Niezale¿ne Forum Projektu Cheops Niezale¿ne Forum Projektu Cheops
Aktualno¶ci:
 
*
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj. Grudzieñ 21, 2024, 15:54:08


Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji


Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 29 |   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: WIEDZA TAJEMNA UKRYTA W OBRAZACH .  (Przeczytany 533811 razy)
0 u¿ytkowników i 5 Go¶ci przegl±da ten w±tek.
janusz


Wielki gadu³a ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #100 : Luty 17, 2009, 23:33:29 »

Carlo Crivelli w³oski malarz z XV w. malowa³ wy³±cznie obrazy religijne.
Jednym z najbardziej jego znanych obrazów jest ''Zwiastowanie z ¶w.
Emidiuszem''.Co chcia³ przekazaæ autor potomnym, ukazuj±c na niebie
kulê ¶wietln± wysy³aj±c± promieñ, przenikaj±cy ¶ciany i dotykaj±cy
czo³a modl±cej siê Maryji ?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Carlo_Crivelli_069.jpg
Dlaczego Maria uk³ada podobnie rêce / sko¶ne skrzy¿owanie/ jak
Faraonowie egipscy?Czy¿by sko¶ny krzy¿ symbol S³oñca wystêpuj±cy
tak¿e na ¦lê¿y przenikn±³ do chrze¶cijañstwa?
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2009, 11:53:27 wys³ane przez janusz » Zapisane
Dariusz
Go¶æ
« Odpowiedz #101 : Luty 21, 2009, 21:02:36 »


http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Carlo_Crivelli_069.jpg
Dlaczego Maria uk³ada podobnie rêce / sko¶ne skrzy¿owanie/ jak
Faraonowie egipscy?Czy¿by sko¶ny krzy¿ symbol S³oñca wystêpuj±cy
tak¿e na ¦lê¿y przenikn±³ do chrze¶cijañstwa?

Janusz, pomijaj±c wszystkie inne szczegó³y tego obrazu, to pytanie na koniec poata, jest chyba retoryczne? Du¿y u¶miech Z³y
Zapisane
janusz


Wielki gadu³a ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #102 : Luty 22, 2009, 23:59:11 »

Naturalnie,kto pyta nie b³±dzi.  Du¿y u¶miech Mrugniêcie
Zapisane
Blad
Go¶æ
« Odpowiedz #103 : Luty 23, 2009, 08:17:00 »

w ¶redniowieczu rêce skrzy¿owane na piersiach i g³owa pochylona oznacza³y pokorê która by³a królow± cnót, natomiast postawa klêcz±ca pochodzi z judaizmu. Hebrajczycy uwa¿ali kolana za symbol si³y; zgiêcie kolan jest zatem ugiêciem naszej si³y przed  Bogiem. Gest ten pojawia siê w istotnych miejscach ST jako wyraz uwielbienia (np. 2 Krn 6,13;Ezd 9,5).
Zapisane
janusz


Wielki gadu³a ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #104 : Luty 23, 2009, 23:38:07 »

Witaj Blad niechc±cy Ciê wywo³a³em  U¶miech
Symbol ''X'' wystêpuje tak¿e jako znak iluminacji,o¶wiecenia.
Uwa¿ano go za ¶wiêty,poniewa¿ nim wed³ug ksiêgi Ezechiela
znaczono czo³a duchowo o¶wieconych.Oznacza³ te¿ pierwsz±
literê greckiego s³owa Christos.Identyfikowano go, tak¿e z hermetycznym
symbolem ukrytego Ko¶cio³a ¶w Graala,którego g³ównym stra¿nikiem
by³ ponoæ Botticelli.W jego obrazie ''Madonna z Ksiêg±'' na jej szacie,
widnieje czerwona litera ''X''.Dzieci±tko Jezus trzyma trzy w³ócznie
iluminacji - popularny motyw u ¶redniowiecznych alchemików i ró¿okrzy¿owców
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Sandro_Botticelli_065_E4.jpg

Czy katolityzm jest oparty na staro¿ytnym kulcie solarnym w poni¿szym linku.

http://protestanci.forumowisko.net/printview.php?t=341&start=0&sid=23b0b1d8e6f857d49bf4f4eab53d88b3
Zapisane
Blad
Go¶æ
« Odpowiedz #105 : Luty 24, 2009, 16:30:10 »

Bo m±drego to i warto pos³uchaæ U¶miech
Chrze¶cijañstwo na pewno przejê³o wiele symboli solarnych jednym z nich jest aureola, ale co do tego krzy¿a mam bardzo du¿o w±tpliwo¶ci ¿e jest (czy raczej by³) symbolem solarnym, jak zobaczysz symbolem s³oñca w planetach jest okr±g z ma³ym ko³em po¶rodku, natomiast ten znak jest symbolem ziemi, wiem, wiele ¼róde³ podaje go jako solarny lecz do mnie to nie przemawia. http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Earth_symbol.svg&filetimestamp=20090122141506, ten krzy¿ tak i zreszt± krzy¿ celtycki (który przed zaadoptowaniem go przez chrze¶cijañstwo wygl±da³ bardzo podobnie) odnosi siê do czterech kierunków na ziemi, czterech pór roku, 4 przesileñ. 
''Madonna z Ksiêg±'' hmmm czerwony X jest poprostu sposobem wi±zania sukni co by³o w zwyczaju,¿eby piersi nie wysz³y na wierzch U¶miech, ten znak o którym mówisz jest wci¶niêty pomiêdzy Jezusa a d³oñ Maryi, i jak siê przyjrzysz dok³adnie aureoli Jezusa brak jest czê¶ci "krzy¿a" z prawej strony.
« Ostatnia zmiana: Luty 24, 2009, 16:37:54 wys³ane przez Blad » Zapisane
janusz


Wielki gadu³a ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #106 : Luty 25, 2009, 12:43:25 »

Ko³o Ezechiela,swastyka to typowy symbol ''wêdruj±cego S³oñca''. U¶miech
Cztery ramiona krzy¿a, wyznacza³y cztery pory roku czyli miejsca
na niebie,w których ukazuje siê  S³oñce podczas przesileñ i równonocy.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Symbol_solarny
Zastanawiaj±ca jest te¿ liczba 12 aposto³ów,12 plemion Izraela,12 kamieni
na piersi naczelnego kap³ana.Dlaczego ka¿demu z 12 plemion odpowiada³
odpowiedni znak zodiaku oraz kolor kamienia?W Apokalipsie,miasto które
ma zej¶æ z nieba ma cztery bramy po trzech anio³ów przy ka¿dej z nich.
''Katolickie S³oñce'' prezentowane wcze¶niej ma dooko³a siebie 12 anio³ków.
Symbole czterech ewangelistów to cztery znaki zodiaku. U¶miech
Plemieniu Judy przyporz±dkowany by³ znak zodiakalny Lwa.

Wielu malarzy umieszcza³o na swoich obrazach symbole ukrytej herezji.
Ilustrowali w ten sposób swoje powi±zania z tajnymi bractwami
dzia³aj±cymi poza oficjalnie panuj±c± religi±.
W dzie³ach Leonarda da Vincii pojawia siê na przyk³ad tzw. ''gest Jana'' -
uniesiony palec.Podobno artysta nale¿a³ do tajemniczego zakonu,
dla którego Jan Chrzciciel by³ wa¿niejszy od Jezusa.
http://www.kul.pl/oldbukul/nabytki/obrazki/archiwum_nabytkow_2007/leonardo_da_vinci.jpg
http://www.mojeobrazy.com.pl/wielcy/da_vinci/images/vinci1_jpg.jpg
« Ostatnia zmiana: Luty 25, 2009, 12:45:08 wys³ane przez janusz » Zapisane
janusz


Wielki gadu³a ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #107 : Marzec 03, 2009, 11:51:30 »

Wiosna Sandra Botticellego/1477-1478/ jest hermetycznym opisem
przej¶cia bytu duchowego w rzeczywisto¶æ materialn±.
Ka¿da z postaci uosabia kolejny etap tej drogi.
Malarz by³ wtajemniczony w pogañskie misteria.
W kontrowersyjnych ''Documents Prieure'' przechowywanych w
Bibliotece Paryskiej figuruje jako wielki mistrz Zakonu Syjonu,
dla którego bóg Thot by³ wa¿nym autorytetem.Na obrazie ''Wiosna''
postaæ widoczna jako pierwsza to w³a¶nie patron m±dro¶ci,maj±cy tajemn±
w³adzê nad s³owami, Hermes zwany Trismegistosem/Trzykroæ Najwiêkszym/
odpowiednik egipskiego boga Thota.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Botticelli_Primavera.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=QE8DMmkBNAA U¶miech
Zapisane
Blad
Go¶æ
« Odpowiedz #108 : Marzec 05, 2009, 09:35:13 »

janusz to ci da trochê do my¶lenia U¶miech
« Ostatnia zmiana: Marzec 05, 2009, 09:35:52 wys³ane przez Blad » Zapisane
janusz


Wielki gadu³a ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #109 : Marzec 12, 2009, 00:14:29 »

Tak to prawda daje do my¶lenia.
Podobno kluczem do obrazów Leonarda by³o jego unikatowe pismo,
które czyta siê najlepiej za pomoc± lustra.Hugo Conti,argentyñski
historyk amator odkryl,¿e postacie na obrazach renesansowego
geniusza wpatrzone s± w przestrzeñ,jakby wskazywa³y gdzie nale¿y
umie¶ciæ lustro aby dostrzec ukryte niesamowite wizerunki.
http://dsc.discovery.com/news/slideshows/Leonardo-mirror.html U¶miech
Zapisane
janusz


Wielki gadu³a ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #110 : Marzec 21, 2009, 21:56:38 »

Zdzis³aw Beksiñski malarz, który nie dawa³ swoim obrazom tytu³ów
uznaj±c,¿e ka¿dy widz mo¿e sobie je interpretowaæ w dowolny sposób.
Pierwszy okres jego malarstwa oddawa³ wp³yw mistycyzmu wschodniego na jego
twórczo¶æ.W dzie³ach wychodz±cych z pod jego rêki by³o pe³no symboli,
tajemniczych tre¶ci i katastrofalnej,pe³nej grozy atmosfery.
Czy¿by twórca oddawa³ w nich swoje przeczucia dotycz±ce nadchodz±cych
czasów,upadek cywilizacji ?
http://www.beksinski.ovh.org/Beksinski.html
http://home.autocom.pl/zryznar/house-of-life-and-death/life-against-death/img/zdzislaw_beksinski_1972.jpg
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zdzis%C5%82aw_Beksi%C5%84ski
Zapisane
Blad
Go¶æ
« Odpowiedz #111 : Marzec 21, 2009, 22:09:15 »

nie wiem,, ale ten jest bardzo wymowny. Ka¿dy mo¿e znale¼æ co¶ dla siebie U¶miech
Zapisane
janusz


Wielki gadu³a ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #112 : Marzec 28, 2009, 16:29:27 »

''Ambasadorowie''to podwójny portret namalowany przez
Hansa Holbeina M³odszego w 1533 r.Wype³niaj± go symboliczne
klucze rozmieszczone na ca³ym p³ótnie.Naczelnym motywem jest
zakryta przed niewtajemniczonymi obecno¶æ ¶mierci.
Spogl±daj±c na obraz z prawej albo z lewej strony,mo¿na dostrzec
zdeformowan± czaszkê.Aby zobaczyæ j± wyra¼nie trzeba pos³u¿yæ
siê przyrz±dem optycznym modyfikuj±cym proporcje.
Malarz mia³ dostêp do wynalezionej techniki malarskiej Leonarda
da Vinci.Wiek XVI bywa zwykle nazywany stuleciem odkryæ i postêpu
nauki.Wszelkie dotychczasowe prawdy chwia³y siê wówczas w posadach.
Holbein chcia³ przekazaæ,¿e cala duma z odkryæ geograficznych i postêpu
nauki,pycha dzie³ sztuki,zabieganie o stanowiska,przepych strojów i walka
o doktrynalne zasady - wszystko to jest banalne i absurdalne wobec
nieuchronnego koñca,jaki nas wszystkich czeka.
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Holbein-ambassadors.jpg&filetimestamp=20041203231304

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ambasadorowie
Dopiero w XXw. litewski historyk sztuki Jurgis Baltrusaitis rozpozna³ w dziwnym
krzta³cie na pod³odze zdeformowan± ludzk± czaszkê.
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2009, 16:37:50 wys³ane przez janusz » Zapisane
janusz


Wielki gadu³a ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #113 : Kwiecieñ 02, 2009, 12:10:48 »

''Mi³o¶æ niebiañska i ziemska''-nasycony kolorami obraz Tycjana
ukazuje hermetyczn± wersjê dwóch rodzajów mi³o¶ci za pomoc±
alchemicznych i pogañskich symboli. Symbolika kolorów wskazuje
na purpurê jako kolor boskiej mi³o¶ci a tak¿e na wype³nienie ''wielkiego
dziela'' alchemi,sztuki królewskiej.Ramiê nagiej dziewczyny unosi siê,
w d³oni trzyma ona lampkê oliwn±,której p³omieñ oznacza mi³o¶æ duchow±
i wieczn±.Z kolei druga pani - ubrana, wskazuje palcem zwiêd³± ró¿ê,
symbolizuj±c± ulotno¶æ mi³o¶ci ziemskiej.Rêka wskazuj±ca kwiat jest
zgiêta i opiera siê o naczynie,s³u¿±ce prawdopodobnie do przechowywania
klejnotów,a pier¶ kobiety je os³ania.To przejrzysta aluzja do egoizmu
charakteryzuj±cego mi³osc ziemsk±,przeciwstawn± otwarto¶ci i mi³o¶ci
boskiej.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Tizian_029.jpg
Zapisane
Blad
Go¶æ
« Odpowiedz #114 : Kwiecieñ 02, 2009, 13:34:28 »

Nie mogem sie oprzeæ i murze napisaæ, zwróæ uwagê na kolor d³oni która prawdopodobnie zerwa³a ró¿e ¿ krzaka. Ca³y obraz jest wyra¼nie podzielony na dwie czê¶ci lecz ........ kobieta z lamp± o;iwn± patrzy bardzo smutnie i wydaje sie z têsknota na z³ot± bransoletkê. Chcialbym jeszcze zwróciæ uwagê na ornamentyke studni (bo prawdopodobnie jest to albo studnia albo co¶ wype³nione wod± - rêka dziecka znurzona w niej, a za jego plecami fonntanna wody wzburzona prawdopodobnie jego nózkami) nieostro¶c krajobrazu gór z lewej strony i drzewo po ¶rodku wyra¼nie dzieli go na 2 ¶wiaty. http://pl.wikipedia.org/wiki/Barwa_purpurowa#Purpura_a_fiolet_.E2.80.93_nieporozumienia_j.C4.99zykowe
Purpura wi±¿e siê z bogactwem i w³adz±, by³a kolorem królewskim. Która z kobiet ma wiêcej purpury? ta z bogactwem ziemskim czy ta z bogactwem duchowym?
Zapisane
Kiara
Go¶æ
« Odpowiedz #115 : Kwiecieñ 02, 2009, 16:47:28 »

Piekna i prosta jest symbolika tego obrazu . Oznacza osiaganie doskonalosci przez zycie od czerwieni do bieli przez wielosc wcielen czlowieka , ktory rozwija sie od dziecka do doroslosci  przez kontaz woda ( uczuciami. Osiaganie doskonalosci ( bieli ) jest przejsciem zprzez zycie ( czrwieni) do mometu uzyskania pelni ( bieli i czerwieni), po drodze sa drogowskazy.
Nie mam teraz czasu na pelniejszy opis.
Dla mnie to droga do doskonalosci.

Kiara U¶miech U¶miech
Zapisane
polo
Go¶æ
« Odpowiedz #116 : Kwiecieñ 02, 2009, 17:09:16 »

Komentuj±c chcia³em tylko aby¶cie przyjrzeli siê dok³adnie dzieci±tku.
Nie fontanna to jest lecz czarne skrzyd³a zaczepione na ³opatkach..
Rêk± wodê m±ci... t³umaczenia dalszego sami dopatrzeæ siê musicie..
Zapisane
Kiara
Go¶æ
« Odpowiedz #117 : Kwiecieñ 02, 2009, 17:26:52 »

Komentuj±c chcia³em tylko aby¶cie przyjrzeli siê dok³adnie dzieci±tku.
Nie fontanna to jest lecz czarne skrzyd³a zaczepione na ³opatkach..
Rêk± wodê m±ci... t³umaczenia dalszego sami dopatrzeæ siê musicie..


Bo tak wyglada dualizm w zyciu czlowieka, ma dostep do wiedzy uczuc, poprzez doswiadczanie ," macenie wody" - uczuc. Z jednej strony jest bezgrzesznym slodkim dzieciatkiem , a z drugiej zlym aniolem z czarna moca. Co i jak zrobi? Jak bedzie zyl?  Ktore doswiadczenia go zdominuja? Osiagnie biel , czy nie? Pokaze zycie.

Kiara U¶miech U¶miech
« Ostatnia zmiana: Kwiecieñ 02, 2009, 17:28:40 wys³ane przez Kiara » Zapisane
janusz


Wielki gadu³a ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #118 : Kwiecieñ 02, 2009, 17:30:50 »

Na obrazie Tycjana jest dok³adnie odwrotnie,ni¿ sugerowa³a by to
obowi±zuj±ca moralno¶æ.By³ on zwolennikiem pogañskiego symbolizmu
klasycznej Grecji.W jej mitologii nago¶æ to niewinno¶æ,czysto¶æ a
przede wszystkim prawda /naga prawda/.Dziewczyna w czerwonej
pelerynie pozwala by zrzuci³ j± wiatr i ods³oni³ jej bosko¶æ w ca³ej okaza³o¶ci.
Druga postaæ prezentuje z kolei nienaganne uczesanie,klejnoty i falist± sukniê
z okaza³ym dekoltem.Tym sposobem autor ujawnia podstêpno¶æ mi³o¶ci
ziemskiej,której przeciwstawia idealnie przejrzyst± mi³o¶æ bosk±.
Kamienny sarkofag zamieniony w fontannê jakby dzieli³ a zarazem ³±czy³ dwa
¶wiaty przez postaæ anielskiego kupidyna.Duch nie mo¿e istnieæ bez materii
i odwrotnie materia bez ducha.Jedno potrzebuje drugiego i nawzajem siê
przenika a oba ¶wiaty mimo ró¿nic ³±czy i tu i tam strza³a amora.
¦wiat materialny reprezentuje obrazek po lewej stronie z trudnym do zdobycia
wzgórzem, z baszt± lub twierdz± na szczycie.Po prawej niebiañska kraina z
góruj±c± dzwonnic± ¶wi±tyni.
« Ostatnia zmiana: Kwiecieñ 02, 2009, 17:59:08 wys³ane przez janusz » Zapisane
Kiara
Go¶æ
« Odpowiedz #119 : Kwiecieñ 02, 2009, 17:42:33 »

Mozna robic odczyt z dwoch stron jednak zaczynamy od ziemskiego , a on zawiera sie w czerwieni w 1 czakrze zycia, i nie ma w nim niemoralnosci. Jest droga do doskonalosci ktora jest biel, przez caly dualistyczny cykl zdarzen w ktorych nie ma dobra i zla w ich potocznych znaczeniach. Jest za to doswiadczanie zmiennosci , ktora my przywyklismy tak klasyfikowac. Biel doskonalosc, ma rowniez to co czerwien ( moim zdaniem dla tego jest dekolt ( symbol dyskretnej informacji) , ale w duchowosci nie ma pelni wiedzy. Wiedza musi byc odkryta przez doswiadczanie, a to dzieje sie juz w materi.
Ani jedna ani druga nie roznia sie od siebie, stanowia pelnie. Schodzac w dol odkrywamy , wchodzac w gore uzyskujemy doskonalosc. A co jest po drodze? Mozna powiedziec Kupidyn, bo w niewinnosci dzieciecia ( jak w nasieniu drzewo) jest rowniez seksualnosc Satyra.Liczy sie grunt na ktorym realizujemy przeznaczenie.
Czego chce doswiadczyc i co pozna? O tym mowi woda, zycie uczuciami lub zabawa nimi.

Kiara U¶miech U¶miech

ps. Nie musisz moj odczyt traktowac jako wlasciwy.On jest taki tylko dla mnie.
« Ostatnia zmiana: Kwiecieñ 02, 2009, 21:53:27 wys³ane przez Kiara » Zapisane
janusz


Wielki gadu³a ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #120 : Kwiecieñ 02, 2009, 19:48:20 »

W sumie odczyt symboli jaki tutaj wspólnie dokonali¶my
nawi±zuje do s³ynnej hermetycznej sentencji:
''Jak na górze,tak na dole''. Mrugniêcie
Dzie³o Tycjana spe³ni³o wiêc swoje podstawowe zadanie,
przy pomocy kolorów,form, postaci, krajobrazów i innych
szczegó³ów, pobudzi³o nas do interpretacji zawartych w nim idei.

Zapisane
Kiara
Go¶æ
« Odpowiedz #121 : Kwiecieñ 02, 2009, 21:56:28 »

To nie jest jeszcze pelny odczyt , mozna zrobic szczegolowy. Albo polozyc na nim jedna karte tarota i tez odda pelnie wiedzy. Teraz mam malo czasu, dlatego nie robie odczytow obrazow , ktore prezetujesz. Sa ciekawe , jest pewne ze ludzie malujacy je mieli dostep do wiedzy.

Kiara U¶miech U¶miech
Zapisane
arteq
Go¶æ
« Odpowiedz #122 : Kwiecieñ 02, 2009, 22:10:28 »

Czy z poni¿szego obrazka da siê rózwnie¿ co¶ odczytaæ?




Ok, OK - to oczywi¶cie ¿art, aby wprowadziæ nieco humoru, bo temat nieco ponurawy siê zrobi³. Dla jasnosci, zdajê sobie sprawê, ¿e wiele z obrazów ma w sobie przes³ania. Nie zawsze zgadzam siê co do tre¶ci tych przes³añ, ale to nieco inna sprawa. Je¿eli uwa¿acie ¿art za ciêzkawy - wywaliæ z w±tku.
Zapisane
janusz


Wielki gadu³a ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #123 : Kwiecieñ 03, 2009, 09:23:11 »

Witaj arteg. U¶miech
Dlaczego od razu wywaliæ.Obrazek pokazuje jak wielu z nas w sytuacji
Reksia,nie wie co dalej robiæ.Po pierwsze nale¿y g³o¶no wo³aæ o pomoc.
Nastêpnie sprawdziæ czy oddycha,je¶li tak to odpowiednio u³o¿yæ cia³o
i wezwaæ pogotowie.Przy brak oddechu przyst±piæ do zabiegu resuscytacji.
Usta usta teraz nie wchodz± w rachubê,wa¿ne jest ugniatanie klatki
piersiowej,czyli bezpo¶redni masa¿ serca.Mo¿na te¿ udro¿niæ drogi oddechowe
i to jest najwa¿niejsze bo kura jedz±c ziarno mog³a siê nim po prostu zad³awiæ. Du¿y u¶miech
Smutn± prawd± jest ¿e dla wielu z nas ta prosta pomoc,jest wiedz± tajemn±,
której nie znamy.
« Ostatnia zmiana: Kwiecieñ 03, 2009, 09:45:46 wys³ane przez janusz » Zapisane
arteq
Go¶æ
« Odpowiedz #124 : Kwiecieñ 03, 2009, 09:30:51 »

Hehe, lubiê osoby z poczuciem humoru...
Znasz Reksia, to poszed³e¶ w kierunku pomocy, a co jakby ³obuz sam poddusi³ kurê i rozgl±da siê czy kto¶ widzia³. ;]

No tak Janusz, ale mi chodzi³o o to ukryte przes³anie ;]
Zapisane
Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 29 |   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap

Strona wygenerowana w 0.031 sekund z 19 zapytaniami.

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

gangem phacaiste-ar-mac-tire x22-team opatowek granitowa3