Rafaela
Go¶æ
|
|
« Odpowiedz #50 : Luty 17, 2011, 10:17:32 » |
|
Wstawilam ten temat na forum, aby nasi mlodzi forumowicze dowiedzieli sie co to znaczy "Szambala" I my na forum mozemy pomarzyc o Szambali, zycze milych przezyc. Rafaela
Szambala Z Himalaya-Wiki
Szambala (Shambhala, Shamballa, Shambala, Tybet. bde 'byung, wym. De-jung), tak¿e Szamba³a; sanskr. ¦ambhala, ¦ambala - legendarna kraina w obszarze himalajskim, Tybecie lub nawet pustyni Gobi. Czêto wspomina w kontek¶cie dawnego Królestwa ¦ang ¦ung oraz w Bon jako Kraina Olmolungring. Najprawdopodobniej pamiêæ o pradawnym królestwie o¶wieconych ludzi z okresu z³otego wieku, które pó¼niej zosta³o schowane w podziemiach Himalajów jako siedziba mistrzów wojowników strzeg±cych Ziemi przed atakami kosmicznego z³a, inwazjami jaszczurów i innymi zagro¿eniami.
¦ambhala (¶amphalī lub ¶ambhalī) w hinduzimie to miasto lub region w pó³nocnej Indii w pobli¿u Gangesu i Rathapra w którym ma siê narodziæ Kalki w rodzinie Brahmana Vishnu-ya¶as, jako kolejna awatara Boga Wisznu. Pojêcie ¦ambala w sanskrycie oznacza rodzinê lub rasê istot, jest synonimem s³owa Kula - rodzina, rasa, grupa, plemiê, ród. Oznacza tak¿e pojazd s³u¿±cy do podró¿y. W znaczeniu ¦ambala mamy rodzinê mistrzów, duchowe braterstwo, a jako ¦ambhala miejscowo¶æ, gród czy region. ¦ambala to w starej jodze himalajskiej ca³a rodzina wszytkich o¶wieconych uczniów danego mistrza, guru.
W wielu krajach Azji istnieje duchowy mit o królestwie Szambali, które by³o ¼ród³em kultury i cywilizacji obecnych spo³eczeñstw azjatyckich, szcególnie zwi±zanym z obszarem Dachu ¦wiata oraz pustyni± Gobi. W tym o¶wieconym królestwie, gdzie zarówno w³adcy jak i obywatele byli m±drzy i ³agodni, a jednocze¶nie pe³ni mocy, panowa³ pokój i pomy¶lno¶æ. Oczywi¶cie ³atwo uznaæ tego rodzaju legendê za jeszcze jeden mit o utopii. Ale mo¿na równie¿ spojrzeæ na ni± jako na wyraz g³êbokiej ludzkiej têsknoty za ¿yciem, które jest dobre, radosne i sensowne. Taka têsknota by³a i jest uznawana przez wielu urzeczywistnionych nauczycieli tybetañskiego buddyzmu jako potencja³, na którym opiera siê ¶cie¿ka wiod±ca ku o¶wieceniu. Nauczyciele ci od wieków przekazywali wizjê Szambali z pokolenia na pokolenie. Z tego punku widzenia nie jest istotne czy legenda Szambali ma pod³o¿e historyczne czy te¿ nie. Potencja³ dla urzeczywistnienia królestwa Szambali istnieje w ka¿dym z ludzi.
Podstaw± wizji Szambali (¦ambhali) jest prosta lecz g³êboka obserwacja, ¿e je¶li chcemy ustanowiæ o¶wiecone spo³eczeñstwo, musimy w pe³ni zdaæ sobie sprawê z naszego ludzkiego potencja³u i przejawiæ zdolno¶æ do eliminacji z³a. Tylko wówczas mo¿emy ofiarowaæ duchowo¶æ, boski potencja³ innym i pomóc im. Znaczy to, ¿e musimy przestaæ siê obawiaæ tego, kim jeste¶my i tego, co nam zagra¿a. Dlatego ¶cie¿ka Szambali nazywana jest ¶cie¿k± wojownika - cz³owieka, który ¿yje bez lêku. Gdy osi±gamy nieustraszono¶æ w akceptowaniu samego siebie wówczas rodzi siê w nas niewyczerpana ³agodno¶æ, wspó³czucie i spontaniczna chêæ pomocy innym. U podstaw ¦cie¿ki Szambala w rozumieniu himalajskich mistrzów le¿y oczyszczenie siê z lêków, fobii oraz ich pochodnych takich jak w±tpliwo¶ci czy rezygnacja. Wa¿n± czê¶ci± jest dog³êbne opanowanie umiejêtno¶ci Wojownika, czyli Sztuki Walki, Kalaripayat.
Spis tre¶ci [ukryj]
* 1 Szambala - Centrum Duchowe Ziemi * 2 Kalaæakra - Stup³atkowa Bodhana Æakra * 3 Trening Szambali * 4 Mahashambala - Wielka Szambala * 5 Bibliografia
Szambala - Centrum Duchowe Ziemi
Pojêcia ¦ambhala oraz ¦ambala mo¿na bardzo dok³adnie wyja¶niæ w oparciu o mantryczne znaczenia ¼ród³os³owów. Sylaba "¦am" nadaje znaczenie szczê¶cia, dobra, b³ogo¶ci, oczyszczania, pacyfikowania z³a, zwyciêstwa, odpoczynku, przygotowania, powstrzymania i usuniêcia z³a. ¦ama to pokój, spokój, wyciszenie, spokojny i zrównowa¿ony umys³, wolno¶æ od z³a, zdolno¶æ do usuwania z³a, kwietyzm, wyciszenie ja¼ni, uwolnienie od trucizn i toksyn zatruwajacych duszê czy ja¼ñ, uwolnienie od iluzji, z³udzeñ i pasji istnienia, posiadanie uzdrawiaj±cych w³a¶ciwo¶ci, zdolno¶æ usuwania chorób i cierpieñ. Sylaba ¦am jest jedn± z najwa¿niejszych, esencjonalnych mantr opisywanych w Rygwedzie. Posiada piêæ znaczeñ i praktykuje siê j± w postaci piêciopromiennej ¶cie¿ki dla wzbudzenia zal±¿ka do pod±¿ania ¶cie¿k± piêciu wtajemniczeñ.
Bha to jedno z imion planety Wenus lub jej regenta, aspiracja, ¶wiat³o, jasno¶æ, splendor, chwa³a, promieñ ¶wiat³a, sympatia, przejawianie, gwiazda lub planeta ¶wiat³a. Bhala to stan w którym wszystko jest oczywiste, wszystko dziejê siê dobrze, tak¿e czo³o, splendor oraz pozdrowienie s³oñca jako bóstwa. ¦ambhu jako ¼ród³os³ów ¦ambhala, to jedno z imion Boga ¦iwa, ¦ambhubhairava, u¿ywane szczególnie w Himalajach, w Nepalu i Tybecie. ¦ambhu oznacza dawcê szczê¶cia i bogactwa, istotê zawsze pomagaj±c± ku uwolnieniu ze z³a. ¦ambhu to ¦iwa jako Król Lekarzy. Ba oznacza si³ê i moc Waruna Dewa, boga czuwaj±cego nad przestrzeganiem praw Dharmy, a tak¿e Dawcê, Bhaga. Bal to wirowanie, tañczenie w krêgu, kr±¿enie æakry, oddychanie, ¿ycie, zachowanie zdrowia, przechowywanie nasion, dawanie, od¿ywianie, zaopatrywanie, wyja¶nianie, opisywanie. Bala to si³a, moc, wigor, potêga charakterystyczna dla wojowników i bohaterów, si³a militarna, armia. ¦amba to tak¿e niebiañska broñ u¿ywana przez Boga Indra.
Miko³aj Roerich: "Zaprawdê powiadam ci, ¿e ludzie zamieszkuj±cy Szambalê wychodz± czasem na powierzchniê ziemi. Spotykaj± siê z ziemskimi pomocnikami Szambali. Dzia³aj±c dla dobra ludzko¶ci, przesy³aj± cenne podarunki, godne uwagi pami±tki. Móg³bym ci opowiedzieæ wiele historii o tym, jakie cudowne dary otrzymywano. Nawet sam Rigden-Jyepo ukazuje siê od czasu do czasu w ciele ludzkim. Pojawia siê nagle w ¶wiêtych miejscach, klasztorach i o wyznaczonych porach wypowiada proroctwa." - Rozmowa z Wysokim Lam± Tsa-Rinpoche (Miko³aj Roerich, "Szambala", 1930 r.)
Wed³ug ró¿nych tradycji Szambala (¦ambhala) ma znajdowaæ siê gdzie¶ w Tybecie, a Król ¦wiata podobno ma bezpo¶redni kontakt z Dalaj Lam±. W pa³acu Dalaj Lamy w Lhasie znajduj± siê Czerwone Wrota, za którymi ma byæ wej¶cie do tunelu prowadz±cego do podziemnej Szambali. Sama podziemna Kraina Szambala wed³ug ró¿nych przekazów ma le¿eæ pod miastem Shigatse (¦igatse) lub w okolicy ¶wiêtego jeziora Manasarowara. Inne legendy umiejscawiaj± podziemn± krainê gdzie¶ na pustyni Gobi. Szambala dziêki skomplikowanemu systemowi naturalnych i sztucznych tuneli podziemnych ma byæ po³±czona z wieloma miejscami, m.in. w Europie i Ameryce, a tak¿e z Atlantyd±. Na skutek kataklizmów wiêkszo¶æ tych przej¶æ zosta³a rzekomo dawno zniszczona.
Szambala (¦ambhala) to g³ówne centrum duchowe Ziemi, które po³o¿one jest w Himalajach. Ukszta³towanie geograficzne, ciê¿ki górski klimat, oraz ochrona si³ nadprzyrodzonych czyni± to miejsce trudno dostêpnym. Szambala jest bram± ³±cz±c± ziemski ¶wiat fizyczny ze ¶wiatem duchowym, jest krain± woln± od cierpieñ i konfliktów. Miejsce tworz±ce ten ¶wiat duchowy nie jest ska¿one problemami ¶wiata materialnego.
Szambala (¦ambhala) zamieszkuj± duchowi wojownicy nauczyciele ¶wiata z czyst± karm±, którzy podczas procesu reinkarnacji nie musz± siê wcielaæ na poziomie ziemskim. ¯ycie ich polega na medytacji i pog³êbianiu najwy¿szych praktyk duchowych, oraz kierowaniem losami ludzkiej Rasy. Karma – prawo przyczyny i skutku, w dos³ownym t³umaczeniu znaczy dzia³anie, i jest wynikiem naszych wcze¶niejszych dzia³añ z przesz³ego lub tera¼niejszego ¿ycia. Je¿eli dzisiaj wypracujemy jaki¶ potencja³ energii pozytywnej lub negatywnej bêdzie ona mia³a okre¶lony skutek w przysz³o¶ci.
Najwy¿szym mistrzem duchowym w Hierarchii Szambala jest wedle buddyzmu Maitreja, który w wa¿nych okresach rozwoju ¶wiata zaznacza swoj± obecno¶æ ujawniaj±c siê w ludzkich umys³ach na poziomie pod¶wiadomo¶ci. Mo¿e dzia³aæ przez polityków, artystów, wojskowych, wa¿ne osobisto¶ci ¶wiata wskazuj±c drogê rozwoju ludziom poprzez M±dro¶æ, Wspó³czucie, Altruizm, Mi³o¶æ.
Do Krainy Szambala (¦ambhala) mo¿na wej¶æ w odpowiednim czasie rozwoju tylko podczas medytacji z czystym sercem i w konkretnym celu. Mo¿na prosiæ o wskazówki dotycz±ce np. rozwoju duchowego, nauki sztuki walki. Szambala to równie¿ naj¶wiêtsze s³owo Azji, otoczone jest wielk± czci±, powag± i nie jest wymawiane bez wyra¼nej potrzeby. Informacja na temat Szambali jest hermetycznie strze¿on± tajemnic±, do której maj± dostêp wysoko uduchowieni mistrzowie, gotowi w jej obronie po¶wiêciæ swoje ¿ycie.
Szambala (¦ambala) oznacza tak¿e, Naukê i nadchodz±c± Epokê Wodnika. Himalajska przepowiednia wyra¿ona obrazowo mandal± g³osi, ¿e w 2327 roku zasi±dzie na tronie ostatni niewidzialny teraz Król Szambali Kulika Rudraæakrin, aby stawiæ czo³o z³u i materializmowi, które na ziemi osi±gnie apogeum. Król Szambali podczas 98 lat swojego panowania zjednoczy w oko³o siebie wielkie si³y Dobra i ¦wiat³a. Oko³o roku 2425 zostanie wedle proroctwa stoczona wojna na poziomie fizycznym i duchowym, w wyniku której si³y z³a ponios± ostateczn± klêskê. Ostatecznym ukoronowaniem zwyciêstwa Dobra i ¦wiat³a bêdzie po³±czenie Krainy Szambali z cywilizacj± ziemsk± i utworzenie nowej ludzkiej Rasy.
Szambala (¦ambala) wedle azjatyckich mitów z Himalajów jest siedzib± Wielkiego Bia³ego Braterstwa Oswieconych Mistrzów M±dro¶ci. W³adc± Szambali jest nie¶miertelny Sanatkumara znany lepiej jako Skanda czy Kartikeya, Syn Boga ¦iwa, dowódca armii niebiañskich rycerzy czyli wódz niebiañskiego wojska. Szambala (¦ambala) to si³y niebiañskie, które chroni± Ziemiê przed inwazj± z³a, a sam Sanatkumara z niebiañskimi zastêpami mia³ zst±piæ z Wenus miliony lat temu (21 lub 18,5, lub 16,5 mln lat temu). Co ciekawe rozmaite wersje tej legendy znane s± w wielu kulturach, np. w japoñskim sintoizmie, gdzie 6 mln lat temu z Wenus przyby³ ludzko¶ci z odsiecz± Mao-Son i uratowa³ ludzi przed zag³ad±. Sama Szambala jest dla gêstych ludzi generalnie niewidoczna, gdy¿ jest faktycznie na subtelnym eterycznym planie, w sferze tak zwanego lustra czy matrycy Ziemi, ujawniaj±c swoje wrota tylko wtedy, gdy kogo¶ przyjmuje na swoje w³asne zaproszenie. Oprócz g³ównej siedziby Szambali w Himalajach, jest kilka placówek umieszczonych w ró¿nych cze¶ciach ¶wiata, chocia¿by w rejonie pustyni Gobi.
Dla medytuj±cych Szambala mia³aby byæ krain±, do której mogliby dotrzeæ ju¿ w czasie ziemskiego ¿ycia drog± ascezy i g³êbokiej medytacji na ¶cie¿ce têczowego, boskiego wojownika, kalarpina. Je¶li ten czy ów sprawiedliwy dotrze do ukrytego królestwa Szambala, to stwierdzi, ¿e ludzie tam mieszkaj±cy s± szczê¶liwi i ¿yj± w pokoju. Troszcz± siê o naukê i ich wiedza jest przeogromna. Potrafi± stworzyæ cuda techniki niespotykane na tym ¶wiecie. Ich g³ówn± troska jest jednak zdobycie o¶wiecenia, a kontrola nad impulsami emocji i umys³em jest zdecydowana. Wszyscy z nich potrafi± czytaæ ludzkie my¶li, teleportowaæ siê, stawaæ niewidzialnymi. Kalaæakra - Stup³atkowa Bodhana Æakra
Kalaæakra, spolsz. kalaczakra - w wisznuizmie ko³o czasu, osadzone jest na kole powozu Surja Dewa, boga s³oñca. Ko³o to jest zwane Samwatsar±. Siedem koni ci±gn±cych powóz s³oñca znanych jest pod imionami; Gayatri, Brhati, Usnik, Jagati, Tristup, Anustup i Pankti. Zaprzê¿one s± one przez pó³boga Arunadevê do jarzma szerokiego na 900.000 jod¼anów. W ten sposób powóz unosi Adityadevê, boga s³oñca. Przed bogiem s³oñca zawsze stoi i ofiarowuje mu modlitwy 60.000 mêdrców zwanych Valikhilyami. Jest te¿ tam 14 Gandharwów, Apsar i innych pó³bogów, którzy podzieleni s± na 7 grup i którzy ka¿dego miesi±ca wielbi± Duszê Najwy¿sz± - Paramatmê - przez boga s³oñca, odpowiednio do ró¿nych imion. Bóg s³oñca podró¿uje poprzez wszech¶wiat przemierzaj±c odleg³o¶æ 95 100 000 jod¼anów (760 800 000 mil) z prêdko¶ci± 16.004 mil w jednej chwili. Chwila, sansk. kszana to zwykle oko³o 1/5 sekundy, ale mo¿liwe, ¿e u¿yto nieco innej lokalnie miary chwili.
Kalaæakra, spolszcz. kalaczakra - jest to niezwyk³a praktyka ze 100 p³atkowym lotosem kalaæakra pod czaszk± umo¿liwiaj±ca osi±gniêcie o¶wiecenia poprzez odpowiednie praktyki tantryczne, która pochodzi z koñcowego okresu rozwoju nauk diamentowych ¶iwaizmu i wed³ug tradycji pierwotnie przekazana zosta³a przez Boga ¦iwa królowi krainy Szambala. Kalaæakra posiada niezwykle rozbudowan± teoriê na temat ¶wiata i kosmosu, astrologii, medycyny oraz unikalne tylko dla niej tantryczne metody medytacyjne.
Zbli¿y siê do wielkiej Kalaæakry, kto potrafi istnieæ bez jedzenia, kto potrafi ¿yæ bez snu, kto nie jest nêkany przez upa³, czy te¿ ch³ód, kto potrafi leczyæ rany. Zaiste, takim jest ten, kto studiuje Kalaæakram. Nauka Kalaæakry, ta umiejêtno¶æ wykorzystywania pierwotnej energii otrzyma³a nazwê Nauki Ognia, Agnividyaa. Hindusi posiadaj± wielk± wiedzê o Agni, o staro¿ytnej Nauce, która mimo swej staro¿ytno¶ci zostanie now± Nauk± Nowej Ery. Powinni¶my my¶leæ o przysz³o¶ci. Nauka Kalaæakry, jak wiemy, zawiera w sobie kompletny przekaz, z którego mo¿na czerpaæ nieograniczone korzy¶ci. Obecnie istnieje wielu nauczycieli, tak ró¿nych i czasem nawet opozycyjnych w stosunku do siebie. Jednak¿e wiêkszo¶æ z nich mówi to samo, co zosta³o wypowiedziane w Kalaæakrze.
Trening Szambali
Trening Szambali (¦ambhali) jest ¶cie¿k± duchow±, bazuj±c± na praktyce medytacyjnej i nauce sztuki walki, któr± w zasadzie mo¿e pod±¿aæ wyznawca dowolnej religii, jak równie¿ agnostyk i ateista. Nauki Szambali oparte s± na prostej prawdzie, ¿e wszyscy chcemy prowadziæ zdrowe, godne i odpowiedzialne ¿ycie. Trudno nam to osi±gn±æ, poniewa¿ nieustannie od siebie samych uciekamy. Dziêki praktyce medytacyjnej mo¿na odkryæ w³asn± przebudzon± naturê, nauczyæ siê byæ tym, kim jeste¶my. Mo¿na stopniowo uwolniæ siê od depresji, samooszukiwania siê, strachu, osi±gn±æ stan umys³u oparty na zaufaniu i rado¶ci, promieniowaæ przyjaznym nastawieniem do ¶wiata i m±dro¶ci±.
Powa¿ny trening Szambali potrzebny jest wszystkim kandydatom na duchowych liderów i przywódców, jest to trening rozijaj±cy cechy kszatrija - rycerzy i wojowników, ucz±cy wszechstronnie sztuk walki oraz psychologii walki ze z³em na o¶wieconej podstawie wiedzy i m±dro¶ci. Trening Szambali zasadniczo jest przeznaczony dla osób zaawansowanych duchowo, chocia¿ pewne elementy mog± praktykowaæ ca³kiem pocz±tkuj±cy jak siê to dzieje w nurtach buddyjskich czy hinduistycznych.
Wojownicy Szambali to najwiêksi eksperci sztuk walki, kalaripayat wyposa¿eni nie tylko w cielesne i psychiczne zdolno¶ci, ale w magiczne siddhi potrzebne lub przydatne w magicznych wojnach ze z³em na wy¿szych planach. Wojownicy Szambali to inaczej tak zwani Stra¿nicy Ziemi lub Stra¿nicy Ludzko¶ci. A rozpoczyna siê prozaicznie w pozycji zwanej je¼d¼cem, asanie wojowników.
Szambala (¦ambala) jest ¶cie¿k± duchow± wojowników, której po raz pierwszy naucza³ ¦iwa Joge¶wara ju¿ 9000 lat temu, acz teksty Bon wspominaj±, ¿e ¦ambhala istnia³a ponad 60 ty¶iêcy lat temu. Wed³ug tradycji ¶iwaickiej ¶cie¿ka duchowa to proces, w którym pozbywamy siê naszych nawyków opartych na mylnym rozumieniu samych siebie i ¶wiata, co pozwala nam odkryæ przebudzon± naturê w³asnego umys³u. Szambala (¦ambala) to rozwój mocy, si³y i potêgi charakterystycznych dla mistrzów sztuki walki. Szambala to na¶ladowanie mistrzów takich jak Balarāma, tak w moralno¶ci, cnotach, jak i w umiejêtno¶ciach Mistrza Sztuki Walki, Kalaripayattu. Bez zaawansowania na rycerskiej ¶cie¿ce sztuk walki, zapoznania do perfekcji technik walki wrêcz, u¿ycia broni takich jak d³ugi kij, miecz, w³ócznia, nie ma mowy aby do³±czyæ do poziomu ¶wiadomo¶ci Mistrzów ¦ambhala.
A¶wasanghala Je¼dziec, Wojownik - to Āsana (Asana), pozycja Wojownika zwana Je¼d¼cem, dobrze znana wszystkim adeptom orientalnych sztuk walki, nie tylko z Indii i Tybetu, ale tak¿e z Chin, Japonii, Wietnamu czy Korei. A¶va oznacza w sanskrycie konia, pracê ciê¿k± jak praca konia, ³ucznika a tak¿e liczbê siedem. Ā¶vĀsa to oddychanie, branie oddechu, uzdrowienie. Ā¶vĀsana - odnowienie, od¶wie¿enie, konsolidacja, wskrzeszenie, podniesienie. SaMga, sanga, sangha oznacza zbieraæ siê razem, zgromadziæ co¶ lub kogo¶ razem, zjednoczyæ. Asvasanghala znaczy, ¿e wszystkie konie, energie oddechu, procesy i si³y pracuj± razem, zebrane s± razem, aby wspólnie pracowaæ tak ciê¿ko jak koñ!
Mahashambala - Wielka Szambala
Wielka Szambala, Mahā¶ambhala, znajduje siê daleko za oceanem sansary. Jest to potê¿na niebiañska siedziba w duchowym ¶wiecie. Nie ma nic wspólnego z nasz± materialn± ziemi± za wyj±tkiem swego ziemskiego przedstawicielsta. Skoro wy, ziemianie, zainteresowali¶cie siê Szambal±, æwiczcie duchow± sztukê walki, kalaripayat. Jedynie w kilku miejscach, na Dalekiej Pó³nocy, mo¿na zauwa¿yæ ja¶niej±ce promienie Szambali. Wielcy stra¿nicy misteriów uwa¿nie pilnuj± tych, komu powierzyli swoj± pracê i przekazali tajemn± misjê. Je¿eli nieoczekiwane z³o pojawi siê na ich drodze, pomoc bêdzie okazana niezw³ocznie. Wiele osób próbuje osi±gn±æ Szambalê nie bêd±c powo³anymi. Niektórzy z nich zniknêli na zawsze. Jedynie nieliczni osi±gaj± to ¶wiête miejsce i to jedynie wtedy, gdy ich Karma jest gotowa. A powierzony skarb zostanie uratowany. Zaiste, ludzie Szambali czasami pojawiaj± siê w ¶wiecie. Spotykaj± siê z ziemskimi wspó³pracownikami Szambali. Dla dobra ludzko¶ci posy³aj± drogocenne dary, wspania³e relikty.
Wiele osób próbuje osi±gn±æ Szambalê nie bêd±c powo³anymi przez Króla Szambali, emanacjê Rudra Dewa. Niektórzy z nich zniknêli na zawsze. Jedynie nieliczni osi±gaj± to ¶wiête miejsce i to jedynie wtedy, gdy ich Karma jest gotowa, ani ciemna ani jasna, jak to karma jogina. Po¶ród wysokich gór himalajskich s± nieznane, chronione ze wszystkich stron doliny. Gor±ce wody ¼ródlane od¿ywiaj± bogat± ro¶linno¶æ. Wiele jest tam rzadko spotykanych ro¶lin oraz zió³, które mog± rosn±æ na tej niezwyk³ej wulkanicznej glebie. Byæ mo¿e widzieli¶cie gor±ce gejzery w górach. Byæ mo¿e s³yszeli¶cie, ¿e zaledwie dwa dni drogi od Nagczu, gdzie nie ujrzycie ani jednego drzewa, ani jednej ro¶liny, istnieje dolina z drzewami, traw± i ciep³± wod±, ukryta przed ludzkimi oczami. Takie s± nieliczne na Ziemi wej¶cia do Szambali, ale i tak tylko powo³ani mog± przez te wrota czasu (kalaæakra) wej¶æ.
Nie wolno pogwa³caæ Praw Dharmy! Czekaj, pilnie pracuj±c, a¿ zwiastun Szambali przyjdzie do ciebie. Czekaj, dopóki Wszechmocny g³os nie wypowie: "Kalagija!" Wówczas bêdziesz móg³ bezpiecznie wchodziæ w tak wznios³± materiê ¶wiata Szambali. Bezsensowna ciekawo¶æ powinna przekszta³ciæ siê w szczere poznanie i zastosowanie wy¿szych zasad w ¿yciu codziennym. Wielkie wej¶cie do Krainy Szambala (¦ambhala) znajduje siê na pó³noc od Góry Kailasa w Tybecie. Najdzielniejsi wojownicy na wzór Mistrza Kalaripayat Balarāma zdolni s± wej¶æ przez Wrota ¶wiatów do Szambali.
Kalagija, Kalagija, Kalagija! Przyjd¼ do Szambali!
|