Niezale¿ne Forum Projektu Cheops Niezale¿ne Forum Projektu Cheops
Aktualno¶ci:
 
*
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj. Grudzieñ 22, 2024, 18:21:21


Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji


Strony: [1] 2 3 4 5 6 |   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Przeniesiony "Katolicyzm - zak³amana i barba¿yñska religia"  (Przeczytany 70824 razy)
0 u¿ytkowników i 4 Go¶ci przegl±da ten w±tek.
Enigma
Go¶æ
« : Wrzesieñ 20, 2008, 17:36:37 »

Chcia³abym zachowac tutaj dwa posty z poprzedniego fora, które da³y mi wiele do my¶lenia. Jest to te¿ kopalnia informacji opatrzona datami, a poniewa¿ dyskutuje na tematy religijne, czesto odwo³uje sie do tych cytatów. Mam nadziej ze ta wiedza zebrana przez Arego i GRF nie zginie.

Cytat: Ary
Chronologiczna lista dogmatów katolickich niezgodnych z Pismem ¦wiêtym
Podane na pocz±tku ka¿dego akapitu daty s± w niektórych przypadkach przybli¿one.


320 - Za cesarza Konstantyna chrze¶cijañstwo sta³o siê oficjaln± religi± Imperium Rzymskiego. Wtedy do Ko¶cio³a wesz³o wielu po³owicznie nawróconych pogan, którzy czcili dalej pogañsk± Królow± Niebios (Izyda, Diana, Kali), tyle ¿e pod imieniem Maryi, celebrowali pogañskie ¶wiêta pod chrze¶cijañskimi nazwami, czcili dalej obrazy, pos±gi i bo¿ki, ale pod imionami ¶wiêtych (mêczenników), np. kult Dionizosa przeniesiono na ¶w. Dionizego, a kult Izydy na ¶w. Izydora. Wszystko to nie mia³o oparcia w Pi¶mie ¦wiêtym, co otwarcie przyznaje ksi±dz W. Zaleski pisz±c: "W Nowym Testamencie nie mamy ¶wiadectw potwierdzaj±cych cze¶æ wizerunków".(1) Przykazanie Bo¿e zakazuje takiego kultu: "Nie bêdziesz czyni³ ¿adnej rze¼by ani ¿adnego obrazu... oddawa³ im pok³onu i nie bêdziesz im s³u¿y³" (Wyj.20:4-5). Pan Jezus poleci³ nam oddawaæ cze¶æ Bogu wy³±cznie w duchu i prawdzie, nie za¶ poprzez przedmioty wykonane ludzk± rêk± (Jan 4:23-24). Czasem usprawiedliwia siê to mówi±c, ¿e ¶wiête przedmioty tylko symbolizuj± Boga, ale poganie, którzy je czcili te¿ tak wierzyli, a jednak Bóg nazywa³ ich praktyki ba³wochwalstwem (Iz.44:9-20).

321 - Konstantyn Wielki, którego rodzina czci³a bo¿ka s³oñca zwanego Sol Invictus, gdy zacz±³ przewodziæ soborom chrze¶cijañskim, wywy¿szy³ specjalnym edyktem pogañskie ¶wiêto s³oñca - niedzielê: "W czcigodny dzieñ S³oñca [venerabili die Solis], niech urzêdnicy i mieszkañcy miast wypoczywaj±, za¶ wszystkie sklepy i warsztaty niech bêd± pozamykane."(2) Prof. Aleksander Krawczuk trafnie zauwa¿y³: "Mo¿na rzec bez przesady, ¿e edykt Konstantyna obowi±zuje w wiêkszo¶ci krajów ¶wiata a¿ po dzieñ dzisiejszy; ów bowiem ' dies Solis' to oczywi¶cie nasza niedziela."(3) Do kultu s³onecznego wci±¿ nawi±zuje nazwa niedzieli w niektórych jêzykach (np. ang. Sunday, niem. Sonntag). W pierwszych wiekach chrze¶cijanie ¶wiêcili siódmy dzieñ tygodnia - sobotê, zgodnie z IV przykazaniem Bo¿ym (Wyj.20:8-11). Z czasem wielu z nich zaprzesta³o tego (zw³aszcza w Rzymie), ale nie ze wzglêdów teologicznych, lecz aby unikn±æ prze¶ladowañ skierowanych przeciw ¯ydom, którzy byli znani ze ¶wiêcenia sabatu, dlatego te¿ Rzymianie mylili z nimi chrze¶cijan. Drug± przyczyn± by³a popularno¶æ dnia s³oñca w¶ród pogan, których Ko¶ció³ chcia³ za wszelk± cenê pozyskaæ. Jeszcze jednak w V wieku historyk chrze¶cijañski napisa³: "Mimo, ¿e wszystkie ko¶cio³y na ca³ym ¶wiecie maj± nabo¿eñstwo co tydzieñ w sabat, to chrze¶cijanie w Aleksandrii i Rzymie, na podstawie jakiej¶ starodawnej tradycji, zaprzestali tego."(4)

431 - Sobór w Efezie¬ przemianowa³ Maryjê z Christotokos, a wiêc "matka Chrystusa", na Theotokos - "Matka Boska".(5) Tytu³ ten jest niestosowny, gdy¿ sugeruje, ¿e Maryja urodzi³a Boga, za¶ cz³owiek nie mo¿e urodziæ Boga - stworzenie nie mo¿e urodziæ Stworzyciela. S³owo Bo¿e mówi, ¿e Jezus "chocia¿ by³ w postaci Bo¿ej" wypar³ siê bosko¶ci (Flp.2:6-7) i narodzi³ jako cz³owiek. I tak jak Jego ludzka natura nie mia³a ojca, tak te¿ Jego boska natura nie mia³a matki! Co znamienne, Efez, gdzie uchwalono ten dogmat, by³ stolic± kultu Królowej Niebios - Diany. Poganie stawiali jej kapliczki przy drogach, a jej wizerunki umieszczali w domach na d³ugo zanim zwyczaje te powi±zano z kultem Maryi.

500 - Duchowni Ko¶cio³a rzymskiego zaczêli wyró¿niaæ siê ubiorem od innych wierz±cych, choæ wcze¶niej ubierali siê tak jak urzêdnicy pañstwowi, a wiêc podobnie jak reszta spo³eczeñstwa.

508 - Pierwszy katolicki król Franków - Chlodwik pokona³ resztki Wizygotów, co pozwoli³o papiestwu podporz±dkowaæ sobie niemal ca³± Europê Zachodni±. Odt±d w³adze ¶wieckie podlega³y Ko¶cio³owi.(6) Prorocy Bo¿y nazywali zawsze taki zwi±zek miêdzy Ko¶cio³em a w³adz± ¶wieck± "nierz±dem" (Jer.2:20-31; Ez.16:17-19; Oz.2:5) i "obrzydliwo¶ci±" (Apok. 18:9). Daniel zapowiedzia³, ¿e ten stan przetrwa 1290 lat (Dan.12:11), a wiêc do 1798 roku. I faktycznie, ta sama Francja, której wojska w 508 roku pomog³y papiestwu uzyskaæ wp³yw na w³adze ¶wieckie Europy, dok³adnie w 1290 lat pó¼niej, w 1798 roku, zlikwidowa³a pañstwo papieskie, zadaj±c mu tzw. "¶mierteln± ranê" (Apok.13:3), a Rewolucja Francuska wprowadzi³a rozdzia³ Ko¶cio³a od pañstwa, który w wielu pañstwach ¶wiata trwa do dzi¶ z korzy¶ci± dla pañstwa i dla Ko¶cio³a.

538 - Dziêki odsuniêciu ariañskich Ostrogotów z Rzymu wszed³ w ¿ycie dekret cesarza Justyniana, który stawia³ biskupa Rzymu ponad innymi biskupami. Biskupi rzymscy, aby wzmocniæ swe roszczenia do w³adzy nad ca³ym chrze¶cijañstwem powo³ywali siê na sukcesjê apostolsk±, wywodz±c j± od Piotra, choæ pierwszym biskupem Rzymu nie by³ Piotr, lecz niejaki Linus. Aposto³ Piotr nigdy nie by³ biskupem Rzymu. Sukcesja apostolska jest czyst± spekulacj±, której Biblia nie potwierdza, za¶ historia j± podwa¿a, gdy¿ czasem dwie, trzy osoby naraz piastowa³y urz±d papie¿a, ekskomunikuj±c siê nawzajem, nabywaj±c lub sprzedaj±c tron papieski za pieni±dze, jak na przyk³ad papie¿ Benedykt IX (1032-45), który sprzeda³ swój urz±d Grzegorzowi VI (1045-6). Nie sposób wiêc mówiæ o jakiejkolwiek sukcesji apostolskiej w Rzymie.

538 - Podczas synodu w Orleanie, Ko¶ció³ rzymski wyda³ bardziej rygorystyczne prawo niedzielne ni¿ edykt Konstantyna z 321 r. zakazuj±c w niedzielê wszelkich prac.(7) Prorok Daniel zapowiedzia³, ¿e odstêpcza moc religijna powa¿y siê w ¶redniowieczu na zmianê IV przykazania Bo¿ego, a wiêc tego, które wi±¿e siê z czasem: "Bêdzie zamierza³ zmieniæ czasy i Prawo" (Dn.7:25). Kardyna³ J. Gibbons przyznaje to otwarcie: "Oczywi¶cie, Ko¶ció³ katolicki twierdzi, ¿e zmiana sabatu na niedzielê by³a jego dzie³em."( Przykazanie IV w przek³adzie ks. Jakuba Wujka brzmi tak: "Pamiêtaj, aby¶ dzieñ sobotni ¶wiêci³. Sze¶æ dni robiæ bêdziesz i bêdziesz wykonywa³ wszystkie roboty twoje; ale siódmego sabat Pana, Boga twego, jest: nie bêdziesz wykonywa³ weñ ¿adnej roboty... Przez sze¶æ dni bowiem czyni³ Pan niebo i ziemiê, i morze, i wszystko, co w nich jest, a odpocz±³ dnia siódmego; i dlatego pob³ogos³awi³ Pan dniowi sobotniemu i po¶wiêci³ go." (Wyj.20:8-11).

590 - Pierwsi chrze¶cijanie modlili siê wy³±cznie do Boga. W pó¼niejszych wiekach jednak zaczêto modliæ siê i szukaæ po¶rednictwa u ¶wiêtych i Maryi. Biblia uczy jednak wyra¼nie, ¿e jedyn± osob± przez któr± mo¿emy przyj¶æ do Ojca jest Jezus Chrystus: "Albowiem jeden jest Bóg, jeden te¿ po¶rednik miêdzy Bogiem a lud¼mi, cz³owiek Chrystus Jezus" (1Tym.2:5). Jezus sam powiedzia³: "Ja jestem droga i prawda, i ¿ywot, nikt nie przychodzi do Ojca, tylko przeze Mnie" (Jan 14:6). S³owa "tylko przeze Mnie" wykluczaj± po¶rednictwo ¿ywych (np. kap³anów), zmar³ych (np. ¶wiêtych czy Maryi), niebiañskich istot czy duchowych przewodników (np. anio³ów). Jezus przestrzeg³ nas przed innymi po¶rednikami: "Zaprawdê, zaprawdê powiadam wam, kto nie wchodzi przez drzwi do owczarni, lecz w inny sposób siê tam dostaje, ten jest z³odziejem i zbójc±... Ja jestem drzwiami dla owiec" (Jan 10:1.7).

593 - Papie¿ Grzegorz I zacz±³ nauczaæ o czy¶æcu - miejscu gdzie dusze zmar³ych cierpi±, dopóki nie sp³ac± d³ugu lub nie zostan± wykupione przez ofiary ¿ywych. O czy¶æcu nie ma jednak ¿adnej wzmianki w Pi¶mie ¦wiêtym. Kardyna³ N. Wiseman w swym wyk³adzie doktryn katolickich przyznaje to, pisz±c, ¿e w Pi¶mie ¦wiêtym czytelnik "nie znajdzie ani s³owa o czy¶æcu."(9) Zamiast o czy¶æcu czytamy w nim: "Postanowione ludziom raz umrzeæ, a potem s±d" (Hebr.9:27). Ludzie otrzymaj± nagrodê lub karê przy zmartwychwstaniu, a nie zaraz po ¶mierci, jak wierzyli poganie. Pan Jezus powiedzia³: "Oto przyjdê wkrótce, a zap³ata moja jest ze mn±, by oddaæ ka¿demu wed³ug jego uczynku." (Apok.22:12).

595 - Papie¿ Grzegorz I jako pierwszy nakaza³ represje wobec chrze¶cijan ¶wiêc±cych siódmy dzieñ tygodnia - sobotê, a wielu z nich ¿y³o miêdzy innymi w Alpach oraz na Wyspach Brytyjskich, gdzie d³ugo nie siêga³a moc Ko¶cio³a rzymskiego.(10)

600 - Grzegorz I narzuci³ ³acinê jako jedyny jêzyk u¿ywany do nabo¿eñstwa, mimo ¿e ³acina nie by³a wówczas wszystkim znana. Nakaz ten by³ sprzeczny z Bibli±, która zaleca, aby do nabo¿eñstwa u¿ywaæ tylko jêzyka powszechnie zrozumia³ego (1Kor.14:9).

709 - Papie¿e ka¿±c ca³owaæ ludziom swe stopy wprowadzili pogañski zwyczaj, niezgodny z naukami i duchem Ewangelii (zob. Dz.Ap.10:25-26; Apok.19:10; 22:9).

787- Sobór w Nicei dopu¶ci³ kult krzy¿a, relikwii i obrazów ¶wiêtych, choæ jeszcze synod w Elwirze (306 r.) orzek³, ¿e "nie nale¿y czciæ obrazów, ani modliæ siê przed nimi". Dopuszczaj±c kult obrazów i relikwii anulowano II przykazanie Bo¿e, które go zakazuje (Wyj.20:3-6). Aby jednak wci±¿ zgadza³a siê liczba przykazañ Bo¿ych (dziesiêæ) ostatnie przykazanie na dwie czê¶ci, dlatego w katechizmach katolickich nie ma ono nawet podmiotu i brzmi: "Ani ¿adnej rzeczy, która jego jest". Nastêpstwem tej zmiany w przykazaniach Bo¿ych by³ trwaj±cy do dzi¶ kult relikwii i obrazów.

1079 - Papie¿ Grzegorz VII, który wywodzi³ siê z krêgów zakonnych, wprowadzi³ celibat, który przedtem obowi±zywa³ tylko zakonników. Do XI wieku duchowni mieli ¿ony i dzieci, gdy¿ i aposto³owie byli ¿onaci, np. Piotr (Mat.8:14-15; 1Kor.9:5). Pismo ¦wiête naucza bowiem, ¿e duchownym czy biskupem mo¿e byæ tylko ten, kto siê wcze¶niej sprawdzi³ jako g³owa rodziny: "Je¶li kto¶ d±¿y do biskupstwa, po¿±da dobrego zadania. Biskup wiêc powinien byæ nienaganny, m±¿ jednej ¿ony... dobrze rz±dz±cy w³asnym domem, trzymaj±cy dzieci w uleg³o¶ci" (1Tym.3:1-4).

1090 - Podczas pierwszych krucjat chrze¶cijanie przejêli na Wschodzie ró¿aniec. S³u¿y³ on poganom do zmawiania modlitw ku czci bogini Kali, czczonej na Wschodzie jako Dziewica i Królowa Niebios, dlatego wiêkszo¶æ pacierzy ró¿añcowych skierowanych jest do Królowej Niebios. Ró¿aniec rozpowszechni³ rodzaj mechanicznej modlitwy, gdzie modl±cy siê powtarza w kó³ko te same s³owa, czasem i bezmy¶lnie, jak to czynili poganie, którym chodzi³o o ilo¶æ pacierzy, a nie o ich jako¶æ. Pan Jezus przestrzeg³ przed tak± modlitw±, mówi±c: "A modl±c siê, nie b±d¼cie wielomówni jak poganie; albowiem oni mniemaj±, ¿e dla swej wielomówno¶ci bêd± wys³uchani" (Mat.6:7).

1163 - Sobór w Tours prowadzony pod wodz± papie¿a Aleksandra III nakaza³ w³adzom ¶wieckim wiêziæ ludzi uznanych przez Ko¶ció³ rzymski za heretyków. Konfiskata mienia oskar¿onych by³a dla w³adz ¶wieckich dodatkow± motywacj±, aby wiêziæ i paliæ na stosie jak najwiêksz± ilo¶æ oskar¿onych.

1184 - Papie¿ Lucjusz III za¿±da³ na rzecz Ko¶cio³a czê¶ci dobytku oskar¿onych o herezjê.(11) Wraz z cesarzem niemieckim Fryderykiem Barbaross± wyda³ nakaz prze¶ladowania i u¶miercania heretyków za po¶rednictwem w³adz ¶wieckich, co oznacza³o formalny pocz±tek inkwizycji jako instytucji ko¶cielno-pañstwowej. Ko¶cielni inkwizytorzy przekazywali w³adzom pañstwowym os±dzonych z klauzul±, aby nie karaæ ich ¶mierci±, co by³o jednak ob³udn± formalno¶ci±, gdy¿ byli obecni, aby dopilnowaæ wykonania wyroku ¶mierci, a gdy nie zapada³, oskar¿ali urzêdników odpowiedzialnych za jego wykonanie o wspomaganie heretyków. Nietolerancja i prze¶ladowania zrodzone przez ten zwi±zek Ko¶cio³a i pañstwa by³y sprzeczne z duchem Ewangelii. Pan Jezus i aposto³owie nigdy nie narzucali nikomu swoich przekonañ, ani nie pos³ugiwali siê si³± czy w³adz± ¶wieck±, aby narzucaæ swe doktryny spo³eczeñstwu.

1190 - Ko¶ció³ zacz±³ sprzedawaæ odpusty za grzechy, choæ Nowy Testament uczy, ¿e zbawienie jest darem Bo¿ym w Chrystusie i nie mo¿na go nabyæ za pieni±dze: "£ask± bowiem jeste¶cie zbawieni przez wiarê. A to pochodzi nie od was, lecz jest darem Boga: nie z uczynków, aby siê nikt nie chlubi³" (Efez. 2:8-9); "Je¿eli za¶ dziêki ³asce, to ju¿ nie ze wzglêdu na uczynki, bo inaczej ³aska nie by³aby ³ask±" (Rzym. 11:6). Zbawienia nie mo¿na nabyæ, gdy¿ jest owocem doskona³ej ofiary Jezusa, do której nie mo¿na dodaæ niczego. Mo¿na j± tylko przyj±æ lub odrzuciæ. Gdyby¶my mogli zbawiæ siê z grzechów sami, np. cierpieniem czy ofiarami, Chrystus nie musia³by przychodziæ, aby umrzeæ za nas. Zbawienie z ³aski nie neguje oczywi¶cie dobrych uczynków, tyle ¿e s± one rezultatem przyjêcia zbawienia, a nie ¶rodkiem do niego (Gal.5:22-23).

1200 - Do XII wieku chrzczono przez zanurzenie, gdy¿ tylko taki chrzest móg³ symbolizowaæ ¶mieræ Chrystusa i Jego zmartwychwstanie oraz pogrzebanie starego cz³owieka i wynurzenie nawróconego. Nowotestamentowe s³owo "chrzczê" (gr. baptidzo) znaczy "zanurzam" (Mat.3:16; Dz.Ap.8:38-39). Do dzi¶ w Gnie¼nie czy w po³udniowej Europie, gdzie zachowa³y siê wczesne ko¶cio³y, mo¿na zobaczyæ baptysteria, w których chrzczono przez zanurzenie. Kardyna³ J. Gibbons przyzna³: "Najstarsz± form± Chrztu ¶w. by³o zanurzenie. Jest to widoczne nie tylko z lektury Ojców Ko¶cio³a i wczesnych rytua³ów ³aciñskich oraz wschodnich, lecz tak¿e z listów ¶w. Paw³a, który pojmuje Chrzest jako k±piel (Efez.5:26; Rzym.6:4; Tyt.3:5)."(12) Biblijnym warunkiem chrztu jest pouczenie o zasadach wiary, wiara w Jezusa oraz pokuta (Mat.28:19; Mar.16:16; Dz.Ap.2:3. Niemowlê nie mo¿e spe³niæ ¿adnego z tych trzech warunków, dlatego w pierwszych wiekach chrzczono tylko doros³ych i to przez zanurzenie. Dopiero sobór w Kartaginie w 418 r. opowiedzia³ siê za chrztem dzieci.

http://www.cheops.fora.pl/forum-przeniesione-cheops-darmowefora-pl-hydepark,7/katolicyzm-zaklamana-i-barbazynska-religia,1016.html
Zapisane
Enigma
Go¶æ
« Odpowiedz #1 : Wrzesieñ 20, 2008, 17:39:32 »

cz2

Cytat: Ary
1215 - Grzegorz VII (1073-85) chcia³ wprowadziæ spowied¼ uszn±, gdy sta³ siê papie¿em, ale dogmat w tej sprawie wyda³ dopiero IV sobór laterañski.(13) Tymczasem Pismo ¦wiête nie zawiera ani jednego przyk³adu spowiedzi usznej! Mówi o spowiedzi serca, do której nie trzeba po¶rednictwa cz³owieka (Ps.51:1-11). Zachêca do wyznawania grzechów Bogu, gdy¿ "ka¿dy, kto w Niego wierzy, przez Jego imiê otrzymuje odpuszczenie grzechów" (Dz.Ap.10:43). Pan Jezus uczy³ spowiadaæ siê bezpo¶rednio do Boga, gdy¿ tylko On mo¿e odpu¶ciæ: "Ty za¶, gdy chcesz siê modliæ, wejd¼ do swej izdebki, zamknij drzwi i módl siê do Ojca twego... Wy zatem tak siê módlcie: Ojcze nasz, który jeste¶ w niebie... przebacz nam nasze winy." (Mat.6:6-12). Aposto³owie, gdyby otrzymali autorytet odpuszczania grzechów korzystaliby z niego, bo okazji nie brakowa³o, np. gdy Szymon z Samarii pope³ni³ grzech, Piotr zamiast go wyspowiadaæ, poleci³ mu, ¿eby wyzna³ grzech Bogu: "Odwróæ siê od tej nieprawo¶ci swojej i pro¶ Pana, czy nie móg³by ci byæ odpuszczony zamys³ serca twego" (Dz.Ap.8:22).

1215 - Najwa¿niejsz± ceremoni± Ko¶cio³a rzymskiego jest ofiara mszy ¶wiêtej, a wiêc przeistoczenie chleba i wina w cia³o i krew Chrystusa, które nastêpnie ofiarowane jest za grzechy. Z teori± o przeistoczeniu wyst±pi³ mnich Radbertus Paschasius (800-865), ale napotka³ na sprzeciw teologów katolickich. Dopiero sobór laterañski IV zatwierdzi³ j± jako dogmat w 1215 roku. Wed³ug podrêcznika dla duchownych katolickich: "Sam Bóg pos³uszny wypowiedzianym przez kap³anów s³owom B Hoc est corpus meum ("To jest cia³o moje") - zstêpuje na o³tarz, przychodzi gdzie go zawo³aj±, ilekroæ go zawo³aj±, oddaj±c siê w ich rêce, choæby byli jego nieprzyjació³mi. Gdy ju¿ przyjdzie, pozostaje ca³kowicie w ich gestii; przesuwaj± Go z miejsca na miejsce jak im siê podoba, mog± te¿, je¶li sobie ¿ycz±, zamkn±æ Go w tabernakulum, zostawiæ na o³tarzu lub usun±æ na zewn±trz ko¶cio³a, mog± te¿, je¶li tak postanowi±, spo¿yæ Jego cia³o lub podaæ innym jako pokarm."(14) Wed³ug katechizmu katolickiego w czasie mszy "ofiaruje siê prawdziwe cia³o i krew Chrystusa, a nie ich symbol."(15) Dogmat mówi, ¿e "msza ¶wiêta jest prawdziw± i dos³own± ofiar± sk³adan± Bogu"(16) Zaprzecza to jednak ostatnim s³owom Jezusa: "Wykona³o siê!" (Jan 19:30. Pismo ¦wiête mówi o ofierze Jezusa: "Z³o¿ywszy raz na zawsze jedn± ofiarê za grzechy, zasiad³ po prawicy Boga, oczekuj±c tylko, a¿ nieprzyjaciele Jego stan± siê podnó¿kiem nóg Jego. Jedn± bowiem ofiar± udoskonali³ na wieki tych, którzy s± u¶wiêceni... gdzie za¶ jest ich odpuszczenie, tam ju¿ wiêcej nie zachodzi potrzeba ofiary za grzechy." (Hebr.10:12-14. 1. Ofiara Jezusa Chrystusa by³a doskona³a i nie wymaga powtarzania. Ofiara mszy ¶wiêtej jest wiêc nie tylko zbêdna, ale kwestionuje doskona³o¶æ i wystarczalno¶æ ofiary Chrystusa.

1220 - Papie¿ Honoriusz nakaza³, aby ludzie oddawali hostii taki sam kult, jaki nale¿y siê tylko Bogu (³ac. latria). Parafianie oddaj± op³atkowi tak± cze¶æ ¿egnaj±c siê, gdy przechodz± obok ko¶cio³a lub gdy wchodz± do niego, czy te¿ na widok hostii obnoszonej w procesji. Op³atek jest jednak wytworem ludzkiej rêki, dlatego oddawanie mu czci nale¿nej tylko Bogu jest ba³wochwalstwem, sprzecznym zarówno z II przykazaniem Bo¿ym (Wyj.20:4-6), jak i z duchem Ewangelii (Jan 4:24).

1229 - Sobór w Tuluzie zakaza³ pod kar± ¶mierci wszystkim z wyj±tkiem duchownych posiadania a nawet czytania Pisma ¦wiêtego, nie tylko w jêzykach narodowych, ale i w ³aciñskim!(17) Bóg natomiast zaleca³, aby wszyscy wierz±cy czytali, rozumieli i znali S³owo Bo¿e: "Ca³e Pismo przez Boga jest natchnione i po¿yteczne do nauki, do wykrywania b³êdów, do poprawy, do wychowywania w sprawiedliwo¶ci, aby cz³owiek Bo¿y by³ doskona³y, do wszelkiego dobrego dzie³a przygotowany" (2Tym.3:16-17).

1252 - Papie¿ Innocenty IV zatwierdzi³ bull± Ad extirpanda u¿ycie tortur i g³odu wobec pos±dzonych o herezjê.(1 Inkwizytorzy, zwykle dominikanie, torturowali ludzi m.in. przy pomocy: wykrêcania i ³amania ko¶ci, wyrywania paznokci, mia¿d¿enia palców i g³owy, o¶lepiania, przypiekania rozpalonym ¿elazem.(19)

1414 - Sobór w Konstancji zabroni³ laikatowi spo¿ywania wina w czasie komunii, choæ Pismo ¦wiête nakazuje spo¿ywaæ komuniê pod dwiema postaciami: chleba i wina - zarówno na pami±tkê przebitego cia³a Chrystusa, jak przelanej przez Niego na krzy¿u krwi (Mat.26:27; 1Kor.11:24-26).

1439 - Wprowadzona przez Grzegorza I nauka o czy¶æcu (593 rok) wywo³a³a wiele kontrowersji, ale dobrze p³atne odpusty i msze za dusze zmar³ych okaza³y siê dla Ko¶cio³a tak intratnym biznesem, ¿e sobór we Florencji uchwali³ dogmat, wed³ug którego mo¿na nabyæ zbawienie cierpieniem w czy¶æcu i ofiarami. W ten sposób, ludzkimi uczynkami (odpustami i ofiarami), zakwestionowano doskona³o¶æ ofiary Chrystusa, która wystarcza, aby zbawiæ ka¿dego pokutuj±cego grzesznika (Tyt.2:11; 1Jana 1:9; 2:1-2). Sobór watykañski II utrzyma³ ten dogmat, wyja¶niaj±c: "Od najwcze¶niejszych czasów w Ko¶ciele dobre uczynki ofiarowano Bogu za zbawienie grzeszników".(20) Pismo ¦wiête nazywa zbawienie z ludzkich uczynków " tajemnic± bezbo¿no¶ci", przeciwstawiaj±c mu "tajemnicê pobo¿no¶ci", a wiêc Dobr± Nowinê o zbawieniu dziêki ofierze Jezusa Chrystusa: "£ask± bowiem jeste¶cie zbawieni przez wiarê. A to pochodzi nie od was, lecz jest darem Boga: nie z uczynków, aby siê nikt nie chlubi³" (Efez. 2:8-9). Kupczenie odpustami praktykowane przez Ko¶ció³ rzymski wywo³a³o Reformacjê i przyczyni³o siê do powstania ko¶cio³ów protestanckich. Trwa ono niestety do dzi¶.

1441 - Sobór florencki wyda³ formalny zakaz obchodzenia soboty, jako dnia ¶wiêtego.(21) Sobota ¶wiêcona by³a przez wielu chrze¶cijan jeszcze w XV wieku (jak wynika m.in. z zapisków soboru w Bergen(22)), zw³aszcza przez waldensów i anabaptystów, a za ich spraw± przez wielu chrze¶cijan m.in. na terenie Czech, Moraw, S³owacji i ¦l±ska.(23)

1545 - Sobór w Trydencie uzna³ ludzkie tradycje przyjête przez Ko¶ció³ za autorytet w sprawach wiary przynajmniej równy Pismu ¦wiêtemu! Pan Jezus za¶ tak powiedzia³ o niebiblijnych tradycjach religijnych: "S³usznie prorok Izajasz powiedzia³ o was, ob³udnikach, jak jest napisane: Ten lud czci Mnie wargami, lecz sercem swym jest daleko ode Mnie. Ale czci Mnie na pró¿no, ucz±c zasad podanych przez ludzi. Uchylili¶cie przykazanie Bo¿e, a trzymacie siê ludzkiej tradycji" (Mar.7:6-.

1546 - Sobór w Trydencie doda³ do kanonu Pisma ¦wiêtego kilka ksi±g, a mianowicie: Tobiasza, Judyty, 1 i 2 Machabejsk±, M±dro¶ci, Syracha, Barucha, modlitwê trzech m³odzieñców i dwa rozdzia³y w ksiêdze Daniela.(24) W katolickich wydaniach Biblii nazywa siê je "drugokanonicznymi". Uznanie ich za natchnione jest b³êdem, gdy¿ po pierwsze zawieraj± b³êdy chronologiczne, historyczne i teologiczne, a po drugie, S³owo Bo¿e przestrzega przed dodawaniem czegokolwiek do swej tre¶ci: "Do s³ów Jego nic nie dodawaj, by ciê nie skara³: nie uzna³ za k³amcê" (Prz.30:6). Jezus zapowiedzia³: "Ja ¶wiadczê ka¿demu, kto s³ucha s³ów proroctwa tej ksiêgi: je¶liby kto¶ do nich cokolwiek do³o¿y³, Bóg mu do³o¿y plag zapisanych w tej ksiêdze" (Apok.22:1.

1846 - Papie¿ Grzegorz XVI (1831-46) potêpi³ w encyklice Mirari Vos ideê rozdzia³u ko¶cio³a od pañstwa, wolno¶æ sumienia nazwa³ "zgubnym b³êdem, który przywodzi pañstwa do ruiny",(25) a wolno¶æ prasy "zara¼liwym b³êdem".(26) Pius IX (1846-7 powiedzia³: "Doktryny czy brednie w obronie swobód sumienia to absurd i najzara¼liwszy b³±d, straszliwa plaga, której nale¿y siê wystrzegaæ jak ognia."(27) Papie¿ Leon XIII (1878-1903) napisa³: "Bezprawiem jest domagaæ siê, broniæ, czy nadawaæ ludziom bezwarunkow± wolno¶æ my¶li, mowy, pióra, czy nabo¿eñstwa."(2

1854 - Pius IX og³osi³ dogmat o Niepokalanym Poczêciu Maryi. Nie wszyscy wiedz±, ¿e nie chodzi w nim wcale o to, ¿e Maryja poczê³a Jezusa jako dziewica, lecz o to, ¿e Maryja urodzi³a siê bez grzechu, a wiêc tak samo jak Jezus. Nie wszyscy wiedz± na czym polega dogmat o Niepokalanym Poczêciu Marii. Otó¿ nie chodzi w nim bynajmniej o to, ¿e Maria poczê³a Jezusa, jako dziewica, bo z tym zgadzaj± siê wszyscy chrze¶cijanie. Dogmat ten g³osi, ¿e Maria urodzi³a siê bez tzw. grzechu pierworodnego, tak samo jak Jezus, a wiêc, ¿e matka urodzi³a Mariê w sposób nadprzyrodzony. Implikacje tej doktryny s± powa¿ne, bo sugeruj±, ¿e Jezus nie jest jedynym, który narodzi³ niepokalany, jak naucza S³owo Bo¿e (Rzym.3:23-24). Maryja by³a wzorem czysto¶ci i pos³uszeñstwa, ale nie by³a bez grzechu, gdy¿ wszyscy ludzie rodz± siê w grzechu (Ps.51:7; Rzym.3:10). Maryja potrzebowa³a Zbawiciela, dlatego powiedzia³a: "Raduje siê duch mój w Bogu, moim Zbawcy" (£uk.1:47) i z³o¿y³a ofiarê ustanowion± za grzech (Kp³.12:7-8; £uk.2:22-24).

1870 - Pius IX og³osi³ dogmat o nieomylno¶ci papieskiej, de facto zrównuj±c papie¿a z Bogiem, gdy¿ tylko Bóg jest nieomylny. W ten sposób papiestwo wype³ni³o jeszcze jeden element biblijnego proroctwa zapowiadaj±cego odstêpcz± moc, która mia³a prze¶ladowaæ ludzi w ¶redniowieczu wprowadziæ zwi±zek Ko¶cio³a i pañstwa (Dan.8:11), próbowaæ zmieniæ przykazania Bo¿e (Dan.7:25), zasi±¶æ w Ko¶ciele Bo¿ym (2Tes.2:2-12), odwróciæ uwagê ludzi od ofiary Chrystusa i od Jego po¶rednictwa Chrystusa, a zwróciæ j± na swoje ofiary i na ludzkich po¶redników (Dan.8:11-12), przypisywaæ sobie Bo¿e atrybuty, takie jak nieomylno¶æ czy prawo do odpuszczania ludziom grzechów (Mk.2:7). Biblia nazywa tê moc "antychrystem". S³owo "antychryst" (gr. antichristos) oznacza tego, "który stawia siebie w miejscu Chrystusa". Takie znaczenie ma za¶ oficjalny papieski tytu³ Vicarius Filii Dei, a wiêc "ten, który stoi w miejscu Chrystusa". Tytu³ ten w jêzyku ³aciñskim ma liczbê 666, za¶ zgodnie z Apokalips± liczba imienia Antychrysta mia³a wynosiæ 666 (Apok.13:1:

V I C A R I U S F I L I I D E I
5 1 100 1 5 1 50 1 1 500 1 = 666

1950 - Pius XII og³osi³ dogmat o wniebowziêciu Maryi, wynosz±c jej kult jako "Orêdowniczki", choæ Pismo ¦wiête mówi, ¿e "jedynym orêdownikiem miêdzy Bogiem i cz³owiekiem" ma byæ Jezus Chrystus (1Tym.2:5). Aposto³ Jan napisa³: "Je¶liby kto zgrzeszy³, mamy orêdownika u Ojca, Jezusa Chrystusa, który jest sprawiedliwy. On ci jest ub³aganiem za grzechy nasze" (1Jana 2:1-2). Pan Jezus przestrzega³ przed innymi po¶rednikami: "Zaprawdê, zaprawdê powiadam wam, kto nie wchodzi przez drzwi do owczarni, lecz w inny sposób siê tam dostaje, ten jest z³odziejem i zbójc±... Ja jestem drzwiami dla owiec" (Jan 10:1.7). Watykan od lat czyni przygotowania do kolejnego dogmatu maryjnego, tym razem o wspó³udziale Maryi w odkupieniu ludzko¶ci (³ac. Coredemptrix), choæ Pismo ¦wiête mówi, ¿e imiê Jezusa jest jedynym przez które ludzie mog± byæ zbawieni (Dz.Ap.4:12). Wiele dogmatów maryjnych powsta³o pod wp³ywem objawieñ maryjnych, ale objawienia mog± byæ diabelskim zwiedzeniem, gdy¿ wed³ug Pisma ¦wiêtego diabe³ bez trudu potrafi podrobiæ postaæ zmar³ych, Maryi, anio³a, a nawet Chrystusa: "I nic dziwnego; wszak i szatan przybiera postaæ anio³a ¶wiat³o¶ci. Nic wiêc nadzwyczajnego, je¶li i s³udzy jego przybieraj± postaæ s³ug sprawiedliwo¶ci" (2Kor.11:14).


Ko¶ció³ rzymski wywodzi swe pochodzenie od aposto³ów, twierdz±c, ¿e siê nie zmienia, a jednak wiele jego praktyk i dogmatów nie znajduje potwierdzenia w naukach apostolskich, a wesz³o do Ko¶cio³a z pogañstwa dopiero w ¶redniowieczu. Kardyna³ J. H. Newman przyzna³ to pisz±c, ¿e "¶wi±tynie, kadzid³o, ¶wiece, ofiary, woda ¶wiêcona, ¶wiêta, procesje, b³ogos³awienie pól, szaty kap³añskie, habity, rze¼by i obrazy maj± pogañskie korzenie".(29)

Bóg ma swój lud tak¿e w ko¶cio³ach, które dopu¶ci³y siê duchowego nierz±du, a wiêc wymiesza³y nauki Bo¿e z pogañskimi. Apeluje jednak, aby wyj¶æ z nich i przy³±czyæ siê do chrze¶cijan, którzy trzymaj± siê nauk Pisma ¦wiêtego: "Ludu mój wyjd¼cie z niej, by¶cie nie mieli udzia³u w jej grzechach i ¿adnej z jej plag nie ponie¶li"(Apok.18:4).



PRZYPISY:
1. W. Zaleski, Nauka Bo¿a Dekalog, Poznañ, 1962, s. 110.
2. Kodeks Justyniana, III, 12:3; cyt. w: Philip Schaff, History of the Christian Church, Grand Rapids, Michigan: Eerdmans, 1910, t. 3, s. 380, przypis 1.
3. Aleksander Krawczuk, Konstantyn Wielki, Warszawa, 1970, s. 190.
4. Sokrates Scholastyk, History of the Church, ksiêga 5:22, w: Nicene and Post-Nicene Fathers of the Christian Church, t. 2, s. 130-134; polskie t³um.: Historia Ko¶cio³a, Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX, s. 430.
5. Encyclopedia of Early Christianity, Everett Ferguson, red., New York: Garland Publishing, 1990, s. 302-303.
6. Barrie R. Strauss, The Catholic Church: A Concise History, New York: Hipocrene Books, 1992, s. 55.
7. Giovanni Domenico Mansi, red., Sacrorum Conciliorum, v. 9:19, cyt. w: John Andrews, Luis R. Conradi, History of the Sabbath and the First Day of the Week, Battle Creek, Michigan: Steam Press, 1873, s. 372.
8. Cyt. w: Joe Crews, The Beast the Dragon, and the Woman, Frederick, Maryland: Amazing Facts Inc., 1984, s. 33.
9. Nicholas Wiseman, Lectures on the Principal Doctrines and Practices of the Catholic Church, Baltimore, Maryland: J. Murphy, 1846, s. 6.; cyt. w: Mary Walsh, The Wine of Roman Babylon, Nashville, Tennessee: The Southern Publishing Association, 1945, s. 80.
10. W. T. Skene, Adamnan's Life of Columba, 1874, s. 96; Celtic Scotland, Edinburgh: David Douglas, 1886, t. 2, s. 350; cyt. w: Last Generation, special issue, 11, nr. 2 (2000): 29.
11. Henry Charles Lea, The Inquisition of the Middle Ages, New York: Barnes and Nobles, 1993, s. 198.
12. The Catholic Encyclopedia, t. II, s. 261-262.
13. Zob. Francis J. Butler, Holy Family Series of Catholic Catechisms, Boston: Thomas J. Flynn, 1914, t. 3, s. 203.
14. Alphonsus de Liguori, Dignity and Duties of the Priest, Brooklyn: Redemptorist Fathers, 1927, s. 26-27, 32.
15. Dogmatic Canons and Decrees, Rockford, Illinois: TAN, 1977, s. 81.
16. Ibid., s. 142-143.
17. Concil. Tolosan. 1229, kol. 14; cyt w: Henry Charles Lea, The Inquisition of the Middle Ages, New York: Barnes and Nobles, 1993 (reprint), s. 20, przypis.
18. The Encyclopedia of the Middle Ages, red. Norman F. Cantor, New York: Viking, 1999, s.v. "Inquisition", s. 241.
19. Zob. Inquisition: Torture Instruments, Florence, Italy: Qua d'Arno, 1985, passim.
20. Vatican Council II: The Conciliar and Post Conciliar Documents, red. Austin Flannery, Northport, New York: Costello Publishing, 1988, t. 1, s. 65.
21. Ks. W. Zaleski, Nauka Bo¿a, Poznañ: Ksiêgarnia ¦wiêtego Wojciecha, 1960, s. 204.
22. Catholic Providential Council at Bergen, 1435 r., Dip. Norveg., 7, s. 397; cyt. w: Last Generation, special issue, 11, nr. 2 (2000): 29.
23. Gerhard F. Hasel, "Sabbatarian Anabaptists" w: Andrews University Seminary Studies, 5, (1967): 106-115; 6, (1968): 19-21.
24. Robert Broderick, red., The Catholic Encyclopedia, Nashville: Thomas Nelson, 1987, s. 160.
25. Cyt. w: Jean Mathieu-Rosay, Prawdziwe dzieje papie¿y, Warszawa: Al Fine, 1995, s. 382.
26. Cyt. w: J. H. Ignaz von Dollinger, The Pope and the Council, London, 1869, s. 21.
27. Encyclical Letter, Pius IX, 15 sierpieñ, 1854.
28. Encyklika Libertas Praestantissimum, 20 czerwiec 1888.
29. J. H. Newman, The Development of the Christian Religion, s. 359.

Artyku³ pochodzi z ksi±¿ki pt. "Apokalipsa: Ostatnie wydarzenia na ziemi w proroctwach Pisma ¦wiêtego". Autor artyku³u: Jonatan Dünkel

zrodlo paranormalne.pl
Zapisane
Mora
Go¶æ
« Odpowiedz #2 : Wrzesieñ 20, 2008, 17:41:30 »

Pewnie niektóre osoby tym zdenerwujesz  Du¿y u¶miech
Tak po za tym to ciekawi mnie zdanie Loukasa na ten temat  Mrugniêcie

Ja te¿ dorzucê pewn± rzecz z ciekawostki.org
 “Po czynach ich - poznasz ich”
Jezus Chrystus

120 r. - Pierwsze wzmianki o u¿ywaniu wody ¶wiêconej do “wypêdzania duchów” nieczystych.

156 (lub 167) r. - Po mêczeñskiej ¶mierci biskupa Polikarpa i jedenastu wiernych z ko¶cio³a w Smyrnie (Turcja) zainicjowano praktykê czczenia zmar³ych “¶wiêtych” i ich relikwii.

II w. - ¦wiêty Klemens z Aleksandrii pisa³: “Ka¿da kobieta powinna byæ przepe³niona wstydem przez samo tylko my¶lenie, ¿e jest kobiet±”.

II w. - Pod koniec II wieku wyznawcy chrystianizmu zaczynaj± g³osiæ nauki o dziewictwie Maryi. Wcze¶niej nikt tego nie twierdzi³.

200 r. - Ustanowiono “stan duchowny” przez wprowadzenie ordynacji. Chrze¶cijanie zostali podzieleni na duchownych i laików - przedtem wszyscy byli na równi, jednocze¶nie bêd±c braæmi i kap³anami przed Bogiem.

312 r. - Bitwa pod mostem mulwijskim, w której Konstantyn zwyciê¿y³ i zabi³ Maksencjusza. Z powodu wizji sennej, któr± ujrza³ przed bitw± Konstanty (mia³ wygraæ dziêki symbolowi krzy¿a), rok pó¼niej wyda³ edykt zrówuj±cy religiê chrze¶cijañsk± z religiami pogañskimi. Odt±d, z roku na rok, dziêki prochrze¶cijañskim nastawieniom Konstantyna, pozycja chrze¶cijañstwa bêdzie siê umacniaæ, a inne religie bêd± wypierane. Polityka ta w ostateczno¶ci doprowadzi³a do prze¶ladowania i mordowania niechrze¶cijan przez fanatyków religijnych. Prze¶ladowani stali siê prze¶ladowcami.

314 r. - Uchwalono ekskomunikê dla dezerterów. Dot±d Ko¶ció³ zabrania³ zabijania w obronie koniecznej.

321 r. - Cesarz Konstantyn nakazuje oficjalnie ¶wiêciæ niedziele zamiast dotychczasowej soboty. Dekret Konstantyna brzmi nastêpuj±co: “Czcigodny dzieñ S³oñca winien byæ wolny od rozpraw s±dowych i od wszelkich zajêæ ludno¶ci miejskiej; natomiast mieszkañcy wsi mog± w tym dniu swobodnie uprawiaæ rolê” (Codex Justinianus, III, 12).

325 r. - Sobór nicejski. W wyniku g³osowania 250 biskupów sprowokowanego naukami Arrio, ksiêdza heretyka z Aleksandrii, który g³osi³ ¿e Jezus nie jest Bogiem, tylko bóstwem ni¿szej klasy, 248 biskupów g³osowa³o za uznaniem, ¿e “Syn Boga zosta³ zrodzony, a nie stworzony, wspó³istotny Ojcu czyli, ¿e Bóg Syn jest tak samo Bogiem, jak Bóg Ojciec i ¿e Bóg jest jeden, ale w ró¿nych Osobach”.

360 r. - Wprowadzenie zwyczaju czczenia anio³ów.

364 r. - Na synodzie w Laodycei Ko¶ció³ zabroni³ ¶wiêtowania soboty. W Kanonie XXIX tego¿ Soboru widnieje nastêpuj±cy zapis: “Chrze¶cijanie nie powinni judaizowaæ i pró¿nowaæ w sobotê, ale powinni pracowaæ w tym dniu; powinni szczególnie uczciæ Dzieñ Pañski bêd±c chrze¶cijanami, i je¶li to mo¿liwe, nie pracowaæ w tym dniu. Je¶li jednak bêd± judaizowaæ w tym dniu zostan± od³±czeni od Chrystusa” (C. J. Hefele, History of the Councils of the Church).

382 r. - Synod w Rzymie zwo³any przez Damazego ustanawia zwierzchnictwo Ko¶cio³a rzymskiego nad pozosta³ymi. Uchwa³a g³osi: “Choæ ko¶cio³y katolickie rozsiane na ziemi s± jedn± komnat± ¶lubn± Chrystusa, ¶wiêty ko¶ció³ rzymski jednak zosta³ wywy¿szony ponad wszystkie ko¶cio³y nie uchwa³ami ¿adnych synodów, lecz otrzyma³ prymat s³owami Pana i Zbawiciela naszego”. Dot±d nie istnia³ jeden, wielki Ko¶ció³ katolicki, tylko wiele pomniejszych i nieraz konkuruj±cych ze sob±.

385 r. - Po raz pierwszy katoliccy biskupi polecili ¶ci±æ innych chrze¶cijan z powodów wyznaniowych. Mia³o to miejsce w Trewirze.

390 i 393 r. - Synody w Hipponie i Kartaginie ratyfikuj± kanon “Pisma ¦wiêtego”.

IV w. - Pierwsza uroczysto¶æ Wszystkich ¦wiêtych Mêczenników zainicjowana przez ko¶ció³ w Antiochii.

IV w. - Pocz±tek okresu mordowania pogan i pl±drowania ich ¶wi±tyñ przez chrze¶cijan podjudzanych przez biskupów, opatów i mnichów. W 347 r. Ojciec Ko¶cio³a Firmicus Maternus zachêca w³adców: “Niechaj ogieñ mennicy albo p³omieñ pieca hutniczego roztopi pos±gi owych bo¿ków, obróæcie wszystkie dary wotywne na swój po¿ytek i przejmijcie je na w³asno¶æ. Po zniszczeniu ¶wi±tyñ zostaniecie przez Boga wywy¿szeni”.

431 r. - Sobór w Efezie przyjmuje zasadê wiary w bosk± naturê Jezusa i uznaje Mariê za “Bo¿± Rodzicielkê”.

449 r. - Leon I wprowadza prymat biskupa Rzymu nad innymi biskupami i tym samym staje siê pierwszym papie¿em w dzisiejszym rozumieniu tego s³owa. Dot±d istnia³o wiele rozproszonych tez o prymacie, a ka¿dy biskup wiêkszego miasta nazywany by³ papie¿em, czyli “papa”.

V w. - W po³owie V wieku dzieñ 15 sierpnia staje siê ¶wiêtem M.B., a cesarz Maurycjusz ustanawia ten dzieñ ¶wiêtem dla ca³ego Cesarstwa.

539 r. - Ustanowiono w³adzê papie¿y oraz ofiarê mszy ¶wiêtej.

VI w. - Za spraw± mnichów irlandzkich spowied¼ “na ucho” rozprzestrzenia siê w ca³ej Europie. Do tego czasu spowied¼ na ogó³ odbywano publicznie i to bardzo rzadko w ci±gu ca³ego ¿ycia.

VI w. - Na mocy cesarskiego dekretu, wszyscy poganie zostali uznani za ludzi bez maj±tku i praw: “i¿by ograbieni z mienia, popadli w nêdzê”.

600 r. - Wprowadzenie “godzinki” do M.B. oraz ³acinê do liturgii.

638 r. - Szósty sobór w Toledo nakazuje przymusowe ochrzczenie wszystkich ¯ydów zamieszka³ych w Hiszpanii.

694 r. - Siedemnasty sobór toledañski uznaje wszystkich ¯ydów za niewolników. Ich kapita³y ulegaj± konfiskacie, zostaj± im te¿ odebrane dzieci od siódmego roku ¿ycia wzwy¿.

715 r. - Wprowadzono modlitwy do ¶wiêtych.

726 r. - W Rzymie zaczêto czciæ obrazy.

783 r. - Nasta³ zwyczaj ca³owania nóg papie¿a.

835 r. - Papie¿ Jan XI ustanawia osobne ¶wiêto ku czci Wszystkich ¦wiêtych, wyznaczaj±c na dzieñ im po¶wiêcony 1 listopada.

X w. - Odo z Cluny g³osi: “Obejmowaæ kobietê to tak, jak obejmowaæ wór gnoju…”

993 r. - Papie¿ Leon III zacz±³ kanonizowaæ zmar³ych.

1015 r. - Wprowadzono przymusowy celibat dla duchownych, aby rozwi±zaæ problem przejmowania spadków przez ich rodziny. Dot±d duchowni mieli ¿ony i dzieci.

1054 r. - Micha³ Ceruliusz, patriarcha ko¶cio³a wschodniego i Leon IX (po¶rednio) obrzucili siê nawzajem kl±twami.

1077 r. - Papie¿ Grzegorz VII ustanowi³ formaln± “kl±twê”, czyli wyklêcie przez instytucjê Ko¶cio³a (nie myliæ ze zwyk³± kl±tw±).

1095 r. - Papie¿ Urban II krytykuje prze¶ladowania pielgrzymów przez Turków. W efekcie rycerze Europy i pro¶ci ludzie ruszyli na Jerozolimê. Zainicjowa³ w ten sposób pierwsz± wyprawê krzy¿ow±.

1099 r. - Masakra Muzu³manów i ¯ydów w Jerozolimie (w tym ok. 70 000 Saracenów). Kronikarz Rajmund d’Aguilers pisa³: “Na ulicach le¿a³y sterty g³ów, r±k i stóp. Jedni zginêli od strza³ lub zrzucono ich z wie¿; inni torturowani przez kilka dni zostali w koñcu ¿ywcem spaleni. To by³ prawdziwy, zdumiewaj±cy wyrok Boga nakazuj±cy, aby miejsce to wype³nione by³o krwi± niewiernych” (”Historia Francorum qui ceperunt Jeruzalem”).

XII w. - Uczony i filozof, ¶wiêty Tomasz z Akwinu g³osi³, ¿e zwierzêta nie maj± ¿ycia po ¶mierci ani wrodzonych praw, oraz ¿e “przez nieodwo³alny nakaz Stwórcy ich ¿ycie i ¶mieræ nale¿± do nas”.

1140 r. - U³o¿ono i przyjêto listê 7 sakramentów ¶wiêtych. Do tego czasu udzielano sakramentów w sposób nieuporz±dkowany (np. s³owiañscy ksiê¿a za jeden z sakramentów uznawali postrzy¿yny!).

1204 r. - Zaczê³a dzia³aæ ¦wiêta Inkwizycja. S³udzy Ko¶cio³a zamêczyli lub spalili ¿ywcem setki tysiêcy ludzi.

1202-1204 r. - IV krucjata zainicjowana przez Innocentego III, by wesprzeæ krzy¿owców w Palestynie. Na skutek polityki Henryka Dandolo, ¿o³nierze Chrystusa zwrócili siê przeciwko Bizancjum i zdobyli Konstantynopol, z zaciek³o¶ci± grabi±c i wyrzynaj±c mieszkañców. Na koniec spalili miasto. Zrabowano nies³ychane ilo¶ci z³ota i srebra a skala przemocy przekroczy³a wszelkie ówczesne normy wojenne. Na zdobytym terenie utworzono efemeryczne pañstewko nazwane Cesarstwem £aciñskim. Przypieczêtowa³o to roz³am miêdzy chrze¶cijañstwem wschodnim a zachodnim.

1208 r. - Innocenty III zaoferowa³ ka¿demu, kto chwyci za broñ, oprócz prolongaty sp³at i boskiego zbawienia, równie¿ ziemiê i maj±tek heretyków oraz ich sprzymierzeñców. Rozpoczê³a siê krucjata, której celem by³o wymordowanie Katarów. Szacuje siê, i¿ krucjata poch³onê³a milion istnieñ ludzkich, nie tylko Katarów, ale dotknê³a wiêksz± czê¶æ populacji po³udniowej Francji.

1229 r. - Z powodu potajemnych zebrañ wiernych dla czytania Biblii i interpretowania jej w sposób godz±cy w nauczanie i praktykê ko¶cieln±, papie¿ Grzegorz IX zakaza³ czytania “Biblii” pod sankcj± kar inkwizycyjnych.

1231 r. - Nakaz papieski zaleca³ palenie heretyków na stosie. Pod wzglêdem technicznym pozwala³o to unikn±æ rozpryskiwania siê krwi.

1234 r. - Papie¿ Grzegorz IX nak³ania do krucjaty przeciw ch³opom ze Steding, którzy odmawiaj± arcybiskupowi Bremy nadmiernej daniny. Piêæ tysiêcy mê¿czyzn, kobiet i dzieci ginie z r±k krzy¿owców, a zagrody owych ch³opów zajmuj± osadnicy obdarzeni nimi przez Ko¶ció³.

1244 r. - Na soborze w Narbonne zdecydowano, aby przy skazywaniu heretyków nikogo nie oszczêdzano. Ani mê¿ów ze wzglêdu na ich ¿ony, ani ¿on ze wzglêdu na mê¿a, ani te¿ rodziców ze wzglêdu na dzieci. “Wyrok nie powinien byæ ³agodzony ze wzglêdu na chorobê czy podesz³y wiek. Ka¿dy wyrok powinien obejmowaæ biczowanie”.

1252 r. - W bulli “Ad extripanda” papie¿ Innocenty IV przyrówna³ wszystkich chrze¶cijan-niekatolików do zbójców i zobowi±za³ w³adców do tego, by winnych heretyków zabijano w ci±gu piêciu dni.

1263 r. - Zatwierdzono przyjmowanie komunii pod jedn± postaci±.

1264 r. - Ustanowiono uroczysto¶æ Bo¿ego Cia³a.

1275 r. - Pojawi³y siê dyskusje na temat p³acenia daniny. W odpowiedzi papie¿ ekskomunikowa³ ca³e miasto - Florencjê.

XIV w. - Wybucha epidemia czarnej ¶mierci. Ko¶ció³ wyja¶nia³, ¿e winê za ten stan rzeczy ponosz± ¯ydzi, zachêcaj±c przy tym do napa¶ci na nich.

1311 r. - Papie¿ Klemens V jako pierwszy ukoronowa³ siê potrójn± koron± w³adcy.

1313 r. - Sobór w Zamorze ponownie zarz±dza zniewolenie ¯ydów i pod gro¼b± ekskomuniki ¿±da wykonania postanowienia przez w³adze ¶wieckie. Antysemickie dekrety ko¶cielne bêd± pojawiaæ siê a¿ do XIX w.

1349 r. - W ponad 350 niemieckich miastach i wsiach gin± niemal¿e wszyscy ¯ydzi, na ogó³ paleni ¿ywcem. W ci±gu jednego roku chrze¶cijanie wymordowali wiêcej ¯ydów ni¿ niegdy¶, w ci±gu dwustu lat prze¶ladowañ, poganie wymordowali chrze¶cijan. To tylko jeden z wielu epizodów pogromów ¯ydów, gdy¿ podobne zdarzenia mia³y miejsce przez ca³y okres panowania chrze¶cijañstwa.

1377 r. - Robert z Genewy wynaj±³ bandê najemników, którzy po zdobyciu Bolonii ruszyli na Cessnê. Przez trzy dni i noce, pocz±wszy od 3 lutego 1377 roku, przy zamkniêtych bramach miasta, ¿o³nierze dokonali rzezi jego mieszkañców. W 1378 roku, Robert z Genewy zosta³ papie¿em i przyj±³ imiê Klemensa VII. W tym samym roku papie¿em Urbanem VI zosta³ Bartolomeo Prignano i Ko¶ció³ mia³ dwóch zwalczaj±cych siê papie¿y. Klemensa VII uznano pó¼niej za antypapie¿a.

1450-1750 r. - Okres polowania na czarownice. Straszliwymi torturami zamêczono setki tysiêcy kobiet pos±dzanych o czary.

1484 r. - Papie¿ Innocenty VIII oficjalnie nakaza³ palenie na stosach kotów domowych razem z czarownicami. Zwyczaj ten by³ praktykowany przez trwaj±cy setki lat okres polowañ na czarownice.

1492 r. - Kolumb odkry³ Amerykê. Inkwizycja szybko postêpuje ¶ladami odkrywców. Tubylców, którzy nie chcieli nawróciæ siê na wiarê chrze¶cijañsk± mordowano. Gdy by³a taka sposobno¶æ, przed zabiciem oporni Indianie byli przymusowo chrzczeni.

1493 r. - Bulla papieska uprawomocni³a deklaracjê wojny przeciwko wszystkim narodom w Ameryce Po³udniowej, które odmówi³y przyjêcia chrze¶cijañstwa. W praktyce kobiety i mê¿czyzn szczuto psami karmionymi ludzkim miêsem i æwiartowanymi ¿ywcem indiañskimi niemowlêtami. Wbijano ciê¿arne kobiety na pale, przywi±zywano ofiary do luf armatnich i puszczano je z dymem. Mordowano, gwa³cono, ucinano rêce, nosy, wargi, piersi. Gdy katoliccy “misjonarze” zawitali do Meksyku, ¿y³o tam oko³o 11 milionów Indian, a po stu latach ju¿ tylko pó³tora miliona. Szacuje siê, ¿e w ci±gu 150 lat zabito co najmniej 30 milionów Indian.

XV i XVI w. - Na soborze Florenckim i Trydenckim wprowadzono dogmat o czy¶cu. Kwitnie praktyka sprzeda¿y odpustów od kar czy¶æcowych.

1542 r. - Papie¿ Pawe³ III wzmacnia pozycjê Inkwizycji. Inkwizycja otrzymuje nad ca³ym katolickim terytorium tak± sam± w³adzê, jak± wcze¶niej cieszy³a siê w Hiszpanii.

1545-1563 r. - Na Soborze Trydenckim og³oszono, ¿e prawdê religijn± wyra¿a w równym stopniu Biblia, co tradycja, a jedyne i wy³±czne prawo interpretacji Pisma ¦wiêtego spoczywa w rêkach Ko¶cio³a. Uznano, ¿e sakramenty s± niezbêdne do uzyskania zbawienia. Utworzono indeks ksi±g zakazanych, który przez 400 lat bêdzie krêpowaæ wolno¶æ my¶li, sumienia i naukê.

1568 r. - Hiszpañski trybuna³ inkwizycji wydaje nakaz ¶mierci na trzy miliony Niderlandczyków, którzy - jak brzmi has³o wypisane na kapeluszach “gezów” - wol± byæ “raczej Turkami ni¿ papistami”.

1572 r. - We Francji 24 sierpnia w masakrze znanej pod nazw± Dnia ¦wiêtego Bart³omieja zamordowano 10 000 protestantów. Papie¿ Grzegorz XIII napisa³ potem do króla Francji Karola IX: “Cieszymy siê razem z tob±, ¿e z Bosk± pomoc± uwolni³e¶ ¶wiat od tych pod³ych heretyków”.

1584 r. - Papie¿ Grzegorz XIII w bulii “In coena Domini” zrównuje protestantów na równi z piratami i zbrodniarzami.

1585-1590 r. - Krótka kadencja Sykstusa V zaowocowa³a zakazem wstêpu do watykañskich archiwów dla ¶wieckich uczonych. Na rozkaz papie¿a wyryto przed wej¶ciem napis: “Kto tutaj wejdzie, bêdzie natychmiast ekskomunikowany”. 1 czerwca 1846 r. zakaz ten zostanie rozszerzony nawet na kardyna³ów, a wstêp bêdzie mo¿liwy tylko za specjaln± zgod± papie¿a.

1600 r. - 17 lutego spalono na stosie Giordano Bruno, który g³osi³ ¿e wszech¶wiat jest nieskoñczony i jednorodny (z czego wynika³ pogl±d, ¿e ludzie nie s± jedynymi inteligentnymi istotami w kosmosie). Religiê uznawa³ za uproszczon± wersjê filozofii a liturgiê za wynik zabobonu. Ko¶ció³ skaza³ go za herezjê doketyzmu.

1615 r. - Trybuna³ inkwizycyjny zabrania g³oszenia teorii heliocentrycznej.

1633 r. - Trybuna³ inkwizycyjny skazuje 70-letniego Galileusza za to, i¿ g³osi³ zasady heliocentryzmu nie potrafi±c ich udowodniæ. Gdyby nie zawarta z Inkwizycj± ugoda polegaj±ca na publicznym wyrecytowaniu formu³y odwo³uj±cej i przeklinaj±cej swoje “b³êdy”, zosta³by skazany na stos. Galileusz do koñca ¿ycia znajdowa³ siê pod nadzorem Inkwizycji.
Zapisane
Mora
Go¶æ
« Odpowiedz #3 : Wrzesieñ 20, 2008, 17:42:11 »

Czê¶æ dalsza...
1648 r. - Na fali antysemityzmu, wymordowano w Polsce ok. 200 000 ¯ydów.

1650 r. - W Nowej Anglii prawnie zakazano noszenia ubrañ z “krótkimi rêkawami, gdy¿ mog³yby zostaæ ods³oniête nagie ramiona”. Chrze¶cijanie zaczêli uwa¿aæ, ¿e wszystko, co zwraca uwagê na ¶wiat fizyczny jest bezbo¿ne.

1789 r. - Papie¿ Grzegorz XVI gani wolno¶æ sumienia jako “szaleñstwo”, “zara¼liwy b³±d” i wypowiada siê przeciwko wolno¶ci handlu ksi±¿kami.

1836 r. - Grzegorz XVI w nowym wydaniu indeksu ksi±g zakazanych uzale¿nia czytanie Biblii w jêzykach narodowych od zgody Inkwizycji. Zakaz obowi±zywa³ do 1897 r.

1846 r. - 1 czerwca wydano zakaz wstêpu do watykañskiego archiwum nawet kardyna³om, bez specjalnego zezwolenia papie¿a.

1852 r. - Wprowadzono nabo¿eñstwo majowe do N.M.P.

1854 r. - Wprowadzono dogmat o tzw. Niepokalanym Poczêciu N.M.P.

1855 r. - Sprzeciw Ko¶cio³a wobec Konstytucji Stanów Zjednoczonych. Ko¶ció³ g³osi³: “Wolno¶æ to blu¼nierstwo, wolno¶æ to odwodzenie innych od prawdziwego Boga. Wolno¶æ to mówienie k³amstw w imiê Boga”. Wcze¶niej, do Kongresu Stanów Zjednoczonych, Ko¶ció³ wniós³ projekt ustawy zabraniaj±cej wydobywania z ³ona ziemi ropy naftowej, któr± Bóg tam umie¶ci³, aby czarci w piekle mieli czym pod kot³ami paliæ.

1870 r. - Wprowadzono dogmat o nieomylno¶ci papie¿a.

1897 r. - Papie¿ Leon XIII dopisuje “Bibliê” do “Indeksu ksi¹g zakazanych”!!!

pocz±tek XX w. - Papie¿ Leon XIII uzasadnia karê ¶mierci: “Kara ¶mierci jest niezbêdnym i skutecznym ¶rodkiem dla osi±gniêcia celu Ko¶cio³a, gdy buntownicy wyst±pi± przeciw niemu i narusz± jedno¶æ duchow±”.

pocz±tek XX w. - Pius X o¶wiadczy³ dos³ownie: “Religia ¿ydowska by³a podstaw± naszej religii, zosta³a jednak zast±piona nauk± Chrystusa i nie mo¿emy uznaæ dalszej racji istnienia tamtej”.

1910 r. - 1 wrze¶nia Pius X nakaza³ katolickim duchownym sk³adaæ “Przysiêgê modernistyczn±”, która ka¿e wierzyæ, ¿e “Ko¶ció³ (…) zosta³ bezpo¶rednio i wprost za³o¿ony przez (…) Chrystusa”, oraz nakazuje potêpiaæ “tych, którzy twierdz±, ¿e Wiara, przez Ko¶ció³ podana, mo¿e staæ w sprzeczno¶ci z histori±” oraz “sposób rozumienia i wyk³adania Pisma ¶w., który, pomijaj±c tradycjê Ko¶cio³a, analogiê Wiary i wskazówki Stolicy Apostolskiej, polega na pomys³ach racjonalistycznych”. Przysiêga mia³a zapobiec “zamêtowi w umys³ach wiernych co do istoty dogmatów” wynikaj±cego z postêpuj±cej edukacji spo³eczeñstwa. Przysiêgê zniesiono w 1967 r.

1917 r. - Heretycy mog± odetchn±æ ulg±. Po prawie 700 latach nowy “Codex Juris Canonici” znosi tortury! Du¿y wp³yw na decyzjê mia³o powstanie komunizmu w Rosji, którego Ko¶ció³ siê przestraszy³.

1939 r. - Papie¿ Pius XII w li¶cie do hierarchii ko¶cielnej USA dopatruje siê przyczyny “dzisiejszych nieszczê¶æ” nie w faszyzmie, lecz m.in. w krótkich spódnicach pañ. Poparcie Piusa XII dla hitlerowskiej napa¶ci na Polskê znalaz³o swój wyraz w encyklice z 20 pa¼dziernika 1939 r. Papie¿ uzna³ j± za “walkê interesów o sprawiedliwy podzia³ bogactw, którymi Bóg obdarzy³ ludzko¶æ.”

1941 r. - Tu¿ po agresji III Rzeszy na ZSRR z watykañskich drukarni wys³ano do sztabu wojsk niemieckich du¿e transporty ukraiñskich i rosyjskich modlitewników. Watykan podbite obszary ZSRR podporz±dkowa³ nuncjaturze berliñskiej oficjalnie akceptuj±c zagarniêcie tych ziem przez Hitlera.

1941 r. - Watykan akceptuje antysemickie poczynania rz±du Vichy i wyra¿a zgodê na uchwalenie tzw. “Statutu ¯ydów”. Wyra¿ono nadziejê, ¿e nie ograniczy on prerogatyw Ko¶cio³a.

1945 r. - Pius XII w orêdziu wigilijnym staje w obronie g³ównych oskar¿onych o zbrodnie przeciwko ludzko¶ci. Kuria rzymska interweniuje w sprawie u³askawienia 200 zbrodniarzy hitlerowskich, w tym m.in. katów polskiego narodu, Franka i Greisera. To niewielki epizod w szeroko zakrojonej akcji ratowania hitlerowców przed odpowiedzialno¶ci± karn±.

1946 r. - Studenci wydzia³u prawa Uniwersytetu w Cardiff, rozwa¿aj±, czy Pius XII powinien zasi±¶æ na ³awie oskar¿onych przed Miêdzynarodowym Trybuna³em w Norymberdze za ca³okszta³t prohitlerowskiej polityki Watykanu w okresie 2. wojny ¶wiatowej.

1950 r. - W petycji do Watykanu, Katolicy prosz± o dogmatyzacjê fizycznego wniebowziêcia Maryi. W odpowiedzi Watykan uchwala dogmat o wniebowziêciu N.M.P., choæ w Ewangeliach nie ma o tym s³owa.

1954 r. - Pius XII poucza: “To, co nie jest zgodnie z prawd± czy z norm± obyczajow± nie ma prawa istnieæ”. Chodzi oczywi¶cie o prawdy i moralno¶æ zgodne z nauczaniem Ko¶cio³a.

1966 r. - Watykan znosi indeks ksi±g zakazanych, bo nie spe³nia ju¿ zadania i nara¿a Ko¶ció³ na ostr± krytykê.

1975 r. - Papie¿ Pawe³ VI wyja¶nia w li¶cie do arcybiskupa Coggana, ¿e kobieta ma zakazany wstêp do stanu duchownego, poniewa¿ “wykluczenie kobiet z kap³añstwa jest zgodne z zamys³em Boga wobec swego Ko¶cio³a”, choæ specjalnie powo³ana Papieska Komisja Biblijna (sk³adaj±ca siê z wybitnych biblistów) orzek³a wcze¶niej, ¿e nie ma przeciwskazañ. Zdanie papie¿a nadal jest wa¿niejsze od wniosków wyp³ywaj±cych z lektury Biblii. Paw³a VI popar³ Jan Pawe³ II.

1980 r. - Beatyfikacja jezuity José de Anchieta, który twierdzi³: “Miecz i ¿elazny prêt to najlepsi kaznodzieje”. Podczas beatyfikacji masowego mordercy Indian, papie¿ Jan Pawe³ II nazwa³ go aposto³em Brazylii, wzorem dla ca³ej generacji misjonarzy i siebie samego. Nie pierwszy to przypadek wyniesienia zbrodniarza na o³tarze.

1992 r. - Papie¿ Jan Pawe³ II og³asza, ¿e potêpianie Galileusza za g³oszenie heliocentrycznego pogl±du, i¿ Ziemia kr±¿y wokó³ S³oñca (a nie na odwrót), by³o b³êdem. Rehabilitacja Galileusza trwa³a 359 lat.

1993 r. - Watykan uznaje istnienie pañstwa Izrael.

2000 r. - 13 marca Ko¶ció³ przyznaje, ¿e w ci±gu wieków pope³ni³ wiele grzechów w dziedzinie praw cz³owieka i wolno¶ci religijnej. O przebaczenie proszeni s± m.in. ¯ydzi, kobiety i ludy tubylcze. Za przebaczeniem nie id± ¿adne czyny, które mog³yby naprawiæ lub upamiêtniæ wyrz±dzone krzywdy, ale za to wizerunek Ko¶cio³a poprawia siê w oczach wiernych.

2006 r. - 2 lipca przewodnicz±cy Papieskiej Rady do Spraw Rodziny kardyna³ Alfonso Lopez Trujillo mówi w wywiadzie dla dziennika “Il Tempo”, ¿e aborcja “to zbrodnia bardziej przera¿aj±ca ni¿ wszystkie wojny ¶wiatowe”. Czyli, ¿e usuwanie nie¶wiadomych istnienia embrionów lub zap³odnionej komórki jajowej jest gorsze ni¿ mordowanie ¶wiadomych dzieci przez ¿o³nierzy i w obozach zag³ady.

Cytaty:

    “Ko¶ció³ Rzymski nigdy nie pob³±dzi³ i po wszystkie czasy w ¿aden b³±d nie popadnie”. “Dictatus Papae” papie¿a Grzegorza VII (1073-1086).

    “U¿ywajmy papiestwa teraz, gdy Bóg nam go da³”.

    “Patrzcie, co bajka o Jezusie Chrystusie dla nas zrobi³a”. Papie¿ Leon X.

    “Ko¶ció³ Rzymskokatolicki przela³ wiêcej niewinnej krwi, ni¿ jakakolwiek inna instytucja”. W. E. H. Lecky.

“Wszystko, co sprzyja osobistej godno¶ci cz³owieka, co podtrzymuje równouprawnienie obywateli, wszystko to powo³a³ do ¿ycia, otacza³ trosk± i zawsze chroni³ Ko¶ció³ katolicki”. Papie¿ Leon III.
Zapisane
Enigma
Go¶æ
« Odpowiedz #4 : Wrzesieñ 20, 2008, 17:42:45 »

i drugi autor

Cytat: GRF
120 r. - Pierwsze wzmianki o u¿ywaniu wody ¶wiêconej do "wypêdzania duchów" nieczystych.

156 (lub 167) r. - Po mêczeñskiej ¶mierci biskupa Polikarpa i jedenastu wiernych z ko¶cio³a w Smyrnie (Turcja) zainicjowano praktykê czczenia zmar³ych "¶wiêtych" i ich relikwii.

 Ups chyba mamy na uwadze ten sam tekst. Dzieki za pomoc. Louksa raczej sie tu nie zakreci bo on reprezentuj prawos³awie  Mrugniêcie
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 20, 2008, 17:44:57 wys³ane przez Enigma » Zapisane
Mora
Go¶æ
« Odpowiedz #5 : Wrzesieñ 20, 2008, 17:47:08 »

hehe sorka ale my¶la³em ¿e tylko tamto chcia³a¶ daæ

PS: szkoda a my¶la³em ¿e bêdzie jaka¶ ciekawe wypowied¼ ;]
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 20, 2008, 17:47:42 wys³ane przez Mora » Zapisane
Dariusz
Go¶æ
« Odpowiedz #6 : Wrzesieñ 20, 2008, 18:33:37 »

Tak, takie informacie powinny wisieæ w ka¿dym publicznym miejscu.

W ksi±¿ce "Rada Dziewieciu", znalaz³em ciekawy fragment:

ANDREW: Co mog³oby byæ przyk³adem pokusy w skali kosmologicznej?TOM: Na przyk³ad podszywanie siê pod nas, stwarzanie fa³szywego obrazu, czy pos³ugiwanie siê naszym imieniem dla podstêpu czy oszustwa. Nazarejczyk g³êboko prze¿ywa³ to wszystko, co zrobiono w jego imiê. My równie¿ g³êboko prze¿ywamy rzeczy, które robi siê w jego imiê i dla jego imienia.Prze¿ywamy równie¿ g³êboko to, co siê robi w naszym imieniu. Mówimy to, aby¶cie zrozumieli, ¿e Szatan kusi nas, aby¶my karmili ego, mieli w³adzê nad innymi... a jest to na waszej planecie powa¿ny problem: jedyn± przyczyn±, która ja zniszczy jest w³a¶nie pragnienie w³adzy i pragnienie kontrolowania rzeczy. A pragnienie to jest tak silne, ¿e kiedy nie mo¿na go osi±gn±æ jedn± drog±, ludzie znajduj± drug±. Lecz je¶li pos³uguj± siê imieniem Nazarejczyka lub podszywaj± siê pod niego, i mówi±: “Czyniê to w imiê Boga", wtedy jest najgorzej. Wiemy co jest w ich sercach, Szatan ich do tego kusi obietnic± potêgi i w³adzy nad innymi. Szatan to niezbalansowana strona negatywna. Czy to wam pomog³o?ANDREW: Tak. Rozumiem, ¿e na przyk³ad ci duchowni, którzy zawsze mówi± o Szatanie, z³u, grzechu i w³adzy, i takich sprawach...TOM: Karmi± Szatana. Spójrzcie na pieni±dze, które p³yn± do ich kieszeni, a które s³u¿± kontrolowaniu mas.ANDREW: Zdaj± siê apelowaæ do naszych sumieñ, aby¶my p³acili im w taki czy inny sposób.TOM: Nie mo¿ecie p³aciæ nam i kto¶ powinien powiedzieæ o tym ludziom. Nie potrzebujemy waszych 10%.
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 20, 2008, 20:24:22 wys³ane przez Dariusz » Zapisane
Loukas
Go¶æ
« Odpowiedz #7 : Wrzesieñ 21, 2008, 00:27:50 »

Cytuj
Ups chyba mamy na uwadze ten sam tekst. Dzieki za pomoc. Louksa raczej sie tu nie zakreci bo on reprezentuj prawos³awie

Racja, chocia¿ z mojego punktu widzenia to Ko¶ció³ Rzymski wy³ama³ siê z Prawos³awia, wiêc wszelkie problemy pierwszego tysi±clecia dotycz± w³a¶nie ortodoksji w najwiêkszym wymiarze.

Cytuj
Tak po za tym to ciekawi mnie zdanie Loukasa na ten temat

Mam na to ca³kiem obszerne zdanie, dlatego te¿ powstrzymam sie od obszernego pisania, bo móg³bym siê za daleko zapêdziæ.

Cytuj
Synody w Hipponie i Kartaginie ratyfikuj± kanon “Pisma ¦wiêtego”.
Musimy cos sobie wyja¶niæ - w rozumieniu zachodnim "Synod" i "Sobór" maj± ró¿ne znaczenia. Decyzje Synodu dzia³aj± tylko na terenie ko¶cio³a lokalnego, w którym zosta³y wydane, nie maj±c wiêc ogólnego obowi±zywania. Sobór powszechny natomiast - a staje sie takim tylko po rzeczywistym uznaniu przez Ko¶ció³ (wiele by³o takich, które choæ spe³nia³y formalne wymogi powszechno¶ci, zosta³y odrzucone) - ma jedyny w ko¶ciele przywilej do ustalania pewnych obowi±zuj±cych dogmatów czy regulacji, dotycz±cych wiary w ogólno¶ci i powszechnej praktyki ko¶cielnej. St±d te dwa synody maj± dok³adnie ¿adne znaczenie.

Cytuj
715 r. - Wprowadzono modlitwy do ¶wiêtych.

726 r. - W Rzymie zaczêto czciæ obrazy.

783 r. - Nasta³ zwyczaj ca³owania nóg papie¿a.
Nie ma modlitw "do ¶wiêtych"; jest tylko modlitewna pro¶ba o orêdowanie ¶wiêtego, który jest nazywany bo¿ym ugodnikem. Czczenie obrazów ma swój pocz±tek znacznie g³êbiej, a autorowi chodzi zapewne o spór ikonoklastyczny. Co do ca³owania nóg... za wywy¿szenie papie¿a i nadanie mu rli de facto monarszej Ko¶ció³ Powszechny potêpi³ Rzym i to by³o g³ówn± przyczyn± zerwania wiêzi eucharystycznej (filioque i sprawy praktyk s± tutaj pomniejsze).
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 21, 2008, 00:28:40 wys³ane przez Loukas » Zapisane
Betti
Go¶æ
« Odpowiedz #8 : Wrzesieñ 21, 2008, 11:18:28 »

Przeczyta³am to wszystko i my¶le ¿e najwiêcej zbrodni, rasizmu i nietolerancji popelnil w³a¶nie KK, ci co przyszli pó¿niej mieli z  kogo brac przyk³ad .Tobardzo smutne religia, która powinna g³osiæ mi³o¶æ do wszystkich pod t± przykrywk± okaza³a siê ..............i co dalej Z³y?
Zapisane
Enigma
Go¶æ
« Odpowiedz #9 : Wrzesieñ 21, 2008, 12:03:21 »

Hm, trudno by za ca³e z³o obwiniaæ znów KK, jednak to co mnie bulwersuje najbardziej to gdy takie wojny, przestepstwa dokonywane s± w ImieBo¿e co jest ewidentnie sprzeczne z przykazaniem 'nie zabijaj'

Nie ma modlitw "do ¶wiêtych"; jest tylko modlitewna pro¶ba o orêdowanie ¶wiêtego, który jest nazywany bo¿ym ugodnikem. Czczenie obrazów ma swój pocz±tek znacznie g³êbiej, a autorowi chodzi zapewne o spór ikonoklastyczny. Co do ca³owania nóg... za wywy¿szenie papie¿a i nadanie mu rli de facto monarszej Ko¶ció³ Powszechny potêpi³ Rzym i to by³o g³ówn± przyczyn± zerwania wiêzi eucharystycznej (filioque i sprawy praktyk s± tutaj pomniejsze).

I w³asnie za to lubie prawos³awie, ze pod pewnymi wzgledami nie zrezygnowano z podstawowych za³o¿eñ chrze¶cijañstwa na rzecz w³adzy i panowania. Co do ikon, to regu³y ich malowani s± ponoæ do¶æ rygorystyczne. Kiedy¶ dopatrzono sie nawet ze, gesty na nich uwiecznione przypominaj± buddyjskie mudry. Nie wydaje mi sie aby szcunek z jakim sa traktowane, by³ szkodliwy - wkoñcu nie s± uwazane za 'zywe bóstwa' tylko pewne nasze wyobra¿enie. Tego samego jednak nie moge powiedzieæ o czczeniu Krzyza, któremu przypisuje sie boskie moce ze wzgledu ze umar³ na nim cz³owiek w wielkich mêkach. W którym¶ numerze ¶wiadków Jehovy by³ na ten temat obszerny artyku³.
Zapisane
Loukas
Go¶æ
« Odpowiedz #10 : Wrzesieñ 21, 2008, 14:00:07 »

Cytuj
przestepstwa dokonywane s± w ImieBo¿e co jest ewidentnie sprzeczne z przykazaniem 'nie zabijaj'
Naturalnie - to jest najbardziej bulwersuj±ce i ma swoje usprawiedliwienie tylko w ludzkiej u³omno¶ci. Nale¿y dodatkowo zdaæ sobie sprawê z tego, ¿e KRK funkcjonowa³ d³ugo jako najzwyklejsze pañstwo, przez co bardzo trudno by³o w pewnych momentach zachowaæ czysto¶æ chrze¶cijañskiego my¶lenia... ¼le jest jednak, niewybaczalnie ¼le, kiedy uto¿samia siê chrze¶cijañstwo z Rzymem i rozpoczyna krytykê chrze¶cijañstwa od plucia na papie¿a!

Cytuj
I w³asnie za to lubie prawos³awie, ze pod pewnymi wzgledami nie zrezygnowano z podstawowych za³o¿eñ chrze¶cijañstwa na rzecz w³adzy i panowania
Ko¶cio³y Prawos³awne s± dos³ownie parademokratyczne (para dlatego, ¿e uznajemy oczywi¶cie monarchiê Ducha, która manifestuje siê w soborowo¶ci) i niezale¿ne hierarchicznie od siebie nawzajem. Z tego czerpie protestantyzm czy anglikanizm.

Cytuj
Co do ikon, to regu³y ich malowani s± ponoæ do¶æ rygorystyczne. Kiedy¶ dopatrzono sie nawet ze, gesty na nich uwiecznione przypominaj± buddyjskie mudry
Zarówno teologia czci jak i regu³y powstawania s± niezwykle ¶cis³e. Ikona nie jest w prawos³±wiu obdarzana czci±, jako jakas konkretna deska i troche ³uszcz±cej siê farby - to pewna idea zamkniêta w malowidle - tak jak istnieje w innej postaci, zapisana. Doskonale widac to przy reprodukcjach - kiedy powstaj± prawos³awne reprodukcje Ikony Bogurodzicy Czêstochowskiej (powstaj±, w koñcu to ikona, ani lepsza ani gorsza), to nigdy nie nosza tej s³awetnej szramy. Przeciwnie zachodnie, doskonale j± eksponuj± - widac tu, ¿e prawos³awie siêga do archetypu, idei, a nie konkretnego przedmiotu. Dla Rzymu to jakby fotografia tej jednej ikony, dla wschodu - siêgniêcie do wzoru, kanonu, z którego obie powsta³y. Nie zachodzi wiêc uszczuplenie autentyzmu.

Cytuj
Tego samego jednak nie moge powiedzieæ o czczeniu Krzyza, któremu przypisuje sie boskie moce ze wzgledu ze umar³ na nim cz³owiek w wielkich mêkach
Teologia krzy¿a jest arcyciekawa i wa¿na, wcale te¿ nie tak kontrowersyjna. Dla chrze¶cijan krzy¿ nie symbolizuje w pierwszym rzêdzie mêki i ¶mierci, a zwyciêstwo i zmartwychwstanie. Jest miejscem, w którym rozwi±za³y siê losy ¶wiata, raz i na zawsze dokona³a sie ofiara za nas i cz³owiek zosta³ odkupiony. Tam spotykaja siê i znikaj± wszystkie nasze grzechy i u³omno¶ci.
Potem przywo³a³ do siebie t³um razem ze swoimi uczniami i rzek³ im: «Je¶li kto chce pój¶æ za Mn±, niech siê zaprze samego siebie, niech we¼mie krzy¿ swój i niech Mnie na¶laduje!
Mk 8:34
Zapisane
Mora
Go¶æ
« Odpowiedz #11 : Wrzesieñ 22, 2008, 17:11:57 »

Cz³owiek wie co mówi  U¶miech

Pat Condell - Co dobrego jest w religii? http://pl.youtube.com/watch?v=huawmqxs19E
Pat Condell - Bóg jako psychol http://pl.youtube.com/watch?v=evT1SGCSHOI
Pat Condell - Czy Jezus by³ gejem? http://pl.youtube.com/watch?v=19SVjcN6wsI
Pat Condell - Tyrania pisma http://pl.youtube.com/watch?v=65Y44VWdop4
Pat Condell - ¦wiecki ¶wiat to zdrowy ¶wiat http://pl.youtube.com/watch?v=JqdaYY-S478
Pat Condell - Bóg to psychol http://pl.youtube.com/watch?v=TfWcrjcWE2I
Pat Condell - Religia terroru http://pl.youtube.com/watch?v=eluR8W6Iwz0
Pat Condell - Przekleñstwo religii http://pl.youtube.com/watch?v=W3GMpIwSBag
Pat Condell - BO¿e pob³ogos³aw ateizm! http://pl.youtube.com/watch?v=HPZgROpfNDU
Pat Condell - Sudan po¶miewiskiem http://pl.youtube.com/watch?v=Tp8SNv0qX8o
Pat Condell - Dlaczego wiara zas³uguje na szacunek? http://pl.youtube.com/watch?v=IHQ4-gkiyZ4
Pat Condell - Katolicka moralno¶æ http://pl.youtube.com/watch?v=9aJ8hDiZ0bM
Pat COndell - W imiê Jezusa http://pl.youtube.com/watch?v=3Er6oEmQvM0
Pat Condell - Kilka s³ow do Islamofaszystów http://pl.youtube.com/watch?v=RbOM0i1315M

¬ród³o: www.paranormalne.eu
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 22, 2008, 17:23:04 wys³ane przez Mora » Zapisane
Enigma
Go¶æ
« Odpowiedz #12 : Wrzesieñ 22, 2008, 18:54:06 »

Cytat: Loukas
Ko¶cio³y Prawos³awne s± dos³ownie parademokratyczne (para dlatego, ¿e uznajemy oczywi¶cie monarchiê Ducha, która manifestuje siê w soborowo¶ci) i niezale¿ne hierarchicznie od siebie nawzajem. Z tego czerpie protestantyzm czy anglikanizm.
Nie wiem jak dok³adnie wygladaj± tamtejsze struktury w³adzy, ale powszechnie znanym faktem jest ze prawis³awie jako system religijny zawsze funkcjonowa³o w zgodzie z w³adza swieck± (g³ównie carat, bo komunizm dusi³ wszelkie wierzenia). Cerkiew by³a wiec niejako pod ochron± w³adcy, a ci nie ro¶cili sobie prawa do 'zrzucania kogokolwiek z tronu' - tak jak mia³o to miejsce w Europie, gdzie papie¿ by³ w stanie wywo³aæ wojne, podburzaj±c jedego króla przeciw innemu...Dzisaj tradycja opieki pañstwowej powraca za Putina do dawnej swietno¶ci.

Cytuj
Zarówno teologia czci jak i regu³y powstawania s± niezwykle ¶cis³e. Ikona nie jest w prawos³±wiu obdarzana czci±, jako jakas konkretna deska i troche ³uszcz±cej siê farby - to pewna idea zamkniêta w malowidle - tak jak istnieje w innej postaci, zapisana. Doskonale widac to przy reprodukcjach - kiedy powstaj± prawos³awne reprodukcje Ikony Bogurodzicy Czêstochowskiej (powstaj±, w koñcu to ikona, ani lepsza ani gorsza), to nigdy nie nosza tej s³awetnej szramy. Przeciwnie zachodnie, doskonale j± eksponuj± - widac tu, ¿e prawos³awie siêga do archetypu, idei, a nie konkretnego przedmiotu. Dla Rzymu to jakby fotografia tej jednej ikony, dla wschodu - siêgniêcie do wzoru, kanonu, z którego obie powsta³y. Nie zachodzi wiêc uszczuplenie autentyzmu.
Tak ikony maja jaki¶ swój blask, którego czasem brakuje zachodnim malowid³om. Moze dzieje sie tak ze zasady  ich rysowania (np geometryczne) sa rygorystycznie przestrzegane, no i ta z³ota aureola...Tymczasem na zachodzie w duzej mierze panowa³a dowolno¶æ wizerunków, np nie na wszystkich rysunkach Jezus posiada brode. W kaplicy Sykstyñskeiej widzimy go podczas S±du jako g³adko ogolonego i umie¶nionego herosa

Cytuj
êTeologia krzy¿a jest arcyciekawa i wa¿na, wcale te¿ nie tak kontrowersyjna. Dla chrze¶cijan krzy¿ nie symbolizuje w pierwszym rzêdzie mêki i ¶mierci, a zwyciêstwo i zmartwychwstanie. Jest miejscem, w którym rozwi±za³y siê losy ¶wiata, raz i na zawsze dokona³a sie ofiara za nas i cz³owiek zosta³ odkupiony. Tam spotykaja siê i znikaj± wszystkie nasze grzechy i u³omno¶ci.
Potem przywo³a³ do siebie t³um razem ze swoimi uczniami i rzek³ im: «Je¶li kto chce pój¶æ za Mn±, niech siê zaprze samego siebie, niech we¼mie krzy¿ swój i niech Mnie na¶laduje!
Ale czy w tym cytacie krzyz nie jest przedstawiony jako symbol, naszych u³omno¶ci i niedoci±gnieæ? Bojak widze w kazdej swiatyni uwieszonego Jezusa...to mam wra¿enie ze ludzie chc± go widzieæ w tej pozie. Blu¼nierstwo? Przytocze jeszcze ten skromny artyku³ ze Stra¿nicy (niestety z pamieci bo nie kolekcjonuje tego magazynu). Mowa tam by³a ze w pierwszej kolejno¶ci ze nie na krzy¿u zgino³ Jezus lecz na palu meki - co wydaje sie byæ bardziej prawdopodobne, ze wzgledu na 'konstrukcje takiego narzedzia tortury' . Ale do rzeczy: w artukule pytano (i tu wybacznie porównanie) ze gdyby twoje dziecko zabito np no¿em, to czy chcia³by¶/aby¶ aby ten nóz po¿niej czcono jako swiety artefakt, robiono jego miniatury i noszono na szyi jako pomy¶lny znak? - pytanie moze byc obrazoburcze - ale dla mnie bardzo istotne.
Zapisane
Loukas
Go¶æ
« Odpowiedz #13 : Wrzesieñ 22, 2008, 19:15:24 »

Cytuj
Nie wiem jak dok³adnie wygladaj± tamtejsze struktury w³adzy, ale powszechnie znanym faktem jest ze prawis³awie jako system religijny zawsze funkcjonowa³o w zgodzie z w³adza swieck± (g³ównie carat, bo komunizm dusi³ wszelkie wierzenia)
No w³a¶nie - "powszechnie wiadomo". Jak widaæ niestety albo nie do¶c powszechnie, albo nie do¶c wiadomo... Otó¿ z Twojej wypowiedzi jasno wynika, ¿e uto¿samiasz prawos³awie z prawos³awiem moskiewskim. A to szkodliwie ciasna i niepe³na wizja, która charakteryzuje niestety Polaków. Prawos³awie nie zaczyna sie i nie koñczy w Rosji (mimo niezliczonych zalet duchowych, jest ponad wszystko do¶c prymitywne intelektualnie). Carat faktycznie dosc mocno wp³ywa³ na funkcjonowanie Cerkwi, jednak, co trzeba zaznaczyæ, nigdy na tre¶æ wiary. Przede wszystkim dlatego, ¿e ¿aden ko¶ció³ lokalny nie mo¿e jej de facto zmieniac. Masz racje tu, ¿e ortodoksja jest wolna od zapêdów ¶wieckich, od kontroli pañstwa - nigdy nie zaznali¶my papocezaryzmu. Ca³e prawos³awie jest znacznie mniej ze¶wieczczone.

Cytuj
rygorystycznie przestrzegane, no i ta z³ota aureola
Nie zawsze umieszcza sie odblaskowa, z³ota aureolê U¶miech W tym po prostu co¶ jest i ka¿dy to widzi, w wiêkszym czy mniejszym stopniu. Dlatego zachód odkrywa teraz ikony - kiedy przejdziesz siê do jakiej¶ katolickiej ksiêgarni zobaczysz same ok³adni z ikonami.

Cytuj
Ale czy w tym cytacie krzyz nie jest przedstawiony jako symbol, naszych u³omno¶ci i niedoci±gnieæ?

Jest w nim obrazem o pewnej dynamice - we¼cie swój krzy¿ i pod±zajcie ze mn±, od cierpienia do zwyciêstwa; pokonajcie wasze u³omno¶ci, jak ja pokona³em.

Cytuj
Bojak widze w kazdej swiatyni uwieszonego Jezusa...to mam wra¿enie ze ludzie chc± go widzieæ w tej pozie.



Czy ten Chrystus kojarzy Ci siê z cierpi±cym cz³owiekiem, czy tañcz±cym, zwyciêskim Bogocz³owiekiem?
Jest to jedna z podstawowych ró¿nic miêdzy wschodem i zachodem. Zachód podkre¶la zawsze cierpienie i mêkê, wschód za¶ zmartwychwstanie i zwyciêsto - to opozycja pi±tku wobec niedzieli.

Poni¿ej jedna z najpiêkniejszych i najtre¶ciwszych ikon w ogóle, Zmartwychwstanie - spojrze i wierze U¶miech:

« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 22, 2008, 19:18:50 wys³ane przez Loukas » Zapisane
Mora
Go¶æ
« Odpowiedz #14 : Wrzesieñ 22, 2008, 19:26:50 »

Co¶ mi siê przypomnia³o
Niedawno znalaz³em w sieci biblie szatan
Autor: A. S. LaVey za³o¿yciela ko¶cio³a szatana w USA
nie ¿e jestem satanist± ale po prostu jestem ciekawy
i tak sobie czytam, czytam i natrafi³em na pewien fragment
Cytuj
Najwiêksze ¶wiêto w religii satanistycznej to dzieñ urodzin ka¿dego cz³owieka. Stanowi ono bezpo¶rednie
przeciwieñstwo do naj¶wiêtszych dni w innych religiach, które deifikuj± poszczególnego boga stworzonego w
formie antropomorficznej na wzór cz³owieka, dowodz±c w ten sposób, ¿e ego nie zosta³o do koñca
pogrzebane.

Pozdro Du¿y u¶miech
Zapisane
dv2
Go¶æ
« Odpowiedz #15 : Wrzesieñ 24, 2008, 09:12:43 »

"Biblia szatan"  jak i sam± t± sekte, zostawie bez komentarza. Szkoda czasu na takie rzeczy(czyt. bajki) U¶miech

Pozdrawiam
Zapisane
Mora
Go¶æ
« Odpowiedz #16 : Wrzesieñ 24, 2008, 14:50:50 »

ka¿d± religie mo¿emy nazwaæ sekt±...
Zapisane
dv2
Go¶æ
« Odpowiedz #17 : Wrzesieñ 24, 2008, 17:06:40 »

 Du¿y u¶miech Du¿y u¶miech Du¿y u¶miech Mora chocia¿ g³o¶no przy ludziach tego nie mów  Du¿y u¶miech
Zapisane
Mora
Go¶æ
« Odpowiedz #18 : Wrzesieñ 24, 2008, 18:57:31 »

A no fakt bo mnie jeszcze zlinczuj± Du¿y u¶miech ciekawe co by by³o jak by jaki¶ moher czyta³ to  Du¿y u¶miech
Zapisane
dv2
Go¶æ
« Odpowiedz #19 : Wrzesieñ 24, 2008, 19:19:52 »

Mora mówie powa¿nie, szkoda mi Ciebie i Twoich pogl±dów... religia - sekta Chichot bez komentarza...

Zapisane
Mora
Go¶æ
« Odpowiedz #20 : Wrzesieñ 24, 2008, 19:23:05 »

A mi szkoda ciebie za ¶lepotê ducha Du¿y u¶miech

Pozdro
Zapisane
dv2
Go¶æ
« Odpowiedz #21 : Wrzesieñ 24, 2008, 19:24:36 »

Mora Ty jeste¶ ateist±?
Zapisane
Mora
Go¶æ
« Odpowiedz #22 : Wrzesieñ 24, 2008, 19:27:32 »

Niewierze w boga dla mnie boga po prostu niema
Zapisane
dv2
Go¶æ
« Odpowiedz #23 : Wrzesieñ 24, 2008, 19:29:22 »

czyli jeste¶ ateist±. ale m³ody jeste¶ i g³upi, z wiekiem siê m±drzeje, wierz mi U¶miech
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 24, 2008, 19:30:10 wys³ane przez dv2 » Zapisane
Mora
Go¶æ
« Odpowiedz #24 : Wrzesieñ 24, 2008, 19:30:33 »

To jakie¶ przes³uchanie czy jak? Du¿y u¶miech

Mam 16 lat

Wiesz mo¿e jestem m³ody ale rozumie ¶wiat lepiej ni¿ nie którzy i obra¿aj±c mnie niczego nie zyskasz "PANIE DOROS£Y"
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 24, 2008, 19:32:06 wys³ane przez Mora » Zapisane
Strony: [1] 2 3 4 5 6 |   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap

Strona wygenerowana w 0.039 sekund z 18 zapytaniami.

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

gangem ostwalia x22-team watahaslonecznychcieni maho