Wojtek Mann: SzataĂąskie Paragrafy7-10-2010
Od Redakcji:

No i doczekaliÂśmy siĂŞ kolejnej publikacji Wojtka Manna. Publikacji bardzo waÂżnej, bo ukazujÂącej nam prawdĂŞ o tworze jakim jest Unia Europejska i jej podstawowa broĂą, jakÂą jest Traktat Europejski. W poniÂższym tekÂście odnajdujemy wzmianki o skrytym usankcjonowaniu zabijania obywateli ... po prostu na ulicy i "w imieniu prawa". Czytamy o przewodniej i bezdyskusyjnej roli UE w Âżyciu kaÂżdego paĂąstwa. Wojtek pokazuje nam paragrafy bezpowrotnie odbierajÂące nam nasze podstawowe prawa, wynikajÂące z Konstytucji RP. Dotyczy to wszystkich czÂłonkĂłw UE i ich konstytucji.
W publikacji tej doczytujemy siĂŞ takÂże o absurdalnej wrĂŞcz ingerencji UE w nasze codzienne Âżycie, poniewaÂż pragnie ona stworzyĂŚ Europejskie PaĂąstwo Federalne i na wskroÂś totalitarne.
To tylko kwestia czasu i potrzeby, aby UE wprowadziÂła w Âżycie wszystkie z przyznanych jej praw. BĂŞdziemy wtedy mieli do czynienia z przymusem bezwzglĂŞdnego stosowania siĂŞ do przepisĂłw UE, pod groÂźbÂą separacji w specjalnych obozach, lub dÂługoterminowego wiĂŞzienia, a jeÂśli ktoÂś, podczas aresztowania, bĂŞdzie chciaÂł dyskutowaĂŚ na temat jego zasadnoÂści, moÂże zostaĂŚ zastrzelony na miejscu, jako prĂłbujÂący uciekaĂŚ, co dopuszcza prawo unijne.

Warto t¹ publikacjê uwa¿nie przeczytaÌ. Warto siê te¿ powa¿nie nad tym co przeczytaliœmy zastanowiÌ. RzeczywistoœÌ Orwellowska jest bli¿ej nas, ni¿ wiêkszoœci mog³o by siê wydawaÌ !

JeÂśli Âślimak jest wg. UE rybÂą, a marchewka owocem, to Orwell moÂże siĂŞ niedÂługo okazaĂŚ autorem o ograniczonej jednak pomysÂłowoÂści...
Có¿ wiêcej mo¿na tutaj dodaÌ ? Chyba - "kto ma oczy niechaj patrzy..." i nasze w³asne "kto ma rozum niechaj zacznie go wreszcie u¿ywaÌ ... samodzielnie".
Pozdrawiamy serdecznie i Âżyczymy uwaÂżnej lektury, jak i poÂżytecznych wnioskĂłw.
Redakcja GÂŚ
Spis treÂści
SzataĂąskie Paragrafy. Podstawy prawne federalnej Europy – krĂłtki przeglÂąd TraktatĂłw. 1
Fakty podstawowe. 1
Polityka zewnĂŞtrzna. 5
Polityka wewnĂŞtrzna. 12
Gospodarka. 18
PierwszeĂąstwo prawa europejskiego. 24
Copyright by Wojciech Mann 2010
Autor zaznacza, Âże fakt udostĂŞpnienia ksi¹¿ki w Internecie nie oznacza, Âże prawo autorskie przestaÂło obowiÂązywaĂŚ. Rozpowszechnianie i powielanie ksi¹¿ki bez zgody autora jest zabronione, jednakÂże autor chĂŞtnie udzieli zgody na zamieszczenie jej obszernych fragmentĂłw na stronach internetowych.SzataĂąskie Paragrafy. Podstawy prawne federalnej Europy – krĂłtki przeglÂąd TraktatĂłw.
Fakty podstawowe.3. Zgodnie z zasad¹ lojalnej wspó³pracy Unia i Paùstwa Cz³onkowskie wzajemnie siê szanuj¹ i udzielaj¹ sobie wzajemnego wsparcia w wykonywaniu zadaù wynikaj¹cych z Traktatów.
PaĂąstwa CzÂłonkowskie podejmujÂą wszelkie Âśrodki ogĂłlne lub szczegĂłlne wÂłaÂściwe dla zapewnienia wykonania zobowiÂązaĂą wynikajÂących z TraktatĂłw lub aktĂłw instytucji Unii.
PaĂąstwa CzÂłonkowskie uÂłatwiajÂą wypeÂłnianie przez UniĂŞ jej zadaĂą i powstrzymujÂą siĂŞ od podejmowania wszelkich ÂśrodkĂłw, ktĂłre mogÂłyby zagraÂżaĂŚ urzeczywistnieniu celĂłw Unii.ArtykuÂł 4 ustĂŞp 3 wersji skonsolidowanej traktatu o UE (artykuÂł 1 punkt 5 Lizbony; dalej zwany A4U3)
Oznacza to, Âże paĂąstwa czÂłonkowskie majÂą szanowaĂŚ UniĂŞ i udzielaĂŚ
wzajemnego wsparcia (czyli wymuszaĂŚ na innych wprowadzanie unijnego prawa).
Drugie zdanie oznacz tyle, Âże za wszelka cenĂŞ trzeba wprowadzaĂŚ decyzje i akty Unii, stosujÂąc do tego wszelkie
Âśrodki ogĂłlne lub szczegĂłlnie wÂłaÂściwe (czyli za wszelkÂą cenĂŞ, kaÂżdy ma byĂŚ rĂłwnie posÂłuszny).
Zdanie trzecie mĂłwi o tym, Âże nikt nie ma prawa powstrzymywaĂŚ d¹¿eĂą do celĂłw Unii – jakie sÂą te cele Unii traktat wyraÂźnie nie mĂłwi, domyÂśleĂŚ siĂŞ moÂżna, Âże jest to wola i widzimisiĂŞ elit – wszyscy mamy uÂłatwiaĂŚ wypeÂłnianie przez UniĂŞ jej zadaĂą, czyli Unia w kaÂżdej sprawie jest pierwszorzĂŞdna, zawsze ma racje, zawsze wie lepiej, a my mamy obowiÂązek jÂą wspieraĂŚ i jej sÂłuÂżyĂŚ, nie moÂżemy sprzeciwiaĂŚ siĂŞ jej planom i musimy siĂŞ jej sÂłuchaĂŚ, i grzecznie wypeÂłniaĂŚ jej drogĂŞ do Nowego PorzÂądku ÂŚwiata.
Zasadniczo pod A4U3 – jak dalej bĂŞdĂŞ nazywaÂł tĂŞ wypocinkĂŞ traktatu lizboĂąskiego – moÂżna podpi¹Ì wszystko, kaÂżde dziaÂłanie kaÂżdego paĂąstwa czy osoby, a europejskie elity, europejski prezydent czy szef Komisji bĂŞdÂą mogli dosÂłownie wszystko podciÂągn¹Ì pod cele unii, wzajemne wsparcie, wszelkie Âśrodki, czy uÂłatwianie wypeÂłniania przez UniĂŞ jej zadaĂą.
TYTUÂŁ I
KATEGORIE I DZIEDZINY KOMPETENCJI UNII
ArtykuÂł 2
1. Je¿eli Traktaty przyznaj¹ Unii wy³¹czn¹ kompetencjê w okreœlonej dziedzinie, jedynie Unia mo¿e stanowiÌ prawo oraz przyjmowaÌ akty prawnie wi¹¿¹ce, natomiast Paùstwa Cz³onkowskie mog¹ to czyniÌ wy³¹cznie z upowa¿nienia Unii lub w celu wykonania aktów Unii.
2. Je¿eli Traktaty przyznaj¹ Unii w okreœlonej dziedzinie kompetencjê dzielon¹ z Paùstwami Cz³onkowskimi, Unia i Paùstwa Cz³onkowskie mog¹ stanowiÌ prawo i przyjmowaÌ akty prawnie wi¹¿¹ce w tej dziedzinie. Paùstwa Cz³onkowskie wykonuj¹ swoj¹ kompetencjê w zakresie, w jakim Unia nie wykona³a swojej kompetencji. Paùstwa Cz³onkowskie ponownie wykonuj¹ swoj¹ kompetencjê w zakresie, w jakim Unia postanowi³a zaprzestaÌ wykonywania swojej kompetencji.
3. PaĂąstwa CzÂłonkowskie koordynujÂą swoje polityki gospodarcze i zatrudnienia na zasadach przewidzianych w niniejszym Traktacie, do ktĂłrych okreÂślenia Unia ma kompetencjĂŞ.[/color]
Artyku³ 2 ustêp 1-3 traktatu skonsolidowanego o funkcjonowaniu UE (artyku³ 2 punkt 12 Lizbony) mówi o tym, ¿e Unia otrzymuje w pewnych sferach w³adze totaln¹, gdzie ca³kowicie dyktuje warunki, a Paùstwa Cz³onkowskie dzia³aj¹ tylko i wy³¹cznie za zgod¹ UE.
UstĂŞp 2 mĂłwi o kompetencjach dzielonych, gdzie PaĂąstwa CzÂłonkowskie dziaÂłajÂą tylko w tych obszarach, gdzie Unia nie zadziaÂła.
ArtykuÂł 4
1. Zgodnie z artyku³em 5 wszelkie kompetencje nieprzyznane Unii w Traktatach nale¿¹ do Paùstw Cz³onkowskich.
ArtykuÂł 4 ustĂŞp 1 traktatu skonsolidowanego o UE (artykuÂł 1 punkt 5 Lizbony) to klasyczny zapis Konstytucji paĂąstwa federalnego. Przypomina to X PoprawkĂŞ Konstytucji USA:
‘Uprawnienia, ktĂłrych konstytucja nie powierzyÂła Stanom Zjednoczonym ani nie wy³¹czyÂła z wÂłaÂściwoÂści poszczegĂłlnych stanĂłw, przysÂługujÂą nadal poszczegĂłlnym stanom bÂądÂź ludowi.’
Na swĂłj sposĂłb potwierdza to, iÂż Unia pÂłynie w kierunku StanĂłw Zjednoczonych Europy. Traktaty zatwierdzajÂą coraz to wiĂŞkszÂą wÂładze UE nie wzmacniajÂąc PaĂąstw CzÂłonkowskich.
TYTUÂŁ I
POSTANOWIENIA WSPĂLNE
ArtykuÂł 1
(dawny artykuÂł 1 TUE) (1)
PodstawĂŞ Unii stanowi niniejszy Traktat oraz Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (zwane dalej „Traktatami”). Oba te Traktaty majÂą takÂą samÂą moc prawnÂą. Unia zastĂŞpuje WspĂłlnotĂŞ EuropejskÂą i jest jej nastĂŞpcÂą prawnym.
(…)
TYTUÂŁ VI
POSTANOWIENIA KOĂCOWE
ArtykuÂł 47
Unia ma osobowoœÌ prawn¹.
ArtykuÂł 1 (artykuÂł 1 punkt 2 Lizbony) oraz artykuÂł 47 (artykuÂł 1 punkt 55 Lizbony) ustanowiÂły UniĂŞ EuropejskÂą i obdarzyÂły jÂą osobowoÂściÂą prawnÂą. WczeÂśniej Unia Europejska byÂła tylko ogĂłlnÂą nazwÂą dla po³¹czonych ze sobÂą wspĂłlnot europejskich, z ktĂłrych kaÂżda osobno miaÂła osobowoœÌ prawnÂą. To trochĂŞ tak, jakby zwiÂązaĂŚ ze sobÂą np. Pakt Andyjski, WTO, EFTA i ASEAN, a stworzony w ten sposĂłb twĂłr nazwaĂŚ UniÂą ZiemskÂą. Unia ta byÂła by tylko ‘konkubinatem’ z ktĂłrego Âłatwo moÂżna byÂło by wystÂąpiĂŚ i ktĂłry nie miaÂłby osobowoÂści prawnej przez co nie mĂłgÂł by zawieraĂŚ porozumieĂą z paĂąstwami trzecimi. UE byÂła czymÂś takim przed LizbonÂą. Obecnie ma osobowoœÌ prawnÂą i nie jest ‘konkubinatem’, a trwa³¹ federacjÂą. WdroÂżenie tego byÂło krokiem milowym w stronÂą europejskiego paĂąstwa totalnego. JednoczeÂśnie dziĂŞki osobowoÂści prawnej bĂŞdzie moÂżliwe wchodzenie UE do innych ponadnarodowych ukÂładĂłw, o ktĂłrych piszĂŞ póŸniej.
Jako ciekawostkĂŞ mogĂŞ podaĂŚ, Âże w sÂłowniku europejskim EUABC.com na temat europejskiej osobowoÂści prawnej dalej znajduje siĂŞ informacja o stanie rzeczy sprzed Lizbony, jednakÂże znajduje siĂŞ teÂż tam ciekawa nota odnoszÂąca siĂŞ do postlizboĂąskiej przyszÂłoÂści – czyli naszej teraÂźniejszoÂści (drugie pogrubienie moje – W.M.):
„W przyszÂłoÂści
Konwent w sprawie Przysz³oœci Europy proponuje, aby nadaÌ osobowoœÌ prawn¹ ca³ej Unii i pozbyÌ siê podzia³u pomiêdzy sprawy pierwszego, drugiego i trzeciego filaru, jak zosta³o postanowione na mocy Traktatu z Maastricht.
To zamieni UE w niezaleÂżnÂą organizacjĂŞ miĂŞdzynarodowÂą, porĂłwnywalnÂą do ksztaÂłtu jaki tradycyjnie majÂą jej paĂąstwa czÂłonkowskie. BĂŞdzie to oznaczaĂŚ, Âże z zewnÂątrz UE bĂŞdzie przypominaĂŚ paĂąstwo.”
5. Rada Europejska wybiera swojego przewodniczÂącego wiĂŞkszoÂściÂą kwalifikowanÂą na okres dwĂłch i pó³ roku; mandat przewodniczÂącego jest jednokrotnie odnawialny. W przypadku przeszkody lub powaÂżnego uchybienia Rada Europejska moÂże pozbawiĂŚ przewodniczÂącego mandatu zgodnie z tÂą samÂą procedurÂą.ArtykuÂł 15 ustĂŞp 5 wersji skonsolidowanej traktatu o UE (artykuÂł 1 punkt 16 Lizbony) mĂłwi o wyborze prezydenta UE. DziĂŞki nie nazwaniu tej funkcji ‘prezydentem’ funkcja wydaje siĂŞ byĂŚ duÂżo niÂższa, dlatego moÂżliwoœÌ jego odwoÂłania przypada tylko samej Radzie. Europejczycy, ich narodowe parlamenty, a nawet europarlament nie maja tu nic do powiedzenia.
ArtykuÂł 17
1. Komisja wspiera ogĂłlny interes Unii i podejmuje w tym celu odpowiednie inicjatywy. Czuwa ona nad stosowaniem TraktatĂłw i ÂśrodkĂłw przyjmowanych przez instytucje na ich podstawie. Nadzoruje stosowanie prawa Unii pod kontrolÂą TrybunaÂłu SprawiedliwoÂści Unii Europejskiej. Wykonuje budÂżet i zarzÂądza programami. PeÂłni funkcje koordynacyjne, wykonawcze i zarzÂądzajÂące, zgodnie z warunkami przewidzianymi w Traktatach. Z wyjÂątkiem wspĂłlnej polityki zagranicznej i bezpieczeĂąstwa oraz innych przypadkĂłw przewidzianych w Traktatach, zapewnia reprezentacjĂŞ Unii na zewnÂątrz. Podejmuje inicjatywy w zakresie rocznego i wieloletniego programowania Unii w celu osiÂągniĂŞcia porozumieĂą miĂŞdzyinstytucjonalnych.
2. O ile Traktaty nie stanowi¹ inaczej, akty prawodawcze Unii mog¹ zostaÌ przyjête wy³¹cznie na wniosek Komisji. Pozosta³e akty s¹ przyjmowane na wniosek Komisji, je¿eli Traktaty tak stanowi¹.Artyku³ 17 ustêp 1-2 wersji skonsolidowanej traktatu o UE (artyku³ 1 punkt 18 Lizbony) to podstawowy punkt dotycz¹cy dzia³ania Komisji Europejskiej. Komisja, od 1 listopada 2014 roku 18 (2/3 liczby paùstw cz³onkowskich), a do tego czasu 25 nie wybieranych przez obywateli ludzi otrzymuje ogromn¹ w³adze miêdzy innymi nad ogromnymi zasobami finansowymi UE czy jej decyzjami politycznymi.
3. Kadencja Komisji wynosi piĂŞĂŚ lat.
CzÂłonkowie Komisji sÂą wybierani ze wzglĂŞdu na swe ogĂłlne kwalifikacje i zaangaÂżowanie w sprawy europejskie spoÂśrĂłd osĂłb, ktĂłrych niezaleÂżnoœÌ jest niekwestionowana.UstĂŞp 3 artykuÂłu 17 (artykuÂł 1 punkt 18 Lizbony) to typowy orwellowski tekst w stylu bezczelnoœÌ wÂładzy i Âśmiech z naiwnych mas. Nie muszĂŞ tutaj mĂłwiĂŚ o Âłamaniu tego punktu wartego tyle, co zapisy dotyczÂące ochrony praw czÂłowieka w Konstytucji ZSRR. O niekwestionowanej niezaleÂżnoÂści lepiej nie bĂŞdĂŞ siĂŞ rozpisywaĂŚ, bo trzeba by tu ciÂągn¹Ì od czÂłonkowstwa w Grupie Bilderberg i Komisji TrĂłjstronnej, przez byÂłe posadki w wielu korporacjach i firmach, zwiÂązki z lobby i elitami, na takich pereÂłkach jak zwiÂązki z KGB i radzieckim aparatem wÂładzy koĂączÂąc. Ale weÂźmy ogĂłlne kwalifikacje i zaangaÂżowanie w sprawy europejskie. Taka Baronessa Ashton. JuÂż o niej pisaÂłem. MĂłwiÂąc krĂłtko – Âśmiech na sali. ÂŻadnego doÂświadczenia i wiedzy w kwestii stosunkĂłw miĂŞdzynarodowych. PrzesÂłuchiwana przed powoÂłaniem na stanowisko nie byÂła wstanie pisn¹Ì s³ówka na temat miejsca UE w radzie bezpieczeĂąstwa ONZ. Na pytanie o Partnerstwo Wschodnie, czyli o zwiÂązek Ukrainy, MoÂłdawii i caÂłego poÂłudniowego Kaukazu z UE nie miaÂła Âżadnego pomysÂłu. Kompletna pustka przy pytaniu o BiaÂłoruÂś. Nie zdziwiÂłoby mnie, gdyby wÂłaÂśnie wtedy dowiedziaÂła siĂŞ, Âże takie paĂąstwo w ogĂłle istnieje.
Ashtonowa to nie jedyny przykÂład. RoiÂło siĂŞ i roi siĂŞ od nich w Komisjach na lata 2004-2009 i 2009 – 2015. Siim Kallas, Komisarz ds. Administracji, Audytu i Zwalczania NaduÂżyĂŚ Finansowych byÂł podejrzany o korupcjĂŞ i skÂładanie faÂłszywych zeznaĂą – z pierwszego wywin¹³ siĂŞ, za drugie go skazano. Ponadto w latach 1972-90 czÂłonek KPZR, a w 1989 roku zostaÂł czÂłonkiem Rady NajwyÂższej ZSRR. KlasykÂą jest teÂż Jacques Barrot, ktĂłrego po skazaniu go na 8 miesiĂŞcy w zawieszeniu za finansowanie swojej partii ze ÂśrodkĂłw publicznych wsadzono na stoÂłek Komisarza ds. Wymiaru SprawiedliwoÂści oraz Obszaru WolnoÂści i BezpieczeĂąstwa. A to tylko niektĂłre z wielu przykÂładĂłw w caÂłej, patologicznej UE.
Polityka zewnĂŞtrzna.... cdn.
http://www.globalnaswiadomosc.com/szatanskieparagrafy.htm