Reklama jest d¼wigni± handlu, to fakt, ale uczciwa reklama.
Tymczasem jeste¶my zalewani reklamami w których wykorzystuje siê najró¿niejsze sztuczki, nie do koñca etyczne, by zwiêkszyæ popyt na jaki¶ towar.
Piszcie tu wszystko o mechanizmach (przekazy podprogowe itp.) stosowanych w tej dziedzinie.
McDonald's pod ostrza³em. Koniec Happy Meal?PAP, PKo/24.06.2010 00:49
Amerykañska organizacja konsumencka zamierza pozwaæ sieæ restauracji McDonald's w zwi±zku z do³±czaniem do zestawów Happy Meal zabawek, które wabi± dzieci - informuje Reuters. "Kuszenie zabawkami jest nieuczciwe i podstêpne zarówno w stosunku do dzieci, które nie rozumiej± regu³ reklamy, jak i do ich rodziców, którzy musz± znosiæ natarczywe zachowania swoich pociech" - mówi Michael Jacobson, dyrektor wykonawczy Center for Science in the Public Interest (CSPI).
Organizacja utrzymuje, ¿e tego rodzaju praktyki naruszaj± prawa konsumenta w stanach Kalifornia, Teksas, New Jersey i Massachusetts. Je¶li sieæ nie przestanie dodawaæ zabawek do zestawów dla dzieci w ci±gu 30 dni, sprawa trafi do s±du. Wcze¶niej organizacja pozwa³a ju¿ sieæ fast foodów KFC za wysok± zawarto¶æ niezdrowych t³uszczów trans w serwowanych przez ni± posi³kach.
...
http://wiadomosci.onet.pl/2188738,69,mcdonald_s_pod_ostrzalem_koniec_happy_meal,item.html