œcie¿ka wiod¹ca ku oœwieceniu. Nauczyciele ci od wieków przekazywali wizjê Szambali z pokolenia na pokolenie. Z tego punku widzenia nie jest istotne czy legenda Szambali ma pod³o¿e historyczne czy te¿ nie. Potencja³ dla urzeczywistnienia królestwa Szambali istnieje w ka¿dym z ludzi.
Podstaw¹ wizji Szambali (Œambhali) jest prosta lecz g³êboka obserwacja, ¿e jeœli chcemy ustanowiÌ oœwiecone spo³eczeùstwo, musimy w pe³ni zdaÌ sobie sprawê z naszego ludzkiego potencja³u i przejawiÌ zdolnoœÌ do eliminacji z³a. Tylko wówczas mo¿emy ofiarowaÌ duchowoœÌ, boski potencja³ innym i pomóc im. Znaczy to, ¿e musimy przestaÌ siê obawiaÌ tego, kim jesteœmy i tego, co nam zagra¿a. Dlatego œcie¿ka Szambali nazywana jest œcie¿k¹ wojownika - cz³owieka, który ¿yje bez lêku. Gdy osi¹gamy nieustraszonoœÌ w akceptowaniu samego siebie wówczas rodzi siê w nas niewyczerpana ³agodnoœÌ, wspó³czucie i spontaniczna chêÌ pomocy innym. U podstaw Œcie¿ki Szambala w rozumieniu himalajskich mistrzów le¿y oczyszczenie siê z lêków, fobii oraz ich pochodnych takich jak w¹tpliwoœci czy rezygnacja. Wa¿n¹ czêœci¹ jest dog³êbne opanowanie umiejêtnoœci Wojownika, czyli Sztuki Walki, Kalaripayat.
Spis treÂści [ukryj]
* 1 Szambala - Centrum Duchowe Ziemi * 2 KalaĂŚakra - StupÂłatkowa Bodhana Ăakra * 3 Trening Szambali * 4 Mahashambala - Wielka Szambala * 5 Bibliografia
Szambala - Centrum Duchowe Ziemi
Pojêcia Œambhala oraz Œambala mo¿na bardzo dok³adnie wyjaœniÌ w oparciu o mantryczne znaczenia Ÿród³os³owów. Sylaba "Œam" nadaje znaczenie szczêœcia, dobra, b³ogoœci, oczyszczania, pacyfikowania z³a, zwyciêstwa, odpoczynku, przygotowania, powstrzymania i usuniêcia z³a. Œama to pokój, spokój, wyciszenie, spokojny i zrównowa¿ony umys³, wolnoœÌ od z³a, zdolnoœÌ do usuwania z³a, kwietyzm, wyciszenie jaŸni, uwolnienie od trucizn i toksyn zatruwajacych duszê czy jaŸù, uwolnienie od iluzji, z³udzeù i pasji istnienia, posiadanie uzdrawiaj¹cych w³aœciwoœci, zdolnoœÌ usuwania chorób i cierpieù. Sylaba Œam jest jedn¹ z najwa¿niejszych, esencjonalnych mantr opisywanych w Rygwedzie. Posiada piêÌ znaczeù i praktykuje siê j¹ w postaci piêciopromiennej œcie¿ki dla wzbudzenia zal¹¿ka do pod¹¿ania œcie¿k¹ piêciu wtajemniczeù.
Bha to jedno z imion planety Wenus lub jej regenta, aspiracja, œwiat³o, jasnoœÌ, splendor, chwa³a, promieù œwiat³a, sympatia, przejawianie, gwiazda lub planeta œwiat³a. Bhala to stan w którym wszystko jest oczywiste, wszystko dziejê siê dobrze, tak¿e czo³o, splendor oraz pozdrowienie s³oùca jako bóstwa. Œambhu jako Ÿród³os³ów Œambhala, to jedno z imion Boga Œiwa, Œambhubhairava, u¿ywane szczególnie w Himalajach, w Nepalu i Tybecie. Œambhu oznacza dawcê szczêœcia i bogactwa, istotê zawsze pomagaj¹c¹ ku uwolnieniu ze z³a. Œambhu to Œiwa jako Król Lekarzy. Ba oznacza si³ê i moc Waruna Dewa, boga czuwaj¹cego nad przestrzeganiem praw Dharmy, a tak¿e Dawcê, Bhaga. Bal to wirowanie, taùczenie w krêgu, kr¹¿enie Ìakry, oddychanie, ¿ycie, zachowanie zdrowia, przechowywanie nasion, dawanie, od¿ywianie, zaopatrywanie, wyjaœnianie, opisywanie. Bala to si³a, moc, wigor, potêga charakterystyczna dla wojowników i bohaterów, si³a militarna, armia. Œamba to tak¿e niebiaùska broù u¿ywana przez Boga Indra.
MikoÂłaj Roerich: "ZaprawdĂŞ powiadam ci, Âże ludzie zamieszkujÂący SzambalĂŞ wychodzÂą czasem na powierzchniĂŞ ziemi. SpotykajÂą siĂŞ z ziemskimi pomocnikami Szambali. DziaÂłajÂąc dla dobra ludzkoÂści, przesyÂłajÂą cenne podarunki, godne uwagi pamiÂątki. MĂłgÂłbym ci opowiedzieĂŚ wiele historii o tym, jakie cudowne dary otrzymywano. Nawet sam Rigden-Jyepo ukazuje siĂŞ od czasu do czasu w ciele ludzkim. Pojawia siĂŞ nagle w ÂświĂŞtych miejscach, klasztorach i o wyznaczonych porach wypowiada proroctwa." - Rozmowa z Wysokim LamÂą Tsa-Rinpoche (MikoÂłaj Roerich, "Szambala", 1930 r.)
Wed³ug ró¿nych tradycji Szambala (Œambhala) ma znajdowaÌ siê gdzieœ w Tybecie, a Król Œwiata podobno ma bezpoœredni kontakt z Dalaj Lam¹. W pa³acu Dalaj Lamy w Lhasie znajduj¹ siê Czerwone Wrota, za którymi ma byÌ wejœcie do tunelu prowadz¹cego do podziemnej Szambali. Sama podziemna Kraina Szambala wed³ug ró¿nych przekazów ma le¿eÌ pod miastem Shigatse (Œigatse) lub w okolicy œwiêtego jeziora Manasarowara. Inne legendy umiejscawiaj¹ podziemn¹ krainê gdzieœ na pustyni Gobi. Szambala dziêki skomplikowanemu systemowi naturalnych i sztucznych tuneli podziemnych ma byÌ po³¹czona z wieloma miejscami, m.in. w Europie i Ameryce, a tak¿e z Atlantyd¹. Na skutek kataklizmów wiêkszoœÌ tych przejœÌ zosta³a rzekomo dawno zniszczona.
Szambala (Œambhala) to g³ówne centrum duchowe Ziemi, które po³o¿one jest w Himalajach. Ukszta³towanie geograficzne, ciê¿ki górski klimat, oraz ochrona si³ nadprzyrodzonych czyni¹ to miejsce trudno dostêpnym. Szambala jest bram¹ ³¹cz¹c¹ ziemski œwiat fizyczny ze œwiatem duchowym, jest krain¹ woln¹ od cierpieù i konfliktów. Miejsce tworz¹ce ten œwiat duchowy nie jest ska¿one problemami œwiata materialnego.
Szambala (ÂŚambhala) zamieszkujÂą duchowi wojownicy nauczyciele Âświata z czystÂą karmÂą, ktĂłrzy podczas procesu reinkarnacji nie muszÂą siĂŞ wcielaĂŚ na poziomie ziemskim. ÂŻycie ich polega na medytacji i pog³êbianiu najwyÂższych praktyk duchowych, oraz kierowaniem losami ludzkiej Rasy. Karma – prawo przyczyny i skutku, w dosÂłownym tÂłumaczeniu znaczy dziaÂłanie, i jest wynikiem naszych wczeÂśniejszych dziaÂłaĂą z przeszÂłego lub teraÂźniejszego Âżycia. JeÂżeli dzisiaj wypracujemy jakiÂś potencjaÂł energii pozytywnej lub negatywnej bĂŞdzie ona miaÂła okreÂślony skutek w przyszÂłoÂści.
Najwy¿szym mistrzem duchowym w Hierarchii Szambala jest wedle buddyzmu Maitreja, który w wa¿nych okresach rozwoju œwiata zaznacza swoj¹ obecnoœÌ ujawniaj¹c siê w ludzkich umys³ach na poziomie podœwiadomoœci. Mo¿e dzia³aÌ przez polityków, artystów, wojskowych, wa¿ne osobistoœci œwiata wskazuj¹c drogê rozwoju ludziom poprzez M¹droœÌ, Wspó³czucie, Altruizm, Mi³oœÌ.
Do Krainy Szambala (Œambhala) mo¿na wejœÌ w odpowiednim czasie rozwoju tylko podczas medytacji z czystym sercem i w konkretnym celu. Mo¿na prosiÌ o wskazówki dotycz¹ce np. rozwoju duchowego, nauki sztuki walki. Szambala to równie¿ najœwiêtsze s³owo Azji, otoczone jest wielk¹ czci¹, powag¹ i nie jest wymawiane bez wyraŸnej potrzeby. Informacja na temat Szambali jest hermetycznie strze¿on¹ tajemnic¹, do której maj¹ dostêp wysoko uduchowieni mistrzowie, gotowi w jej obronie poœwiêciÌ swoje ¿ycie.
Szambala (Œambala) oznacza tak¿e, Naukê i nadchodz¹c¹ Epokê Wodnika. Himalajska przepowiednia wyra¿ona obrazowo mandal¹ g³osi, ¿e w 2327 roku zasi¹dzie na tronie ostatni niewidzialny teraz Król Szambali Kulika RudraÌakrin, aby stawiÌ czo³o z³u i materializmowi, które na ziemi osi¹gnie apogeum. Król Szambali podczas 98 lat swojego panowania zjednoczy w oko³o siebie wielkie si³y Dobra i Œwiat³a. Oko³o roku 2425 zostanie wedle proroctwa stoczona wojna na poziomie fizycznym i duchowym, w wyniku której si³y z³a ponios¹ ostateczn¹ klêskê. Ostatecznym ukoronowaniem zwyciêstwa Dobra i Œwiat³a bêdzie po³¹czenie Krainy Szambali z cywilizacj¹ ziemsk¹ i utworzenie nowej ludzkiej Rasy.
Szambala (Œambala) wedle azjatyckich mitów z Himalajów jest siedzib¹ Wielkiego Bia³ego Braterstwa Oswieconych Mistrzów M¹droœci. W³adc¹ Szambali jest nieœmiertelny Sanatkumara znany lepiej jako Skanda czy Kartikeya, Syn Boga Œiwa, dowódca armii niebiaùskich rycerzy czyli wódz niebiaùskiego wojska. Szambala (Œambala) to si³y niebiaùskie, które chroni¹ Ziemiê przed inwazj¹ z³a, a sam Sanatkumara z niebiaùskimi zastêpami mia³ zst¹piÌ z Wenus miliony lat temu (21 lub 18,5, lub 16,5 mln lat temu). Co ciekawe rozmaite wersje tej legendy znane s¹ w wielu kulturach, np. w japoùskim sintoizmie, gdzie 6 mln lat temu z Wenus przyby³ ludzkoœci z odsiecz¹ Mao-Son i uratowa³ ludzi przed zag³ad¹. Sama Szambala jest dla gêstych ludzi generalnie niewidoczna, gdy¿ jest faktycznie na subtelnym eterycznym planie, w sferze tak zwanego lustra czy matrycy Ziemi, ujawniaj¹c swoje wrota tylko wtedy, gdy kogoœ przyjmuje na swoje w³asne zaproszenie. Oprócz g³ównej siedziby Szambali w Himalajach, jest kilka placówek umieszczonych w ró¿nych czeœciach œwiata, chocia¿by w rejonie pustyni Gobi.
Dla medytujÂących Szambala miaÂłaby byĂŚ krainÂą, do ktĂłrej mogliby dotrzeĂŚ juÂż w czasie ziemskiego Âżycia drogÂą ascezy i g³êbokiej medytacji na ÂścieÂżce tĂŞczowego, boskiego wojownika, kalarpina. JeÂśli ten czy Ăłw sprawiedliwy dotrze do ukrytego krĂłlestwa Szambala, to stwierdzi, Âże ludzie tam mieszkajÂący sÂą szczĂŞÂśliwi i ÂżyjÂą w pokoju. TroszczÂą siĂŞ o naukĂŞ i ich wiedza jest przeogromna. PotrafiÂą stworzyĂŚ cuda techniki niespotykane na tym Âświecie. Ich g³ównÂą troska jest jednak zdobycie oÂświecenia, a kontrola nad impulsami emocji i umysÂłem jest zdecydowana. Wszyscy z nich potrafiÂą czytaĂŚ ludzkie myÂśli, teleportowaĂŚ siĂŞ, stawaĂŚ niewidzialnymi. KalaĂŚakra - StupÂłatkowa Bodhana Ăakra
KalaÌakra, spolsz. kalaczakra - w wisznuizmie ko³o czasu, osadzone jest na kole powozu Surja Dewa, boga s³oùca. Ko³o to jest zwane Samwatsar¹. Siedem koni ci¹gn¹cych powóz s³oùca znanych jest pod imionami; Gayatri, Brhati, Usnik, Jagati, Tristup, Anustup i Pankti. Zaprzê¿one s¹ one przez pó³boga Arunadevê do jarzma szerokiego na 900.000 jodŸanów. W ten sposób powóz unosi Adityadevê, boga s³oùca. Przed bogiem s³oùca zawsze stoi i ofiarowuje mu modlitwy 60.000 mêdrców zwanych Valikhilyami. Jest te¿ tam 14 Gandharwów, Apsar i innych pó³bogów, którzy podzieleni s¹ na 7 grup i którzy ka¿dego miesi¹ca wielbi¹ Duszê Najwy¿sz¹ - Paramatmê - przez boga s³oùca, odpowiednio do ró¿nych imion. Bóg s³oùca podró¿uje poprzez wszechœwiat przemierzaj¹c odleg³oœÌ 95 100 000 jodŸanów (760 800 000 mil) z prêdkoœci¹ 16.004 mil w jednej chwili. Chwila, sansk. kszana to zwykle oko³o 1/5 sekundy, ale mo¿liwe, ¿e u¿yto nieco innej lokalnie miary chwili.
KalaĂŚakra, spolszcz. kalaczakra - jest to niezwykÂła praktyka ze 100 pÂłatkowym lotosem kalaĂŚakra pod czaszkÂą umoÂżliwiajÂąca osiÂągniĂŞcie oÂświecenia poprzez odpowiednie praktyki tantryczne, ktĂłra pochodzi z koĂącowego okresu rozwoju nauk diamentowych Âśiwaizmu i wedÂług tradycji pierwotnie przekazana zostaÂła przez Boga ÂŚiwa krĂłlowi krainy Szambala. KalaĂŚakra posiada niezwykle rozbudowanÂą teoriĂŞ na temat Âświata i kosmosu, astrologii, medycyny oraz unikalne tylko dla niej tantryczne metody medytacyjne.
Zbli¿y siê do wielkiej KalaÌakry, kto potrafi istnieÌ bez jedzenia, kto potrafi ¿yÌ bez snu, kto nie jest nêkany przez upa³, czy te¿ ch³ód, kto potrafi leczyÌ rany. Zaiste, takim jest ten, kto studiuje KalaÌakram. Nauka KalaÌakry, ta umiejêtnoœÌ wykorzystywania pierwotnej energii otrzyma³a nazwê Nauki Ognia, Agnividyaa. Hindusi posiadaj¹ wielk¹ wiedzê o Agni, o staro¿ytnej Nauce, która mimo swej staro¿ytnoœci zostanie now¹ Nauk¹ Nowej Ery. Powinniœmy myœleÌ o przysz³oœci. Nauka KalaÌakry, jak wiemy, zawiera w sobie kompletny przekaz, z którego mo¿na czerpaÌ nieograniczone korzyœci. Obecnie istnieje wielu nauczycieli, tak ró¿nych i czasem nawet opozycyjnych w stosunku do siebie. Jednak¿e wiêkszoœÌ z nich mówi to samo, co zosta³o wypowiedziane w KalaÌakrze.
Trening Szambali
Trening Szambali (Œambhali) jest œcie¿k¹ duchow¹, bazuj¹c¹ na praktyce medytacyjnej i nauce sztuki walki, któr¹ w zasadzie mo¿e pod¹¿aÌ wyznawca dowolnej religii, jak równie¿ agnostyk i ateista. Nauki Szambali oparte s¹ na prostej prawdzie, ¿e wszyscy chcemy prowadziÌ zdrowe, godne i odpowiedzialne ¿ycie. Trudno nam to osi¹gn¹Ì, poniewa¿ nieustannie od siebie samych uciekamy. Dziêki praktyce medytacyjnej mo¿na odkryÌ w³asn¹ przebudzon¹ naturê, nauczyÌ siê byÌ tym, kim jesteœmy. Mo¿na stopniowo uwolniÌ siê od depresji, samooszukiwania siê, strachu, osi¹gn¹Ì stan umys³u oparty na zaufaniu i radoœci, promieniowaÌ przyjaznym nastawieniem do œwiata i m¹droœci¹.
PowaÂżny trening Szambali potrzebny jest wszystkim kandydatom na duchowych liderĂłw i przywĂłdcĂłw, jest to trening rozijajÂący cechy kszatrija - rycerzy i wojownikĂłw, uczÂący wszechstronnie sztuk walki oraz psychologii walki ze zÂłem na oÂświeconej podstawie wiedzy i mÂądroÂści. Trening Szambali zasadniczo jest przeznaczony dla osĂłb zaawansowanych duchowo, chociaÂż pewne elementy mogÂą praktykowaĂŚ caÂłkiem poczÂątkujÂący jak siĂŞ to dzieje w nurtach buddyjskich czy hinduistycznych.
Wojownicy Szambali to najwiĂŞksi eksperci sztuk walki, kalaripayat wyposaÂżeni nie tylko w cielesne i psychiczne zdolnoÂści, ale w magiczne siddhi potrzebne lub przydatne w magicznych wojnach ze zÂłem na wyÂższych planach. Wojownicy Szambali to inaczej tak zwani StraÂżnicy Ziemi lub StraÂżnicy LudzkoÂści. A rozpoczyna siĂŞ prozaicznie w pozycji zwanej jeÂźdÂźcem, asanie wojownikĂłw.
Szambala (ÂŚambala) jest ÂścieÂżkÂą duchowÂą wojownikĂłw, ktĂłrej po raz pierwszy nauczaÂł ÂŚiwa JogeÂśwara juÂż 9000 lat temu, acz teksty Bon wspominajÂą, Âże ÂŚambhala istniaÂła ponad 60 tyÂśiĂŞcy lat temu. WedÂług tradycji Âśiwaickiej ÂścieÂżka duchowa to proces, w ktĂłrym pozbywamy siĂŞ naszych nawykĂłw opartych na mylnym rozumieniu samych siebie i Âświata, co pozwala nam odkryĂŚ przebudzonÂą naturĂŞ wÂłasnego umysÂłu. Szambala (ÂŚambala) to rozwĂłj mocy, siÂły i potĂŞgi charakterystycznych dla mistrzĂłw sztuki walki. Szambala to naÂśladowanie mistrzĂłw takich jak Balarāma, tak w moralnoÂści, cnotach, jak i w umiejĂŞtnoÂściach Mistrza Sztuki Walki, Kalaripayattu. Bez zaawansowania na rycerskiej ÂścieÂżce sztuk walki, zapoznania do perfekcji technik walki wrĂŞcz, uÂżycia broni takich jak dÂługi kij, miecz, w³ócznia, nie ma mowy aby do³¹czyĂŚ do poziomu ÂświadomoÂści MistrzĂłw ÂŚambhala.
AÂśwasanghala JeÂździec, Wojownik - to Āsana (Asana), pozycja Wojownika zwana JeÂźdÂźcem, dobrze znana wszystkim adeptom orientalnych sztuk walki, nie tylko z Indii i Tybetu, ale takÂże z Chin, Japonii, Wietnamu czy Korei. AÂśva oznacza w sanskrycie konia, pracĂŞ ciĂŞÂżkÂą jak praca konia, Âłucznika a takÂże liczbĂŞ siedem. ĀÂśvĀsa to oddychanie, branie oddechu, uzdrowienie. ĀÂśvĀsana - odnowienie, odÂświeÂżenie, konsolidacja, wskrzeszenie, podniesienie. SaMga, sanga, sangha oznacza zbieraĂŚ siĂŞ razem, zgromadziĂŚ coÂś lub kogoÂś razem, zjednoczyĂŚ. Asvasanghala znaczy, Âże wszystkie konie, energie oddechu, procesy i siÂły pracujÂą razem, zebrane sÂą razem, aby wspĂłlnie pracowaĂŚ tak ciĂŞÂżko jak koĂą!
Mahashambala - Wielka Szambala
Wielka Szambala, MahāÂśambhala, znajduje siĂŞ daleko za oceanem sansary. Jest to potĂŞÂżna niebiaĂąska siedziba w duchowym Âświecie. Nie ma nic wspĂłlnego z naszÂą materialnÂą ziemiÂą za wyjÂątkiem swego ziemskiego przedstawicielsta. Skoro wy, ziemianie, zainteresowaliÂście siĂŞ SzambalÂą, ĂŚwiczcie duchowÂą sztukĂŞ walki, kalaripayat. Jedynie w kilku miejscach, na Dalekiej Pó³nocy, moÂżna zauwaÂżyĂŚ jaÂśniejÂące promienie Szambali. Wielcy straÂżnicy misteriĂłw uwaÂżnie pilnujÂą tych, komu powierzyli swojÂą pracĂŞ i przekazali tajemnÂą misjĂŞ. JeÂżeli nieoczekiwane zÂło pojawi siĂŞ na ich drodze, pomoc bĂŞdzie okazana niezwÂłocznie. Wiele osĂłb prĂłbuje osiÂągn¹Ì SzambalĂŞ nie bĂŞdÂąc powoÂłanymi. NiektĂłrzy z nich zniknĂŞli na zawsze. Jedynie nieliczni osiÂągajÂą to ÂświĂŞte miejsce i to jedynie wtedy, gdy ich Karma jest gotowa. A powierzony skarb zostanie uratowany. Zaiste, ludzie Szambali czasami pojawiajÂą siĂŞ w Âświecie. SpotykajÂą siĂŞ z ziemskimi wspó³pracownikami Szambali. Dla dobra ludzkoÂści posyÂłajÂą drogocenne dary, wspaniaÂłe relikty.
Wiele osób próbuje osi¹gn¹Ì Szambalê nie bêd¹c powo³anymi przez Króla Szambali, emanacjê Rudra Dewa. Niektórzy z nich zniknêli na zawsze. Jedynie nieliczni osi¹gaj¹ to œwiête miejsce i to jedynie wtedy, gdy ich Karma jest gotowa, ani ciemna ani jasna, jak to karma jogina. Poœród wysokich gór himalajskich s¹ nieznane, chronione ze wszystkich stron doliny. Gor¹ce wody Ÿródlane od¿ywiaj¹ bogat¹ roœlinnoœÌ. Wiele jest tam rzadko spotykanych roœlin oraz zió³, które mog¹ rosn¹Ì na tej niezwyk³ej wulkanicznej glebie. ByÌ mo¿e widzieliœcie gor¹ce gejzery w górach. ByÌ mo¿e s³yszeliœcie, ¿e zaledwie dwa dni drogi od Nagczu, gdzie nie ujrzycie ani jednego drzewa, ani jednej roœliny, istnieje dolina z drzewami, traw¹ i ciep³¹ wod¹, ukryta przed ludzkimi oczami. Takie s¹ nieliczne na Ziemi wejœcia do Szambali, ale i tak tylko powo³ani mog¹ przez te wrota czasu (kalaÌakra) wejœÌ.
Nie wolno pogwaÂłcaĂŚ Praw Dharmy! Czekaj, pilnie pracujÂąc, aÂż zwiastun Szambali przyjdzie do ciebie. Czekaj, dopĂłki Wszechmocny gÂłos nie wypowie: "Kalagija!" WĂłwczas bĂŞdziesz mĂłgÂł bezpiecznie wchodziĂŚ w tak wznios³¹ materiĂŞ Âświata Szambali. Bezsensowna ciekawoœÌ powinna przeksztaÂłciĂŚ siĂŞ w szczere poznanie i zastosowanie wyÂższych zasad w Âżyciu codziennym. Wielkie wejÂście do Krainy Szambala (ÂŚambhala) znajduje siĂŞ na pó³noc od GĂłry Kailasa w Tybecie. Najdzielniejsi wojownicy na wzĂłr Mistrza Kalaripayat Balarāma zdolni sÂą wejœÌ przez Wrota ÂświatĂłw do Szambali.
Kalagija, Kalagija, Kalagija! PrzyjdÂź do Szambali!
|