janusz
Wielki gadu³a ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
P³eæ:
Wiadomo¶ci: 1370
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #125 : Kwiecieñ 03, 2009, 10:39:06 » |
|
Star± zasad± jak± wykorzystywali hermetycy w przekazywaniu tzw. ''wiedzy tajemnej'' by³o wprowadzanie do przekazu symboli, których znaczenie rozumiane by³o w ich gronie.Czyli - ''to co widzi jeden nie musi byæ regu³± dla drugiego''.Dlatego prawdziwy odczyt mo¿e byæ niezrozumia³y do dzisiaj.To co by³o kiedy¶ ukryte wielu stara siê w jaki¶ sposób zrozumieæ bo z natury czlowiek lubi rozwi±zywaæ zagadki. W bajkach doro¶li przekazuj± maluczkim wiedzê o tajemnicy ¿ycia i to jest ukryte przes³anie,pobudzaj±ce do zrozumienia otaczaj±cego ¶wiata.
|
|
« Ostatnia zmiana: Kwiecieñ 03, 2009, 10:43:14 wys³ane przez janusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
Wielki gadu³a ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
P³eæ:
Wiadomo¶ci: 1370
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #126 : Kwiecieñ 06, 2009, 12:34:16 » |
|
Obraz Jana Matejki ''Piotr W³ost - Dunin sprowadza cystersów do Polski'' zawiera du¿o symboli zwiazanych z tematem poruszonym np. przez ksi±zkê ''¦wiêty Graal ¦wiêta Krew'' autorstwa M.Baigenta,R.Leigha i H.Lincolna. Mamy na obrazie tajemnicz± postaæ z cyrklem i wêgielnic± w prawej rêce,opart± lew± d³oni± o kolumnê.W centralnym miejscu dzie³a znajduje siê ''klucz sklepienia''. Jest tutaj grupa siedmiu cystersów oraz templariusz obejmuj±cy opiekuñczo zdro¿onego podró¿± pielgrzyma.Najbardziej tajemnicze jest oblicze brodatego ''Bafometa'' ukryte w fa³dach rêkawu budowniczego opartego o jedn± z dwóch kolumn. Dope³nieniem jest rycerz £abêdzia z chor±gwi± za plecami Piotra W³osta. http://img253.imageshack.us/img253/3763/piotrwlastug2.jpg
|
|
« Ostatnia zmiana: Kwiecieñ 06, 2009, 22:43:06 wys³ane przez janusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
Wielki gadu³a ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
P³eæ:
Wiadomo¶ci: 1370
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #127 : Kwiecieñ 07, 2009, 10:50:47 » |
|
Bafomet z kozi± bródk± by³ w Biblii nazywany Behemotem a przez staro¿ytnych Egipcjan Hipopotamem.Na okr±g³ym zodiaku z Dendery widnieje w jego centrum.Jest to gwiazdozbiór ''Smoka'' oplataj±cy kosmiczn± o¶ Ziemi.Podobno wy¿si rang± templariusze,spotykaj±c sie w swoim gronie,nosili nakrycie g³owy z symbolem egipskiego ureusza.By³ on znakiem wtajemniczonych w wiedzê o Niebie i Ziemi.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
Wielki gadu³a ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
P³eæ:
Wiadomo¶ci: 1370
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #128 : Kwiecieñ 16, 2009, 12:45:14 » |
|
Patrz±c na dzie³o mistrza Matejki,mo¿na doj¶æ do wniosku,¿e znana by³a mu wiedza dotycz±ca masonerii.Obraz wygl±da jak sala inicjacji - wtajemniczenia. Najwa¿niejszym elementem ¶wi±tyni wolnomularskiej jest tron,zasiadaj±cy na nim Piotr W³ost,przypomina króla Salomona opartego na lwach.Tak jak ów w³adca jest on w posiadaniu klucza spinaj±cego niebo i ziemiê,bêd±cego centralnym punktem dzie³a.Wytyczaj±c proste linie przecinaj±ce obraz,mo¿na zauwa¿yæ,¿e skupiaj± siê w ¶rodku,w miejscu kluczowym.Tworz± one znany ze sklepieñ gotyckich ko¶cio³ów znak krzy¿a ¶wiat³a ''LUX'',oznaczaj±cy prawdziwe o¶wiecenie - prawdê.To ³aciñskie s³owo oznaczaj±ce ¶wiat³o mo¿na przedstawiæ w skrócie za pomoc± litery ''X''.Symbol ten jest uwa¿any za ¶wiêty,poniewa¿ wed³ug ksiêgi Ezechiela jest znakiem,który pojawi siê na czo³ach ludzi wybranych w czasach ostatecznych.Oznaczano nim równie¿ wtajemniczo- nych w klasztorze Qumran nad Morzem Martwym.By³ tak¿e ezoterycznym symbolem, hermetycznej historii Graala.Warto równie¿ wspomnieæ ¿e u¿ywany jest w emblemacie masonów jako cyrkiel i wêgielnica.Mia³ on szczególny zwi±zek ze ¶rednowiecznymi nadzie- jami na oczekiwane tysi±clecie pokoju ukryte w znaku ''A V M'',oznaczaj±cym Ave Milenium- czas przyj¶cia Królewstwa. Wspomniany znak cyrkla i wêgielnicy jest symbolem doskona³o¶ci,co w symbolice hermetycznej odpowiada po³±czeniu ko³a/niebios/,bêd±cego czynnikiem aktywnym z kwadratem /ziemi±/,czynnikiem biernym.Ró¿ne zestawienia cyrkla i wêgielnicy mog± symbolizowaæ stosunek ducha do materii.Na tym obrazie mistrz budowlany trzyma w/w narzêdzia w spo- sób wskazuj±cy na opanowanie materii przez ducha.W centrum owych znaków wystepuje czêsto litera ''G'' maj±ca ca³y szereg znaczeñ,takich jak np; God-Bóg, Geometry-geometria, Glory-s³awa,Gnosis-wiedza,Generation-ród,pokolenie.Niektórzy twierdz± ¿e jest symbolem Wielkiej Nied¼wiedzicy pod któr± le¿y ukryty ¶w.Graal.Nied¼wied¼ to''silny'' który ¶pi,lecz wkrótce powinien siê obudziæ i powróciæ po d³ugim zimowym ¶nie do ¿ycia.W ludowych po- daniach kojarzony jest z Merowingami rodem zwi±zanym z legendami o królu Arturze i po- szukiwaniem kielicha. Piotr - ska³a,kamieñ jest sk³adnikiem potrzebnym do budowy ¦wi±tyni.On sam pracuje jako uczeñ nad obróbk± surowego kamienia,jako czeladnik buduje ¶cianê ¦wi±tyni,jako mistrz pracuje nad budow± sklepienia.W ten sposó ka¿dy z nas pod±¿a do osi±gniêcia prawdy. http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Salomon_na_tronie.jpg&filetimestamp=20080708191533
|
|
« Ostatnia zmiana: Kwiecieñ 16, 2009, 18:30:09 wys³ane przez janusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
nagumulululi
Go¶æ
|
|
« Odpowiedz #129 : Kwiecieñ 16, 2009, 20:22:41 » |
|
Patrz±c na dzie³o mistrza Matejki,mo¿na doj¶æ do wniosku,¿e znana by³a mu wiedza dotycz±ca masonerii.Obraz wygl±da jak sala inicjacji - wtajemniczenia. Najwa¿niejszym elementem ¶wi±tyni wolnomularskiej jest tron,zasiadaj±cy na nim Piotr W³ost,przypomina króla Salomona opartego na lwach.Tak jak ów w³adca jest on w posiadaniu klucza spinaj±cego niebo i ziemiê,bêd±cego centralnym punktem dzie³a.Wytyczaj±c proste linie przecinaj±ce obraz,mo¿na zauwa¿yæ,¿e skupiaj± siê w ¶rodku,w miejscu kluczowym.Tworz± one znany ze sklepieñ gotyckich ko¶cio³ów znak krzy¿a ¶wiat³a ''LUX'',oznaczaj±cy prawdziwe o¶wiecenie - prawdê.To ³aciñskie s³owo oznaczaj±ce ¶wiat³o mo¿na przedstawiæ w skrócie za pomoc± litery ''X''.Symbol ten jest uwa¿any za ¶wiêty,poniewa¿ wed³ug ksiêgi Ezechiela jest znakiem,który pojawi siê na czo³ach ludzi wybranych w czasach ostatecznych.Oznaczano nim równie¿ wtajemniczo- nych w klasztorze Qumran nad Morzem Martwym.By³ tak¿e ezoterycznym symbolem, hermetycznej historii Graala.Warto równie¿ wspomnieæ ¿e u¿ywany jest w emblemacie masonów jako cyrkiel i wêgielnica.Mia³ on szczególny zwi±zek ze ¶rednowiecznymi nadzie- jami na oczekiwane tysi±clecie pokoju ukryte w znaku ''A V M'',oznaczaj±cym Ave Milenium- czas przyj¶cia Królewstwa. Wspomniany znak cyrkla i wêgielnicy jest symbolem doskona³o¶ci,co w symbolice hermetycznej odpowiada po³±czeniu ko³a/niebios/,bêd±cego czynnikiem aktywnym z kwadratem /ziemi±/,czynnikiem biernym.Ró¿ne zestawienia cyrkla i wêgielnicy mog± symbolizowaæ stosunek ducha do materii.Na tym obrazie mistrz budowlany trzyma w/w narzêdzia w spo- sób wskazuj±cy na opanowanie materii przez ducha.W centrum owych znaków wystepuje czêsto litera ''G'' maj±ca ca³y szereg znaczeñ,takich jak np; God-Bóg, Geometry-geometria, Glory-s³awa,Gnosis-wiedza,Generation-ród,pokolenie.Niektórzy twierdz± ¿e jest symbolem Wielkiej Nied¼wiedzicy pod któr± le¿y ukryty ¶w.Graal.Nied¼wied¼ to''silny'' który ¶pi,lecz wkrótce powinien siê obudziæ i powróciæ po d³ugim zimowym ¶nie do ¿ycia.W ludowych po- daniach kojarzony jest z Merowingami rodem zwi±zanym z legendami o królu Arturze i po- szukiwaniem kielicha. Piotr - ska³a,kamieñ jest sk³adnikiem potrzebnym do budowy ¦wi±tyni.On sam pracuje jako uczeñ nad obróbk± surowego kamienia,jako czeladnik buduje ¶cianê ¦wi±tyni,jako mistrz pracuje nad budow± sklepienia.W ten sposó ka¿dy z nas pod±¿a do osi±gniêcia prawdy. http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Salomon_na_tronie.jpg&filetimestamp=20080708191533Nie bardzo mogê dojrzec Baphometa? W którym to miejscu? Czy mo¿esz podaæ ¼rod³a które mówi± o znaku X dla wtajemniczonych w Qumaran lub Ezechiela? Skoro piszesz ¿e Templariusze znali prawdziw± naturê Chrystusa to dlaczego oddawali cze¶æ tylko Marii Magdalenie a nie Chrystusowi? Jaki z tego wniosek? Mo¿e Bephemot to Chrystus? Odno¶nie Draco to w ¶rodku Dendery jest Szakal i Udo. Bogini Taweret jest z boku ale jadnocze¶nie to wyobra¿enie hipopotana który ma na grzebiecie krokodyla.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
Wielki gadu³a ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
P³eæ:
Wiadomo¶ci: 1370
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #130 : Kwiecieñ 18, 2009, 22:35:41 » |
|
Templariusze oddawali cze¶æ Sofii -Madro¶ci.Bafomet to dostêp do wiedzy, o¶wiecenia. W Denderze szakal to Ma³a Nied¼wiedzica natomiast udziec Wielka Nied¼wiedzica. Hipcio to Smok.Te trzy gwiazdozbiory nazywane by³y nie¶miertelnymi. Wed³ug ksi±¿ki ''Maria Magdalena i ¦wiêty Graal'',¼ród³em wiedzy o znaku ''X'' jest Biblia.Temat jest poruszany w ksiêdze Ezechiela/9:4/ i Objawienia/7:3/ Bafomet ukryty jest w rêkawie ''Maga'',budowniczego opartego o kolumnê.
|
|
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2011, 23:25:21 wys³ane przez janusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
Wielki gadu³a ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
P³eæ:
Wiadomo¶ci: 1370
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #131 : Kwiecieñ 21, 2009, 11:11:32 » |
|
Rycerz w zbroji z gryfem na tarczy,pod którego stopami przysiad³ zakonnik z krzy¿em na lewym ramieniu,to Jaksa z Miechowa,ziêæ Piotra W³osta.To on sprowadzi³ do Polski zakon Bo¿ogrobców,którego za³o¿ycielem by³ Gotfryd z Bouillon twórca s³awnego Przeoratu Syjonu. Wed³ug ksi±¿ki ''¦wiêty Graal ¦wiêta Krew'' Gotfryd by³ wnukiem Lohengrina ''Rycerza £abêdzia'' i mia³ w ¿y³ach merowiñsk± krew.To potomkowie tego rodu stworzyli zakon Templaruszy. Gryfy to hybrydy stworzone podobno do pilnowania ¶wi±tynnych skarbów, czy¿by ten umieszczony na tarczy ochronnej by³ by znakiem ukrytej tajemnicy ?
|
|
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2011, 23:32:59 wys³ane przez janusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
Wielki gadu³a ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
P³eæ:
Wiadomo¶ci: 1370
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #132 : Kwiecieñ 23, 2009, 20:17:38 » |
|
Na zakoñczenie opisu obrazu Matejki umieszczam zbli¿enie jego centrum,omawiany wcze¶niej klucz.W jêzyku ezoterycznym oznacza on wtajemniczenie a zarazem narzêdzie do poznania prawdy, mo¿liwo¶æ do otworzenia drogi do niej.Jest zaszyfrowanym symbolem wskazuj±cym miejsce ukrycia najbardziej strze¿onych sekretów.
|
|
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2011, 23:34:34 wys³ane przez janusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
Laguna__
Go¶æ
|
|
« Odpowiedz #133 : Kwiecieñ 23, 2009, 21:37:17 » |
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
Wielki gadu³a ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
P³eæ:
Wiadomo¶ci: 1370
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #134 : Kwiecieñ 23, 2009, 22:27:25 » |
|
Wed³ug nauk jogi,ka¿dy zdobywa wiedzê indywidualnie. Osi±gniêcie o¶wiecenia to poznanie Boga - Istoty Najwy¿szej Po to przyszli¶my na ¶wiat,aby poprzez do¶wiadczenia w ró¿nych wcieleniach uczyæ siê i zrozumieæ t± prawdê. W³a¶nie wy¿ej ukazany klucz to symboliczna droga wzd³u¿ krêgos³upa, od najni¿szego czakramu podstawy do najwy¿ej umieszczonego w g³owie czakramu ¶wiadomo¶ci i w koñcu o¶wiecenia.Kluczem jeste¶my My sami.
|
|
« Ostatnia zmiana: Kwiecieñ 23, 2009, 23:11:39 wys³ane przez janusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kiara
Go¶æ
|
|
« Odpowiedz #135 : Kwiecieñ 24, 2009, 21:04:26 » |
|
No dobrze, a dlaczego klucz jest do gory nogami? Wiadomo ze nie ma przypadkow. Kiara
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Dariusz
Go¶æ
|
|
« Odpowiedz #137 : Kwiecieñ 24, 2009, 21:50:29 » |
|
Nie jestem Januszem, ale ja okre¶li³bym to tak: Wszystko krêci siê wokó³ cz³owieka.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
Wielki gadu³a ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
P³eæ:
Wiadomo¶ci: 1370
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #138 : Kwiecieñ 24, 2009, 22:07:35 » |
|
Witaj Leszku. Uroboros jest symbolem cyklicznosci,zamkniêtego procesu ¿ycia i ¶mierci,z którego cz³owiek jako istota my¶l±ca chce sie wyrwaæ. Kiaro, klucz jest do góry nogami,bo wiêkszo¶æ z nas lubi przyjemno¶ci a na nich opiera siê ten ¶wiat. Mimo wszystko g³ówka klucza znajduje siê w centrum obrazu a to ¶wiadczy o tym,¿e siê jednak wyzwolimy.
|
|
« Ostatnia zmiana: Kwiecieñ 24, 2009, 22:20:56 wys³ane przez janusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
Leszek
Go¶æ
|
|
« Odpowiedz #139 : Kwiecieñ 24, 2009, 22:34:35 » |
|
Witaj Leszku. Uroboros jest symbolem cyklicznosci,zamkniêtego procesu ¿ycia i ¶mierci,z którego cz³owiek jako istota my¶l±ca chce sie wyrwaæ. No tak, tylko, ¿e tam jest jeszcze s³oñce, cz³owiek Agrippy i pentagram z symbolami planet...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
astro
Go¶æ
|
|
« Odpowiedz #140 : Kwiecieñ 24, 2009, 22:39:13 » |
|
Uroboros jest symbolem cyklicznosci,zamkniêtego procesu ¿ycia i ¶mierci,z którego cz³owiek jako istota my¶l±ca chce sie wyrwaæ. A co jest symbolem (przyczyny) tej cykliczno¶ci? Pytam, bo uwa¿am, ¿e tylko znaj±c przyczynê , mo¿emy zrozumieæ skutek. Czyli s³owa mówi±ce, ¿e (tak jest) lub (tak, a nie inaczej siê dzieje) prosz± zarazem o pytanie i odpowied¼ - dlaczego tak jest. Czyli wiemy, ¿e mamy do czynienia z zamkniet± cykliczno¶ci± procesu ¿ycia i ¶mierci, tylko wci±¿ nie wiemy jaka jest tego przyczyna.Czyli jak siê ''wyrwaæ'' skoro nie znam przyczyny (mechanizmu), który ten proces uruchomi³ i go podtrzymuje. Kiaro, klucz jest do góry nogami,bo wiêkszo¶æ z nas lubi przyjemno¶ci a na nich opiera siê ten ¶wiat. My¶lê, ¿e wszystko na tym ''¶wiecie'' ma sens i cel poniewa¿ wszystko dzia³a zgodnie z doskona³ym oprogramowaniem wszech¶wiata. Istnieje tylko problem, a raczej sztuczny problem, aby przyjemno¶ci nie stawiaæ na piedestale, a nie uwa¿aæ ich ¿e s± one niepo¿±dane, niepotrzebne, czy zbêdne.
|
|
« Ostatnia zmiana: Kwiecieñ 24, 2009, 23:13:03 wys³ane przez astro »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kiara
Go¶æ
|
|
« Odpowiedz #141 : Kwiecieñ 25, 2009, 16:24:09 » |
|
Wszystko polega na tym iz Czlowiek nie moze byc idetyfikowany i przedstawiany wylacznie jako mezczyzna. Bo to jest zaledwie polowa wiedzy. A weze sa dwa. Dwa moga byc kierunki ruchu. Do gory lub do dolu, musi tez zaistniec wir wciagajacy lub wynoszacy.W innym wypadku jest stagnacja. Taki uklad informacyjny ( po okregu) tez tworzy wir, dwa weze to dwa bieguny wiedzy. Gdy sie splota tworza dopiero calosc , pelnie wiedzy.Caly ten przekaz dotyczy tworzenia w materi , ale tyklo na okreslonym poziomie energetycznym z okreslonymi mozliwosciami. Kiara
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
Wielki gadu³a ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
P³eæ:
Wiadomo¶ci: 1370
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #142 : Kwiecieñ 26, 2009, 10:38:10 » |
|
Cz³owiek/kobieta i mê¿czyzna/jest istot± my¶l±c± i jak pokazuj± filmy które zamie¶ci³ Leszek, przez ca³± swoj± historiê poszukuje odpowiedzi, chce poznaæ ¶wiat widzialny i niewidzialny,wielki plan nieskoñczonego istnienia.Na krypcie ksiêcia Henryka Sandomierskiego widnieje inskrypcja: ''Byæ podeptanym,aby kiedy¶ móc wznie¶æ siê do gwiazd''.Ukazuje ona,¿e ka¿dy ma nadziejê i¿ nie ca³kiem umrze a jego ¿ycie ma jaki¶ sens. W ko¶ciele wybudowanym przez Piotra W³osta znajduje siê tablica herbowa augustianów na której postaæ ludzka trzyma pod pach± kulê ziemsk± a w uniesionej rêce lilijkê tworz±c± liczbê 6 a zarazem 33,czyli znak cz³owieka wtajemniczonego - mistrza.Pod spodem s± trzy takie lilijki tworz±ce liczbê 666.Sam znak augustianów utworzony z liter A,T,R,O-mo¿na odczytaæ jako ko³o, prawo,drogê,itd.Wygl±da na to ¿e braciszkowie w habitach zajmowali siê zakazan± ''wiedz± tajemn±'',czyli chcieli poznaæ prawdê o prawie, które rz±dzi ko³em ¿ycia i ¶mierci na naszej planecie Ziemi. P.S. Do tych augustianów nale¿a³ ko¶ció³ na szczycie ¦lê¿y.
|
|
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2011, 23:37:16 wys³ane przez janusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kiara
Go¶æ
|
|
« Odpowiedz #143 : Kwiecieñ 27, 2009, 06:01:12 » |
|
Tak , tylko 33 i 6 sa podpozadkowane 3 wymiarowi, temu z ktorego obecnie wychodzimy. Wymiar 4 kieruje sie juz inna wiedza z innego poziomu jego cyfra jest 8 a liczba 44. Poziom wiedzy 33 juz sie zamknol zostal poznany calkowicie. Pora na nowe. Kiara
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
Wielki gadu³a ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
P³eæ:
Wiadomo¶ci: 1370
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #144 : Kwiecieñ 27, 2009, 11:01:04 » |
|
W ko¶ciele na Piasku z którego pochodzi tablica herbowa augustianów jest 12 kolumn oraz wsporniki na których wsparte s± ¿ebra sklepienia. Na wspornikach umieszczone s± rze¼by 44 anio³ów wysoko¶ci 1,5 metra ka¿dy. Wed³ug prof.Dokt. £ukasza Krzywki s± one kamiennym przedstawieniem ''Pie¶ni nad Pie¶niami'' króla Salomona, w³±czonej do kanonu Pisma ¦wiêtego.W tej zdawa- ³oby siê niereligijnej pie¶ni mi³osnej zawieraj±cej miejscami bardzo niedwuznaczne fragmenty erotyczne,mówi±ce o ciemnoskórej piêkno¶ci ukry³ Salomon swoj± ta- jemn± wiedzê na temat energii kundalini,si³y napêdowej ¿ycia.Zygmunt Freud nazywa³ j± libido a jego uczeñ Wilhem Reich orgonem.Podobno odegra³a ona ogromn± rolê w eksperymencie filadelfijskim i pó¼niejszych tajnych projektach. Energia orgonu okazuje siê jedn± z kluczowych energii,która mo¿e otworzyæ nam drzwi do wielu tajemniczych zjawisk.W pie¶ni zawarte jest jednak ostrze¿enie,aby jej nie budziæ,''dopóki sama nie zechce''czyli dopiero wtedy, kiedy cz³owiek dojrzeje duchowo do jej przyjêcia. Anio³y w ko¶ciele NMP na Piasku we Wroc³awiu s± szczególne,bo maj± p³eæ i tworz± jakby tañcz±ce pary. http://www.wroclaw.hydral.com.pl/99506,foto.htmlhttp://www.wroclaw.hydral.com.pl/99509,foto.htmlhttp://www.wroclaw.hydral.com.pl/99507,foto.html
|
|
« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2009, 13:10:32 wys³ane przez janusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
Wielki gadu³a ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
P³eæ:
Wiadomo¶ci: 1370
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #145 : Maj 01, 2009, 11:23:02 » |
|
W wymienionym wy¿ej ko¶ciele,zabytku klasy''0'' znajduje siê witra¿ wykonany w pracowni Teresy Reklewskiej przez jej uczniów.Jednym z nich jest znany dzia³acz charytatywny Jerzy Owsiak. ''Trzy okna przedstawiaj± ¦w.Maksymiliana w postaci przemienionej, uwielbionej.Takiego jakiego mo¿na sobie go wyobra¿aæ po ¶mierci.¦wiêty stoi w krêgach wiruj±cego ¶wiat³a symbolizuj±cego nieskoñczono¶æ/ósemka/, które przechodz± na oba boczne okna i poci±gaj± za sob± ca³y przedstawiony tam ¶wiat: ludzi,ro¶liny,kwiaty i zwierzêta.Ca³y ten symboliczny ¶wiat jest poci±gniêty ku tej przemianie, która dokona siê po ¶mierci.Stoj±c w pewnej odleg³o¶ci odnosi siê wra¿enie wirowania i unoszenia.Jest to oczywi¶cie wizja i tylko wizja tej przemiany ¶wiata,dlatego rysunek pokazuje tylko to co jest najistotniejsze.Postaæ ¶wiêtego jest przedstawiona w ornacie symbolizuj±cym jego kap³añstwo.Nad czo³em ¶w. Maksymiliana gwiazda,w rêkach czerwony kielich z ró¿.Stopy jego oparte na 5 koniach spiêtych do galopu.Jest to analogia do sceny uniesienia proroka Eliasza do nieba przez ogniste rumaki.W maswerkach nad g³ow± ¶wiêtego czerwone cherubiny.'' Tak mniej wiêcej opisuje to sama autorka tego przepiêknego witra¿u,ukazuj±c jak wiele archetypów staro¿ytno¶ci tkwi w naszej pod¶wiadomo¶ci.
|
|
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2011, 23:39:57 wys³ane przez janusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
Wielki gadu³a ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
P³eæ:
Wiadomo¶ci: 1370
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #146 : Maj 10, 2009, 21:03:03 » |
|
Zdjêcie poni¿ej pochodzi z ksi±¿ki Edouarda Schura pt.''Ewolucja Boska - Od Sfinksa do Chrystusa''.Autor to francuski teozof pochodz±cy ze Strassburga. Wywar³ znacz±cy wp³yw na ¶rodowisko artystyczne epoki symbolizmu.Zainspirowa³ P.Gauguina,S.Przybyszewskiego,S.Wyspiañskiego.Jego najbardziej znanym dzie³em s± ''Wielcy wtajemniczeni''. Na obrazku zatytu³owanym ''Ewolucja Ewangeliczna'' ukazana jest symbolicznie droga do o¶wiecenia oraz wiadomo¶æ,¿e znajdujemy siê u progu nowej ery,któr± zapowiadaj± heraldyczne wizerunki ewangelistów.
|
|
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2011, 23:41:07 wys³ane przez janusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
Wielki gadu³a ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
P³eæ:
Wiadomo¶ci: 1370
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #147 : Maj 14, 2009, 21:38:52 » |
|
''Wizja Ezechiela'' - cheruby i niebiañski tron,obraz sir Petera Robsona,2001r. Co tak naprawdê widzia³ kap³an Ezechiel ? Czy by³ to statek kosmitów? Mo¿e by³a to wiedza,której rozpowszechnianie zosta³o zabronione ? Dlatego w opisie biblijnym przedstawiono j± w symbolach dostêpnych tylko wtajemniczonym.
|
|
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2011, 23:42:13 wys³ane przez janusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
Wielki gadu³a ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
P³eæ:
Wiadomo¶ci: 1370
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #148 : Maj 17, 2009, 20:30:15 » |
|
Tak wygl±da³y pojazdy na niebie,które przyby³y po proroka Eliasza. Podobne interweniowa³y,gdy ¼li ludzie chcieli wyrz±dziæ krzywdê jego uczniowi Elizeuszowi.Bo¿e wojska anio³ów,s± o wiele silniejsze od armi ¶wiata.
|
|
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2011, 23:44:02 wys³ane przez janusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
Dry007
Go¶æ
|
|
« Odpowiedz #149 : Maj 17, 2009, 20:59:58 » |
|
Januszu, tak zastanawiam siê ogl±daj±c wszystkie te arcydzie³a malarskie, architektoniczne czy z innej bran¿y Ci wszyscy wspaniali arty¶ci nie potrafili w odpowiedni sposób narysowaæ widzianych przez siebie obrazów? Nawet niezbyt zdolni ludzie tzw. pierwotni rysowali piêkne obrazy zwierz±t, chyba czasami faktycznie wiedza nie jest ukryta w obrazach, a raczej w symbolach ... i tym co razem tworz±. ( "Nie bêdziesz czyni³ ¿adnej rze¼by ani ¿adnego obrazu tego, co jest na niebie wysoko, ani tego, co jest na ziemi nisko, ani tego, co jest w wodach pod ziemi±!" .. no tak ale je¶li zrobiê co¶ nie podobnego ? )
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|