janusz
 Wielki gaduÂła ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
Płeć: 
Wiadomości: 1370
Zobacz profil
|
 |
« Odpowiedz #100 : Luty 17, 2009, 23:33:29 » |
|
Carlo Crivelli w³oski malarz z XV w. malowa³ wy³¹cznie obrazy religijne. Jednym z najbardziej jego znanych obrazów jest ''Zwiastowanie z œw. Emidiuszem''.Co chcia³ przekazaÌ autor potomnym, ukazuj¹c na niebie kulê œwietln¹ wysy³aj¹c¹ promieù, przenikaj¹cy œciany i dotykaj¹cy czo³a modl¹cej siê Maryji ? http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Carlo_Crivelli_069.jpgDlaczego Maria uk³ada podobnie rêce / skoœne skrzy¿owanie/ jak Faraonowie egipscy?Czy¿by skoœny krzy¿ symbol S³oùca wystêpuj¹cy tak¿e na Œlê¿y przenikn¹³ do chrzeœcijaùstwa?
|
|
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2009, 11:53:27 wysłane przez janusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #101 : Luty 21, 2009, 21:02:36 » |
|
Janusz, pomijaj¹c wszystkie inne szczegó³y tego obrazu, to pytanie na koniec poata, jest chyba retoryczne? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
 Wielki gaduÂła ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
Płeć: 
Wiadomości: 1370
Zobacz profil
|
 |
« Odpowiedz #102 : Luty 22, 2009, 23:59:11 » |
|
Naturalnie,kto pyta nie b³¹dzi. 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Blad
Gość
|
 |
« Odpowiedz #103 : Luty 23, 2009, 08:17:00 » |
|
w Âśredniowieczu rĂŞce skrzyÂżowane na piersiach i gÂłowa pochylona oznaczaÂły pokorĂŞ ktĂłra byÂła krĂłlowÂą cnĂłt, natomiast postawa klĂŞczÂąca pochodzi z judaizmu. Hebrajczycy uwaÂżali kolana za symbol siÂły; zgiĂŞcie kolan jest zatem ugiĂŞciem naszej siÂły przed Bogiem. Gest ten pojawia siĂŞ w istotnych miejscach ST jako wyraz uwielbienia (np. 2 Krn 6,13;Ezd 9,5).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
 Wielki gaduÂła ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
Płeć: 
Wiadomości: 1370
Zobacz profil
|
 |
« Odpowiedz #104 : Luty 23, 2009, 23:38:07 » |
|
Witaj Blad niechc¹cy Ciê wywo³a³em  Symbol ''X'' wystêpuje tak¿e jako znak iluminacji,oœwiecenia. Uwa¿ano go za œwiêty,poniewa¿ nim wed³ug ksiêgi Ezechiela znaczono czo³a duchowo oœwieconych.Oznacza³ te¿ pierwsz¹ literê greckiego s³owa Christos.Identyfikowano go, tak¿e z hermetycznym symbolem ukrytego Koœcio³a œw Graala,którego g³ównym stra¿nikiem by³ ponoÌ Botticelli.W jego obrazie ''Madonna z Ksiêg¹'' na jej szacie, widnieje czerwona litera ''X''.Dzieci¹tko Jezus trzyma trzy w³ócznie iluminacji - popularny motyw u œredniowiecznych alchemików i ró¿okrzy¿owców http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Sandro_Botticelli_065_E4.jpgCzy katolityzm jest oparty na staro¿ytnym kulcie solarnym w poni¿szym linku. http://protestanci.forumowisko.net/printview.php?t=341&start=0&sid=23b0b1d8e6f857d49bf4f4eab53d88b3
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Blad
Gość
|
 |
« Odpowiedz #105 : Luty 24, 2009, 16:30:10 » |
|
Bo mÂądrego to i warto posÂłuchaĂŚ ChrzeÂścijaĂąstwo na pewno przejĂŞÂło wiele symboli solarnych jednym z nich jest aureola, ale co do tego krzyÂża mam bardzo duÂżo wÂątpliwoÂści Âże jest (czy raczej byÂł) symbolem solarnym, jak zobaczysz symbolem sÂłoĂąca w planetach jest okrÂąg z maÂłym koÂłem poÂśrodku, natomiast ten znak jest symbolem ziemi, wiem, wiele ÂźrĂłdeÂł podaje go jako solarny lecz do mnie to nie przemawia. http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Earth_symbol.svg&filetimestamp=20090122141506, ten krzyÂż tak i zresztÂą krzyÂż celtycki (ktĂłry przed zaadoptowaniem go przez chrzeÂścijaĂąstwo wyglÂądaÂł bardzo podobnie) odnosi siĂŞ do czterech kierunkĂłw na ziemi, czterech pĂłr roku, 4 przesileĂą. ''Madonna z KsiĂŞgÂą'' hmmm czerwony X jest poprostu sposobem wiÂązania sukni co byÂło w zwyczaju,Âżeby piersi nie wyszÂły na wierzch  , ten znak o ktĂłrym mĂłwisz jest wciÂśniĂŞty pomiĂŞdzy Jezusa a dÂłoĂą Maryi, i jak siĂŞ przyjrzysz dokÂładnie aureoli Jezusa brak jest czĂŞÂści "krzyÂża" z prawej strony.
|
|
« Ostatnia zmiana: Luty 24, 2009, 16:37:54 wysłane przez Blad »
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
 Wielki gaduÂła ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
Płeć: 
Wiadomości: 1370
Zobacz profil
|
 |
« Odpowiedz #106 : Luty 25, 2009, 12:43:25 » |
|
Ko³o Ezechiela,swastyka to typowy symbol ''wêdruj¹cego S³oùca''.  Cztery ramiona krzy¿a, wyznacza³y cztery pory roku czyli miejsca na niebie,w których ukazuje siê S³oùce podczas przesileù i równonocy. http://pl.wikipedia.org/wiki/Symbol_solarnyZastanawiaj¹ca jest te¿ liczba 12 aposto³ów,12 plemion Izraela,12 kamieni na piersi naczelnego kap³ana.Dlaczego ka¿demu z 12 plemion odpowiada³ odpowiedni znak zodiaku oraz kolor kamienia?W Apokalipsie,miasto które ma zejœÌ z nieba ma cztery bramy po trzech anio³ów przy ka¿dej z nich. ''Katolickie S³oùce'' prezentowane wczeœniej ma dooko³a siebie 12 anio³ków. Symbole czterech ewangelistów to cztery znaki zodiaku.  Plemieniu Judy przyporz¹dkowany by³ znak zodiakalny Lwa. Wielu malarzy umieszcza³o na swoich obrazach symbole ukrytej herezji. Ilustrowali w ten sposób swoje powi¹zania z tajnymi bractwami dzia³aj¹cymi poza oficjalnie panuj¹c¹ religi¹. W dzie³ach Leonarda da Vincii pojawia siê na przyk³ad tzw. ''gest Jana'' - uniesiony palec.Podobno artysta nale¿a³ do tajemniczego zakonu, dla którego Jan Chrzciciel by³ wa¿niejszy od Jezusa. http://www.kul.pl/oldbukul/nabytki/obrazki/archiwum_nabytkow_2007/leonardo_da_vinci.jpghttp://www.mojeobrazy.com.pl/wielcy/da_vinci/images/vinci1_jpg.jpg
|
|
« Ostatnia zmiana: Luty 25, 2009, 12:45:08 wysłane przez janusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
 Wielki gaduÂła ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
Płeć: 
Wiadomości: 1370
Zobacz profil
|
 |
« Odpowiedz #107 : Marzec 03, 2009, 11:51:30 » |
|
Wiosna Sandra Botticellego/1477-1478/ jest hermetycznym opisem przejœcia bytu duchowego w rzeczywistoœÌ materialn¹. Ka¿da z postaci uosabia kolejny etap tej drogi. Malarz by³ wtajemniczony w pogaùskie misteria. W kontrowersyjnych ''Documents Prieure'' przechowywanych w Bibliotece Paryskiej figuruje jako wielki mistrz Zakonu Syjonu, dla którego bóg Thot by³ wa¿nym autorytetem.Na obrazie ''Wiosna'' postaÌ widoczna jako pierwsza to w³aœnie patron m¹droœci,maj¹cy tajemn¹ w³adzê nad s³owami, Hermes zwany Trismegistosem/TrzykroÌ Najwiêkszym/ odpowiednik egipskiego boga Thota. http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Botticelli_Primavera.jpghttp://www.youtube.com/watch?v=QE8DMmkBNAA 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Blad
Gość
|
 |
« Odpowiedz #108 : Marzec 05, 2009, 09:35:13 » |
|
janusz  to ci da trochĂŞ do myÂślenia 
|
|
« Ostatnia zmiana: Marzec 05, 2009, 09:35:52 wysłane przez Blad »
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
 Wielki gaduÂła ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
Płeć: 
Wiadomości: 1370
Zobacz profil
|
 |
« Odpowiedz #109 : Marzec 12, 2009, 00:14:29 » |
|
Tak to prawda daje do myÂślenia. Podobno kluczem do obrazĂłw Leonarda byÂło jego unikatowe pismo, ktĂłre czyta siĂŞ najlepiej za pomocÂą lustra.Hugo Conti,argentyĂąski historyk amator odkryl,Âże postacie na obrazach renesansowego geniusza wpatrzone sÂą w przestrzeĂą,jakby wskazywaÂły gdzie naleÂży umieÂściĂŚ lustro aby dostrzec ukryte niesamowite wizerunki. http://dsc.discovery.com/news/slideshows/Leonardo-mirror.html 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Blad
Gość
|
 |
« Odpowiedz #111 : Marzec 21, 2009, 22:09:15 » |
|
 nie wiem,, ale ten jest bardzo wymowny. Ka¿dy mo¿e znaleŸÌ coœ dla siebie 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
 Wielki gaduÂła ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
Płeć: 
Wiadomości: 1370
Zobacz profil
|
 |
« Odpowiedz #112 : Marzec 28, 2009, 16:29:27 » |
|
''Ambasadorowie''to podwójny portret namalowany przez Hansa Holbeina M³odszego w 1533 r.Wype³niaj¹ go symboliczne klucze rozmieszczone na ca³ym p³ótnie.Naczelnym motywem jest zakryta przed niewtajemniczonymi obecnoœÌ œmierci. Spogl¹daj¹c na obraz z prawej albo z lewej strony,mo¿na dostrzec zdeformowan¹ czaszkê.Aby zobaczyÌ j¹ wyraŸnie trzeba pos³u¿yÌ siê przyrz¹dem optycznym modyfikuj¹cym proporcje. Malarz mia³ dostêp do wynalezionej techniki malarskiej Leonarda da Vinci.Wiek XVI bywa zwykle nazywany stuleciem odkryÌ i postêpu nauki.Wszelkie dotychczasowe prawdy chwia³y siê wówczas w posadach. Holbein chcia³ przekazaÌ,¿e cala duma z odkryÌ geograficznych i postêpu nauki,pycha dzie³ sztuki,zabieganie o stanowiska,przepych strojów i walka o doktrynalne zasady - wszystko to jest banalne i absurdalne wobec nieuchronnego koùca,jaki nas wszystkich czeka. http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Holbein-ambassadors.jpg&filetimestamp=20041203231304http://pl.wikipedia.org/wiki/AmbasadorowieDopiero w XXw. litewski historyk sztuki Jurgis Baltrusaitis rozpozna³ w dziwnym krzta³cie na pod³odze zdeformowan¹ ludzk¹ czaszkê.
|
|
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2009, 16:37:50 wysłane przez janusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
 Wielki gaduÂła ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
Płeć: 
Wiadomości: 1370
Zobacz profil
|
 |
« Odpowiedz #113 : Kwiecień 02, 2009, 12:10:48 » |
|
''Mi³oœÌ niebiaùska i ziemska''-nasycony kolorami obraz Tycjana ukazuje hermetyczn¹ wersjê dwóch rodzajów mi³oœci za pomoc¹ alchemicznych i pogaùskich symboli. Symbolika kolorów wskazuje na purpurê jako kolor boskiej mi³oœci a tak¿e na wype³nienie ''wielkiego dziela'' alchemi,sztuki królewskiej.Ramiê nagiej dziewczyny unosi siê, w d³oni trzyma ona lampkê oliwn¹,której p³omieù oznacza mi³oœÌ duchow¹ i wieczn¹.Z kolei druga pani - ubrana, wskazuje palcem zwiêd³¹ ró¿ê, symbolizuj¹c¹ ulotnoœÌ mi³oœci ziemskiej.Rêka wskazuj¹ca kwiat jest zgiêta i opiera siê o naczynie,s³u¿¹ce prawdopodobnie do przechowywania klejnotów,a pierœ kobiety je os³ania.To przejrzysta aluzja do egoizmu charakteryzuj¹cego mi³osc ziemsk¹,przeciwstawn¹ otwartoœci i mi³oœci boskiej. http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Tizian_029.jpg
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Blad
Gość
|
 |
« Odpowiedz #114 : Kwiecień 02, 2009, 13:34:28 » |
|
Nie mogem sie oprzeÌ i murze napisaÌ, zwróÌ uwagê na kolor d³oni która prawdopodobnie zerwa³a ró¿e ¿ krzaka. Ca³y obraz jest wyraŸnie podzielony na dwie czêœci lecz ........ kobieta z lamp¹ o;iwn¹ patrzy bardzo smutnie i wydaje sie z têsknota na z³ot¹ bransoletkê. Chcialbym jeszcze zwróciÌ uwagê na ornamentyke studni (bo prawdopodobnie jest to albo studnia albo coœ wype³nione wod¹ - rêka dziecka znurzona w niej, a za jego plecami fonntanna wody wzburzona prawdopodobnie jego nózkami) nieostroœc krajobrazu gór z lewej strony i drzewo po œrodku wyraŸnie dzieli go na 2 œwiaty. http://pl.wikipedia.org/wiki/Barwa_purpurowa#Purpura_a_fiolet_.E2.80.93_nieporozumienia_j.C4.99zykowePurpura wi¹¿e siê z bogactwem i w³adz¹, by³a kolorem królewskim. Która z kobiet ma wiêcej purpury? ta z bogactwem ziemskim czy ta z bogactwem duchowym?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kiara
Gość
|
 |
« Odpowiedz #115 : Kwiecień 02, 2009, 16:47:28 » |
|
Piekna i prosta jest symbolika tego obrazu . Oznacza osiaganie doskonalosci przez zycie od czerwieni do bieli przez wielosc wcielen czlowieka , ktory rozwija sie od dziecka do doroslosci przez kontaz woda ( uczuciami. Osiaganie doskonalosci ( bieli ) jest przejsciem zprzez zycie ( czrwieni) do mometu uzyskania pelni ( bieli i czerwieni), po drodze sa drogowskazy. Nie mam teraz czasu na pelniejszy opis. Dla mnie to droga do doskonalosci. Kiara 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
polo
Gość
|
 |
« Odpowiedz #116 : Kwiecień 02, 2009, 17:09:16 » |
|
KomentujÂąc chciaÂłem tylko abyÂście przyjrzeli siĂŞ dokÂładnie dzieciÂątku. Nie fontanna to jest lecz czarne skrzydÂła zaczepione na Âłopatkach.. RĂŞkÂą wodĂŞ mÂąci... tÂłumaczenia dalszego sami dopatrzeĂŚ siĂŞ musicie..
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kiara
Gość
|
 |
« Odpowiedz #117 : Kwiecień 02, 2009, 17:26:52 » |
|
KomentujÂąc chciaÂłem tylko abyÂście przyjrzeli siĂŞ dokÂładnie dzieciÂątku. Nie fontanna to jest lecz czarne skrzydÂła zaczepione na Âłopatkach.. RĂŞkÂą wodĂŞ mÂąci... tÂłumaczenia dalszego sami dopatrzeĂŚ siĂŞ musicie..
Bo tak wyglada dualizm w zyciu czlowieka, ma dostep do wiedzy uczuc, poprzez doswiadczanie ," macenie wody" - uczuc. Z jednej strony jest bezgrzesznym slodkim dzieciatkiem , a z drugiej zlym aniolem z czarna moca. Co i jak zrobi? Jak bedzie zyl? Ktore doswiadczenia go zdominuja? Osiagnie biel , czy nie? Pokaze zycie. Kiara 
|
|
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2009, 17:28:40 wysłane przez Kiara »
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
 Wielki gaduÂła ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
Płeć: 
Wiadomości: 1370
Zobacz profil
|
 |
« Odpowiedz #118 : Kwiecień 02, 2009, 17:30:50 » |
|
Na obrazie Tycjana jest dok³adnie odwrotnie,ni¿ sugerowa³a by to obowi¹zuj¹ca moralnoœÌ.By³ on zwolennikiem pogaùskiego symbolizmu klasycznej Grecji.W jej mitologii nagoœÌ to niewinnoœÌ,czystoœÌ a przede wszystkim prawda /naga prawda/.Dziewczyna w czerwonej pelerynie pozwala by zrzuci³ j¹ wiatr i ods³oni³ jej boskoœÌ w ca³ej okaza³oœci. Druga postaÌ prezentuje z kolei nienaganne uczesanie,klejnoty i falist¹ sukniê z okaza³ym dekoltem.Tym sposobem autor ujawnia podstêpnoœÌ mi³oœci ziemskiej,której przeciwstawia idealnie przejrzyst¹ mi³oœÌ bosk¹. Kamienny sarkofag zamieniony w fontannê jakby dzieli³ a zarazem ³¹czy³ dwa œwiaty przez postaÌ anielskiego kupidyna.Duch nie mo¿e istnieÌ bez materii i odwrotnie materia bez ducha.Jedno potrzebuje drugiego i nawzajem siê przenika a oba œwiaty mimo ró¿nic ³¹czy i tu i tam strza³a amora. Œwiat materialny reprezentuje obrazek po lewej stronie z trudnym do zdobycia wzgórzem, z baszt¹ lub twierdz¹ na szczycie.Po prawej niebiaùska kraina z góruj¹c¹ dzwonnic¹ œwi¹tyni.
|
|
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2009, 17:59:08 wysłane przez janusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kiara
Gość
|
 |
« Odpowiedz #119 : Kwiecień 02, 2009, 17:42:33 » |
|
Mozna robic odczyt z dwoch stron jednak zaczynamy od ziemskiego , a on zawiera sie w czerwieni w 1 czakrze zycia, i nie ma w nim niemoralnosci. Jest droga do doskonalosci ktora jest biel, przez caly dualistyczny cykl zdarzen w ktorych nie ma dobra i zla w ich potocznych znaczeniach. Jest za to doswiadczanie zmiennosci , ktora my przywyklismy tak klasyfikowac. Biel doskonalosc, ma rowniez to co czerwien ( moim zdaniem dla tego jest dekolt ( symbol dyskretnej informacji) , ale w duchowosci nie ma pelni wiedzy. Wiedza musi byc odkryta przez doswiadczanie, a to dzieje sie juz w materi. Ani jedna ani druga nie roznia sie od siebie, stanowia pelnie. Schodzac w dol odkrywamy , wchodzac w gore uzyskujemy doskonalosc. A co jest po drodze? Mozna powiedziec Kupidyn, bo w niewinnosci dzieciecia ( jak w nasieniu drzewo) jest rowniez seksualnosc Satyra.Liczy sie grunt na ktorym realizujemy przeznaczenie. Czego chce doswiadczyc i co pozna? O tym mowi woda, zycie uczuciami lub zabawa nimi. Kiara  ps. Nie musisz moj odczyt traktowac jako wlasciwy.On jest taki tylko dla mnie.
|
|
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2009, 21:53:27 wysłane przez Kiara »
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
 Wielki gaduÂła ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
Płeć: 
Wiadomości: 1370
Zobacz profil
|
 |
« Odpowiedz #120 : Kwiecień 02, 2009, 19:48:20 » |
|
W sumie odczyt symboli jaki tutaj wspólnie dokonaliœmy nawi¹zuje do s³ynnej hermetycznej sentencji: ''Jak na górze,tak na dole''.  Dzie³o Tycjana spe³ni³o wiêc swoje podstawowe zadanie, przy pomocy kolorów,form, postaci, krajobrazów i innych szczegó³ów, pobudzi³o nas do interpretacji zawartych w nim idei.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kiara
Gość
|
 |
« Odpowiedz #121 : Kwiecień 02, 2009, 21:56:28 » |
|
To nie jest jeszcze pelny odczyt , mozna zrobic szczegolowy. Albo polozyc na nim jedna karte tarota i tez odda pelnie wiedzy. Teraz mam malo czasu, dlatego nie robie odczytow obrazow , ktore prezetujesz. Sa ciekawe , jest pewne ze ludzie malujacy je mieli dostep do wiedzy. Kiara 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arteq
Gość
|
 |
« Odpowiedz #122 : Kwiecień 02, 2009, 22:10:28 » |
|
Czy z poniÂższego obrazka da siĂŞ rĂłzwnieÂż coÂś odczytaĂŚ? Ok, OK - to oczywiÂście Âżart, aby wprowadziĂŚ nieco humoru, bo temat nieco ponurawy siĂŞ zrobiÂł. Dla jasnosci, zdajĂŞ sobie sprawĂŞ, Âże wiele z obrazĂłw ma w sobie przesÂłania. Nie zawsze zgadzam siĂŞ co do treÂści tych przesÂłaĂą, ale to nieco inna sprawa. JeÂżeli uwaÂżacie Âżart za ciĂŞzkawy - wywaliĂŚ z wÂątku.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
 Wielki gaduÂła ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
Płeć: 
Wiadomości: 1370
Zobacz profil
|
 |
« Odpowiedz #123 : Kwiecień 03, 2009, 09:23:11 » |
|
Witaj arteg.  Dlaczego od razu wywaliĂŚ.Obrazek pokazuje jak wielu z nas w sytuacji Reksia,nie wie co dalej robiĂŚ.Po pierwsze naleÂży gÂłoÂśno woÂłaĂŚ o pomoc. NastĂŞpnie sprawdziĂŚ czy oddycha,jeÂśli tak to odpowiednio uÂłoÂżyĂŚ ciaÂło i wezwaĂŚ pogotowie.Przy brak oddechu przystÂąpiĂŚ do zabiegu resuscytacji. Usta usta teraz nie wchodzÂą w rachubĂŞ,waÂżne jest ugniatanie klatki piersiowej,czyli bezpoÂśredni masaÂż serca.MoÂżna teÂż udroÂżniĂŚ drogi oddechowe i to jest najwaÂżniejsze bo kura jedzÂąc ziarno mogÂła siĂŞ nim po prostu zadÂławiĂŚ.  SmutnÂą prawdÂą jest Âże dla wielu z nas ta prosta pomoc,jest wiedzÂą tajemnÂą, ktĂłrej nie znamy.
|
|
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 03, 2009, 09:45:46 wysłane przez janusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
arteq
Gość
|
 |
« Odpowiedz #124 : Kwiecień 03, 2009, 09:30:51 » |
|
Hehe, lubiĂŞ osoby z poczuciem humoru... Znasz Reksia, to poszedÂłeÂś w kierunku pomocy, a co jakby Âłobuz sam poddusiÂł kurĂŞ i rozglÂąda siĂŞ czy ktoÂś widziaÂł. ;]
No tak Janusz, ale mi chodziÂło o to ukryte przesÂłanie ;]
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|