Niezale¿ne Forum Projektu Cheops Niezale¿ne Forum Projektu Cheops
Aktualno¶ci:
 
*
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj. Grudzieñ 22, 2024, 19:46:01


Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji


Strony: [1] |   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: pomoc enargia Chi  (Przeczytany 6663 razy)
0 u¿ytkowników i 7 Go¶ci przegl±da ten w±tek.
daniel1704
Go¶æ
« : Lipiec 20, 2009, 21:10:38 »

szukam informacji na temat energii Chi
s³ysza³em ,¿e ka¿dy ma w sobie Chi ,czyli moc
jednak zwyk³y cz³owiek nie moze jej wyzwoliæ w sobie
gdy¿ wyzwolenie takiej si³y wymaga wytê¿onych treningów.

ta moc pozwala wbijaæ gwo¼dzie  rêk±
zginac metalowe rurki i prêty rêkoma i szyjom.
siekac na brzuchu jak na tacy warzywa


wszystkich obeznanych w temacie proszê o info i ciekawe linki.
pozdrawiam
Zapisane
Rafaela
Go¶æ
« Odpowiedz #1 : Lipiec 20, 2009, 21:12:12 »

Danielu, a co ty chcesz z ta sila zdzialac.
Zapisane
daniel1704
Go¶æ
« Odpowiedz #2 : Lipiec 20, 2009, 21:44:07 »

Danielu, a co ty chcesz z ta sila zdzialac.
Fascynuj± mnie wschodnie sztuki walki gdy¿ wszystko w nich opiera sie na  idealnym po³±czeniu  ducha i cia³a
;podobnie jak to sie dzieje podczas medytacji,ktor± praktykuje z dobrymi efektami
mam nadzieje ,¿e poprzez naukê wyzwalania tej energii zapewnie sobie zdrowie cia³a i duszy.
ps. ...a tak serio to nie mam m³otka pod rêk± a musze zaraz wbiæ gwo¼dzia..mo¿e spróbuje rêk±.
U¶miech
Zapisane
chanell

Maszyna do pisania...


Punkty Forum (pf): 72
Offline

P³eæ: Kobieta
Wiadomo¶ci: 3453



Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : Lipiec 20, 2009, 22:12:48 »

daniel nie wyg³upiaj siê !!! Szok bo skaleczysz rêkê Jêzyk
Zapisane

Na wszystkie sprawy pod niebem jest wyznaczona pora.

            Ksiêga Koheleta 3,1
Leszek
Go¶æ
« Odpowiedz #4 : Lipiec 20, 2009, 22:46:13 »

Daniel zerknij sobie tutaj,
http://www.swietageometria.darmowefora.pl/index.php?topic=18.msg603#msg603

a jak masz czas i wiesz jak to zrobiæ, to mo¿esz wstawiæ polski tekst do filmiku.
Pozdrawiam U¶miech

Zapisane
poufne
Go¶æ
« Odpowiedz #5 : Lipiec 23, 2009, 21:48:13 »

http://www.youtube.com/profile?user=ChosonNinja&view=videos

Szukaj filmów zatytułowanych na "chi, ki". Ponadto jest  medytacja o nazwie Qi Gong, jest tai chi, jest joga. Do wyboru do koloru
« Ostatnia zmiana: Lipiec 23, 2009, 21:48:31 wys³ane przez poufne » Zapisane
Betti
Go¶æ
« Odpowiedz #6 : Lipiec 24, 2009, 19:34:29 »

Czym jest energia “Chi” ?
2008 sierpieñ 23
tags: akupresura, bioplazma, blokady, chi, czakra, czakram, czakramy, czakry, energia, ig³a, ig³y, medycyna chiñska, meridiany, operacz, pole morfogenetyczne, prana, si³a ¿yciowa, tao, zdrowie, ¦wiadomo¶æ
by zenforest


Fragment : Leczenie Akupunktur± – H. Operacz

W organizmie cz³owieka istnieje i kr±¿y niewidzialna ”energia”, ”si³a ¿yciowa”, któr± Chiñczycy nazywaj± ”Chi” (po japoñsku -”Ki”, po koreañsku -”Kichol”, po hindus-ku -”Prana”, w staro¿ytnej filozofii greckiej -”Logos”, w filozofii buddyjskiej -”Dharma”).

Jest to podstawowy kanon tradycyjnej medycyny, na którym opiera siê akupunktura, jak równie¿ i akupresura. Stare ksiêgi chiñskie opisuj± j± jako ”si³ê” („energiê”) niezbêdn± do prawid³owej czynno¶ci komórek, tkanek i ca³ego organizmu.

„Energia” Chi wystêpuje nie tylko u cz³owieka.
Maj± j± równie¿ zwierzêta, ro¶liny i zjawiska przyrody, a nawet materia.
Chi kieruje funkcjami wzrostowymi, obronnym i rozrodczymi. Jest si³± napêdow± wszystkich procesów ¿yciowych, jest po prostu ¿yciem.
Poprzez te czynno¶ci Chi jest odpowiedzialna za fizyczn± integracjê ka¿dej jednostki i za zmiany zachodz±ce w jednostce.
Chi to spoiwo, ³±cz±ce nasze cia³o, umys³ i ducha. Ka¿da komórka i ka¿dy narz±d maj± swój wiêkszy lub mniejszy zasób Chi. Suma wszystkich Chi stanowi o potencji ¿yciowej ca³ego organizmu.

Kr±¿enie Chi w zdrowym organizmie ma charakter ci±g³y i odbywa siê dok³adnie ustalonymi drogami (szlakami), nazywanymi kana³ami, po³udnikami lub meridianami.
Jeden cykl kr±¿enia Chi, która z serca wychodzi i do serca powraca, trwa 24 godziny. Przez ten czas jej najwy¿sza fala przep³ywa przez wszystkie narz±dy i tkanki.
Wysoko¶æ fali przep³ywu w danym narz±dzie zale¿y od poziomu Chi w narz±dzie przed nim le¿±cym. Z kolei same narz±dy i tkanki, przez które Chi przep³ywa, wzmacniaj± j±, uszlachetniaj±, czyli czyni± j± doskonalsz±, i posy³aj± j± do mózgu, w celu spe³nienia wy¿szych zadañ – kreowania naszych my¶li, uczuæ, snów.

Je¿eli z powodu jakiej¶ choroby poziom Chi w tym narz±dzie bêdzie obni¿ony, fala p³yn±ca do narz±du nastêpnego bêdzie równie niska, a czynno¶æ narz±du – os³abiona. Nak³ucie kana³u narz±du chorego, czyli os³abionego energetycznie i czynno¶ciowo, wyrównuje w nim poziom energii, poprawia jego czynno¶æ, a przez to podnosi falê Chi p³yn±c± do nastêpnego narz±du.

Kr±¿enie energii Chi rozpoczyna siê bardzo wcze¶nie. Wed³ug jednych starych ksi±g chiñskich – z chwil± pojawienia siê ¶ladu pracy serca, a wed³ug innych – z pierwszym oddechem. ¦wiadczy³oby to o tym, ¿e w pierwszym przypadku p³ód prawie od pocz±tku istnienia ma w³asne kr±¿enie energii, a w drugim, ¿e korzysta z kr±¿enia energii matki.

Kr±¿enie Chi ma wa¿ne znaczenie praktyczne.
W czasie, gdy maksimum energii przep³ywa przez dany narz±d, jest on bardziej pobudzony i uzyskuje najwiêksz± aktywno¶æ, a zarazem najwiêksz± podatno¶æ na wszelkiego rodzaju zabiegi lecznicze. W zwi±zku z tym w obserwacjach klinicznych zauwa¿ono, ¿e w okresie tej zwiêkszonej aktywno¶ci narz±du ilo¶æ leku chemicznego podawanego choremu mo¿e byæ znacznie zmniejszona, a rezultaty lecznicze bêd± takie same.
Dlatego te¿ klasyczna akupunktura zaleca wykonywanie zabiegów w³a¶nie w godzinach najwiêkszej aktywno¶ci chorego narz±du, a wiêc nawet w ¶rodku nocy, je¶li narz±d wtedy tê aktywno¶æ wykazuje. Ale w okresie zwiêkszonej aktywno¶ci narz±du wystêpuj± i zaskakuj±ce zjawiska.

Portnow, powo³uj±c siê na literaturê, opisuje wystêpowanie u niektórych chorych spontanicznego zmniejszenia poziomu cukru we krwi (hipoglikemia), który pojawia siê pod koniec ranka, co odpowiada okresowi wzmo¿onej aktywno¶ci meridianu ”¶ledziona-trzustka” (w godzinach 9-11).
Kolka w±trobowa najczê¶ciej wystêpuje oko³o godziny pierwszej w nocy, co odpowiada okresowi najwiêkszej aktywno¶ci pêcherzyka ¿ó³ciowego. Ataki astmy oskrzelowej wystêpuj± miêdzy 3-5 rano, w okresie najwiêkszej aktywno¶ci p³uc.
O tej w³a¶nie porze, jak ustalono w badaniach, stwierdza siê zmniejszenie we krwi stê¿enia kortykosteroidów.

Fala energii p³yn±ca przez narz±d trwa dwie godziny, po czym stopniowo opada.
Po jej przep³yniêciu narz±d staje siê s³abszy, bardziej podatny na uszkodzenia i zachorowania oraz gorzej poddaje siê leczeniu. Cykliczno¶æ kr±¿enia Chi i wp³yw tej cykliczno¶ci na aktywno¶æ organizmu mo¿na uznaæ za najwcze¶niejszy dowód na istnienie rytmów biologicznych, które kilka tysiêcy lat temu odkryto empirycznie, a obecnie stanowi± one naukê zwan± rytmologi± i s± wykorzystywane w medycynie, biologii, sporcie itp.

Bior±c pod uwagê najwiêksz± aktywno¶æ dobow± narz±dów, Chiñczycy podzielili je na 3 grupy, po 4 w ka¿dej, tj. na dzienne, dzienno-nocne i nocne.

Do dziennych zaliczaj± narz±dy, przez które fala, czyli maksimum energii, przep³ywa w godzinach 7-15, tj. ¿o³±dek, ¶ledzionê, trzustkê, serce, jelito cienkie.

Do dzienno-nocnych narz±dy, przez które fala przep³ywa w godzinach 15-19 i 3-7, tj. p³uca, jelito grube, pêcherz moczowy, nerki.

Do narz±dów nocnych: osierdzie, potrójny ogrzewacz, pêcherzyk ¿ó³ciowy i w±trobê, przez które maksimum energii przep³ywa w godzinach 19-3.

Nazwa narz±du
Pora przep³ywu Chi
Rodzaj narz±du

P³uca
w godzinach od 3 do 5
dzienno-nocny

Jelito grube
w godzinach od 5 do 7
dzienno-nocny

¯o³±dek
w godzinach od 7 do 9
dzienny

¦ledziona-trzustka
w godzinach od 9 do 1 1
dzienny

Serce
w godzinach od 11 do 13
dzienny

Jelito cienkie
w godzinach od 13 do 15
dzienny

Pêcherz moczowy
w godzinach od 15 do 17
dzienno-nocny

Nerki
w godzinach od 17 do 19
dzienno-nocny

Osierdzie
w godzinach od 19 do 21
nocny

Pêcherzyk ¿ó³ciowy
w godzinach od 23 do 1
nocny

W±troba
w godzinach od 1 do 3
nocny
Ka¿dy cz³owiek ma wrodzony zasób Chi.
Ten, który ma jej wiêcej, odznacza siê du¿± aktywno¶ci±, wigorem, lepszym zdrowiem i samopoczuciem.
Jest zdolny do du¿ych wysi³ków, mniej siê mêczy, a po zmêczeniu szybciej regeneruje si³y. W ¿yciu codziennym spotyka siê takich ludzi; mówi siê o nich, ¿e maj± niespo¿yte si³y.
Z si³y Chi wy³ania siê w nas chêæ do ¿ycia, odkryæ, mi³o¶ci, prokreacji.
Ten, który ma jej mniej, jest ma³o aktywny, spowolnia³y, szybciej ”wytraca” si³y, ma uczucie ci±g³ego zmêczenia, os³abienia i zwolnion± zdolno¶æ regeneracji si³.

Chiñczycy mówi±: ”Kiedy Chi gromadzi siê – formuje siê fizyczna postaæ cia³a. Kiedy Chi ulega zanikowi – cia³o obumiera”.

Gdzie tkwi ¼ród³o energii Chi i czym ona jest w swojej istocie? Stare ksiêgi chiñskie podaj± trzy g³ówne ¼ród³a: pierwsze – pierwotne lub prenatalne – jest przekazywane przez rodziców w chwili poczêcia.
Energia ”Guan-Chi” zawarta w komórce jajowej i plemniku wp³ywa na indywidualne dziedziczenie cech.
Wielko¶æ tej energii jest ¶ci¶le okre¶lona dla ka¿dego cz³owieka i nie zale¿y od jego budowy.

Cz³owiek niski, szczup³y mo¿e dysponowaæ du¿ym zasobem energii Chi, a tym samym mo¿e mieæ du¿e mo¿liwo¶ci dzia³ania. Odwrotnie – cz³owiek dobrze zbudowany, atletyczny, z wygl±du silny, mo¿e mieæ jej znacznie mniej.
Ka¿da ciê¿sza praca fizyczna, wiêkszy wysi³ek psychiczny, stres, na d³ugo mog± wytr±caæ go z równowagi, czyniæ go zmêczonym i ma³o wydajnym w pracy, z konieczno¶ci± d³ugiego okresu wypoczynku.
Zasób energii (prenatalnej) w organizmie – czyli energii przekazywanej przez komórkê jajow± i plemnik – jest indywidualnie ograniczony, zmniejsza siê z wiekiem cz³owieka. Z ka¿dym rokiem energii tej ubywa i niczym nie mo¿na jej uzupe³niæ.

Wed³ug zasad medycyny chiñskiej jest niezwykle wa¿ne dla przysz³ego potomstwa, aby w chwili jego poczêcia rodzice byli zdrowi i silni. Wtedy bowiem maj± du¿y zasób energii Guan-Chi (prenatalnej), której czê¶æ w momencie zap³odnienia przekazuj± swojemu potomstwu.

Szczególnie dobr± kondycjê powinien mieæ mê¿czyzna. Jemu to bowiem natura wyznaczy³a rolê g³ównego dawcy tej energii.

Dlatego te¿ przed zaplanowanym poczêciem mê¿czyzna powinien unikaæ wszystkiego, co energiê tê zmniejsza i os³abia, m.in. alkoholu, tytoniu i narkotyków.

Powinien te¿, co podkre¶laj± traktaty Tao, przez pewien czas prowadziæ wstrzemiê¼liwe ¿ycie seksualne, przez co nale¿y rozumieæ, ¿e nie ograniczaj±c kontaktów p³ciowych powinien powstrzymywaæ ejakulacjê (wytrysk nasienia).
Sperma bowiem dla europejskiego lekarza to plemniki (komórki) w wydzielinie prostaty, ale dla lekarza znaj±cego sekrety Tao nasienie mêskie to ¿ywa tkanka o bardzo du¿ym potencjale energetycznym energii Chi. [...]

Drugie ¼ród³o energii Chi tkwi w spo¿ywanych pokarmach – w procesach od¿ywiania i oddychania, czyli w procesach biochemicznych (energia ”Gu-Chi”), a trzecie w powietrzu, w otaczaj±cym kosmosie (energia ”Kong-Chi”).

Stare ksiêgi ostrzegaj± jednak, ¿e zapasy energii Chi w organizmie s± ograniczone. Ca³a umiejêtno¶æ gospodarowania ni± polega na tym, aby by³a ona ci±gle uzupe³niana. W ¿yciu bywaj± jednak takie stany, które zmuszaj± cz³owieka do nadmiernego wysi³ku, do nadludzkiego wydatku Chi, do takiego wydatku, który przekracza jej wewnêtrzne zapasy.
W sytuacjach takich niewyczerpanym ¼ród³em Chi ”Wielkiej Chi”, poza t±, która znajduje siê w pokarmach, jest ”Ocean Energii Kosmosu” – wszech¶wiata, z którego cz³owiek mo¿e czerpaæ bez koñca.
Z otoczenia ch³onie cz³owiek energiê ca³± powierzchni± skóry, a szczególnie poprzez biologicznie aktywne punkty, czyli punkty akupunktury, swoiste okna ³±cz±ce wnêtrze cia³a jego wewnêtrzne narz±dy z wszech¶wiatem.
Na przyk³ad ig³y tkwi±ce w punktach stanowi± -jak mówi± wspó³cze¶ni Chiñczycy – swoiste anteny, wychwytuj±ce energiê kosmiczna.

Wysuwaj±c na czo³o kosmos jako ¼ród³o Chi, chiñska filozofia podkre¶la, ¿e energia kosmiczna jest si³±, która stworzy³a ca³± materiê i powoduje jej przemiany w obecnej fazie, ¿e jest si³± napêdow±, przenikaj±c± cia³o.
Cz³owiek jest jedynie mikroskopijn± cz±stk± makrokosmosu, jest z nim ¶ci¶le zwi±zany, musi podlegaæ wszystkim jego prawom i wp³ywom.

Trudno w tym miejscu nie wyraziæ g³êbszego zdziwienia i zadumy, ¿e w czasach tak odleg³ych od naszego XX wieku, wieku który nazywamy ”wiekiem ery kosmicznej”, ¿e ju¿ wtedy dociekliwy umys³ cz³owieka do-strzeg³ zwi±zek, jaki istnieje miêdzy przyrod± Ziemi i jej najwy¿szym wytworem – cz³owiekiem – a kosmosem.

Tyle o energii Chi mówi chiñska tradycyjna medycyna, jej staro¿ytne ksiêgi. Wspó³cze¶nie Chiñczycy nie wnosz± nic nowego na temat energii Chi.
Dla Chiñczyka zreszt± jakakolwiek dyskusja dotycz±ca pojêcia Chi jest czym¶ niezrozumia³ym. Chi po prostu istnieje i nie podlega dyskusji.

Czym jest ta tajemnicza Chi i czy w ogóle istnieje?
Czy nikt nie mo¿e jej naukowo udowodniæ?
Staro¿ytne i nowo¿ytne teksty chiñskie nie spekuluj± co do jej natury, ani te¿ nie próbuj± jej wyja¶niaæ. Jedno jest pewne – ¿e nie jest to energia rozumiana w kategoriach fizycznych, gdy¿ nie odpowiada jej kryteriom. Energia fizyczna jest dok³adnie poznana, ujêta w naukowe formu³y i matematyczne wzory. Chi jest pojêciem filozoficznym, a w ujêciu fizjologii – funkcjonalnym.
[* Obecnie samo pojêcie ”energii ¿yciowej" jest powszechnie akceptowane, np. w psychiatrii i psychosomatyce.]

Poniewa¿ nie wszystko, czego nie mo¿na wspó³cze¶nie udowodniæ, oznacza, ¿e to nie istnieje, wspó³czesna nauka stosuj±c dostêpne jej metody bada i weryfikuje wiele nie wyja¶nionych dotychczas zjawisk – w tym i ”energii” Chi.
Byæ mo¿e jest to energia elektromagnetyczna tworz±ca ”pole biologiczne” ¿ywych organizmów? Czy to pole mofrogenetyczne, Sheldrake? A mo¿e odpowiada pojêciu ”bioplazmy”?
Nie¿yj±cy ju¿ profesor W. Sedlak, pionier polskiej bioelektroniki, twórca pojêcia ”bioplazmy”, w jednej ze swych prac pisze:”… na wszystkich poziomach organizacji biologicznej uk³ad ¿ywy emituje falê elektromagnetyczn± okre¶lan± jako pole biologiczne. Ka¿dy uk³ad ¿ywy jest otoczony i wype³niony polem biologicznym. Jest to jedna z podstawowych manifestacji ¿ycia. Jednocze¶nie pole to bierze udzia³ w wewnêtrznej organizacji struktury chemicznej”, a w innym miejscu:”…
Pole biologiczne nie jest tylko rezultatem procesów ¿yciowych.
Jest ono równie¿ samym ¿yciem.
Do istoty ¿ycia nale¿y nie tylko substancja chemiczna, jej struktura i funkcja, jako zespó³ procesów chemicznych, nale¿y do niej równie¿ wytwarzanie pola biologicznego. Struktura pozbawiona pola biologicznego jest martw± materi±, a nie ¿yciem.
Pole biologiczne jest wynikiem procesów chemicznych dokonuj±cych siê na strukturach zwi±zków organicznych, a jednocze¶nie steruje prawid³owym przebiegiem tych procesów oraz odbudow± struktur wymieniaj±cych ustawicznie sk³ad atomowy”.

Przytoczony wy¿ej cytat nie jest opisem chiñskiej ”energii” Chi, widaæ w nim jednak pewne analogie z opisami w starych ksiêgach chiñskich.
Inny znawca teorii medycyny tradycyjnej – Anglik Ted Kaptchuk -mówi, ¿e: ”… Chi to materia na progu zmian w energiê lub energia na progu materializowania siê”.
Mann i Lebarbier uwa¿aj± ”energiê Chi” za falê elektrycznej depolaryzacji, p³yn±c± po w³óknach wegetatywnego systemu nerwowego…[...]

Fragment : Leczenie Akupunktur± – H. Operacz
oraz


   
Zapisane
Betti
Go¶æ
« Odpowiedz #7 : Lipiec 24, 2009, 19:36:00 »


Qi Gong - æwiczenia wzmacniaj±ce zdrowie i energiê ¿yciow± Chi

  Qi Gong to chiñskie æwiczenia wspieraj±ce zdrowie i harmoniê wewnêtrzn± rozwijane od tysiêcy lat. Na rozwój tych æwiczeñ mia³y wp³yw w Chinach szko³y taoistyczne, lekarskie, buddyjskie i konfucjañskie. Pomimo swoich bardzo d³ugich tradycji i du¿ej skuteczno¶ci Qi Gong nie by³ powszechnie znany na ¶wiecie, a nawet w samych Chinach, poniewa¿ przekazywany by³ g³ównie z ojca na syna, lub tylko osobom zaufanym. Nieco szersze nauczanie tych æwiczeñ rozpoczê³o siê oko³o 50 lat temu. Qi Gong zalicza siê do tradycji wewnêtrznego Kung Fu. Termin „qi gong” mo¿na by przet³umaczyæ jako doskona³± pracê/dzia³anie (Gong) energii ¿yciowej/kosmicznej Chi (Qi).

Poprzez buddyzm przyby³y z Indii Qi Gong przejmowa³ wiele elementów jogi (technik Hatha Jogi, czy zasad Pranajamy), za¶ poprzez szko³y taoistyczne stawa³ siê pokrewny jodze taoistycznej. Taoi¶ci niejednokrotnie równolegle uprawiali ró¿ne formy Qi Gongu razem ze spo¿ywaniem zewnêtrznych eliksirów, czy te¿ wytwarzaniem eliksirów wewnêtrznych. Ich mocno podkre¶lanym celem by³o wyd³u¿anie ¿ycia i pojmowali oni system Qigongu na sposób alchemiczny. Szko³y medyczne rozwija³y przydatno¶æ æwiczeñ Qi Gongu do wzmacniania zdrowia i leczenia chorób. Dokonywano tego poprzez wzmocnienie ¿yciowej energii Chi i rozprowadzenie jej po meridianach (kana³ach energii ¿yciowej), poprzez co udra¿niano je i oczyszczano.

Znana obecnie metoda æwiczeñ Tai Chi Chuan (Taiqiquan) wywodzi siê z Qi Gongu i za jej twórcê zazwyczaj uwa¿a siê mistrza Chang Sang Feng’a z dynastii Sung (960-1279 n.e.), który rozwin±³ æwiczenia Qi Gong w styl o du¿ych walorach bojowych. Energia Chi, po wzmocnieniu w Dan Tien (hara – dwie szeroko¶ci palca pod pêpkiem), wzmocniona nastêpnie poprzez Ma³e Kr±¿enie (mentalne rozprowadzanie jej poprzez Kana³ Tylni i Przedni), wprowadzana jest w meridiany obwodowe (Wielkie Kr±¿enie), poprzez co Taiqiquan mo¿e byæ skuteczn± sztuk± walki. Z kolei opracowana przez dzia³aj±cego w wieku VI n.e. w ¶wi±tyni Shaolin mistrza Da Mo (Bodhidharmê) forma Qi Gongu Yi Gin Ching, mia³a na celu wzmocniæ cia³a mnichów, aby byli oni bardziej zdatni do medytacji, jak i jednocze¶nie posiada³a du¿± warto¶æ bojow±.

Podsumowuj±c powiedzieæ mo¿emy, ¿e Qi Gong jest skuteczn± form± æwiczeñ zarówno dla osób pragn±cych wzmocniæ swoje zdrowie, czy te¿ dla osób pragn±cych rozwijaæ swoje zdolno¶ci medytacyjne, jak i mo¿e mieæ warto¶æ ogólnego wzmacniania sprawno¶ci fizycznej organizmu, bêd±c poprzez to przydatny np. w samoobronie, czy te¿ przyczyniaj±c siê do naszej d³ugowieczno¶ci. Wzmacniaj±c zasoby energii ¿yciowej jednostki æwiczenia Qi Gongu mog± byæ pomocne ró¿nego rodzaju uzdrowicielom w pozytywnych oddzia³ywaniach na otoczenie, jak i mog± byæ potraktowane jako praktyka poprawiaj±ca nasze Feng Shui, poniewa¿ wzmacniaj±c nasz± Chi, wzmacniamy centrum naszego Baqua, a poprzez to równie¿ ogóln± ¿yciow± pomy¶lno¶æ.
(z: Alchemia i moc medytacji, Rafa³ Seremet)

 
   
Qi gong - æwiczenia praktyczne


 

            W czasie æwiczeñ Qi Qongu staraj siê byæ zrelaksowany i odprê¿ony zarówno fizycznie i psychicznie. Oczywi¶cie umiejêtno¶æ tak± rozwija siê z czasem. Drugim istotnym aspektem jest poczucie ugruntowania, osadzenia na ziemi; czêsto stosuje siê w tym celu koncentracjê na podeszwach stóp, zw³aszcza na punkcie pierwszym nerki (N-1, Yong-quan/bulgoc±ce ¼ród³o – w odleg³o¶ci 1/3 d³ugo¶ci podeszwy stopy od nasady drugiego palca). Poczuj siê masywny i stabilny niczym góra, dobrze ugruntowany. W takim stanie koncentrujesz siê na oddechu i ruchu. Jako swoje centrum, z którego postrzegasz siebie i rzeczywisto¶æ, traktujesz punkt Dan Tien (2 palce pod pêpkiem). Punk ten nazywa siê morzem energii, i w wyniku æwiczeñ i skupienia na tym punkcie, d±¿ysz do poczucia nagromadzenia w nim energii ¿yciowej Chi.

            Pamiêtanie o tych zasadach jest wystarczaj±ce do praktykowania najprostszych form Qi Gongu. Istnieje np. nastêpuj±ce æwiczenie:
 
Æwiczenie I – odczuwanie Dan Tien i ogólnego scalenia

-  Rozstaw nogi szeroko, stopy równolegle do siebie, szerzej ni¿ szeroko¶æ barków; kolana lekko zgiête. Poczuj siê bardzo stabilnie, poczuj kontakt z pod³o¿em, poczuj punkty w podeszwach stóp, tak jak by³by¶ z nim zro¶niêty. Rêce lekko zgiête w ³okciach wyci±gnij przed siebie, wewnêtrznymi stronami na zewn±trz (tak jakby¶ np. odpycha³ ¶cianê, czy szafê przed sob±).

-  Poczuj siê jednym, poczuj tak jakby ca³e twoje cia³o by³o po prostu jedn± bry³±, która jest scalona z twoj± ¶wiadomo¶ci±.

-  Odczuwaj twoje cia³o jako jedn± bry³ê stoj±c± pewnie na pod³o¿u, i jednocze¶nie odczuwaj punkt Dan Tien, który jest morzem twojej energii ¿yciowej, miejscem twojej mocy, punktem ciê¿ko¶ci twojego cia³a, gwarantuj±cym ci stabilno¶æ mechaniczn± i psychiczn±.

-  Stój w tej pozycji i oddychaj; odczuwaj ka¿dy poszczególny wdech i wydech. Jednocze¶nie, wraz z ka¿dym wdechem i wydechem, odczuwaj swój Dan Tien (¶rodek ciê¿ko¶ci i miejsce mocy); równocze¶nie odczuwaj swoje podeszwy stóp i wewnêtrzne strony d³oni, poprzez co jeszcze bardziej poczujesz siê scalony, poczujesz kontakt ze swoj± si³± witaln±/¿yciow±.

-  W czasie takiego stania i oddychania twoja energia harmonizuje siê i wzmacnia, spontanicznie pobierasz Chi poprzez d³onie i podeszwy stóp, jak i poprzez hara (Dan Tien). Dzieje siê to spontanicznie, kiedy jeste¶ wewnêtrznie scalony, zmobilizowany, a zarazem rozlu¼niony, wykonuj±c pozycjê opisan± powy¿ej.     

 

            W podobny sposób mo¿na wykonywaæ szereg najprostszych form Qi Gongu. Istnieje np. æwiczenie, w którym æwicz±cy podpiera siê rêkami w pozycji takiej jak podczas pompek, z tym, ¿e zamiast opierania siê na ca³ych d³oniach, opiera siê na rozstawionych palcach r±k. W takiej pozycji odczuwa swój Dan Tien, oddycha i odczuwa swoje cia³o jako jedn± bry³ê.

 

            Zapoznamy siê teraz z dwunastoma æwiczeniami Yi Gin Ching, które zarazem s± form± stosunkowo szybko przynosz±c± odczuwalne efekty, jak i ³atw± do wykonania. Aby zwiêkszyæ skuteczno¶æ tych technik, dobrze jest zacz±æ od krótkiej rozgrzewki, która zwiêkszy nasz± wra¿liwo¶æ i receptywno¶æ na energiê Chi, wstêpnie odblokuje meridiany w rêkach i uspokoi nasz umys³.

 
Æwiczenie II - rozgrzewka

 
Ogólna rozgrzewka ca³ego cia³a

-  Stañ swobodnie na pod³o¿u, poczuj grunt/ziemiê pod nogami. Poczuj, ¿e oddychasz, poczuj ca³e cia³o.

-  Zacznij od wykonywania ruchów okrê¿nych swoimi d³oñmi, krêc±c je w nadgarstkach. Krêæ d³oñmi przez chwilê na zewn±trz, a nastêpnie do wewn±trz, staraj±c siê odczuæ, ¿e ogólnie rozgrzewasz tê okolicê, naturalnie rozci±gasz i uelastyczniasz ¶ciêgna.

-  Nastêpnie w podobny sposób krêæ rêkami obracaj±c je w stawach ³okciowych. Odczuwaj rêce, oddychaj; krêæ przez chwilê na zewn±trz, a nastêpnie do wewn±trz.

-  Powtórz to samo krêc±c rêkami w stawach barkowych. Zacznij np. od obrotów na zewn±trz, wykonuj±c jakby m³ynki, a potem to samo powtórz krêc±c rêkami do wewn±trz. Poczuj jak ca³a okolica r±k rozgrzewa siê, ¶ciêgna naci±gaj± siê i staj± elastyczne.

 

-  Nastêpnie stoj±c stabilnie na pod³o¿u (je¿eli stoisz zbyt w±sko, to poszerz swoj± pozycjê) wykonuj skrêty ca³ego tu³owia dooko³a g³ównej osi cia³a w krêgos³upie. Skrêcasz siê raz w lewo, raz w prawo itd. Po³±cz ten ruch z oddechem w sposób spontaniczny – wykonuj wdech na kilka skrêtów tu³owia, i podobnie – robi±c wydech skrêcaj siê naprzemienni w prawo i w lewo kilka razy.

-  Podczas tych skrêtów rêce i g³owa wêdruj± za ruchem. Skrêcaj±c siê w lewo, spontanicznie wymachujesz opuszczonymi rêkami w tym kierunku, tak aby swobodnie uderzy³y one o plecy.

 

-  Dodatkowo mo¿esz usi±¶æ na pod³o¿u i wykonaæ kolejno krêcenie w obie strony: stopami w stawach skokowych, dolnymi czê¶ciami nóg w stawach kolanowych, i ca³ymi nogami – w stawach biodrowych (maj±c nogi rozlu¼nione i lekko zgiête w kolanach).

 

Uwagi:           

            Poczuj rozlu¼nienie i rozgrzanie ca³ego cia³a. Ruch poszczególnych rejonów cia³a staraj siê odczuwaæ bezpo¶rednio, bez po¶rednicz±cych my¶li, poprzez co szybciej usuniesz wszelkie napiêcia. Celem tego æwiczenia jest nawi±zanie lepszego kontaktu ze swoim cia³em, poczucie go w bardziej naturalny i bezpo¶redni sposób. Dzia³a to zarówno korzystnie na stan twojego zdrowia, jak i zwiêkszy twoj± receptywno¶æ (wra¿liwo¶æ) na odczucia energii Chi podczas w³a¶ciwej formy Qi Gongu.
 
Rozgrzewka r±k i d³oni

-  Rozcieraj zakoñczenia poszczególnych palców kciukami odpowiadaj±cej im rêki. Zacznij od jednoczesnego rozcierania kciukami zakoñczeñ palców wskazuj±cych (prawy palec wskazuj±cy rozcieraj prawym kciukiem, za¶ lewy – lewym kciukiem), nastêpnie ¶rodkowych, serdecznych i ma³ych. Nastêpnie rozcieraj wszystkie palce jednocze¶nie (prawy kciuk rozciera dooko³a zakoñczenia palców prawej d³oni, za¶ lewy rozciera zakoñczenia palców d³oni lewej).

-  Z³ó¿ d³onie wewnêtrznymi stronami do siebie (tak jak podczas modlitwy), jednocze¶nie ustawiaj±c ko¶ci przedramienia (pomiêdzy nadgarstkiem, a ³okciem) prostopadle do z³o¿onych d³oni. Skrêcaj d³onie rozcieraj±c koñce palców wokó³ osi, któr± stanowi (wyimaginowana) linia po³±czonych przedramion.

-  Strzepuj d³onie pionowo w dó³, przed sob±, tak jakby¶ strzepywa³ wodê. Poczuj rozlu¼nienie pod wp³ywem tego ruchu.

-  Powtórz to samo strzepuj±c d³onie w p³aszczy¼nie poziomej – na wysoko¶ci swoich piersi strzepujesz d³onie poziomo przed siebie.

-  Na koniec strzepuj d³onie naprzemiennie – raz w dó³, raz przed siebie.

 

Uwagi:           

            Uwra¿liwienie r±k jest szczególnie pomocne do wykonywania æwiczeñ Qi Gongu, poniewa¿ czakry d³oniowe (wewnêtrzne powierzchnie obu d³oni) s± w tych æwiczeniach (obok punktu Dan Tien) jednym z kluczowych miejsc na ciele.

 

Æwiczenie III – 12 form Yi Gin Ching

                       

            Wykonywanie æwiczeñ w tej formie Qi Gongu polega na naprzemiennym (w stanie relaksacji i skupienia) napinaniu i rozlu¼nianiu niektórych partii cia³a. W zasadzie nie jest konieczne mocne napinanie miê¶ni, co raczej wystarczy wyobra¿aæ sobie lekkie ich napinanie podczas wydechu. Podczas wdechu z kolei staramy siê odczuæ ca³kowity relaks w tych czê¶ciach cia³a. Okolicami napinanymi s± tu zasadniczo rêce, a szczególnie same d³onie. Stoimy w naturalnej pozycji, stopy s± rozstawione na szeroko¶æ ramion, równolegle do siebie. Biodra rozlu¼nione. Krêgos³up jest wyprostowany, lecz jednocze¶nie zrelaksowany (pozycja naturalna, tak jakby¶my byli przywi±zani niewidzialn± nici± od czubka g³owy, do nieba). Czujemy siê zakorzenieni w pod³o¿u i staramy siê odczuwaæ punkt Dan Tien (rejon brzucha). Usta zamkniête, jêzyk dotyka nasady górnych zêbów (podniebienia). Ramiona s± rozlu¼nione; aby utrzymywaæ to rozlu¼nienie podczas poszczególnych form, pozostawiamy rêce lekko zgiête w ³okciach.

 

Pozycja 1. Pozycja jest podobna do pchania d³oñmi czego¶ w dó³. Opu¶æ rêce wzd³u¿ tu³owia, d³onie utrzymuj otwarte, skierowane wewnêtrzn± powierzchni± do pod³o¿a, a czubkami palców w przód przed siebie. Rozlu¼nij rêce i utrzymuj je lekko ugiête w ³okciach. Wzbudzaj Chi w nadgarstkach poprzez wyobra¿anie sobie na wydechu lekkiego ich napinania, i ca³kowitego rozlu¼niania na wdechu. Powtarzaj to do 50 razy. Ca³y czas odczuwaj mocne osadzenie na stopach (szczególnie punkt „bulgoc±ce ¼ród³o”,N-1, w 1/3 d³ugo¶ci podeszwy stopy), a tak¿e ze¶rodkowanie w punkcie Dan Tien (dwie szeroko¶ci palca pod pêpkiem).

 

Pozycja 2. Pozycja jest bardzo podobna do formy pierwszej. Jedyna ró¿nica polega na tym, ¿e maj±c d³onie skierowane wewnêtrzn± stron± do pod³o¿a – zaciskamy je w piê¶ci, bez zmiany pozycji nadgarstków. D³onie zaci¶niête w piê¶ci s± w tej pozycji skierowane wewnêtrzn± stron± do pod³o¿a, rêce opuszczone swobodnie wzd³u¿ tu³owia (jak poprzednio) s± naturalnie lekko ugiête w ³okciach. Na wydechu wyobra¿amy sobie zaciskanie piê¶ci i odginanie kciuków, na wdechu skupiamy siê na rozlu¼nieniu d³oni i punkcie Dan Tien. Powtarzaj do 50 razy.

 

Pozycja 3. Bez zmiany pozycji ramion przekrêcamy zaci¶niête w piê¶ci d³onie w ten sposób, aby ich wewnêtrzne strony by³y skierowane do siebie równolegle (do naszych bioder), a strony piê¶ci, którymi zadaje siê cios, by³y skierowane do pod³o¿a. Wyobra¿aj sobie napinanie piê¶ci podczas wydechu i rozlu¼nianie podczas wdechu, poprzez co gromadzi siê Chi w ca³ych rêkach i ramionach

 

Pozycja 4. Nie zmieniaj±c u³o¿enia piê¶ci wzglêdem siebie, podnie¶ rêce przed siebie, na wysoko¶æ dolnej czê¶ci krtani, skrêcaj±c je w stawach barkowych. Piê¶ci trzymasz przed sob±, wewnêtrznymi stronami równolegle do siebie, na wysoko¶ci stawów barkowych. Poczuj siê naturalnie w tej pozycji. Na wydechu wyobra¿aj sobie napinanie miê¶ni, na wdechu skupiaj siê na odczuciu rozlu¼nienia. Powtórz taki oddech do 50 razy.

 

Pozycja 5. Nadal maj±c d³onie zaci¶niête w piê¶ci skierowane wewnêtrznymi stronami do siebie, unie¶ rêce nad g³owê. Na wydechu wyobra¿aj sobie napinanie miê¶ni, na wdechu skupiaj siê na odczuciu rozlu¼nienia. Powtórz taki oddech do 50 razy.

 

Pozycja 6. Zegnij rêce w ³okciach skierowuj±c piê¶ci d³oni w kierunku uszu. Ramiona (pomiêdzy barkiem a ³okciem) utrzymuj równolegle do pod³o¿a, za¶ piê¶ci (w pobli¿u uszu) wewnêtrzn± stron± do przodu. Oddychaj do 50-ciu razy, wyobra¿aj±c sobie zaciskanie na wydechu i rozlu¼nianie na wdechu.

 

Pozycja 7. Wyprostuj teraz rêce w ³okciach i wyci±gnij je na boki. Rêce s± równoleg³e do pod³o¿a, za¶ zaci¶niête piê¶ci skierowane s± wewnêtrznymi stronami do przodu. Napinaj piê¶ci na wydechu i rozlu¼niaj podczas wdechu. Powtarzaj do 50 razy.

 

Pozycja 8. Skieruj rêce do przodu, przed siebie. Nadal utrzymuj je równolegle do pod³o¿a; zegnij je lekko w ³okciach, aby ich po³o¿enie przypomina³o okr±g. Napinaj piê¶ci na wydechu i rozlu¼niaj podczas wdechu. Powtarzaj do 50 razy.

 

Pozycja 9. Z poprzedniej pozycji przyci±gnij rêce w kierunku twarzy, zginaj±c je w ³okciach. Utrzymuj je przed twarz±, skierowuj±c wewnêtrzn± stron± do przodu, zgiêtymi kciukami do do³u. Napinaj piê¶ci na wydechu i rozlu¼niaj podczas wdechu. Powtarzaj do 50 razy.

 

Pozycja 10. Z poprzedniej pozycji obróæ rêce w ³okciach w taki sposób, aby ramiona by³y równoleg³e do pod³o¿a, za¶ przedramiona (czê¶ci pomiêdzy ³okciem a nadgarstkiem) skierowane by³y pionowo ku górze. Piê¶ci skierowane s± wnêtrzem do przodu. Wyobra¿aj sobie napinanie ich na wydechu i rozlu¼nianie na wdechu. Powtarzaj do 50 razy.

 

Pozycja 11. Opu¶æ d³onie zaci¶niête w piê¶ci na wysoko¶æ podbrzusza. Wewnêtrzna strona piê¶ci skierowana jest do pod³o¿a, za¶ ich przednia czê¶æ skierowana jest do siebie, w niewielkiej odleg³o¶ci. Oddychaj ok. 50 razy wyobra¿aj±c sobie napinanie piê¶ci na wydechu, rozlu¼nianie na wdechu.

 

Pozycja 12. Skieruj otwarte d³onie ku górze, trzymaj±c je przed sob±, skierowane ku przodowi, na wysoko¶ci piersi. Na wdechu wyobra¿aj sobie podnoszenie ciê¿aru, na wydechu relaksuj rêce i ca³e cia³o. Powtarzaj jak poprzednio.

 

Uwagi:

            Po wykonaniu tych æwiczeñ nale¿y zupe³nie siê rozlu¼niæ i g³êboko zrelaksowaæ, odczuwaj±c jak energia Chi równomiernie rozchodzi siê po ca³ym ciele.

Zazwyczaj, aby wykonaæ wszystkie 12 pozycji w czasie jednej sesji æwiczeniowej, wykonuje siê po oko³o 20 powtórzeñ wydechu i wdechu w podczas ka¿dej pozycji. Wykonuj±c po 50 powtórzeñ oddechu, mo¿na wykonaæ sze¶æ pierwszych pozycji rano i sze¶æ pozosta³ych wieczorem. Najbardziej polecanym okresem dnia na wykonywanie takich æwiczeñ jest chwila wschodu i zachodu s³oñca, poniewa¿ wtedy Chi w powietrzu jest szczególnie silne. Po kilku miesi±cach regularnych æwiczeñ nasza indywidualna Chi zdecydowanie siê wzmacnia.

            W æwiczeniach Qi Gongu zazwyczaj pracuje siê z podstawow±, uniwersaln± energi± Chi. Innym wariantem tego æwiczenia (po opanowaniu pierwszego) mog³o by byæ wysy³anie z serca têczowej, barwnej energii Chi, co przyspieszy³oby otwarcie drugiego pola cynobru.

 

Niniejszy tekst jest fragmentem rozdzia³u Elementy Qi Gongu, oraz æwiczenia rozprowadzaj±ce po ciele energiê Qi z ksi±¿ki Alchemia i moc medytacji

 
Zapisane
daniel1704
Go¶æ
« Odpowiedz #8 : Lipiec 24, 2009, 21:43:16 »

bardzo ciekawe Betti
zancznê æwiczenia i proszê o wiêcej takich tekstów
pzdr:)
Zapisane
poufne
Go¶æ
« Odpowiedz #9 : Lipiec 25, 2009, 01:15:41 »

Daniel, je¿eli chodzi o wzbudzenie energii Chi w taki sposób, ¿eby gwo¼dzie wbijaæ to nie radzi³bym Ci tego próbowaæ przy takich æwiczeniach jakie poda³a ci Betti. oczywi¶cie t³umacz± one sposób dzia³ania tej energii i cyrkulacji w naszym organizmie.
Qi Gong czy te¿ chi kung praktykuje siê w nieco inny sposób. S± mniej wiêcej trzy elementy, których nie wyszukasz w internecie, a które maj± decyduj±ce znaczenie dla pobudzenia i znacznego wzmocnienia energii chi. Ja jakim¶ cudem dotar³em do tych materia³ów, je¿eli tobie siê to uda to znaczy ¿e los tak chcia³ U¶miech Powodzenia

P.S. "szukaj u ¼róde³, z nich najczystsza woda p³ynie"
Zapisane
daniel1704
Go¶æ
« Odpowiedz #10 : Lipiec 25, 2009, 07:18:52 »

Poufne,
czyli mam rozumieć,że nie podzielisz się ze mną tą widzą??

ps. jest  wiele żródeł i trudno znaleść to pierwsze,najcenniejsze,ale będę szukał
jak będziesz miał coś bo wyślij mi na priv jakies informacje
z góry dziękuje
pzdr
« Ostatnia zmiana: Lipiec 25, 2009, 07:32:14 wys³ane przez daniel1704 » Zapisane
Betti
Go¶æ
« Odpowiedz #11 : Lipiec 25, 2009, 10:02:15 »


Chi kung »





 



Azjatycka sztuka pos³ugiwania siê energi±, zmniejsza stres, u¶mierza ból i wzmacnia organizm. Te proste æwiczenia pomog±  zapanowaæ nad energi± p³yn±c± w naszym ciele, a ponadto pozwol± utrzymaæ doskona³± formê.

Wiele osób chce zachowaæ zdrowie i dobr± kondycjê, lecz tylko niektórzy s± w stanie pociæ siê i wysilaæ  godzinami w klubach sportowych. Sztuka chi kung przez wieki by³a doskonalona i teraz jest specyficznym systemem æwiczeñ s³u¿y równie¿ rozwojowi osobowo¶ci. Æwiczenia wymagaj± od nas zaanga¿owania, ale nie wyczerpuj± i nie stresuj±. Z³o¿one s± z powolnych serii lecz ci±g³e powtarzanie okre¶lonych ruchów, ma na celu  poprawiæ stan ca³ego cia³a i ducha. Najwiêksz± zalet± chi kung jest to, ¿e ka¿dy bez wzglêdu na wiek mo¿e wykonywaæ pe³en zakres æwiczeñ.

W celu uzyskania jak najwy¿szych rezultatów i pe³nej harmonii, nale¿y æwiczenia opanowaæ na tyle dobrze, aby nie skupiaæ uwagi na ich wykonywaniu. Przed rozpoczêciem treningu rozlu¼nij siê i odpocznij, nastêpnie skoncentruj siê na æwiczeniach, a raczej nad energi± jak± ciê nape³niaj±.


Przyk³adowe æwiczena

Falowaniwe:

    *
      rozstawiamy nogi na szeroko¶æ bioder i uginamy kolana
    *
      wykonujemy wdech i wychylamy siê do przodu
    *
      równocze¶nie podnosimy powoli rêce na wysoko¶æ ramion
    *
      nastêpnie wykonujemy wydech i opuszcamy rêce jednocze¶nie, jeszcze mocniej uginamy kolana
    *
      falowanie nale¿y powtórzyæ piêæ razy
    *
      æwiczenie to jest w sam raz na rozgrzewkê, gdy¿ odprê¿a ca³e cia³o

  Naci±ganie ³uku:

    *
       stajemy w rozkroku i krzy¿yjemy rêce nad klatk± piersiow±
    *
      wyci±gamy lew± rêkê w bok i pod±¿amy za ni± wzrokiem
    *
      praw± rêkê napinamy ³uk
    *
      plecy podczas ca³ego æwiczenia powinny byæ wyprostowane i napiête
    *
      po powrocie do pozycji wyj¶ciowej nale¿y zmieniæ strony
    *
      æwiczenie powtarzmy dwukrotnie na ka¿d± stronê
    *
      naci±ganie ³uku rozci±ga klatkê piersiow± i znakomicie uwalnia od streu

 Podtrzymywanie nieba:

    *
      ustawiamy nogi na szeroko¶ci bioder i uginamy kolana
    *
      unosimy jedn± rêkê nad g³owê, wewnêtrzn± stron± d³oni ku niebu
    *
      drug± opuszczamy na wysoko¶æ bioder, wewnêtrzn± stron± d³oni ku ziemi
    *
      nastêpnie rêkê z nad g³owy unosimy jeszcze wy¿ej tak jakby¶my  chcieli unie¶æ niebo
    *
      jednocze¶nie drug± rêkê opuszczamy
    *
      po wykonaniu tej czynno¶ci mamy zliczone jedno powtórzenie
    *
      æwiczenie powtarzamy po trzy razy na ka¿d± rêkê
    *
      podtrzymywnie nieba przy¶piesza przemianê materii i kr±¿enie krwi

Te ³atwe æwiczenia mo¿na wykonywaæ niemal¿e wszêdzie. Jest to ¶wietny sposób na zachowanie równowagi wewnêtrznej jak i dobrej kondycji.

www.fit.pl

a takze film
http://www.youtube.com/watch?v=oOICLCX7YRw
i po polsku
http://www.youtube.com/watch?v=mSMtYdFPJf4


« Ostatnia zmiana: Lipiec 25, 2009, 10:08:05 wys³ane przez Betti » Zapisane
Bonifacy1
Go¶æ
« Odpowiedz #12 : Lipiec 25, 2009, 14:43:57 »

 S± znacznie lepsze æwiczenia od jogi i reszty.

www.psipog.net

Æwiczenie 1

Usi±d¼ przy stole. Zaznacz na nim prost± pionow± kreskê, która bêdzie informowaæ ciê o tym czy uda³o ci siê przesun±æ dany przedmiot. We¼ d³ugopis lub o³ówek i po³ó¿ równo z pionow± lini± któr± narysowa³e¶. Teraz wygodnie usi±d¼ i zastanów siê co chcesz zrobiæ z tym d³ugopisem/ o³ówkiem. Mo¿e chcia³by¶ go podnie¶æ, obróciæ, wygi±æ a mo¿e po prostu przesun±æ. Dla pocz±tkuj±cego najlepiej zaczynaæ jest od odsuniêcia lub przyci±gniêcia danego przedmiotu. Gdy ju¿ zastanowisz siê co chcesz zrobiæ z dan± rzecz± zacznij to sobie wyobra¿aæ i zarówno patrz siê na dany przedmiot. Musisz byæ spokojny, wyciszony i kontrolowaæ swoje my¶li. Koncentruj siê tylko na tym co chcesz zrobiæ z danym przedmiotem. Poczuj przep³ywaj±c± przez twoje cia³o energiê. Rób tak oko³o pó³ godziny, a co najmniej 15 minut. Je¶li nic siê nie dzieje przerwij technikê i sprawd¼ z lini± czy papierek siê przesun±³, je¶li nie próbuj to codziennie przez 15 - 30 min. Po jakim¶ czasie powinno ci siê udaæ. Gdy opanujesz ju¿ to dobrze zmieñ przedmiot na jaki¶ wiêkszy i zacznij z nim robiæ co innego np. podnosiæ, a wyginanie zostaw na koniec. Fakirzy jak i siddhowie jogi æwicz± na pocz±tek oko³o po³owy muhurty, czyli 24 minuty. Jest to czas aktywno¶ci jednej tattwy – jednego ¿ywio³u i precyzyjnie æwiczy siê dok³adnie przez tattwê jednego ¿ywio³u, zale¿nie od zadania jakie siê wykonuje. Jest to zagadnienie dobre do uwzglêdnienia w æwiczeniach.

Æwiczenie 2

Kwadratowy kawa³ek papieru* nale¿y pozginaæ wed³ug linii krzy¿owych tak aby wyszed³ kapelusik, kapturek do po³o¿enia na ostrzu szpilki czy ig³y, nastêpnie nale¿y wbiæ cienk± ig³ê w na przyk³ad kwadratow± gumkê jako podstawkê lub w korek dok³adnie w ¶rodek, ³ebkiem do do³u. Powsta³y z papieru daszek czy kapturek k³adziemy na ostrzu ig³y. Takie urz±dzenie ma t± zaletê, ¿e jest bardzo czu³e. ¯eby nie fa³szowaæ wyników mo¿na je przykryæ jeszcze przezroczyst± misk±, lub s³oikiem. Teraz próbujemy rêk± zmusiæ daszek do obracanie siê, oczywi¶cie nie fizycznie, przyk³adamy rêkê w jego okolice i mocno siê skupiamy na nim. Za pierwszym razem pewnie nie bêdzie efektów. Nie przejmuj siê, gdy¿ efekty przychodz± wraz ze wzrostem wiary, si³y woli i mocy koncentracji umys³u! Ludzie o s³abej koncentracji i rozproszonym umy¶le musz± du¿o æwiczyæ, budziæ zdolno¶ci umys³u chocia¿by z pomoc± magicznej laja jogi.

*Uwaga: na pocz±tek zamiast papieru mo¿na u¿yæ folii aluminiowej; po pierwszych wstêpnych eksperymentach zauwa¿ono, ¿e ³atwiej jest j± poruszyæ.

Æwiczenie 3

Potrzebne przedmioty: -ko¶ci do gry

Sposób wykonywania: Bierzemy ko¶ci do rêki po czym rzucamy je na plansze my¶l±c przy tym intensywnie "ma wypa¶æ 6". Zamiast 6 mo¿emy naturalnie wybraæ inn± liczbê dostêpn± w zakresie ko¶ci, przy dwóch ko¶ciach od 2 do 12, przy trzech od 3 do 18 itd. Bywa w takich sporo æwiczeñ oczyszczaj±cych psychikê. Je¶li kto¶ kojarzy grê w ko¶ci jako hazard moralnie naganny, to jego wysi³ki bêd± blokowane przez jego awersje i poczucia winy w stosunku do samych ko¶ci i ich u¿ytkowania. Podobnie, jak kto¶ du¿o przegrywa³ w ko¶ci, wstydzi³ siê, ¿e przegra³ i jest kompleksami obci±¿ony. Trening zdolno¶ci parapsychicznych, siddhi jest te¿ prac± usuwania takich przeszkód umys³owych i emocjonalnych, czasem bardzo g³êboko zakorzenionych lub ukrytych. Znamy wiele m³odych osób, które mia³y ca³kiem dobre wyniki, ale zosta³y one popsute przez siln± presjê psychiczn± g³upkowatego otoczenia, które wykpiwa³o czy ironicznie wy¶miewa³o zainteresowanie rozwojem si³ psychicznych i potêgi woli.

Æwiczenie 4

Potrzebne przedmioty to: -plastelina, -ig³a lub szpilka, -o³ówek.

Sposób wykonywania: Formujemy z plasteliny stojaczek najlepiej w formie sto¿ka po czym wk³adamy w niego ig³ê têpym koñcem. Na igle mocujemy o³ówek bo redukuje to tarcie tak aby nie spada³ ani nie by³ przytwierdzony nieruchomo tak aby przy delikatnym dotkniêciu zacz±³ wykonywaæ ruchy wahad³owe. Nastêpnie skupiamy siê i korzystaj±c z rad na pocz±tku opisu æwiczeñ próbujemy wprawiæ go w ruch.

Æwiczenie 5

Zginanie ³y¿ki: Znajd¼ ³y¿kê lub widelec. Trzymaj przedmiot w jednej rêce lub obu, jak jest ci wygodniej. Sied¼ wygodnie, oddychaj spokojnie, zrelaksuj siê. Oczy¶æ umys³ z wszelkich my¶li i niepokoju, skup siê. Z zamkniêtymi oczami powoli pocieraj palcami powierzchniê. Poczuj, nie my¶l o niej, po prostu poczuj powierzchniê ³y¿ki, poczuj poszczególne moleku³y, atomy, energiê. To mo¿e potrwaæ zanim poczujesz energiê. Kiedy poczujesz jej prawdziw± eksplozjê, kiedy poczujesz ¿e obiekt jest energi±, si³± woli zegnij go! Je¶li zrobi³e¶ to dobrze zauwa¿ysz zmiany, zgiêcie przedmiotu, tutaj ³y¿ki. Pamiêtaj ¿eby nigdy nie u¿ywaæ fizycznej si³y! Nie masz jej zgi±æ fizycznie, u¿yj do tego swojego umys³u. Nie denerwuj siê i nie stresuj, je¶li pocz±tkowo nic ci nie wychodzi, zbyt du¿e ambicje bez wiary s± pó¼niej powodem do z³o¶ci co jeszcze bardziej pogarsza twój stan duchowy. Nie miej na tym punkcie obsesji, zrelaksuj siê, to nie jest ¿aden wy¶cig szczurów ani 'test randiego', z za³o¿enia w warunkach niewykonalnych przeprowadzany




Je¶li bêdziesz cwiczy³ ok 30 min dziennie efekty bêd± nawet po 3 miesi±cach. Nie przejmuj siê - rozwiniesz to niezale¿nie od swoich zamiarów. Czy chcesz pomagaæ ludziom czy rzucaæ nimi o ¶ciany - na jedno wychodzi.
Zapisane
Strony: [1] |   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap

Strona wygenerowana w 0.035 sekund z 20 zapytaniami.

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

maho watahaslonecznychcieni zipcraft phacaiste-ar-mac-tire opatowek