Niezale¿ne Forum Projektu Cheops Niezale¿ne Forum Projektu Cheops
Aktualno¶ci:
 
*
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj. Grudzieñ 22, 2024, 18:46:42


Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji


Strony: [1] |   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Odp: Z zycia KK w Polsce.  (Przeczytany 1109 razy)
0 u¿ytkowników i 1 Go¶æ przegl±da ten w±tek.
Rafaela
Go¶æ
« : Sierpieñ 17, 2011, 21:55:02 »

Miêdzy p³ci± a p³ciow± to¿samo¶ci±

Ks. Dariusz Madejczyk

Redaktor Naczelny

 „Uwa¿am, ¿e przemoc wobec osób homoseksualnych jest nie do przyjêcia i powinna byæ odrzucona, chocia¿ nie oznacza to wcale poparcia dla ich zachowania” – stwierdzi³ w wywiadzie dla amerykañskiej stacji katolickiej EWTN abp Silvano Tomasi, przedstawiciel Stolicy Apostolskiej przy biurach ONZ w Genewie.

 Kontekst tej wypowiedzi stanowi niedawna (17 czerwca br.) rezolucja Rady Praw Cz³owieka ONZ dotycz±ca praw cz³owieka w odniesieniu do orientacji seksualnej i to¿samo¶ci p³ciowej (dokument nosi tytu³: Human rights, sexual orientation and gender identity). Abp Tomasi zauwa¿y³, ¿e wyznaczony przez ONZ program dzia³añ prowadzi w bardzo niebezpiecznym kierunku. Przez w³±czenie w problematykê praw cz³owieka kwestii specjalnych praw dla homoseksualistów próbuje siê wprowadziæ zupe³nie now± normê, która bêdzie prowadziæ nie tylko do ograniczenia wolno¶ci Ko¶cio³a katolickiego, ale w ogóle wolno¶ci s³owa tych wspólnot religijnych oraz ludzi, którzy mówi± o grzeszno¶ci czynów homoseksualnych lub zwyczajnie odrzucaj± ten styl ¿ycia jako niezgodny z ludzk± natur±.

 Konsekwencj± mo¿liwych praw, które wynika³yby z realizacji tego programu ONZ, by³oby ra¿±ce naruszenie wolno¶ci s³owa, wyznawania religii i osobistych przekonañ, a tak¿e zakwestionowanie prawa rodziców do wychowania dzieci zgodnie z wyznawanymi przez nich warto¶ciami. W wypadku odmowy celebrowania „¶lubów” osób tej samej p³ci pañstwa oraz wspólnoty religijne mog³yby zostaæ oskar¿one o naruszanie praw cz³owieka, a kap³ani lub urzêdnicy mogliby nawet otrzymywaæ nakazy asystowania w tego typu ceremoniach.

 

LGTB kontra rodzina

 

Jak widaæ, têczowa propaganda, czyli zabiegi ¶rodowisk LGTB (lesbijki, geje, transseksuali¶ci, biseksuali¶ci), by zmieniaæ prawo i sposób my¶lenia o dewiacjach seksualnych, zatacza coraz szersze i coraz to nowe krêgi. To w³a¶nie jest ten symboliczny dwupak, o którym w poprzednim wydaniu „Przewodnika Katolickiego” mówi³ socjolog dr Tomasz ¯ukowski. Pod p³aszczykiem równo¶ci próbuje siê przemycaæ specjalne prawa dla wybranych ¶rodowisk – tych, które g³o¶niej krzycz± lub ekstrawagancko siê ubieraj± – nie tworzy siê natomiast programów realnego, a przede wszystkim skutecznego wsparcia dla rodzin.

 Nie widaæ w miêdzynarodowych instytucjach wielkiej determinacji, gdy idzie o wsparcie dla rodzin w najubo¿szych krajach, bo nie ma lobby, które by³oby tym zainteresowane. Gros pomocy trafia w najubo¿sze rejony ¶wiata przez organizacje charytatywne oraz dziêki dzia³alno¶ci wspólnot ko¶cielnych ró¿nych wyznañ. ONZ upomina siê o przywileje dla ¶rodowisk LGTB, które na swoje „inne” ¿ycie wydaj± ogromne pieni±dze i wspieraj± w ten sposób wielki seksbiznes, nie upomina siê natomiast o prawa dla zwyk³ych rodzin, które nie oczekuj± niczego szczególnego – chc± pracy, godziwego wynagrodzenia, dobrego kszta³cenia dzieci i m³odzie¿y oraz odpowiedniego wsparcia, gdy rodzina jest wielodzietna lub prze¿ywa jakie¶ trudno¶ci.

 Zbli¿aj±ce siê wybory ponownie uruchomi³y w Polsce dyskusje, których ju¿ nieraz byli¶my ¶wiadkami – zwi±zki partnerskie, aborcja, antykoncepcja, in vitro. Ciekawe, ¿e ¿adna z partii (mo¿e poza ugrupowaniem Polska Jest Najwa¿niejsza, które w tych dniach przedstawi³o swój raport na temat demografii) nie wykaza³a siê tak samo wielk± determinacj± w zabieganiu o rodzinê… Rodzinê, od której zale¿y przecie¿ nasza przysz³o¶æ. W zamian za to znaczna czê¶æ pos³ów oraz mediów wspieraj±cych ruchy gejów i lesbijek robi co siê da, by doprowadziæ do degradacji rodziny. Kolorowe opowie¶ci o szczê¶liwych homoparach serwowane przez „Gazetê Wyborcz±” i telewizyjne wystêpy dy¿urnych promotorów prawnego usankcjonowania zwi±zków osób tej samej p³ci nie zmieni± faktów.

 

Próba zrównania zwi±zku dwóch mê¿czyzn lub dwóch kobiet z ma³¿eñstwem mê¿czyzny i kobiety jest nie czym innym jak zamachem na porz±dek wynikaj±cy z ludzkiej natury. Tak samo zreszt± jak przejmowanie opieki nad dzieæmi przez pary jednop³ciowe zamiast troski o naturaln± relacjê: mama–tata–dziecko. Adopcja dzieci przez pary homoseksualne jest wyrywaniem dzieci z naturalnego ¶rodowiska, w którym powinny wzrastaæ i dojrzewaæ do w³a¶ciwych miêdzyludzkich relacji opartych na przynale¿±cych im z natury wzorcach matki i ojca.

 

Celowo nie odwo³ujê siê w tym miejscu do fundamentów religijnych. Porz±dek natury powinien byæ jasny dla ka¿dego. Tak¿e dla cz³owieka niewierz±cego. Mo¿na nie wierzyæ w sakrament ma³¿eñstwa. Jednak ma³¿eñstwo jako takie ma swoje fundamenty ju¿ w samej psychofizycznej konstrukcji cz³owieka. Dziecko natomiast, które jest owocem mi³o¶ci i ma³¿eñskich relacji mê¿czyzny i kobiety – zgodnie z natur± – musi mieæ jako rodziców matkê-kobietê i ojca-mê¿czyznê.

                                                        Jêzykowy przekrêt

 Wspomniana rezolucja Rady Praw Cz³owieka ONZ dotyczy praw cz³owieka w odniesieniu do orientacji seksualnej (sexual orientation) i to¿samo¶ci p³ciowej (gender identity). Warto zauwa¿yæ, na co zwraca³ te¿ uwagê abp Tomasi, ¿e ten oficjalny dokument jednej z agend ONZ wprowadza pojêcia, które nie s± w ¿aden sposób ujête w prawie miêdzynarodowym, ale dla niektórych osób stanowi± pewien kod s³owny, przez który odnosz± siê one do konkretnych dzia³añ i zachowañ. „Zamiast mówiæ o gender (kulturowej to¿samo¶ci p³ciowej), powinni¶my mówiæ o p³ci – powszechnym terminie prawa naturalnego odnosz±cym siê do kobiety i mê¿czyzny” – podkre¶la abp Tomasi.

 Â£atwo zauwa¿yæ, ¿e zabieg jêzykowy, którym jest mówienie o to¿samo¶ci p³ciowej (czyli o pewnych subiektywnych odczuciach konkretnej osoby) zamiast o p³ci, jest jedn± z dróg do wprowadzania nowych uregulowañ prawnych, a wcze¶niej jeszcze do kszta³towania postaw przenikniêtych akceptacj± dla zachowañ homoseksualnych. Zast±pienie „p³ci” okre¶leniem „to¿samo¶æ p³ciowa” wprowadza przez zabieg jêzykowy now±, subiektywn± kategoriê, która w ramach dalszego procedowania s³u¿yæ bêdzie przekszta³caniu prawa oraz odbieraniu wolno¶ci s³owa i swobody prezentowania w³asnych przekonañ w odniesieniu do pewnych zachowañ seksualnych.

 Jak to mo¿e wygl±daæ w praktyce, widzimy dzi¶ w tych krajach, gdzie dzieci nie s³ysz± ju¿ w szko³ach o mamie i tacie, a jedynie o opiekunach; czytaj± te¿ od najm³odszych lat historyjki o sympatycznych pingwinach homoseksualistach, ¿eby przypadkiem nie odkry³y, ¿e zwi±zek dwóch kobiet lub dwóch mê¿czyzn jest czym¶ nienormalnym.

                               Prawo, czyli usprawiedliwienie

 Rozmywanie pojêcia rodziny, okre¶lony sposób przedstawiania ¿ycia ludzi ¿yj±cych w zwi±zkach jednop³ciowych, nadawania im pewnego kolorytu – malowanie szczê¶liwego ¿ycia w têczowych kolorach – ma na celu zmianê postaw w spo³eczeñstwie. Dotyczy to zw³aszcza ludzi, którzy na co dzieñ bezpo¶rednio nie stykaj± siê z osobami, które wykazuj± zachowania homoseksualne lub ¿yj± w zwi±zkach jednop³ciowych. Ta zmiana nastawienia jest bardzo potrzebna wszystkim tym, którzy nie tylko ¿yj± niemoralnie i trwaj± w grzesznych zwi±zkach, ale równie¿ ludziom zwi±zanym z seksbiznesem, dla których degradacja cz³owieka jest ¼ród³em niekoñcz±cych siê zysków. Jej spo³eczna i prawna akceptacja bêdzie ich fortunê jeszcze pomna¿aæ.

 Przyzwolenie spo³eczne dla negatywnych zachowañ seksualnych oraz okre¶lone regulacje prawne powoduj± równie¿ stopniowe wyciszanie ocen moralnych w odniesieniu do sfery seksualnej. Trzeba sobie wyra¼nie powiedzieæ, ¿e ludzie, którzy s± religijnie s³abo uformowani, z ³atwo¶ci± sami ulegaj± postawom czy my¶leniu, które s± prezentowane jako co¶ powszechnego i powszechnienie akceptowanego. „Skoro wszyscy tak robi±, dlaczego nie ja?”.

 Dodatkowa norma prawna, sankcjonuj±ca postawy sprzeczne z Bo¿ymi przykazaniami, w wypadku osób o p³ytkiej religijno¶ci jest sposobem na wy³±czenie ich sumienia i pogr±¿anie siê w bagnie niemoralno¶ci. Widzimy to chocia¿by na przyk³adzie debaty o zabijaniu dzieci nienarodzonych. Przykazanie „Nie zabijaj” jest wprawdzie powszechnie akceptowane jako norma, ale okre¶lone oddzia³ywanie na spo³eczeñstwo i wzbudzanie okre¶lonych emocji (np. zwi±zanych z gwa³tem na kobiecie) prowadzi do tego, ¿e w konkretnych sytuacjach czê¶æ ludzi jednak na zabijanie siê zgadza. Nazywaj±c je oczywi¶cie aborcj± lub usuniêciem p³odu (patrz wy¿ej: jêzykowy przekrêt).

Przez ostatnie tygodnie zwracali¶my uwagê na zjawisko „têczowej propagandy”, która obecna jest w niektórych mediach. Nie da siê ukryæ, ¿e prym wiedzie w tej dziedzinie „Gazeta Wyborcza”, która w ostatnich miesi±cach z wielkim zaanga¿owaniem prezentowa³a uroki gejowskiego ¿ycia.

 Zabrak³o niestety tych tragicznych historii (w ka¿dym razie ja ich jako¶ nie zauwa¿y³em), z którymi jako ksi±dz niekiedy siê spotykam. Nikt nie pisa³ o moralnych dylematach m³odych ludzi, którzy weszli w grzeszne zwi±zki; o tym, ¿e ci, którzy wchodz± w homoseksualne relacje, maj± g³êbok± ¶wiadomo¶æ, ¿e jest z nimi „co¶ nie w porz±dku”. Ile jest tragedii zwi±zanych z tym, ¿e kto¶ – w swojej niedojrza³o¶ci lub naiwno¶ci – spodziewa³ siê g³êbokiej relacji, przyjacielskiej wiêzi, a do¶wiadczy³ seksualnego wykorzystania i upokorzenia. Nie wspomnê ju¿ o tych, którzy sprzedawali siê za pieni±dze i nie maj± si³ albo nie wiedz±, jak wyzwoliæ siê z side³ uzale¿nienia od homoseksualnych zachowañ.

 Krótko mówi±c: nie dajmy siê oszukaæ. Nie ulegajmy „têczowej propagandzie”. Przysz³o¶æ jest w rodzinie i to jej nale¿± siê przywileje. Wszystkie inne zwi±zki, tak¿e te tzw. partnerskie, jak podkre¶laj± prawnicy, s± w Polsce legalne i nie potrzebuj± dodatkowego usankcjonowania, zw³aszcza takiego, które mia³oby byæ imitacj± rodziny.

 

Ks. Dariusz Madejczyk

Redaktor Naczelny

 
¬ród³o: Tygodnika „Przewodnik Katolicki”(Nr. 30. 2011)

http://www.tezeusz.pl/cms/tz/index.php?id=6692



 
Zapisane
Strony: [1] |   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap

Strona wygenerowana w 0.03 sekund z 17 zapytaniami.

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

x22-team zipcraft gangem opatowek maho