Niezale¿ne Forum Projektu Cheops Niezale¿ne Forum Projektu Cheops
Aktualno¶ci:
 
*
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj. Grudzieñ 22, 2024, 02:53:38


Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji


Strony: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 29 |   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: WIEDZA TAJEMNA UKRYTA W OBRAZACH .  (Przeczytany 534080 razy)
0 u¿ytkowników i 12 Go¶ci przegl±da ten w±tek.
nagumulululi
Go¶æ
« Odpowiedz #300 : Styczeñ 13, 2010, 10:22:03 »

9 ¶wiatów (9 du¿o nam powie) germañskich bytów po³±czonych wiêzi± daje 24 runy optymalnie przeksztalcone w 22 sefiroty przez Crowleya oraz Wielkie Arkana. Czy kto¶ robi³ to dla alfabetu ³aciñskego? A mo¿e kto¶ szuka³ starszych aby szukaæ imion bogów kr±¿±cych wokó³ centrum. Kto pozna imiona liter znajaæ to¿samo¶æ pierwotnego ¶wiata , nauczy siê rozmawiaæ i czytaæ w ¶wiecie natury. Kto w przyszlo¶ci nazwie siê alf± i omeg±? Tylko ten który pozna oblicza nie 22, nie 24 ale 33 bogów i ich oblicza.
« Ostatnia zmiana: Styczeñ 13, 2010, 10:22:30 wys³ane przez nagumulululi » Zapisane
Tronk
Go¶æ
« Odpowiedz #301 : Styczeñ 13, 2010, 14:33:18 »

Co do obrazu( http://lobointhenet.republika.pl/matura/memling.jpg) zamieszczonego na stronie pierwszej to kolorystyka têczy jest zadziwiaj±co wysublimowana w kierunku kilku tylko kolorów my¶le i¿ jest to zabieg celowy zmuszaj±cy widza do refleksij nad otoczaj±cym ¶wiatem który jawi siê jako ma³o jaskrawy ³uk symbolizuj±cy zawê¿ony horyzont rozwoju umys³owego na ziemi.
Jestem przekonany i¿ autor by³ ¶wiadom zbli¿aj±cego sie koñca ¿a³osnej egzystencji gatunku homo sapiens sapiens i zawar³ on przes³anie (do garstki inteligentnego ¿ycia) , które wrêcz krzyczy OPAMIÊTAJCIE SIÊ!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moge tak odnie¶æ siê do ka¿dego elementu na tym bardzo ³adnym obrazku tylko po co doszukiwaæ siê czego¶ co nie istnieje to tak jak na lekcji j. polskiego w podstawówce pani pyta ucznia co autor mia³ na my¶li pisz±c te s³owa ;
jakto co zapali³ dobre zio³o i rymy same siê u³ozy³y.

Zamiast traciæ czas na rzeczy ma³o wa¿ne , a zarazem górnolotne uporz±dkujcie w³asne podwórko.
 Najwiêksza zagadka jak± musicie rozwik³aæ jest na waszycz oczach a wy jej nie dostrzegacie.


Powodzenia

==========================

Aha jeszcze jedno ;

brn±c dalej takim tokiem my¶lenia;

Cywilizacja która nadejdzie po naszej bêdzie wytê¿a³a umys³y nad przes³aniem jakie niesie za sob± zastanawiaj±ca i przera¿ajaca geometria , ca³e uk³ady , kostki brukowej jak¿e powszechnej w naszym otoczeni.
Czemu jest tego a¿ tak wiele czemu zadali¶my sobie tyle trudu buduj±c tak skomplikowane kszta³ty geometryczne i co mieli¶my na uwadze?

Czy chodzi o rodzaj kultu a mo¿e jest to forma ostrze¿enia.
Przecie¿ pro¶ciej by by³ol polaæ wszystko asaltem i taniej.

Scali³em posty
Darek
« Ostatnia zmiana: Styczeñ 13, 2010, 20:05:01 wys³ane przez Dariusz » Zapisane
janusz


Wielki gadu³a ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #302 : Styczeñ 13, 2010, 22:16:50 »

Star± zasad± jak± wykorzystywali hermetycy w przekazywaniu
tzw. ''wiedzy tajemnej'' by³o wprowadzanie do przekazu symboli,
których znaczenie rozumiane by³o w ich gronie.Czyli - ''to co widzi jeden nie musi
byæ regu³± dla drugiego''.
Wielu malarzy umieszcza³o na swoich obrazach symbole ''ukrytej herezji''.
Ilustrowali w ten sposób swoje powi±zania z tajnymi bractwami
dzia³aj±cymi poza oficjalnie panuj±c± religi± oraz wbrew panuj±cym w³adc±.



Obraz Pabla Picassa "Guernica" powsta³ w 1937 r. Mia³ byæ malarskim manifestem antywojennym i dzie³em sztuki zamówionym przez rz±d republikañski dla wystawienia w hiszpañskim pawilonie. Zosta³ zapewne namalowany pod wp³ywem wielkich emocji twórcy, mimo i¿ nie by³ on zwolennikiem politycznym, aczkolwiek by³o to jego miasto rodzinne. Niby ten obraz to zwyk³e malowid³o, ale czy na pewno? Czy co¶ przez niego nie przemawia? Czy nie skrywa g³êbszej prawdy?
Guernica to rysunek wykonany farbami olejnymi, na wielkim p³ótnie (349,3x776,6), o matematyczno-zamkniêtej kompozycji tzn. ¿e postacie, przedmioty, budynki maj± geometryczne kszta³ty, nadaj±ce wra¿enie ogólnego chaosu i nie³adu. Podk³ad ma charakter t³uczonego szk³a, a nie materia³u (jak powinien), jest to spowodowane licznymi czarno-bia³ymi liniami.
Po wstêpnej analizie obrazu mo¿emy przyst±piæ do poszukiwania g³êbszej prawdy tego "chaotycznego obrazu". Na pierwszym planie znajduje siê kobieta, która siê wychyla z okna, po wyrazie jej twarzy mo¿emy wywnioskowaæ, ¿e ogarnia j± strach. W wyci±gniêtej rêce trzyma lampê, o¶wietlaj±c± ciemno¶ci. Druga postaæ znajduj±ca siê przed domem, po prawej stronie obrazu jest spanikowana, klêczy, prawdopodobnie modli siê do Boga (¶wiadczy o tym jej uk³ad r±k). Z lewej strony, krzycz±c pada na kolana matka ze swym martwym dzieckiem, maj±c pod¶wiadomo¶æ, ¿e zbli¿a siê i jej chwila ¶mierci, boi siê spojrzeæ na swoj± ma³±, zimn±, nieoddychaj±c± pociechê - matka jest symbolem oddania siê i po¶wiêcenia swojego ¿ycia, jednak na daremno. Obok niej mo¿emy dostrzec byka nazywanego przez Pabla "maszyn± do mielenia miêsa" tzn. istotê nios±c± strach i ¶mieræ, jest tak¿e symbolem Hiszpanii. W centralnej czê¶ci pracy, na pod³odze le¿y martwy ¿o³nierz wraz ze z³amanym mieczem. Nad nim znajduje siê ranny koñ- czêsto t³umaczony jako symbol ludu hiszpañskiego. S³oñce na obrazie zosta³o zast±pione ¶wiec±ca ¿arówka, po to, aby uwidoczniæ sztuczno¶æ i po³o¿enie kresu rodzajowi ludzkiemu (mamy tu do czynienia jednocze¶nie z ironi± i rzeczywistym odzwierciedleniem panuj±cej sytuacji). Miêdzy koniem a domem ukazana, w dynamizmie zosta³a jeszcze jedna postaæ, pragn±ca uciec, wyrwaæ siê w sadystycznego ¶wiata, pe³nego bólu, strachu, z³a, zag³ady i niepewno¶ci, co do ludzkiej egzystencji. Niebo na obrazie (czêsto interpretowane i porównywane do sufitu) jest zamkniête, podkre¶la to niemo¿no¶æ ucieczki; w tle widaæ jeszcze wiêcej ofiar i ruin pogarszaj±cych istniej±c± sytuacjê i dostarczaj±c± jeszcze wiêcej negatywnych emocji. Obraz cechuj± ciemne, ch³odne barwy, doskonale oddaj±ce charakter zaistnia³ych okoliczno¶ci.

Guernica, stwierdzi³ Rene Berger, nie podlega ¿adnej kwalifikacji historycznej. Jest przede wszystkim alegori±, w której autor usi³uje przedstawiæ cierpienie wszystkich istot. Wszelkie deformacje maj± racjê bytu i swoj± okre¶lon± funkcjê. Guernica wspiê³a siê na wy¿yny metafizyki. Brak kolorów jest zamierzonym efektem w celu osi±gniêcia jak najwiêkszej si³y dramatycznej.
Wszelkie próby interpretacji obrazu artysta kwitowa³ stwierdzeniem: „Ten byk jest bykiem, a koñ jest koniem /.../Oczywi¶cie, to symbole... Niech¿e publiczno¶æ widzi w koniu, w byku symbole i interpretuje je, jak zechce.”
Kiedy¶ Picasso powiedzia³, ¿e nigdy nie malowa³ wojny jak fotograf. Uda³o mu siê dziêki temu osi±gn±æ du¿o wiêksz± g³êbiê wyrazu - synteza i symbole s± bowiem niedostêpne fotografii. Kiedy artysta stwierdzi³, ¿e malarstwo nie jest stworzone tylko do dekoracji mieszkañ, lecz ¿e stanowi instrument defensywnej i ofensywnej walki z wrogiem, okre¶li³ swoj± postawê wyra¿on± w Guernice.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 08, 2011, 20:38:34 wys³ane przez janusz » Zapisane
janusz


Wielki gadu³a ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #303 : Styczeñ 21, 2010, 20:44:57 »

Jeden z obrazów Miko³aja Roericha nosi nazwê Jezioro Nagów,
z kolei inny ukazuje Nagê siedz±cego na wyspie po³o¿onej
na pó³nocno-tybetañskim jeziorze na wschód od gór A³taj.





Wed³ug Tybetañczyków rasa zwana Naga,ma ludzkie twarze ogromnej
urody,wij±ce siê cia³a i zdolno¶æ latania,gdy wy³aniaj± siê z Patali,
¦wiata podziemi.Mówi siê równie¿,¿e wybrani ludzie maj± przywilej
wchodzenia do przepastnych jaskiñ Nagów po³±czonych tunelami,które
jak w mrowisku ci±gn± siê setki kilometrów wewn±trz górskich ³añcuchów
biegn±cych przez pó³nocne Indie i dalej w g³±b pó³nocnego Tybetu.
Obraz poni¿ej nosz±cy tytu³ ''Naj¶wiêtszy Skarb Gór'' ukazuje ogromne
kryszta³y,znacznie wiêksze od skupionych w górnej jego czê¶ci ludzi.



S³owo "skarb" pojawia siê w tytu³ach wielu  obrazów Roericha, jak na przyk³ad Skarb gór czy Ukryty skarb. Jest oczywiste, ¿e nie chodzi mu o bogactwa materialne, lecz o skarby duchowe, które le¿± skryte, ale dostêpne s± tym, którzy d±¿± do ich znalezienia.
Niektórzy twierdz±,¿e zna³ on wejscie do tajemniczej krainy Szambali a nawet ¿e j± sam odwiedzi³.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 08, 2011, 20:41:52 wys³ane przez janusz » Zapisane
Enigma
Go¶æ
« Odpowiedz #304 : Styczeñ 22, 2010, 00:22:13 »

Piêkne te obrazy i opisy fascynuj±ce.

Napisze tylko kilka zdañ o "Guernice" jej wyd¼wiêk jest piorunuj±cy, zarówno je¶li chodzi o czarno-szar± kolorystykê jak i zniekszta³con± geometriê. Ca³y tragizm, rozpacz, ból wyzieraj± nie tylko z kompozycji, ale i rozmiarów tego obrazu. 7 metrów d³ugo¶ci i 3,5 wysoko¶ci! Szaleñstwo tu ukazane przyt³acza bezsensem wojny i zniszczenia. Wszystkie te odczucia wyzieraj± z obrazu gdy ogl±da siê go w przybli¿onych proporcjach. Ta ma³a miniaturka w moim odczuciu nie ukazuje ca³ego tragizmu, jaki odzwierciedla obraz wype³niaj±cy ca³± przestrzeñ widzenia - tak ze od tego szaleñstwa nie da siê uciec. Nawet zamykaj±c oczy obrazy wybuchów egzystuj± gdzie¶ g³eboko pod powiekami w postaci b³ysków z zrzucanych bomb. A to dletego ze obraz ten powsta³ po bombardowaniu jakie Pisacasso prze¿y³ w mie¶cie. Geurnikê mo¿na interpretowaæ wci±¿ na nowo, wiec zachêcam do obejrzenia wiêkszej wersji. Nazywana jest bowiem najwiêkszym manifestem antywojennym i choæ na pierwszy rzut oka wygl±da 'prymitywnie' wymowa tego 'bohomazu' jest nadal nadzywczaj mocna i aktualna.

Edit> wa¿ny szczegó³: Lampa która o¶wietla ciemno¶æ nocy kojarzona jest z Okiem, który patrzy z góry na ludzkie szaleñstwo.
« Ostatnia zmiana: Styczeñ 22, 2010, 00:25:05 wys³ane przez Enigma » Zapisane
chanell

Maszyna do pisania...


Punkty Forum (pf): 72
Offline

P³eæ: Kobieta
Wiadomo¶ci: 3453



Zobacz profil
« Odpowiedz #305 : Styczeñ 23, 2010, 12:02:32 »

Enigmo:)bardzo trafnie przedstawi³a¶ obraz-dzie³o Picassa U¶miech

Cytuj
Edit> wa¿ny szczegó³: Lampa która o¶wietla ciemno¶æ nocy kojarzona jest z Okiem, który patrzy z góry na ludzkie szaleñstwo.

Lampa-Oko Boga -jasne ¿e tak !

Lampa,lamp± ,ale miêdzy g³ow± byka,a g³ow± konia jest jeszcze jeden szczegó³ Szok czyzby to lataj±cy spodek  Du¿y u¶miech Mrugniêcie   Co¶
Zapisane

Na wszystkie sprawy pod niebem jest wyznaczona pora.

            Ksiêga Koheleta 3,1
Enigma
Go¶æ
« Odpowiedz #306 : Styczeñ 23, 2010, 14:52:15 »

Byæ mo¿e Chanell, co¶ tam w ciemno¶ci jasno ¶wieci - kto wie co mo¿na jeszcze dostrzec. Mi to raczej wygl±da na zamierzone 'dziury, rozdarcie' w p³ótnie...
Dodam tylko ze z 'Okiem' nie jest to moje spostrze¿enie, lecz fragment z zapamiêtanego filmu o tym obrazie z którego dok³adny opis zafascynowa³ mnie. Dlaczego lampie przypisywane jest to znaczenie, chocia¿ znajduj±ce sie ni¿ej postacie s± o¶wietlone? Obok ¿arówki mamy rêke która trzyma lampkê naftow± (?) Znalaz³am wersje mocno rozja¶nion±, gdzie dok³adnie widaæ kontury postaci chowaj±cych siê w g³êbokim cieniu.

http://at-the-edge-of-art.com/out_of_the_hothouse/media/picasso_guernica.jpg

Widaæ tam ¿e za g³ow± byka skryty jest ca³y jego tu³ów. Przygl±daj±c siê postaci± zwierzêcym mam wra¿enie, jakby depta³y one istoty ludzkie... Równie¿ centralny koñ taranuje postaæ ze z³amanym mieczem. W filmie nazywany by³ 'rycerzem'
Zapisane
PHIRIOORI
Go¶æ
« Odpowiedz #307 : Styczeñ 24, 2010, 00:31:10 »

tak, zestawienie ¿arówki i lampy naftowej jest ciekawe. Mrugniêcie
Zapisane
acentaur


Wielki gadu³a ;)


Punkty Forum (pf): 12
Offline

Wiadomo¶ci: 1464



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #308 : Styczeñ 26, 2010, 12:32:21 »

Witaj nagumulululi,
Cytuj
9 ¶wiatów (9 du¿o nam powie) germañskich bytów po³±czonych wiêzi± daje 24 runy optymalnie przeksztalcone w 22 sefiroty przez Crowleya oraz Wielkie Arkana. Czy kto¶ robi³ to dla alfabetu ³aciñskego? A mo¿e kto¶ szuka³ starszych aby szukaæ imion bogów kr±¿±cych wokó³ centrum. Kto pozna imiona liter znajaæ to¿samo¶æ pierwotnego ¶wiata , nauczy siê rozmawiaæ i czytaæ w ¶wiecie natury. Kto w przyszlo¶ci nazwie siê alf± i omeg±? Tylko ten który pozna oblicza nie 22, nie 24 ale 33 bogów i ich oblicza.
9 swiatow ( 3x3) to schemat rozwojowy zycia na ziemi i kazdemu ze stopni odpowiada jakas "sila". 24 runy germanskie czy 22
sefiroty koresponduja z 22 znakami alfabety hebrajskiego. A tu ich "ksiegi" wyraznie mowia o "silach" kryjacych sie za kazdym
znakiem, sa to to sily kreacji, mozna powiedziec bogowie. 33 znaki to alfabet ogamiczny czy staroangielski ale jest on wtorny
do hieroglifow wschodu ( a moze to nieprawda ? ). Wiec jesli tak to skad te dodatkowe znaki?
pozdrawiam
Zapisane
nagumulululi
Go¶æ
« Odpowiedz #309 : Styczeñ 31, 2010, 14:09:52 »

Witaj nagumulululi,
Cytuj
9 ¶wiatów (9 du¿o nam powie) germañskich bytów po³±czonych wiêzi± daje 24 runy optymalnie przeksztalcone w 22 sefiroty przez Crowleya oraz Wielkie Arkana. Czy kto¶ robi³ to dla alfabetu ³aciñskego? A mo¿e kto¶ szuka³ starszych aby szukaæ imion bogów kr±¿±cych wokó³ centrum. Kto pozna imiona liter znajaæ to¿samo¶æ pierwotnego ¶wiata , nauczy siê rozmawiaæ i czytaæ w ¶wiecie natury. Kto w przyszlo¶ci nazwie siê alf± i omeg±? Tylko ten który pozna oblicza nie 22, nie 24 ale 33 bogów i ich oblicza.
9 swiatow ( 3x3) to schemat rozwojowy zycia na ziemi i kazdemu ze stopni odpowiada jakas "sila". 24 runy germanskie czy 22
sefiroty koresponduja z 22 znakami alfabety hebrajskiego. A tu ich "ksiegi" wyraznie mowia o "silach" kryjacych sie za kazdym
znakiem, sa to to sily kreacji, mozna powiedziec bogowie. 33 znaki to alfabet ogamiczny czy staroangielski ale jest on wtorny
do hieroglifow wschodu ( a moze to nieprawda ? ). Wiec jesli tak to skad te dodatkowe znaki?
pozdrawiam
9 to germañska liczba rozwoju. Jednak dla mnie to liczba upad³a bo nie rodzi³em siê w cywilizacji zdominowanej przez metal, roboty i sztuczn± inteligencje. Imiê tej liczby to NEU, NOWY, NEW, Nine niczym ob³ok niebieski lub mg³a merowingów rodzi potomków na ziemi. Ty mieszkasz za £ab±? Wiec jeste¶ wrogiem tego co jest pod nia. Ja liczê do 10 a nie do 12 i nie znam s³owa Twelve, poniewa¿ nie naliczy³em 12 palców, przez to mo¿e nie zaliczam siê do bogów.
« Ostatnia zmiana: Styczeñ 31, 2010, 14:13:44 wys³ane przez nagumulululi » Zapisane
PHIRIOORI
Go¶æ
« Odpowiedz #310 : Styczeñ 31, 2010, 14:24:47 »

Cytuj
liczê do 10 a nie do 12 i nie znam s³owa Twelve, poniewa¿ nie naliczy³em 12 palców, przez to mo¿e nie zaliczam siê do bogów.

jest proste rozwi±zanie: przestañ liczyæ palce, a policz  jaja ..np. kurze  Mrugniêcie
Zapisane
nagumulululi
Go¶æ
« Odpowiedz #311 : Styczeñ 31, 2010, 19:12:51 »

Cytuj
liczê do 10 a nie do 12 i nie znam s³owa Twelve, poniewa¿ nie naliczy³em 12 palców, przez to mo¿e nie zaliczam siê do bogów.

jest proste rozwi±zanie: przestañ liczyæ palce, a policz  jaja ..np. kurze  Mrugniêcie
Niestety nie "znoszê" jaj i w tym problem, zatem jak zwykle stabilnej eksporacji ...
Zapisane
PHIRIOORI
Go¶æ
« Odpowiedz #312 : Styczeñ 31, 2010, 21:35:44 »

Cytuj
Niestety nie "znoszê" jaj i w tym problem, zatem jak zwykle stabilnej eksporacji ...

<a href="http://www.youtube.com/v/0b7jjHA9_WA&amp;hl=pl_PL&amp;fs=1&amp;" target="_blank">http://www.youtube.com/v/0b7jjHA9_WA&amp;hl=pl_PL&amp;fs=1&amp;</a>
Zapisane
janusz


Wielki gadu³a ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #313 : Luty 05, 2010, 23:10:59 »

Roerich namalowa³ kilkaset obrazów.W jego sposobie przedstawiania
perspektywy i atmosfery jest co¶ tajemniczego,co¶ co wydaje siê wskazywaæ
na inne wymiary i obce zasady istnienia albo te¿ prowadz±ce do nich wrota
lub portale.Fantastyczne kamienie z iskrypcjami umieszczone na bezludnych
wy¿ynach,Laozi na grzbiecie bawo³u kieruj±cy siê na zachód ku alei drzew
tworz±cych ³uk,otwarta potê¿na ksiêga o grubo¶ci dwóch metrów oraz
postaæ stoj±ca na stosie drewna przygl±daj±ca siê jej stronom,ludzka
czaszka ogromnych rozmiarów,subtelne przedstawienie piramid w tle kilku
obrazów - wszystko to sugeruje,¿e Roerich ods³anial ukryte informacje
w postaci malowanych szyfrów.Byæ mo¿e dochowa³ ''Przysiêgi Szambali'',
która mówi,¿e odwiedzaj±cym j± nie wolno ujawniaæ otwarcie tego,co w niej widzieli.













« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 08, 2011, 20:53:12 wys³ane przez janusz » Zapisane
Lucyfer
Go¶æ
« Odpowiedz #314 : Luty 06, 2010, 13:25:29 »


Cytat: Janusz
Wed³ug Tybetañczyków rasa zwana Naga,ma ludzkie twarze ogromnej
urody,wij±ce siê cia³a i zdolno¶æ latania,gdy wy³aniaj± siê z Patali,
¦wiata podziemi.Mówi siê równie¿,¿e wybrani ludzie maj± przywilej
wchodzenia do przepastnych jaskiñ Nagów po³±czonych tunelami,które
jak w mrowisku ci±gn± siê setki kilometrów wewn±trz górskich ³añcuchów
biegn±cych przez pó³nocne Indie i dalej w g³±b pó³nocnego Tybetu.
Obraz poni¿ej nosz±cy tytu³ ''Naj¶wiêtszy Skarb Gór'' ukazuje ogromne
kryszta³y,znacznie wiêksze od skupionych w górnej jego czê¶ci ludzi.

Kryszta³y giganty - Naica
<a href="http://www.youtube.com/v/9k22meEcTBM&amp;hl=en_GB&amp;fs=1&amp;" target="_blank">http://www.youtube.com/v/9k22meEcTBM&amp;hl=en_GB&amp;fs=1&amp;</a>

Zapisane
janusz


Wielki gadu³a ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #315 : Luty 10, 2010, 00:12:53 »

Niesamowita jaskinia.Aby ryzykowaæ przy tak du¿ej temperaturze i
wilgotno¶ci trzeba mieæ odwagê.Wygl±da na to ¿e Roerich widzia³
to co namalowa³ w rzeczywisto¶ci. U¶miech
Zapisane
Enigma
Go¶æ
« Odpowiedz #316 : Luty 10, 2010, 15:27:13 »

Piêkne, niesamowite..

http://www.laventa.it/eng/catalog/projects/naica/il-progetto.html

Z podanego linku na filmnie wynika, ¿e:
In 2000, in the depths of the mine of Naica, in the state of Chihuahua, Mexico, we discovered one of the world’s underground wonders: the Cueva de los Cristales. It is an authentic geode. That is, a cave completely covered of white selenite crystals, some of which are longer than 10 metres, the biggest crystals in the world.

W 2000 roku, w g³ebinach kopalni Naica (stan Chiuahua) w Meksyku, odkryli¶my jeden z podziemnych cudów: 'Cueva de los Cristales'. Jest to autentyczne (odkrycie?). Jest to jakinia ca³kowicie pokryta bia³ym kryszta³em selenitu, niektóre z nich s± d³ugo¶ci 10m, najwieksze kryszta³y na ¶wiecie.
Zapisane
PHIRIOORI
Go¶æ
« Odpowiedz #317 : Luty 14, 2010, 23:42:54 »

Witam, kto oglada³ ceremoniê otwarcia ZIO?
Kanadyjczycy przygotowali przyzwoite widowisko:

vancouver skrzypek

nied¼wied¼ - trzeba przescrolowaæ w prawo aby go zobaczyæ na niektórych compach.


kto¶ skacze przez kó³ka olimpijskie


totem jak lodowy ¶wiatowid





Kanadyjscy Indianie.



zATLono takze Trzy ruchome krêgi , 3 ko³a


dwa ognie:
ogieñ zewnêtrzny

ogieñ wewnetrzny

(mia³o byc "4+1" ..a wysz³o "3+1")

==================================================

a to z kolei "Matka Whistlera":






oraz w wersji dla alkoholizuj±cych Mrugniêcie



Scali³em posty
Darek
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2010, 15:16:07 wys³ane przez PHIRIOORI » Zapisane
janusz


Wielki gadu³a ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #318 : Luty 19, 2010, 23:01:50 »

Wed³ug legendy, b³. Czes³aw uratowa³ Wroc³aw od zniszczenia podczas jednego z najazdów tatarskich.Kronikarz Jan D³ugosz , opisa³ cud, jaki wymodli³ dominikanin, który wystraszy³ Tatarów.By³a nim ognista kula,która zawis³a nad ich armi±,powoduj±c intensywne bombardowanie jej szeregów.
Podobno wódz tatarski nawróci³ siê po tym wydarzeniu na chrze¶cijañstwo.
Patron Wroc³awia przedstawiany jest w ikonografii z ognist± kul± lub ognistym s³upem nad g³ow±.



''Oblê¿enie Jasnej Góry'', obraz z pracowni klasztornej przedstawia równie¿
podobne kule na niebie,towarzysz±ce toczacej siê na dole walce.
Twardy i skuteczny opór twierdzy zdumiewa³ przyzwyczajonych dot±d do ³atwych sukcesów naje¼d¼ców.Niebiañska pomoc i tutaj wzmocni³a duchowo jej obroñców.

« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 08, 2011, 20:59:19 wys³ane przez janusz » Zapisane
PHIRIOORI
Go¶æ
« Odpowiedz #319 : Luty 21, 2010, 15:33:27 »

dzi¶ wiadomo z badañ historycznych , ¿e zmitologizowano te obrone "jasnej" góry.
¯e fakty historyczne by³y inne, oraz ¿e zupe³nie inne zbiegi okoliczno¶ci zpowodowa³y i¿ przetrwa³a.

Tak mi przysz³o do g³owy, ¿e tzw. "jasna góra" jest artefaktem typu echo-para-ID,
tj. cos jak sobowtór, który mia³ oddzielaæ (zasada surogaty) od GÓRY JASNEJ..
nios±cej ¶wiat³o.. która w istocie znajduje siê ca³kiem gdzie-indziej.

Surogata podlega presji  pokusy w³adzy i mocy na niewyobrazalnie zmaksymalizowanym poziomie. Dlatego ten lewel w grze by³ nie do przekroczenia tak d³ugo.

Powy¿ej zamie¶ci³em zdjêcia z otwarcia olimpiady.
Tak nawiasem to warto zobaczyæ to w ruchu na filmie - bo spektal by³ urodziwy i ruch zawiera dodatkow± symbolikê.

4 totemy by³y ciekawym pomys³em. Jednak zaskoczy³ mnie gest,
który finalnie wykona³y. Co¶ mi to przypomnia³o:

Co?.. chêtnie bym podlinkowa³, bo raz to ju¿ kiedy¶ opisa³em na innym forum
co ciekawe, gdy to wówczas umie¶ci³em.. post zosta³ usuniêty bez sladu,
a poza wiedz± admina i modów (uwierzy³em mu na s³owo)..

Otó¿ kiedy¶, na slê¿y
gdy zawita³em na szczycie w zupe³nie niemagicznym, turystyczno-towarzyskim klimacie,
w gronie znajomych, by³em ¶wiadkiem Bardzo dziwnego zjawiska..

W filmie ancient aliens
ksi±dz mówi:
"to oznacza, ze jeste¶my tylko zamiennikami anio³ów"
"zamiennikami anio³ów sprzed 2 Kilo lat,
jeste¶my teraz Hi-Tech anio³ami""
On mówi tak, ze to "my" ma siê kojarzyæ z ca³a wspó³czesn± ludzko¶ci±, niemniej mówi to on, o czym warto niezapominaæ.

Mówi tez ze "Moj¿esz nakaza³ zbudowaæ bramy wokó³ góry, by izraelitom nic siê nie sta³o"
(IZ-RA-Eli`tom) ..kap³an to rozkmini³ na poprzednim forum - a tu tego brakuje, a byc powinno

Deniken:
"Nigdy nie u¿ywa³by bramy, aby chroniæ siebie lub izraelitów"
..nastêpnie przeczyta³ (Deniken) EzEkiela
i ró¿ne inn Emitologie.
I potem pracowa³ przez 45 lat
film:)) pokazuje z³ot± figurkê..
to Z³oty samolot
ale jak sie przypatrzeæ, to kabina samolotu ma oczy i nos i jest g³ow±.
A  moze to cz³owiek. Moze to wynalazek braci read.. pardon braci wright.
Choc tamten chyba z kartonu-lecz lata

"bycmoze nie jestesmy sami we wszech¶wiecie"
Ale prawo nie zawsze znaczy prawica ..jak siê okaza³o U¶miech

W filmie pojawia siê te¿ napis "CHARiOTS" (rydwany)

Tak czy owak.. przyczyna zbêdnego spolaryzowania jest dla mnie oczywista.
Bierze siê z u¿ycia s³owa ALIENS

Zrozumienie zjawiska, które siê za tym kryje wymaga wykonania podrózy o d³ugosci 51 940 lat,
któr± ja wykona³em w zesz³ym roku, w okolicach labiryntu. Odpowied¼ jest przejrzysta.
No i tam byæmoze te¿ by³o co¶ wiêcej.. ale ta dalsza wyprawa o kolejny eon jest w JEJ gestii.




« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2010, 23:41:21 wys³ane przez PHIRIOORI » Zapisane
Leszek
Go¶æ
« Odpowiedz #320 : Luty 21, 2010, 16:46:14 »

A macie mo¿e jakie¶ tajemnice z obrazów Hieronima Bosha?
Ponoæ malowa³ na zamówienie Ró¿okrzy¿owców.
Zapisane
janusz


Wielki gadu³a ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #321 : Marzec 03, 2010, 16:31:13 »

W ¿yciu Hieronima Boscha, du¿± rolê odgrywa³o Bractwo Naj¶wiêtszej Marii Panny. Mia³o przede wszystkim cele religijne i charytatywne. Cz³onkowie bractwa zobowi±zywali siê oddawaæ cze¶æ Naj¶wiêtszemu Sakramentowi, odprawiaæ pokutê, otaczaæ opiek± chorych, udzielaæ go¶ciny pielgrzymom, wspieraæ biednych. Dewiz± bractwa by³o „Sicut lilium inter spinas” – „jak lilia w¶ród cierni”. Osiem, dziewiêæ razy w roku cz³onkowie, którymi mogli byæ ¶wieccy i duchowni, mieszczanie i szlachta, mê¿czy¼ni i kobiety, zbierali siê na wspólne uczty, zwane „ucztami ³abêdzimi”. Dlatego od XVII w. organizacja by³a czêsto nazywana bractwem ³abêdzim. Podczas tych spotkañ omawiano najwa¿niejsze sprawy miasta i kraju. Bractwo nie podlega³o ¿adnej w³adzy ko¶cielnej, chocia¿ posiada³o ró¿ne nadane przez Ko¶ció³ przywileje. Papie¿ Marcin V nada³ bractwu prawo sprzeda¿y odpustów – kto ufundowa³ ¶wiecznik lub obraz do ko¶cio³a, zwerbowa³ nowych cz³onków, uzyska³ odpuszczenie grzechów. Posiada³o te¿ monopol handlu ¶wiecami. Bractwo organizowa³o spektakle misteryjne, na które do ‘s-Hertogenbosch ¶ci±gali ¶piewacy i grajkowie z ca³ej prowincji. Wiêkszo¶æ wiadomo¶ci, jakie mamy o Boschu, pochodzi z akt miejskich i archiwum bractwa. W okresie od czerwca 1486 do czerwca 1487 bractwu przyby³o 354 cz³onków, w¶ród nich zapewne Hieronim van Aken, poniewa¿ w 1488r. znalaz³a siê wzmianka, ¿e wp³aci³ swój udzia³ w uczcie ³abêdziej. Takie uczty odbywa³y siê potem tak¿e w domu malarza. Nale¿enie do bractwa by³o dowodem uznania i wysokiej pozycji w hierarchii miasta. W³a¶nie w tych latach bractwo zdoby³o znaczenie ponadregionalne, przyjmuj±c cz³onków z innych prowincji i miast Niderlandów.

Czas i miejsce, w których ¿y³ Hieronim Bosch, pozwalaj± nam przypuszczaæ, ¿e ten cz³onek Bractwa Naj¶wiêtszej Marii Panny, je¶li sam nie sk³ania³ do herezji, móg³ przyjmowaæ zamówienia od tych, których Ko¶ció³ za heretyków uznawa³ i têpi³. W Niderlandach bowiem, silniej ani¿eli w jakimkolwiek innym kraju ówczesnej Europy, rozwija³y siê tendencje do indywidualizacji spraw wiary. D±¿enie do uwolnienia siê od obcej w³adzy, najpierw Burgundii, potem Habsburgów, wreszcie Hiszpanii, ³±czy³y siê tu ze wzrastaj±c± niechêci± do Ko¶cio³a, popieraj±cego w³adców i wraz z nimi krêpuj±cego mieszczañskie wolno¶ci. Indywidualne podej¶cie do wiary mog³o rozwin±æ siê, gdy masy czytaj±cych ludzi otrzyma³y do r±k liczne przek³ady Biblii,i  same, bez po¶rednictwa kleru, mog³y zetkn±æ siê ze s³owem bo¿ym.

Wóz z sianem



Tryptyk zosta³ namalowany na zlecenie Bractwa Wspólnego ¯ycia, dzia³aj±cego w Antwerpii, które za swój cel mia³o odnowê ¿ycia chrze¶cijañskiego. Bosch, tworz±c dzie³o, zilustrowa³ flamandzkie przys³owie: ¶wiat jest wielkim wozem siana, ka¿dy zgarnia z niego tyle, ile zdo³a. Artysta czerpa³ równie¿ inspiracjê z psalmu 103 z Ksiêgi Psalmów:
''Dni cz³owieka s± jak trawa;
kwitnie jak kwiat na polu. Ledwie mu¶nie go wiatr, a ju¿ go nie ma,
i miejsce, gdzie by³, ju¿ go nie poznaje''

Jose Siguena, broni±c obrazów Boscha, napisa³: „Ró¿nica, która istnieje miêdzy obrazami tego cz³owieka a dzie³ami innych twórców, polega na tym, ¿e oni starali siê najczê¶ciej przedstawiaæ cz³owieka takim, jaki jest zewnêtrznie, tymczasem on mia³ odwagê malowaæ ludzi takimi, jakimi s± wewnêtrznie”.
Z tym samym pesymizmem, co Zygmunt Freud, zdawa³ siê malarz odnajdywaæ w duszy ludzkiej kipiel wystêpku lub z³owrogich zachcianek, które otaczaj± j± i szarpi±, jak piekielne stwory ¶w. Antoniego.
Bosch usi³uje, podobnie jak wspó³cze¶ni egzystencjali¶ci, daæ odpowied¼ na nurtuj±ce wci±¿ cz³owieka pytania o jego los w ¶wiecie, o sens ¿ycia, o mo¿liwo¶æ wyboru swego istnienia i odpowiedzialno¶ci za nie. „Wóz siana” w Prado, w nawi±zaniu do proroctwa Izajasza, ukazuje marno¶æ zabiegów o dobra tego ¶wiata. Mnisi, zakonnice, ch³opi i mieszczanie k³êbi± siê i morduj±, byle wyszarpaæ jak najwiêcej dla siebie. Papie¿, cesarz i rycerze postêpuj± za wozem, nie zwa¿aj±c, ¿e ci±gnie go czereda demonów wprost do piek³a. Na zewnêtrznych skrzyd³ach maluje Bosch wêdrowca – niektórzy widzieli w nim autoportret malarza, uchodz±cego z tego ¶wiata z³a i wystêpku, a przecie¿ ogl±daj±cego siê za siebie, jakby z ¿alem. Wydaje siê, ¿e g³ówn± ide± zaprz±taj±c± malarza, niezale¿nie od tego, czy malowa³ dla Ko¶cio³a czy dla heretyków, jest absurdalno¶æ ¶wiata i samotno¶æ jednostki zagubionej w niepewnym bytowaniu.

« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 08, 2011, 21:02:42 wys³ane przez janusz » Zapisane
Betti
Go¶æ
« Odpowiedz #322 : Marzec 06, 2010, 22:50:19 »

nie wiem czy wiedza tajemna ale ciekawe
Rozmiar tekstu: A A A W.Brytania: Tajemniczy w±¿ na portrecie El¿biety I
Wyja¶niona zosta³a tajemnica jednego z portretów królowej angielskiej El¿biety I: zagadkowa ciemna plama na jej rêce okaza³a siê zamalowan± ¿mij± lub wê¿em, który owijaj±c siê wokó³ rêki monarchini móg³ wywo³ywaæ niestosowne skojarzenia....

http://fakty.interia.pl/nauka/news/wbrytania-tajemniczy-waz-na-portrecie-elzbiety-i,1448459
Zapisane
Kiara
Go¶æ
« Odpowiedz #323 : Marzec 06, 2010, 22:55:08 »

No i juz mamy Elka czemu bylas taka zmija? U¶miech U¶miech
Zapisane
quetzalcoatl44
Go¶æ
« Odpowiedz #324 : Marzec 06, 2010, 23:10:53 »

no wlasnie.., nigdy nie wierz kobiecie, bo przepadles z krestesem:) - taka piosenka kiedys byla:) ok to zart:)
« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2010, 23:54:59 wys³ane przez quetzalcoatl44 » Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 29 |   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap

Strona wygenerowana w 0.036 sekund z 21 zapytaniami.

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

granitowa3 maho x22-team watahaslonecznychcieni ostwalia