Kiara
Gość
|
 |
« Odpowiedz #150 : Kwiecień 10, 2012, 15:38:53 » |
|
Istnieje taka modlitwa o mocy œmierci ale nie zawsze przynosi œmierÌ osobie dla której ja siê prosi. Nie, bo o tym decyduje Stwórca , On jest sêdzi¹ ostatecznym i sprawiedliwym. Dziesiêciu mê¿czyzn stawia swoje ¿ycie na jednej szali, a na drugiej jest k³adzione ¿ycie osoby o której œmierÌ siê prosi. Moc energii uwalnianej jako bicz œmierci jest przeogromna. Praktycznie nie wielu ludziom udaje siê prze¿yÌ , ale s¹ tacy , którzy wychodz¹ z tego zdarzenia nie tkniêci , powiedzia³a bym o wiele silniejsi i piêkniejsi duchowo. Bowiem pomimo œwiadomoœci wagi tej okrutnej sytuacji nie poprosz¹ o œmierÌ tych dziesiêciu , poprosz¹ Stwórcê o ³askê ¿ycia dla nich. Dlaczego? Bo mi³oœÌ nigdy nie zabija, mi³oœÌ stara siê rozœwietliÌ i ociepliÌ sob¹ , wszystko co nie niesie w sobie jej wartoœci. Tylko ona przyjmuj¹c na siebie ten okrutny i mocny cios jest w stanie rozbiÌ energiê w nim zawart¹ py³, zneutralizowaÌ j¹. Co dalej? Czy bêd¹ jakieœ konsekwencje dla tych mê¿czyzn , byÌ mo¿e tak , ale nie œmiertelne. Kiara PULSA DINURA - NIE KL¥TWA ALE MODLITWA pytanie od SZ :
Co to jest Pulsa Dinura?
odpowiedÂź : Pulsa Dinura [Pulsa D’Nora] (Bicz Ognia) prezentowana jest w mediach jako, "kabalistyczna" klÂątwa, "magiczna" formuÂła. Pulsa Dinura nie jest magicznÂą formu³¹, poniewaÂż judaizm programowo przeciwstawia siĂŞ jakimkolwiek formom magii i w Torze znajdujemy wobec niej zdecydowanÂą opozycjĂŞ. Nie jest to rĂłwnieÂż "klÂątwa", ktĂłrej efektem ma byĂŚ czyjaÂś ÂśmierĂŚ. Tora ustanowiÂła na zawsze religijnÂą zasadĂŞ, Âże czÂłowiek moÂże byĂŚ skazany ÂśmierĂŚ wy³¹cznie przez uprawomocniony sÂąd - Sanhedryn, a instytucja ta nie istnieje w odpowiedniej formie od czasu zniszczenia ÂŚwiÂątyni (70 rok n.e.). Czym jest wiĂŞc Pulsa Dinura? Jest to szczegĂłlna modlitwa (zestaw modlitw,) w jakiej zawarta jest dramatyczna proÂśba do Boga o osÂądzenie czÂłowieka, ktĂłrego dziaÂłania sÂą - w pojĂŞciu odmawiajÂących te modlitwĂŞ - skrajnie groÂźne dla bezpieczeĂąstwa ÂŻydĂłw, a ktĂłry znajduje siĂŞ poza zasiĂŞgiem ludzkiej sprawiedliwoÂści. Minjan (dziesiĂŞciu dorosÂłych mĂŞÂżczyzn) prosi Boga podczas tej ceremonii o zadecydowanie, czy zagroÂżenie, ktĂłre stanowi ten czÂłowiek, powinno byĂŚ usuniĂŞte, a jego dusza - osÂądzona. DecyzjĂŞ - w odpowiedzi na modlitwĂŞ - ma podj¹Ì wy³¹cznie BĂłg i czÂłowiek nie ma w tym Âżadnego udziaÂłu, poza tym, Âże w modlitwie tej wzywa Boga o pomoc. Modlitwa ta odmawiana jest bardzo rzadko, jej formuÂła nie jest powszechnie znana, a ci, ktĂłrzy decydujÂą siĂŞ jÂą odmawiaĂŚ, nie traktujÂą swoich dziaÂłaĂą lekkomyÂślnie, bo - jeÂżeli wierzÂą w ich skutecznoœÌ - muszÂą wierzyĂŚ teÂż w zagroÂżenie, ktĂłre dla nich Pulsa Dinura stanowi. Istnieje bowiem poglÂąd, Âże aby oskarÂżaĂŚ kogoÂś przed Bogiem o aÂż tak wielkie zÂło, ktĂłre wymaga wypowiedzenia s³ów modlitwy Pulsa Dinura, samemu trzeba byc wolnym od zÂła, bo SÂąd Niebios najpierw ocenia, jakimi ludÂźmi sÂą modlÂący siĂŞ i czy ich postĂŞpowanie jest sprawiedliwe. JeÂżeli nie jest - ich proÂśba o ukaranie tego, kogo oskarÂżajÂą, zwrĂłci siĂŞ nie przeciw niemu, ale przeciw nim. *** Nie istnieje jednoznaczna opinia, jaka jest historia powstania tej modlitwy. Jej sugerowane zwiÂązki z Kaba³¹ sÂą raczej wÂątpliwe, jakkolwiek fraza "pulsa dinura" pojawia siĂŞ w ksiĂŞdze Zohar ("KsiĂŞga blasku"), ale pochodzi z Talmudu (Hagiga 15a). Pulsa Dinura bywa wygÂłaszana w ostatnich latach w Izraelu przez ludzi, ktĂłrzy majÂą nierzadko opiniĂŞ fanatykĂłw religijnych, przeciw politykom prowadzÂącym - ich zdaniem - szkodliwÂą dziaÂłalnoœÌ. http://the614thcs.com/40.1162.0.0.1.0.phtml*********** Czy PULSA DINURA dziaÂła naprawdĂŞ? Moim zdaniem tak, dziaÂła prawidÂłowo wypowiadana tworzy przeogromny Âładunek energetyczny, jego moc istotnie jest w stanie bez problemu spowodowaĂŚ cudzÂą ÂśmierĂŚ. Ale jest to bardzo niebezpieczne dziaÂłanie, bowiem gdy swojÂą mocÂą nie zabije adresata, wraca po tej samej linii do nadawcy zawsze powoduje rozÂładowanie pakietu mocy , nigdy nie jest inaczej , jest to tylko kwestia czasu.Atakowane jest serce to w nim ten Âładunek ma spowodowaĂŚ ÂśmierĂŚ , przez serce energia rozchodzi siĂŞ po caÂłym ciele. Pierwsze objawy zwrotne to lewa komora serca, lewa rĂŞka i lewa czêœÌ gÂłowy , nastĂŞpnie wszystkie sÂłabsze czĂŞÂści ciaÂła. NaprawdĂŞ nie naleÂży lekcewaÂżyĂŚ objawĂłw bo w najlÂżejszej swojej wersji mogÂą spowodowaĂŚ paraliÂż. Kiedy takÂą moc koncentruje 10 mĂŞÂżczyzn siÂła jest przeogromna, ale zwrot wzmocniony o odbicie, a z tym juÂż nie ma ÂżartĂłw. Zastanawia mnie tylko jak wielki strach rodzi siĂŞ w sercach ludzi decydujÂących siĂŞ na uÂżycie tego sposobu , gdy tworzona nim nienawiœÌ przybiera formĂŞ Âśmiertelnej strzaÂły. Konkluzja jest tylko jedna ( w wypadku nie zadziaÂłania tej modlitwy), co uczyniĂŚ moÂże czÂłowiek drugiemu czÂłowiekowi swojÂą "mÂądroÂściÂą", powstrzymaĂŚ bez problemu moÂże StwĂłrca swojÂą MÂĄDROÂŚCIÂĄ. Bowiem jeszcze bardzo daleko ludziom do szafowania wyrokĂłw na innych w Imieniu StwĂłrcy. Kiara 
|
|
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2012, 11:54:17 wysłane przez Kiara »
|
Zapisane
|
|
|
|
arteq
Gość
|
 |
« Odpowiedz #151 : Kwiecień 10, 2012, 21:33:52 » |
|
Kl¹twy czepiaj¹ siê osób "ubabranych" w ró¿ne nieetyczne rzeczy, przylepiaj¹ siê jak bród do brudu. Czasami niektórzy ubabrani licz¹ na pomoc swoich mrocznych "opiekunów" którym siê zaprzedali, lecz tak naprawdê nie mog¹ mieÌ pewnoœci którzy z tych opiekunów s¹ silniejsi - coœ na zasadzie jakby jednych bandytów nasy³aÌ na innych. Czasami "opiekunowie" siê dogaduj¹ aby poddoiÌ obie strony. Jednak koùcowy effekt jest zawsze taki sam - horrendalnie wysoki rachunek, nie do sp³acenia...
Natomiast gdy klÂątwa jest rzucana na osobĂŞ niewinnÂą, czystÂą czy tez w miarĂŞ czystÂą, pokornÂą, ktĂłra niczym tak naprawdĂŞ nie zawiniÂła, to klÂątwa odbija siĂŞ, spÂływa, albo ostatecznie wyrzÂądza symbolicznie szkody, a osoba "obdarowana" niÂą jeszcze wzrasta... effekty mogÂą byĂŚ opÂłakane dla agresora. Nie spotkaÂłem siĂŞ jeszcze aby dobra osoba prĂłbowaÂła rzuciĂŚ na kogoÂś klÂątwĂŞ. Dlatego wiele osĂłb bezsilnie siĂŞ miota i rzuca co najwyÂżej oszczerstwa...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arteq
Gość
|
 |
« Odpowiedz #152 : Kwiecień 18, 2012, 11:25:23 » |
|
http://sensacje.wp.tv/i,Izrael-Zolnierz-zaatakowal-aktywiste,mid,999067,index.html?ticaid=5e4b4#m999067Zastanawiam siê czy istnieje nawet cieù szansy aby konflikt izraelsko-palestyùski mia³ szansê os³abn¹Ì. Patzr¹c na w/w wideo dochodzê do smutnego wniosku, ¿e nie. Bo skoro dowódca - czyli osoba która zarz¹ca prac¹ podw³adnych - dopuszcza siê takiego czynu, i to na oczach kamer, wobec obywatela innego kraju, z którym to Izrael nie jest w konflikcie - to jak siê zachowa³by podczas Palestyùczyków w "cichej" akcji? A w tle, na ka¿dym kroku s³yszê o antysemityŸmie... Zapewne krytyka w/w zachowania tak¿e mog³aby byÌ pod to podci¹gniêta przy wykorzystaniu manipulacji... "agresywny, op³acony, przyjezdny bojówkarz próbowa³ wytr¹ciÌ z r¹k broù oficerowi armii izraelskiej, który to z nara¿eniem ¿ycia partolowa³ teren chroni¹c w ten sposób bezbronna ludnosÌ izraelsk¹... Tym bardziej smutne i przera¿aj¹ce, ¿e w podobny sposób kilkadziesi¹t lat temu naziœci byÌ mo¿e traktowali jego ojca czy dziadka...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kiara
Gość
|
 |
« Odpowiedz #153 : Kwiecień 18, 2012, 11:51:12 » |
|
Tak bardzo nieprzyjemny incydent na ktĂłry zareagowaÂły najwyÂższe wÂładze. Incydenty zdarzajÂą siĂŞ wszĂŞdzie, ale incydenty, a nie normy. Kiara 
|
|
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2012, 11:51:38 wysłane przez Kiara »
|
Zapisane
|
|
|
|
arteq
Gość
|
 |
« Odpowiedz #154 : Kwiecień 18, 2012, 11:56:14 » |
|
Kiaro, to w KRK teÂż?
jeÂżeli ÂściÂśle trzymajac siĂŞ tego, Âże DuĂączyk dostaÂł w twarz karabinem od izraelskiego oficera - to zapewne incydent, bo nie ma wielu takich DuĂączykĂłw, ale PAlestyĂączykĂłw juÂż dziesiÂątki jak nie setki...
niestety sÂłuchajÂąc WIELU relacji NAOCZNYCH ÂświadkĂłw, w tym rĂłwnieÂż PolakĂłw tam przebywajÂących - szczegĂłlnie pomagajacym PalestyĂączykom w ramach pokojowych akcji - wyÂłania siĂŞ smutny obraz, Âże niestety to nie incydent...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kiara
Gość
|
 |
« Odpowiedz #155 : Kwiecień 18, 2012, 12:00:45 » |
|
O Krk popiszemy we wÂłaÂściwym wÂątku. Kiara 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
quetzalcoatl44
Gość
|
 |
« Odpowiedz #156 : Kwiecień 23, 2012, 09:30:58 » |
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kiara
Gość
|
 |
« Odpowiedz #157 : Kwiecień 23, 2012, 09:42:45 » |
|
To co dzieje siĂŞ w brew prawu dziaĂŚ siĂŞ nie bĂŞdzie i to nie tylko na Bliskim Wschodzie i to nie tylko po stronie Israela po stronie Palestyny rĂłwnieÂż nie. Bowiem wszystko musi powrĂłciĂŚ do aktu prawoÂści. Kiara
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Rafaela
Gość
|
 |
« Odpowiedz #158 : Kwiecień 23, 2012, 19:20:50 » |
|
Niemiecki raport: Polska antyÂżydowskim bastionem WYNIKI BADAĂ FUNDACJI ZWIÂĄZANEJ Z SPD OGÂŁOSZÂĄ W IZRAELU - Niemal 75 procent PolakĂłw twierdzi, Âże ÂŻydzi wykorzystujÂą Holokaust. 63 procent jest przekonanych, Âże Izrael prowadzi eksterminacjĂŞ PalestyĂączykĂłw. PoÂłowa jest przekonana, Âże ÂŻydzi majÂą za duÂże wpÂływy w Polsce - pisze dziennik "Times of Israel", powoÂłujÂąc siĂŞ na treœÌ raportu przygotowanego przez niemieckÂą fundacjĂŞ Friedricha Eberta. Wyniku badaĂą organizacji, zwiÂązanej z g³ównÂą niemieckÂą partiÂą opozycyjnÂą SPD, nie prezentowano jeszcze publicznie. Ma to dopiero nastÂąpiĂŚ 1 maja w Tel Avivie, podczas konferencji, na ktĂłrej premier landu Brandenburgia Matthias Platzeck wygÂłosi przemĂłwienie "Rasizm i Antysemityzm znĂłw rosnÂą w si³ê? Antydemokratyczne tendencje w wielokulturowej Europie". TreœÌ raportu jest jednak juÂż dostĂŞpna w internecie. Wypomnieli Polsce antysemityzm i dyskryminacjĂŞ Dyskryminacja kobiet, handel kobietami i dzieĂŚmi oraz antysemickie... czytaj wiĂŞcej » Jak twierdzÂą twĂłrcy, jest on "pierwszym, ktĂłry dostarcza peÂłnÂą informacjĂŞ o skali uprzedzeĂą, dyskryminacji i nietolerancji w oÂśmiu wybranych krajach Europy - Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, WĂŞgrzech, WÂłoszech, Polsce i Portugalii. W kaÂżdym z tych krajĂłw przepytano po tysiÂąc respondentĂłw. Polska pod prĂŞgierzem Z niemieckiego badania wyÂłania siĂŞ obraz Polski jako europejskiego bastionu antysemityzmu i uprzedzeĂą wobec Izraela. TowarzyszÂą nam w tym WĂŞgrzy. 30 procent badanych PolakĂłw zdecydowanie zgadza siĂŞ, a 42 procent zgadza siĂŞ z twierdzeniem, iÂż "ÂŻydzi prĂłbujÂą wykorzystywaĂŚ fakt bycia ofiarami Holocaustu". Na WĂŞgrzech byÂło to odpowiednio 39 i 29 procent. Podobnego zdania byÂła ³¹cznie poÂłowa NiemcĂłw. W przypadku Holandii tylko 18 procent badanych zgodziÂło siĂŞ z twierdzeniem, a 40 zdecydowanie je odrzuciÂło. Antysemityzm ma dÂługÂą i strasznÂą historiĂŞ w Europie. Nasze badania sÂą prowadzone regularnie od 2002 roku i pokazujÂą, Âże niechĂŞĂŚ do ÂŻydĂłw jest jednym z najistotniejszych uprzedzeĂą do ró¿nych grup spoÂłecznych. Wybija siĂŞ to zwÂłaszcza w krajach Europy Wschodniej. autorzy raportu PoÂłowa PolakĂłw odpowiedziaÂła twierdzÂąco na pytanie, czy "ÂŻydzi majÂą za duÂże wpÂływy w ich kraju". W tym przypadku "lepsi" sÂą WĂŞgrzy, ktĂłrzy w 70 procent odpowiedzieli "tak". Dla porĂłwnania tylko 20 procent NiemcĂłw miaÂło stwierdziĂŚ to samo. W Holandii, gdzie szefowa MSZ jest ÂŻydĂłwkÂą, twierdzÂąco odpowiedziaÂło tylko okoÂło 20 procent. Niemcy zbadali teÂż nastawienie do Izraela. - PoÂłowa respondentĂłw w Portugalii, Polsce i na WĂŞgrzech stwierdziÂła, Âże antysemityzm jest wywoÂłany dziaÂłaniami paĂąstwa Izrael - napisano w raporcie. Na dodatek 63 procent polskich respondentĂłw stwierdziÂło, Âże paĂąstwo Âżydowskie prowadzi "eksterminacjĂŞ" narodu palestyĂąskiego. ÂŚrednia w badanych krajach wyniosÂła okoÂło poÂłowy, przy czym najwyÂższa jest w Polsce, a najniÂższa we WÂłoszech (38 procent) "Polski antysemityzm nie doprowadziÂł do Holokaustu" - Antysemityzm polski czy francuski nie doprowadziÂł do Holokaustu - mĂłwi... czytaj wiĂŞcej » Jednym z niewielu pozytywĂłw zawartych w raporcie jest stwierdzenie, iÂż wiĂŞkszoœÌ badanych we wszystkich krajach zgodziÂła siĂŞ, Âże ÂŻydzi "wzbogacajÂą" narodowÂą kulturĂŞ. Dziki wschĂłd - Antysemityzm ma dÂługÂą i strasznÂą historiĂŞ w Europie. Nasze badania sÂą prowadzone regularnie od 2002 roku i pokazujÂą, Âże niechĂŞĂŚ do ÂŻydĂłw jest jednym z najistotniejszych uprzedzeĂą do ró¿nych grup spoÂłecznych. Wybija siĂŞ to zwÂłaszcza w krajach Europy Wschodniej - napisali w raporcie jego autorzy Andreas Zick, Beate Kuepper i Andreas HĂśvermann. LiczÂące 190 stron wyniki badania zawierajÂą teÂż wnioski dotyczÂące dyskryminacji i uprzedzeĂą o podÂłoÂżu rasistowskim, homofobicznym, anty-islamskim i anty-imigranckim. Niemcy stwierdzajÂą, iÂż niechĂŞĂŚ do ró¿nych mniejszoÂści i grup spoÂłecznych jest powszechna w Europie. WskazujÂą jednak, Âże nietolerancja, uprzedzenia i dyskryminacja sÂą najbardziej widoczne w Polsce i na WĂŞgrzech. http://www.tvn24.pl/12691,1741851,0,1,niemiecki-raport-polska-antyzydowskim-bastionem,wiadomosc.html................................................. "RozwĂłj broni Polski przed zalewem Âżydowskim" ANTYSEMICKI PLAKAT PROMUJE WARSZAWĂ W wydanym przez warszawski ratusz kalendarzu na 2012 r., ktĂłry ma promowaĂŚ stolicĂŞ, znalazÂł siĂŞ antyÂżydowski plakat. UrzĂŞdnicy problemu jednak nie widzÂą i tÂłumaczÂą, Âże chodziÂło im o to, Âżeby "pokazaĂŚ przedwojennÂą szko³ê plakatu i emocje w dawnej Warszawie". O sprawie informuje "Rzeczpospolita" Kalendarz ilustrujÂą przedwojenne plakaty. Na jednym z nich - reklamie tygodnika "RozwĂłj" - ÂżoÂłnierz z miotaczem ognia tĂŞpi szczury, ktĂłre majÂą pejsy i jarmuÂłki ozdobione gwiazdÂą Dawida. Pod rysunkiem czytamy: "RozwĂłj walczy o dobrobyt Polski, propagujÂąc solidarnoœÌ narodowÂą, pracĂŞ i organizacjĂŞ ÂżywioÂłu polskiego, broni Polski przed zalewem Âżydowskim, ³¹czy wszystkich PolakĂłw pod hasÂłem swĂłj do swego po swoje". To plakat antysemicki, ale w doborze ilustracji chodziÂło o to, Âżeby pokazaĂŚ przedwojennÂą szko³ê plakatu i emocje w dawnej Warszawie. Nie oszukujmy siĂŞ, mamy siĂŞ czego wstydziĂŚ, w tym czasie byÂły silne antysemickie ciÂągoty Bartosz Milarczyk, rzecznik ratusza Planowany jest dodruk SÂłowo wstĂŞpne do ksi¹¿kowego kalendarza napisaÂła prezydent miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz. UrzÂąd podarowaÂł go m.in. wspó³pracujÂącym z nim artystom i organizacjom, a w nowym roku planowany jest dodruk, bo wszystkie egzemplarze juÂż siĂŞ rozeszÂły. "Rz" zapytaÂła stoÂłecznych urzĂŞdnikĂłw, czy Gronkiewicz-Waltz widziaÂła kalendarz przed podpisaniem wstĂŞpu. - Nie wiem, mnie przy tym nie byÂło - stwierdza rzecznik ratusza Bartosz Milczarczyk. Jak mĂłwi, po rozmowie z dziennikarzami obejrzaÂł kalendarz wraz z wiceprezydentem WÂłodzimierzem PaszyĂąskim i niestosownoÂści siĂŞ nie dopatrzyli. "Silne antysemickie ciÂągoty" Antysemickie napisy usuniĂŞte Kilka godzin trwaÂło usuwanie napisĂłw, ktĂłrymi wandale zbezczeÂścili pomnik... czytaj wiĂŞcej » - To plakat antysemicki, ale w doborze ilustracji chodziÂło o to, Âżeby pokazaĂŚ przedwojennÂą szko³ê plakatu i emocje w dawnej Warszawie. Nie oszukujmy siĂŞ, mamy siĂŞ czego wstydziĂŚ, w tym czasie byÂły silne antysemickie ciÂągoty - podkreÂśla Milczarczyk. Ocenia, Âże plakat "nikogo nie zachĂŞci do antysemityzmu". - Kalendarz nie trafia do rÂąk osĂłb o bardzo wÂąskich horyzontach - argumentuje. ByÂły ambasador Izraela w Polsce Szewach Weiss mĂłwi, Âże jeÂśli byÂłby to b³¹d redakcyjny, a urzĂŞdnicy przeoczyli tĂŞ ilustracjĂŞ, to by to zrozumiaÂł. - JeÂśli ktoÂś tego broni, jestem tym bardzo zasmucony - zaznacza. Nie wini jednak prezydent Warszawy, bo - jak mĂłwi - ma ona pozytywny stosunek do ÂŻydĂłw. - Wiem jednak, Âże wysocy urzĂŞdnicy nie zawsze sÂą w stanie przeczytaĂŚ wszystkiego, co dostajÂą do podpisu. MuszÂą ufaĂŚ wspó³pracownikom - dodaje. http://www.tvn24.pl/12690,1729129,,,rozwoj-broni-polski-przed-zalewem-zydowskim,wiadomosc.html
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arteq
Gość
|
 |
« Odpowiedz #159 : Kwiecień 23, 2012, 21:03:15 » |
|
Polska anty¿ydowskim bastionem? Wolne ¿arty... Kiedyœ by³em zbulwersowany widokiem który ujrza³em - pod obóz w Brzezince, praktycznie sam¹ bramê podje¿d¿aj¹ 2 czy 3 autokary, wysypuje siê rozentuzjazmowana, rozeœmiana i nieco rozkrzyczana m³odzie¿ izraelska, od³¹cza siê kilku ch³opaków, pokrzykuj¹c na siebie biegn¹ na s¹siaduj¹ce z obozem pole kukurydzy, nie przerywaj¹c konwersacji... oddaj¹ mocz... byÌ mo¿e na prochy swoich przodków... smutne, ale niestety prawdziwe. Nawet nie chcê myœleÌ co by³oby gdyby opisana poni¿ej sytuacja mia³a miejsce w Polsce... Swoj¹ drog¹ œwiat schodzi na psy - jak ma byÌ dobrze na pograniczu Izraelsko-Palestyùskim gdy m³odzi Izraelici nie mog¹ okazaÌ minimum szacunku swoim przodkom. W tym œwietle to co wtedy ujrza³em nie powinno mnie dziwiÌ. W Izraelu wybuch³ skandal po tym, jak m³odzie¿ szkolna zak³óci³a spektakl teatralny, którego tematem by³a tragedia Holokaustu. Do ekscesów dosz³o podczas przedstawienia g³oœnej sztuki "Getto" izraelskiego dramaturga Jehoszuy Sobola opartej na prawdziwych wydarzeniach w getcie wileùskim. "Getto" Jehoszuy Sobola wystawiane by³o w wielu krajach œwiata, tak¿e w Polsce w poznaùskim Teatrze Nowym w latach 90. Jest to opowieœÌ o teatrze rewiowym, którego aktorów morduj¹ Niemcy. W Tel Awiwie przedstawienie dla licealistów odby³o siê przed Dniem Holokaustu w Teatrze Kameralnym. Wielu nastolatków przeszkadza³o jednak aktorom g³oœnym zachowaniem i uwagami rzucanymi w kierunku sceny. M.in. w momencie, gdy kapo katowa³ bezbronn¹ ofiarê - rozwydrzone wyrostki na widowni zachêca³y do dalszego bicia. Wœród aktorów byli ludzie pochodz¹cy z rodzin ocalonych z Holokaustu. Mimo to, nie zeszli ze sceny i dopiero po opadniêciu kurtyny ostro skarcili przeszkadzaj¹cych.
DziÂś sÂłowa potĂŞpienia padajÂą z wszystkich mediĂłw, a zwÂłaszcza z internetu.ÂźrĂłdÂło: http://wiadomosci.onet.pl/swiat/izrael-ekscesy-podczas-glosnej-sztuki-getto,1,5112227,wiadomosc.html
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kiara
Gość
|
 |
« Odpowiedz #160 : Kwiecień 23, 2012, 23:23:57 » |
|
Nie jest to topik polityczny ( o polityce staram siĂŞ nie dyskutowaĂŚ, bo zwyczajnie nie znam siĂŞ na temacie) ale zrobiĂŞ wyjÂątek. Kiara Antyizraelska nowomodaCzy Izrael jest bez winy? Na pewno nie. Jednak nie pomaga siĂŞ rozwiÂązaniu tego konfliktu, produkujÂąc pasztet w jednej z najpoczytniejszych gazet w Polsce. ... Mariusz Zawadzki, redaktor Gazety Wyborczej, napisaÂł artykuÂł "O atomowych konfabulacjach i Prozie" Pisze on: "G³ówna teza Grassa, Âże Izrael stanowi zagroÂżenie dla pokoju na Âświecie, jest nie tylko prawdziwa, ale nawet oczywista jak dwa i dwa to cztery. Nie tylko ze wzglĂŞdu na izraelskie atomĂłwki". Zawadzki pisze dalej: "Izrael jest zagroÂżeniem dla pokoju immanentnie, poniewaÂż powstaÂł mimo sprzeciwu tubylcĂłw, ktĂłrzy od setek lat zamieszkiwali jego obecne terytorium. Nie zaakceptowali oni argumentĂłw, Âże ÂŻydzi Âżyli tam kilka tysiĂŞcy lat wczeÂśniej ani Âże naleÂży siĂŞ im wÂłasne paĂąstwo po wiekach diaspory i przeÂśladowaĂą zwieĂączonych horrorem Holocaustu. Te argumenty sÂą waÂżkie, ale arabskich tubylcĂłw zupeÂłnie nie obchodziÂły". Dodaje nastĂŞpnie: "Problem w tym, co nieudolnie prĂłbuje wyÂłuszczyĂŚ Grass, Âże izraelscy przywĂłdcy dolewajÂą oliwy do wiecznego ognia, ktĂłry narodziny Izraela nieuchronnie musiaÂły rozpaliĂŚ". MĂłgÂłby ktoÂś na takÂą argumentacjĂŞ machn¹Ì rĂŞkÂą lub k¹œliwie skomentowaĂŚ, gdyby nie fakt, Âże przybiera ona na sile w mediach. Przyjrzyjmy siĂŞ wiĂŞc, co faÂłszywego tkwi w takim myÂśleniu. 1. Zawadzki cofa siĂŞ do powstania Izraela, w domniemaniu wskazujÂąc na ÂŻydĂłw jako "winnych" rozpalenia ognia. Jednak to, co legÂło u podstaw syjonizmu i zasiliÂło szeregi jego zwolennikĂłw, przemyka jak pÂłowa iskierka. Wystarczy jednak otworzyĂŚ "PaĂąstwo ÂŻydowskie" Theodora Herzla lub przeczytaĂŚ artykuÂły Leona Pinskera, by przekonaĂŚ siĂŞ, Âże syjonizm spowodowany byÂł niemoÂżliwoÂściÂą normalnego Âżycia i rozwoju ÂŻydĂłw wÂśrĂłd europejskich sÂąsiadĂłw. To traktowanie ÂŻydĂłw przez EuropĂŞ odpowiada za powstanie Izraela. DziÂś (19 kwietnia) wypada rocznica wybuchu powstania w Getcie Warszawskim i Âłatwo wskazaĂŚ ZagÂładĂŞ jako przeraÂźliwy akt, ktĂłry przekonaÂł paĂąstwa do poparcia izraelskiej niepodlegÂłoÂści. Rzadko jednak siĂŞga siĂŞ historycznie dalej. A przecieÂż w carskiej Rosji na przeÂłomie XIX i XX wieku liczba pogromĂłw na ÂŻydach szÂła w tysiÂące. Rzezie na Ukrainie za czasĂłw przywĂłdztwa Symona Petlury spÂływajÂą krwiÂą setek tysiĂŞcy ludzi. KrĂłtkotrwaÂła emancypacja kultury Âżydowskiej podczas pierwszych lat ZSRR ustĂŞpuje wkrĂłtce jej gwaÂłtownemu tÂłumieniu. Zanim powstaje III Rzesza, w Niemczech po I wojnie Âświatowej wzbiera na sile mit o Âżydowskiej nielojalnoÂści wobec ojczyzny, tzw. "Dolsschtosslegende" - i dzieje siĂŞ tak wbrew temu, Âże odsetek walczÂących w szeregach niemieckiej armii ÂŻydĂłw byÂł najwiĂŞkszy ze wszystkich grup etnicznych, religijnych i politycznych. W Polsce Ăłw mit nielojalnoÂści przybiera postaĂŚ "ÂŻydokomuny". ZagroÂżenie ÂŻydokomunÂą wyobraÂżone przez przedwojennÂą EndecjĂŞ rozwija siĂŞ, mimo Âże wiĂŞkszoœÌ ÂŻydĂłw jest tradycjonalistami, nie gÂłosuje na komunistĂłw, a raczej na polski, piÂłsudzczykowski BBWR. W latach 30-tych polscy ÂŻydzi sÂą Âświadkami gett Âławkowych, regulacji numerus clausus i nullus, morderstw na tle etnicznym, bojĂłwek endeckich tnÂących twarze studentĂłw Âżyletkami, blokowania w przyjmowaniu do pracy na uczelniach, po to by na koĂącu usÂłyszeĂŚ hasÂło "ÂŻydzi na Madagaskar", na ktĂłry zresztÂą w 1937 roku, celem rozpoznania takiej moÂżliwoÂści, udaje siĂŞ komisja polskiego rzÂądu. W Rycerzu Niepokalanej i Ateneum KapÂłaĂąskim, czasopismach katolickich, rozpowszechnia siĂŞ zaÂś otwarty antyjudaizm i antysemityzm. CzarnÂą noc nazistowskiego terroru pomiĂąmy tutaj jako czynnik zbyt oczywisty. ZauwaÂżmy jednak dwie rzeczy: wraz z niÂą zamordowana zostaje Âżydowska europejska doikajt, tutejszoœÌ, a z niÂą pogrzebany zostaje bundowsko-foÂłkistowski projekt Âżydowskiej autonomii kulturowej. Bieg historii pokazuje wiĂŞc, Âże nadzieje na rozwiÂązanie autonomiczne okazaÂły siĂŞ zÂłudzeniami! I drugie spostrzeÂżenie, gdy Âżydowscy ocaleĂący wychodzÂą z ukrycia lub wracajÂą ze Wschodu, napotykajÂą na falĂŞ antysemityzmu i niejednokrotnie nowych lokatorĂłw we wÂłasnych domach. Czy dziwi wiĂŞc, Âże kilkaset tysiĂŞcy ludzi ucieka z ró¿nych miejsc Europy do obozĂłw dla przesiedlonych (DP), samemu lub z pomocÂą nielegalnej sieci Bricha, walnie gÂłosujÂąc tam za podró¿¹ do portu w Hajfie? Izrael jest Âżywym wyrzutem sumienia Europy i to Europa jest za jego powstanie odpowiedzialna. Jak to jednak z emocjami bywa, zbyt trudna odpowiedzialnoœÌ ulega wyparciu. 2. W logice przedstawianej przez Mariusza Zawadzkiego istniejÂą jedynie zjeÂżdÂżajÂący do Mandatu Brytyjskiego ÂŻydzi i buntujÂący siĂŞ przeciwko temu Arabowie. Historia w takiej formie zostaje przeniesiona na rok 2012. NajpowaÂżniejszym zafaÂłszowaniem tej narracji jest wyeliminowanie losu kilkuset tysiĂŞcy ÂŻydĂłw z krajĂłw Bliskiego Wschodu, ktĂłrych znaczna czêœÌ zostaje pomiĂŞdzy latami 40-tymi a 70-tymi wypĂŞdzona, a ich dobra skonfiskowane. Mowa o Iraku, Jordanii, Syrii, Egipcie, Libii i czĂŞÂściowo Maroku oraz Algerii. Diaspory Âżydowskie ÂżyjÂące na tych ziemiach liczyÂły sobie od 2000 do 2700 lat. Jeszcze w 1944 roku przywĂłdca palestyĂąski, Muhammad Amin al-Husajni, na fali radia III Rzeszy nawoÂływaÂł ArabĂłw takimi sÂłowami: "Arabowie, powstaĂącie jak jeden m¹¿ i walczcie o swoje prawa. Zabijajcie ÂŻydĂłw, gdziekolwiek ich znajdziecie. To podoba siĂŞ Bogu, historii i religii. To ocali wasz honor. Allah jest z wami". ReichsfĂźhrer SS Himmler i jerozolimski mufti W latach 1940-tych fala antyÂżydowskich pogromĂłw przetoczyÂła siĂŞ przez caÂły Bliski WschĂłd. Bagdad (1941), Trypolis (1945 i 1948), Kair (1945), syryjskie Aleppo (1947), jemeĂąski Aden (1947), Manama w Bahrajnie (1947) oraz marokaĂąskie WadÂżda i DÂżarada (1948). Gdy dodaĂŚ do tego antyÂżydowskie ustawy w Iraku czy Syrii i falĂŞ arabskiego nacjonalizmu przetaczajÂącÂą siĂŞ przez region, moÂżna zadaĂŚ pytanie, czy to dziaÂłanie nie byÂło "dolewaniem oliwy do wiecznego ognia"? Czy Âświat arabski, wypychajÂąc Âżydowskich wspó³obywateli i konfiskujÂąc znacznÂą czêœÌ ich dĂłbr, nie uzasadniÂł wÂłasnymi czynami koniecznoÂści istnienia Izraela? ZnĂłw mamy do czynienia z wypieraniem wÂłasnej wspó³odpowiedzialnoÂści, tym razem przez Âświat arabski. 3. Kolejnym zafaÂłszowaniem tkwiÂącym w argumentacji publicysty jest cedowanie w artykule caÂłej odpowiedzialnoÂści izraelskich politykĂłw za trwanie konfliktu bliskowschodniego. KÂłopot w tym, Âże "eliminacyjna" frazeologia najwyÂższych przywĂłdcĂłw Iranu jest dziÂś powszechnie znana. RĂłwnieÂż powszechnie znane jest szkolenie, finansowanie i zbrojenie przez to paĂąstwo organizacji terrorystycznych Hamas, Hezbollah i Islamski DÂżihad. ByĂŚ moÂże mniej pamiĂŞtany jest fakt, Âże kaÂżdemu rozpoczĂŞciu inicjatywy pokojowej, rĂłwnieÂż przez LigĂŞ ArabskÂą w Bejrucie, akompaniowaÂł przez ostatnie dwa dziesiĂŞciolecia zamach terrorystyczny Hamasu. Bardziej zastanawia tutaj proces psychologiczny, ktĂłry obraca te fakty w nieistotny szum. IraĂąskie wygraÂżanie wyeliminowaniem Izraela z "karty czasu" czy organizowanie konferencji negacjonistĂłw ZagÂłady zostaje "wyjaÂśnione" jako pusta frazeologia. Gdy wiĂŞc tylko pominie siĂŞ groÂźby pÂłynÂące z ust przywĂłdcĂłw iraĂąskich i sponsoring wojujÂącego dÂżihadu, dalej idzie juÂż Âłatwo: Izrael nie ma prawa baĂŚ siĂŞ o wÂłasne istnienie i rachowaĂŚ ryzyka zaniechania dziaÂłania. PrzechodzÂąc do konfliktu izraelsko-palestyĂąskiego, tu rĂłwnieÂż jako jedyni winni wskazani zostajÂą przywĂłdcy paĂąstwa Âżydowskiego. Warto tu przytoczyĂŚ zwyciĂŞstwo wyborcze Ehuda Baraka w 1999 roku, zwyciĂŞstwo na hasÂłach jednostronnego oddania PoÂłudniowego Libanu i pokoju z PalestyĂączykami. I rzeczywiÂście, w maju 2000 roku ostatni izraelski ÂżoÂłnierz opuszcza Liban. Niestety jednak, oddanego terenu nie zajmuje armia Libanu, lecz Hezbollah, religijna szyicka organizacja terrorystyczna, deklarujaca chĂŞĂŚ zniszczenia Izraela. Niemal od razu zza granicy zaczynajÂą padaĂŚ na pó³noc Izraela rakiety i mno¿¹ siĂŞ porwania. Hezbollah wymyÂśla nieistniejÂący wczeÂśniej problem farm Szeba, obszaru zaledwie 22 km2, by obstawiĂŚ poÂłudnie Libanu dziesiÂątkami tysiĂŞcy rakiet. MoÂżna tu k¹œliwie rzec, Âże Hezbollah dobrze wie, iÂż jego rakiety zostanÂą w Europie "wyjaÂśnione". W tym samym roku podczas izraelsko-palestyĂąskich negocjacji pokojowych w Camp David aparat Jassera Arafata wszczyna DrugÂą IntifadĂŞ, ktĂłra wkrĂłtce wyradza siĂŞ w terror palestyĂąskich zamachĂłw i izraelskich odwetĂłw. MoÂżna by zapytaĂŚ, czemu w dobie tak zaawansowanych negocjacji i fali nadziei na pokĂłj ogarniajÂącej wiĂŞkszoœÌ izraelskiego spoÂłeczeĂąstwa, strona palestyĂąska decyduje siĂŞ na eskalacje konfliktu? Nie powinniÂśmy jednak o to pytaĂŚ, skoro to wy³¹cznie izraelskim przywĂłdcom przypisane jest dolewanie oliwy. W piĂŞĂŚ lat póŸniej przypadek libaĂąski powtarza siĂŞ w Gazie: jednostronne i dobrowolne oddanie terenu skutkuje salwÂą rakiet qassam jeszcze w dniu wycofania, a zwyciĂŞzca palestyĂąskich wyborĂłw w stycznia 2006 roku, ugrupowanie terrorystyczne Hamas, postanawia natychmiast anulowaĂŚ wszystkie dotychczas funkcjonujÂące umowy w ramach porozumieĂą z Oslo, wycofaĂŚ dotychczasowe uznawanie Izraela przez AutonomiĂŞ PalestyĂąskÂą i odmawia skreÂślenia ze swojego statutu punktu o d¹¿eniu do zniszczenia Izraela. Hamas wie, Âże moÂże sobie na to pozwoliĂŚ. Niewiele wody upÂłynie, a i te kroki zostanÂą zapomniane lub wytÂłumaczone. Hamas video: "In black bags - Chunks of flesh of Jews"/ Wideo Hamasu: "W czarnych workach - kawaÂłki ciaÂł ÂŻydĂłw" Czy Izrael jest bez winy? Na pewno nie. Jednak nie pomaga siĂŞ rozwiÂązaniu tego konfliktu, produkujÂąc pasztet w jednej z najpoczytniejszych gazet w Polsce. Krzysztof Pesses 19 kwietnia 2012 http://fzp.net.pl/opinie/antyizraelska-nowomodaps. Do dyskusji politycznych na temat Israela zainteresowanych zachĂŞcam na tym forum ; http://izrael.org.il/forum/4-forum-erec-israel.htmlBowiem tu moÂżecie spotkaĂŚ Polskich ÂŻYDĂW mieszkajÂących od dawna w Israelu, sÂą chĂŞtni do dzielenia siĂŞ wiedzÂą i wyjaÂśniania draÂżliwych tematĂłw. Ja nie podejmujĂŞ siĂŞ takich rozmĂłw bo nie znam tak tematu i nie posiadam takiej wiedzy.
|
|
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 24, 2012, 01:13:43 wysłane przez Kiara »
|
Zapisane
|
|
|
|
arteq
Gość
|
 |
« Odpowiedz #161 : Kwiecień 24, 2012, 01:02:47 » |
|
Czegoœ nie ³apiê... bo dlaczego tak jest, ¿e: - gdy ¯ydzi atakuj¹ np. Palestyùczyków to nazywa siê to obron¹ obywateli, no w skrajnych przypadkach zapewnianiem bezpieczeùstwa... - gdy ¯ydzi krytykuj¹ innych zwie siê to wolnoœci¹ wypowiedzi lub co najwy¿ej obron¹ interesów - gdy ktoœ odwa¿y siê z zachowaniem nale¿ytej kultury krytykowaÌ ¯ydów - s³yszê o antysemityzmie lub - co widaÌ w poœcie powy¿ej - próbuje siê przypi¹Ì ³atkê politycznej wypowiedzi
naprawdê takie podejœcie i tym samym jawna manipulacja niczemu dobremu nie s³u¿y, w tym i samym ¯ydom przecie¿... ze smutkiem - maj¹c na uwadze krwawe konsekwencje - s³yszê ostatnio, ¿e rz¹d/parlament izraelski na powa¿nie bierze pod dyskusjê zalegalizowanie nielegalnych (i do tego sprzecznych z prawem miêdzynarodowym - osiedlanie ludnoœci cywilnej na ziemiach OKUPOWANYCH) cywilnych osiedli na tzw. "zachodnim brzegu"... i coœ czujê, ¿e jak Palestyùczycy bêdê protestowali wobec tego, to szybko zostan¹ nazwani terrorystami i agresorami wobec izraelskiej "bezbronnej" ludnoœci cywilnej... Jak widaÌ na za³¹czonym obrazku ¯ydzi na w³asne ¿yczenie i z premedytacj¹ (bo nie mam ich za idiotów) eskaluj¹ konflikt. Szkoda... przykre...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kiara
Gość
|
 |
« Odpowiedz #162 : Kwiecień 24, 2012, 01:14:30 » |
|
Dla nie ÂłapiÂących.... Do dyskusji politycznych na temat Israela zainteresowanych zachĂŞcam na tym forum ; http://izrael.org.il/forum/4-forum-erec-israel.htmlBowiem tu moÂżecie spotkaĂŚ Polskich ÂŻYDĂW mieszkajÂących od dawna w Israelu, sÂą chĂŞtni do dzielenia siĂŞ wiedzÂą i wyjaÂśniania draÂżliwych tematĂłw. Ja nie podejmujĂŞ siĂŞ takich rozmĂłw bo nie znam tak tematu i nie posiadam takiej wiedzy. Kiara 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arteq
Gość
|
 |
« Odpowiedz #163 : Kwiecień 25, 2012, 23:34:07 » |
|
Kiaro, Twoj¹ postawê ³apiê "³apiê" bardzo dobrze... Osoba która zak³ada temat, napisa³a w nim wiêkszoœÌ postów i to z pozycji "bardzo dobrze zorientowanej", zawsze w okreœlonych sytuacjach nabiera nag³ej niechêci do rozmowy - przecie¿ nadal w tym samym w¹tku... Tym bardziej znamienne i daj¹ce jednoznaczne wnioski, ¿e sytuacja dok³adnie powtarza siê w kilku innych...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kiara
Gość
|
 |
« Odpowiedz #164 : Kwiecień 25, 2012, 23:39:05 » |
|
Do dyskusji politycznych na temat Israela zainteresowanych zachĂŞcam na tym forum ; http://izrael.org.il/forum/4-forum-erec-israel.htmlBowiem tu moÂżecie spotkaĂŚ Polskich ÂŻYDĂW mieszkajÂących od dawna w Israelu, sÂą chĂŞtni do dzielenia siĂŞ wiedzÂą i wyjaÂśniania draÂżliwych tematĂłw. Ja nie podejmujĂŞ siĂŞ takich rozmĂłw bo nie znam tak tematu i nie posiadam takiej wiedzy. Kiara 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arteq
Gość
|
 |
« Odpowiedz #165 : Kwiecień 27, 2012, 07:26:44 » |
|
Kiaro, chociaÂż nie wiem jak napinaÂłabyÂś siĂŞ, to nie uda Ci siĂŞ sprowadziĂŚ sedna zadanych pytaĂą za zasÂłonkĂŞ domniemaych rozmĂłw politycznych. Rozmowy na temat postawy czÂłowieka, jego szacunku dla drugiego czÂłowieka, traktowania bliÂźniego to nie gadka polityczna.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Kiara
Gość
|
 |
« Odpowiedz #167 : Maj 04, 2012, 09:34:34 » |
|
"STWORZYÂŁ ICH JAKO MĂÂŻCZYZNĂ I KOBIETĂ"
Judaizm wyprowadza z Tory koncepcjĂŞ czÂłowieka. a1b2.jpg I. Bereszit 1:27: "StworzyÂł BĂłg czÂłowieka wedÂług Swojej istoty. WedÂług istoty Boga go stworzyÂł. StworzyÂł ich jako mĂŞÂżczyznĂŞ i kobietĂŞ" (tÂłumaczenie TPL) CzÂłowiek to mĂŞÂżczyzna i kobieta razem. IdeaÂłem judaizmu jest rĂłwnowaga miĂŞdzy prawem (sprawiedliwoÂściÂą), a miÂłoÂściÂą (wspó³czuciem i zdolnoÂściÂą do przebaczania). Kierowanie siĂŞ w Âżyciu wy³¹cznie sprawiedliwoÂściÂą, albo wy³¹cznie miÂłoÂściÂą - prowadzi do braku rĂłwnowagi, braku harmonii i - w konsekwencji - do zÂła. ÂŚwiat rzÂądzony wy³¹cznie przez zasady miÂłoÂści - byÂłby chaosem. ÂŚwiat rzÂądzony w³¹cznie prawem - izbÂą tortur. CzÂłowiek powinien, wedÂług judaizmu, d¹¿yĂŚ do idealnej rĂłwnowagi pomiĂŞdzy tymi dwiema wartoÂściami. Ten ideaÂł znajduje swojÂą realizacjĂŞ w nieroz³¹cznoÂści mĂŞÂżczyzny i kobiety, jako caÂłkowitego czÂłowieka. PoniewaÂż sprawiedliwoœÌ (prawo) reprezentuje archetyp mĂŞÂżczyzny (ojciec), a miÂłoœÌ - archetyp kobiety (matka), dopiero zwiÂązek mĂŞÂżczyzny z kobietÂą czyni peÂłnego czÂłowieka. Tak jak sprawiedliwoœÌ i miÂłoœÌ stanowiÂą wartoÂści, ktĂłre muszÂą odnaleŸÌ swojÂą peÂłniĂŞ we wzajemnym powiÂązaniu, tak i czÂłowiek realizuje siĂŞ - jako peÂłna kreacja - w zwiÂązku odmiennych pÂłci, pomiĂŞdzy ktĂłrymi istnieje zarazem sprzecznoœÌ i dopeÂłnienie, rĂłwnowaga i napiĂŞcie. ... II. Bereszit 2:18: „I powiedziaÂł BĂłg: nie jest dobrze, aby czÂłowiek byÂł sam. UczyniĂŞ mu odpowiedniÂą pomoc [ezer kenegdo]” (tÂłumaczenie TPL). „Ezer kenegdo” oznacza w dosÂłownym przekÂładzie : „pomoc naprzeciw niego [przeciw niemu]”. To tajemnicze sformuÂłowanie i jego interpretacje budziÂły zawsze wiele kontrowersji. Dlaczego? Bo w kontekÂście, w ktĂłrym siĂŞ pojawia, jest istotne z oczywistego punktu widzenia: Tora najwyraÂźniej okreÂśla tu rolĂŞ kobiety wobec mĂŞÂżczyzny, mĂŞÂżczyzny wobec kobiety, definiuje ich najg³êbszÂą i zarazem podstawowÂą relacjĂŞ, w wyniku ktĂłrej stanowiÂą oni – jako opozycja i jednoœÌ zarazem – peÂłnego czÂłowieka. „Ezer kenegdo” – „pomoc przeciw"? Klasyczne interpretacje sygnalizujÂą sens problemu: „JeÂżeli mĂŞÂżczyzna jest tego wart, kobieta bĂŞdzie dla niego pomocÂą; jeÂżeli nie bĂŞdzie tego wart, bĂŞdzie wystĂŞpowaĂŚ przeciwko niemu„ (Raszi, Jewamot 63a, Bereszit Rabba 17:3) Có¿ to oznacza? Pomoc, ktĂłra przejawia siĂŞ poprzez “wystĂŞpowanie przeciw”? Czy pomoc nie polega raczej na wypeÂłnianiu poleceĂą? Ezer oznacza “pomoc”, ale ta "pomoc" ma do speÂłnienia podstawowe zadanie, wynikajÂące z poczynionej przez Boga obserwacji. ZauwaÂżmy, Âże powodem, jaki skÂłania Boga do dziaÂłania i wykreowania kobiety, jest pierwsze w Torze stwierdzenie, Âże stworzone dzieÂło nie jest doskonaÂłe: „nie jest dobrze, Âżeby czÂłowiek byÂł sam”. SamotnoœÌ - dostrzega BĂłg - nie jest dla czÂłowieka stanem dobrym. Czyli stworzenie kobiety ma pokonaĂŚ samotnoœÌ mĂŞÂżczyzny. Kobieta ma byĂŚ "pomocÂą", ale czy “pomoc”, ktĂłra jest ulegÂła, nie ma wÂłasnego zdania, jest bierna, podporzÂądkowana – moÂże stanowiĂŚ prawdziwe antidotum przeciw samotnoÂści? Nie! ÂŻyciowa partnerka mĂŞÂżczyzny musi byĂŚ zdolna do przeciwstawienia siĂŞ mu, musi byĂŚ „kenegdo”, aby ten zwiÂązek dwojga ludzi mĂłgÂł wyzwoliĂŚ ich z egzystencjalnej samotnoÂści, musi istnieĂŚ pomiĂŞdzy nimi napiĂŞcie, wynikajÂące z ich ró¿nych, indywidualnych osobowoÂści i charakterĂłw. Tylko wtedy powstaje nowa jakoœÌ, ktĂłra jest opozycjÂą ludzkiej samotnoÂści, bo nie jest moÂżliwa do osiÂągniĂŞcia w pojedynkĂŞ. UwolniĂŚ od samotnoÂści moÂże czÂłowieka tylko drugi rĂłwny - i dlatego stanowiÂący niezaleÂżnego partnera - czÂłowiek. Tylko takie istoty nie sÂą osobno, ale sÂą razem. http://the614thcs.com/27.1712.0.0.1.0.phtml****** To bardzo interesujÂący temat ciutke póŸniej dodam mĂłj komentarz, szczegĂłlnie wartoÂściowy jak dla mnie jest wniosek koĂącowy. UwolniĂŚ od samotnoÂści moÂże czÂłowieka tylko drugi rĂłwny - i dlatego stanowiÂący niezaleÂżnego partnera - czÂłowiek. Tylko takie istoty nie sÂą osobno, ale sÂą razem.
Istotnie naprawdê twórczy i wartoœciowy zwi¹zek powstaje wówczas gdy spotykaj¹ siê partnerzy równi sobie pod wieloma wzglêdami , gdy nie opiera siê on na uzale¿nianiu jednego przez drugiego czym kolwiek. Gdy maja oni równe prawa pomimo swoich odmiennoœci wszelakich ale dodaÌ trzeba ¿e podstaw¹ ³¹cz¹ca taki zwi¹zek musi byÌ uczucie mi³oœci bardzo g³êbokie. W innym wypadku jest to kontrakt wymiany wartoœci miêdzy dwojgiem inteligentnych ludzi, a nie o to przecie¿ chodzi. Tak stworzy³ Stwórca ( bo Bóg i Stwórc¹ Wszechrzeczy bynajmniej dla mnie to nie to samo) Cz³owieka , którego na ziemi reprezentuj¹ kobieta i mê¿czyzna. Nie móg³ byÌ pierwszy mê¿czyzna, bo to zaprzecza obecnym ( a s¹dzê i¿ dawnym równie¿ podstaw¹ wiedzy), ale to, kto by³ pierwszy nie stanowi dla mnie istotnoœci, bo s¹ jednakowo wa¿ni. S¹ oni odmiennoœciami zarówno w mentalno, duchowym jak i fizycznym wzorcu, œwiat oparty na jednym tylko aspekcie jako podstawie i wzorcu istnienia nie niesie prawdy , harmonijni ni wiedzy rozwojowej dla obydwojga co znaczy dla Cz³owieka. Wczeœniej czy póŸniej ulegnie destrukcji i zag³adzie. Wspó³czesny œwiat jest doskona³ym dowodem co sta³o siê z nim gdy wyrzucono aspekt ¿eùski ze œwi¹tyni , zast¹piono kobietê drugim mê¿czyzn¹ , pozbawiono twórczoœÌ jej m¹droœci. Tego nie da siê ukryÌ bowiem powsta³ wzorzec samotnego w³adczego i agresywnego mê¿czyzny który potrzebuje kobietê do prokreacji , zaspakajania swoich przyjemnoœci , s³u¿¹c¹ mu , ale podporz¹dkowan¹ jego woli i prawu. Idea³em judaizmu jest równowaga miêdzy prawem (sprawiedliwoœci¹), a mi³oœci¹ (wspó³czuciem i zdolnoœci¹ do przebaczania). Kierowanie siê w ¿yciu wy³¹cznie sprawiedliwoœci¹, albo wy³¹cznie mi³oœci¹ - prowadzi do braku równowagi, braku harmonii i - w konsekwencji - do z³a. Strasznie sztywna jak dla mnie jest ta zasada doskona³oœci , powiedzia³a bym taka logiczna, mêska..... brak w niej m¹droœci kobiecoœci. Logika i ca³a wiedza g³owy ( domena mê¿czyzn) jest potrzebna i niezbêdna jednak cz³owiek opieraj¹cy swoje ¿ycie tylko na logicznych wnioskach szybko staÌ siê mo¿e nieczu³ym i bezdusznym automatem. ¯ycie ludzkie to przeolbrzymia gama barw i odcieni barw odczuÌ , uczuÌ oraz decyzji na nich opartych , które tworz¹ jego nieprzewidywalnoœÌ decyzji.Uczucia i tylko uczucia je powoduj¹ pomimo logicznych wniosków tworz¹cych konkretny przewidywalny wynik. Zatem od maszyn opartych na programach cz³owiek ro¿ni siê posiadaniem uczuÌ , które czyni¹ go nieprzewidywalnym. Dziêki nim , uczuciom mo¿e on siê rozwijaÌ, wzrastaÌ zarówno duchowo jak i technicznie nie czyni¹c krzywdy ni sobie ni innym. Jednak trzeba pamiêtaÌ i¿ decyzjonalnoœÌ ludzka nie powinna opieraÌ siê wy³¹cznie na uczuciach , bo wówczas zaistnia³ by œwiat dominacji bezuczuciowych , wykorzystuj¹cych bezwzglêdnie cudze uczucia. M¹droœÌ Stwórcy obdarowa³a cz³owieka zarówno logik¹ g³owy jak i uczuciami serca , po³¹czone razem tworz¹ m¹droœÌ serca , rozdzielone nie tworz¹ doskona³oœci. W tym miejscu realizuje siê przepiêkna i wielka m¹droœÌ Stwórcy ³¹cz¹ca mi³oœci¹ w JEDNIà kobietê i mê¿czyznê , czyli logikê i si³ê mêsk¹ z m¹droœci¹ i mi³oœci¹ kobiety. Bez ponownego po³¹czenia ich wielk¹ mi³oœci¹ równowaga istnienia podstaw ¿ycia na œwiecie bêdzie zaburzona. Ka¿dy aspekt ma swoj¹ przypisan¹ mu ju¿ w momencie stworzenia rolê i nie ma ¿adnego powodu do walki o jej zmianê oraz podkreœlanie swojej wiêkszej wa¿noœci. M¹droœÌ serca zawsze opiera siê na wiedzy g³owy i uczuÌ , ten poziom wiedzy nie walczy o ¿adne priorytety.On w najpiêkniejszy z mo¿liwych sposobów tworzy harmonie miêdzy kobieta a mê¿czyzn¹ opart¹ na mi³oœci bezwarunkowej. W takim poziomie mi³oœci nie ma dominacji jest akceptacja praw odmiennoœci w twórczym spleceniu uczuciami.
|
|
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2012, 09:36:31 wysłane przez Kiara »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kiara
Gość
|
 |
« Odpowiedz #168 : Maj 14, 2012, 14:07:05 » |
|
NAJPIERW POMĂC WROGOWI?Talmud.jpg Gdy czÂłowiek zostaje postawiony przed moÂżliwoÂściÂą wypeÂłnienia dwĂłch ró¿nych przykazaĂą (micwot), powinien najpierw wypeÂłniĂŚ to przykazanie, ktĂłre wymaga od niego pokonania jego zÂłych inklinacji (jecer hara). Talmud podaje taki przykÂład: gdy widzi siĂŞ dwĂłch ludzi, jednego ze zwierzĂŞciem, ktĂłremu trzeba zaÂłoÂżyĂŚ na grzbiet ciĂŞÂżar do dÂźwigania i drugiego - ze zwierzĂŞciem, ktĂłre wymaga zdjĂŞcia z jego grzbietu Âładunku, naleÂży najpierw pomĂłc temu czÂłowiekowi, ktĂłrego zwierzĂŞ ugina siĂŞ pod ciĂŞÂżarem, bo trzeba mu ulÂżyĂŚ jak najszybciej. Jednak - i tu wÂłaÂśnie uruchamia siĂŞ wspomniana zasada! - gdy wÂłaÂścicielem obÂładowanego zwierzĂŞcia jest nasz znajomy lub przyjaciel, a nieobci¹¿onego zwierzĂŞcia - ktoÂś, kogo zdecydowanie nie lubimy, ktoÂś kto nie tylko nie jest naszym przyjacielem, a wrĂŞcz odwrotnie - jest naszym wrogiem, powinniÂśmy jemu pomĂłc pierwszemu. Dlaczego? Bo pomagajÂąc mu pokonujemy zÂłe inklinacje (jecer hara), ktĂłre sugerujÂą nam, Âże w ogĂłle powinniÂśmy udaĂŚ, Âże nie zauwaÂżyliÂśmy tego czÂłowieka, Âże najlepiej byÂłoby odwrĂłciĂŚ siĂŞ w drugÂą stronĂŞ i min¹Ì go obojĂŞtnie. Dlatego wÂłaÂśnie trzeba mu pomĂłc pierwszemu (Bawa Mecija 32b). Ale dlaczego pokonywaĂŚ swoje "zÂłe inklinacje" wobec kogoÂś, kto jest przecieÂż naszym wrogiem nie bez powodu: swoim postĂŞpowaniem naprawdĂŞ na to zasÂłuÂżyÂł? Tosafot (komentarze do Tamudu, Pesachim 113b) wyjaÂśniajÂą, Âże nienawiœÌ ma naturalnÂą tendencjĂŞ do narastania, do intensyfikowania siĂŞ, wiĂŞc jeÂżeli nie wykorzystamy takiej wÂłaÂśnie okazji do powstrzymania tego procesu, nienawiœÌ stanie siĂŞ - podsycana wÂłaÂśnie przez jecer hara - celem samym w sobie - uczuciem, nad ktĂłrym wkrĂłtce moÂżemy utraciĂŚ jakÂąkolwiek kontrolĂŞ. WiĂŞcej: przejmie ona kontrolĂŞ nad nami. http://the614thcs.com/19.1718.0.0.1.0.phtml******* PiĂŞkny i mÂądry tekst jak inne z tego ÂźrĂłdÂła, uczy doskonaÂłoÂści w Âżyciu , zwraca uwagĂŞ na pokonywanie swoich sÂłaboÂści.Bowiem celem Ludzkiego Âżycia jest uniezaleÂżnienie siĂŞ od emocji spowodowanych ró¿nymi negatywnymi ale rĂłwnieÂż przyjemnymi zdarzeniami. NaprawdĂŞ godny jest propagowania juÂż tak prawy styl Âżycia z takim zdecydowanym uzaleÂżnianiem siĂŞ od swoich ograniczeĂą. Ale ja chciaÂłam obejrzeĂŚ jeszcze inny aspekt tego zagadnienia , myÂślĂŞ iÂż teÂż bardzo waÂżny w caÂłoksztaÂłcie osobistego rozwoju. Jak zawsze zasadÂą analizy jest osobisty system wartoÂści tworzÂący indywidualnoœÌ ocen dobra i zÂła , jak zawsze wedle niego ludzie oceniajÂą innych by usprawiedliwiĂŚ swoje zachowania. By mĂłc pokazaĂŚ swĂłj altruizm swojÂą doskonaÂłoœÌ na cudzym tle. Sam aspekt fizycznej pomocy naszemu nieprzyjacielowi w jego trudnoÂściach jest wlaÂściwy i potrzebny. Ale.... kaÂżdy czyn budzi refleksje, jeÂżeli nie wywoÂła on myÂśli o naszej osobistej wielkoÂści na tle cudzej niedoskonaÂłoÂści, a spowodowany jest naturalnoÂściÂą niesienia pomocy, to znaczy iÂż naprawdĂŞ zbliÂżamy siĂŞ do doskonaÂłoÂści. MÂądroœÌ i dobro sÂą sercu wsparte tylko logikÂą gÂłowy. Czyny wywaÂżone logikÂą i ocenione korzyÂściÂą to dopiero wstĂŞp do panowania nad negatywnymi uczuciami, ale waÂżny i potrzebny wstĂŞp. Kiara 
|
|
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2012, 14:11:48 wysłane przez Kiara »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kiara
Gość
|
 |
« Odpowiedz #169 : Maj 29, 2012, 07:45:39 » |
|
Istnieje duÂżo kontrowersyjnych informacji na temat stosunku Judaizmu do zwierzÂąt, myÂślĂŞ iÂż ten opis wyjaÂśni wiĂŞkszoœÌ niejasnoÂści. Kiara SZECHITA (UBĂJ ZWIERZÂĄT) pytanie od PG:
Jakie sÂą zasady uboju rytualnego? Dlaczego nie moÂże byĂŚ on dokonany na ogÂłuszonym zwierzĂŞciu? szechita__XV_wiek.jpg Szechita na ilustracji z XV wieku odpowiedÂź : JuÂż sama nazwa "ubĂłj rytualny" jest mylÂąca. Podczas zabijania zwierzĂŞcia nie odprawia siĂŞ Âżadnych "rytua³ów". Znacznie precyzyjniejsze byÂłoby nazywanie szechity "ubojem zgodnym z zasadami religijnego prawa". Podstawowe zasady takiego uboju omawiamy poniÂżej. Natomiast dlaczego zwierzĂŞ nie moÂże byĂŚ ogÂłuszone? ZwierzĂŞ, aby byÂło koszerne, nie moÂże byĂŚ ranne, ani chore. OgÂłuszone - jest ranne. Nie moÂżna takÂże powiedzieĂŚ o ogÂłuszonym zwierzĂŞciu, Âże jest zdrowe. Dlatego nie moÂże byĂŚ uznane za koszerne nawet, gdyby zostaÂło zabite wedÂług zasad szechity. Jedna z tych zasad zostaÂła juÂż przecieÂż zÂłamana. ... PamiĂŞtajmy o jednej waÂżnej sprawie: nie ma czegoÂś takiego, jak "dobre" zabijanie zwierzÂąt. KaÂżde zabijanie jest po³¹czone z przemocÂą i jak¹œ formÂą brutalnoÂści wobec istoty, ktĂłra chce ÂżyĂŚ. Zadawanie Âśmierci to zawsze rzecz ponura i obrzydliwa. Jednak codziennie zabijane sÂą miliony zwierzÂąt i to w dodatku - w wiĂŞkszoÂści - w sposĂłb okrutny i powodujÂący ich cierpienie. Jest natomiast dowodem g³êbokiej niewiedzy i zÂłej woli fakt, Âże judaizm oskarÂżany bywa nierzadko (ostatnio takÂże w mediach w Polsce) o okrucieĂąstwo wobec zwierzÂąt, gdy w rzeczywistoÂści jest to religia, ktĂłra od poczÂątku swojego istnienia wymagaÂła od ÂŻydĂłw (a takÂże nie-ÂŻydĂłw) wÂłaÂściwego, humanitarnego, etycznego traktowania zwierzÂąt, wyprzedzajÂąc w tym ludzkoœÌ o tysiÂące lat, a wiĂŞkszoœÌ tej ludzkoÂści - do dziÂś. Tora, najÂświĂŞtsza ksiĂŞga judaizmu, juÂż prawie trzy i pó³ tysiÂąca lat temu ogÂłosiÂła wszystkim ludziom zakaz okrucieĂąstwa wobec zwierzÂąt - wÂśrĂłd przykazaĂą ustanowionych dla wszystkich ludĂłw (tzw. "Siedem PrzykazaĂą PotomkĂłw Noacha") znajduje siĂŞ zakaz spoÂżywania fragmentu ciaÂła Âżywego zwierzĂŞcia. W wielu kulturach istniaÂło bowiem (a nawet trwa nadal) zjawisko okaleczania zwierzĂŞcia po to, aby zjeœÌ jego miĂŞso, zachowujÂąc jednoczeÂśnie zwierzĂŞ przy Âżyciu. Natomiast dla ÂŻydĂłw, wiele zasad dotyczÂących etycznego postĂŞpowania ze zwierzĂŞtami Tora uczyniÂła religijnym obowiÂązkiem, ktĂłrego naruszenie jest wykroczeniem w relacji z Bogiem (bein adam leMakom). ÂŻydowskie prawo religijne dba - na wielu poziomach - o dobro zwierzÂąt. Judaizm wyró¿nia specjalnÂą kategoriĂŞ praw (car balei chajim, czyli „zapobieganie okrucieĂąstwu wobec zwierzÂąt [ÂżyjÂących istot]”). Najbardziej znane micwot (przykazaĂą), ktĂłre znajdujemy w Torze, dotyczÂące traktowania zwierzÂąt, to: zakaz wykorzystywania pracy jakichkolwiek zwierzÂąt w Szabat (Dewarim 5, 14). ZwierzĂŞta, tak jak ludzie, od tysiĂŞcy lat majÂą prawo do caÂłodobowego odpoczynku co siedem dni. zakaz uniemoÂżliwiania pracujÂącemu na polu zwierzĂŞciu spoÂżywania takiej iloÂści pokarmu, na jakÂą ma ochotĂŞ (Dewarim 25, 4) zakaz sprzĂŞgania razem (Dewarim 22, 10) zwierzĂŞcia maÂłego i duÂżego (np. byka i osÂła), bo ze wzglĂŞdu na ró¿niÂącÂą je si³ê i wielkoœÌ, oba by siĂŞ mĂŞczyÂły (Ibn Ezra, Chizkuni) nakaz udzielenia pomocy mĂŞczÂącemu siĂŞ zwierzĂŞciu pracujÂącemu dla czÂłowieka, niezaleÂżnie jaki mamy stosunek do jego wÂłaÂściciela („JeÂżeli zobaczysz, Âże osioÂł czÂłowieka, ktĂłrego nienawidzisz, ugina siĂŞ pod ciĂŞÂżarem i [chciaÂłbyÂś] powstrzymaĂŚ siĂŞ od pomagania mu – musisz mu pomĂłc w rozÂładunku” (Szemot 23, 5). zakaz kastrowania zwierzÂąt (Wajikra 22:24) zakaz zabicia zwierzĂŞcia razem z jego mÂłodym potomstwem (Wajikra 22:28) W Talmudzie znajdujemy takÂże: zakaz spoÂżywania rano posiÂłku, jeÂżeli najpierw nie nakarmi siĂŞ swoich zwierzÂąt zakaz kupowania zwierzĂŞcia, jeÂżeli nie ma siĂŞ pewnoÂści, Âże bĂŞdzie siĂŞ w stanie dostarczaĂŚ mu wÂłaÂściwego pokarmu w odpowiedniej iloÂści. Judaizm zakazuje takÂże jakiegokolwiek polowania "dla sportu", a takÂże „rozrywek”, podczas ktĂłrych zwierzĂŞta sÂą torturowane lub mordowane albo zabijajÂą siĂŞ nawzajem. Sprzeciwia siĂŞ im Talmud (Awoda Zara 18b), widzÂąc w tym przejaw barbarzyĂąstwa. Oto cytat z halachicznej opinii na ten temat: „Walki bykĂłw pozostajÂą w caÂłkowitej opozycji wobec ducha ÂświĂŞtej Tory. Jest to wyraz kultury grzesznikĂłw i ludzi okrutnych, ktĂłrymi nie powinni byĂŚ ÂŻydzi” i „Ktokolwiek idzie na stadion oglÂądaĂŚ corridĂŞ i pÂłaci za bilet, staje w jednym szeregu z ludÂźmi, ktĂłrzy niszczÂą i grzeszÂą” (rabin Owadja Josef, Responsa 1, 3, rozdz. 66). OczywiÂście odnosi siĂŞ to rĂłwnieÂż do obserwowania walk psĂłw, kogutĂłw i innych zwierzÂąt. Judaizm uwaÂża je za zdecydowane barbarzyĂąstwo. W Sefer Chasidim (Jehudy z Regensburga, XIII wiek) znajdujemy stwierdzenie: „Dobry czÂłowiek nie sprzedaje zwierzĂŞcia czÂłowiekowi okrutnemu”. Najlepiej podsumowuje stosunek judaizmu do zwierzÂąt KsiĂŞga Przys³ów: „Sprawiedliwy troszczy siĂŞ o Âżycie swojego zwierzĂŞcia, a serce tych, ktĂłrzy nie sÂłuchajÂą Boga, jest okrutne” (12, 10). W tym samym duchu etycznoÂści wobec zwierzÂąt wypowiada siĂŞ judaizm na temat zabijania zwierzÂąt. Tora opisuje, Âże najpierw ludzie nie mieli w ogĂłle prawa spoÂżywaĂŚ miĂŞsa, a wiĂŞc zabijaĂŚ zwierzÂąt. IdeaÂłem judaizmu jest wegetarianizm. Zezwolenie na spoÂżywanie miĂŞsa, ogÂłoszone - w tradycji judaizmu - dopiero po Potopie, jest kompromisem z naturÂą czÂłowieka. Ten kompromis nie jest jednak caÂłkowity, bowiem spoÂżywanie miĂŞsa przez ÂŻydĂłw zostaÂło obwarowane wieloma skomplikowanymi warunkami, ktĂłrych jednym z podstawowych celĂłw jest jego ograniczenie, z korzyÂściÂą dla dobra zwierzÂąt. Kaszrut (zasady koszernoÂści) najpierw eliminuje z Âżydowskiego stoÂłu wiĂŞkszoœÌ zwierzÂąt, a póŸniej gwarantuje pozostaÂłym, Âże ich ÂśmierĂŚ bĂŞdzie jak najmniej bolesna. Kaszrut wymaga, aby zwierzĂŞta byÂły hodowane i transportowane w tak humanitarny sposĂłb, aby nie zachorowaÂły ani nie ulegÂły zranieniu – bo zranione lub chore sÂą niekoszerne. Hodowca musi o nie dbaĂŚ, bo inaczej nie bĂŞdÂą kwalifikowaÂły siĂŞ do spoÂżycia. W tym momencie przypomnijmy sobie, jak transportowane, jak traktowane sÂą zwierzĂŞta przeznaczone na rzeÂź w zwykÂłych, nieÂżydowskich rzeÂźniach. Jednak wspó³czesna Europa, nie majÂąc ÂświadomoÂści, czym naprawdĂŞ jest "rytualne zabijanie", ulega zÂłudzeniu, Âże jeÂżeli zwierzĂŞ zostanie ogÂłuszone przed zabiciem, to wszystko jest etycznie w porzÂądku. Pomija siĂŞ tu fakt, Âże zwierzĂŞ to moÂże byĂŚ wczeÂśniej zranione, torturowane transportem w potwornych warunkach, czĂŞsto pozbawione od wielu dni pokarmu oraz wody i wreszcie Âże zwierzĂŞ jest nierzadko po poÂłowicznym ogÂłuszeniu zabijane tak niefachowo i nieskutecznie, Âże zostaje poddane "obrĂłbce", gdy jest jeszcze Âżywe. WedÂług zasad szechity, zwierzĂŞ ranne, zwierzĂŞ zabite w sposĂłb niefachowy – jest niekoszerne, uznane za newela („padÂłe”). Ponadto zabijane zwierzĂŞ i ptak muszÂą byĂŚ wolne od symptomĂłw siedemdziesiĂŞciu ró¿nych rodzajĂłw ran, chorĂłb lub znieksztaÂłceĂą, aby byĂŚ uznane za koszerne. Nawet przy fachowym, zgodnym z zasadami koszernoÂści zabijaniu piĂŞĂŚ przyczyn powoduje niekoszernoœÌ miĂŞsa: szehija – zbyt powolne posÂługiwanie siĂŞ noÂżem z przerwÂą lub zawahaniem derasa – ciĂŞcie po³¹czone ze zbyt duÂżym naciskiem chalada – nadmierne wbijanie noÂża nim rozpocznie siĂŞ ciĂŞcie hagrama – zeÂślizgniĂŞcie siĂŞ noÂża z wÂłaÂściwego miejsca ikkur – czyli rozdarcie tkanki, zamiast jej przeciĂŞcia WÂłaÂściwe pozbawienie zwierzĂŞcia Âżycia odbywa siĂŞ jednym ciĂŞciem (wykonanym specjalnym noÂżem o idealnym ostrzu), ktĂłrym powoduje siĂŞ bÂłyskawiczne obniÂżenie ciÂśnienia krwi w mĂłzgu zwierzĂŞcia, co decyduje o natychmiastowej utracie przez nie ÂświadomoÂści, mimo Âże ciaÂło automatycznie przejawia bezwarunkowe odruchy polisynaptyczne pochodzenia rdzeniowego a nie mĂłzgowego (na tych odruchach bazujÂą propagandowe filmy ilustrujÂące rzekome okrucieĂąstwo szechity). WÂłaÂściwie przeprowadzona szechita nie tylko zapobiega bÂłyskawicznie dopÂływowi krwi do mĂłzgu, ale takÂże powoduje, Âże krew obecna w mĂłzgu wypÂływa z niego natychmiast, powodujÂąc nagÂły spadek ciÂśnienia, co po³¹czone z rĂłwnie raptownÂą utratÂą pÂłynu mĂłzgowego, wywoÂłuje caÂłkowitÂą utratĂŞ ÂświadomoÂści u zwierzĂŞcia w czasie krĂłtszym niÂż 2 sekundy. SÂą to ustalenia udowodnione naukowo (np. badania prof. HH Dukes, Cornell University, USA; Dr Stuart Rosen, kardiolog w Hammersmith Hospital w Londynie w: "Physiological Insights Into Shechita" /2004/). Warto jeszcze przypomnieĂŚ, Âże obowiÂązujÂący w USA "Humane Slaughter Act" definiuje szechitĂŞ jako humanitarnÂą metodĂŞ zadawania Âśmierci. ... W odpowiedzi wykorzystane zostaÂły materiaÂły publikowane juÂż wczeÂśniej na naszej stronie internetowej a takÂże na stronie Forum ÂŻydĂłw Polskich. http://the614thcs.com/40.1725.0.0.1.0.phtml
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
east
Gość
|
 |
« Odpowiedz #170 : Maj 29, 2012, 13:02:10 » |
|
Idea³em judaizmu jest wegetarianizm To czemu do niego nie d¹¿¹ ? Czy¿by poci¹g do mamony by³ silniejszy ? W³aœciwie przeprowadzona szechita nie tylko zapobiega b³yskawicznie dop³ywowi krwi do mózgu, ale tak¿e powoduje, ¿e krew obecna w mózgu wyp³ywa z niego natychmiast, powoduj¹c nag³y spadek ciœnienia, co po³¹czone z równie raptown¹ utrat¹ p³ynu mózgowego, wywo³uje ca³kowit¹ utratê œwiadomoœci u zwierzêcia w czasie krótszym ni¿ 2 sekundy.
Pomimo ca³ego okrucieùstwa zabijania ta metoda wydaje siê najmniej inwazyjna w po³¹czenie cia³o-œwiadomoœÌ. £¹cznikiem jest krew (krew kojarzy siê z sercem). Ten sam rytua³ przedstawiono kiedyœ w filmie o buszmenach mieszkaj¹cych w Afryce. Pan m³ody dokonywa³ rytualnego zabójstwa kozy, ale musia³ to zrobiÌ jednym precyzyjnym ciêciem na oczach starszyzny. Tylko prawid³owy (czyli najmniej mêcz¹cy dla kozy) sposób kwalifikowa³ zabójcê na ma³¿onka 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arteq
Gość
|
 |
« Odpowiedz #171 : Maj 29, 2012, 14:42:08 » |
|
zakaz wykorzystywania pracy jakichkolwiek zwierz¹t w Szabat (Dewarim 5, 14). Zwierzêta, tak jak ludzie, od tysiêcy lat maj¹ prawo do ca³odobowego odpoczynku co siedem dni. i nasuwa siê tutaj dylemat, bo co np.: z kotem? przecie¿ ³owi¹c myszy wykonuje dla nas pracê - czy wobec tego w szabas nalezy kota zwi¹zaÌ czy te¿ zamknaÌ w szczelnym pomieszczeniu? z psem? przecie¿ do jego pracy nalezy pilnowanie obejœcia, a czyni¹Ì to pies alarmuje szczekaniem - czy nalezy wobec tego psa kneblowaÌ na sobotê? a z krow¹/owc¹ - przecie¿ pracuj¹ dla nas, produkuj¹c mleko - czy wobec tego jest zakaz dojenia w sobotê??? Idea³em judaizmu jest wegetarianizm Oczywiœcie, dlatego od tysi¹cleci w tradycji ¿ydowskiej jest spo¿ywanie w œwiêto paschy baranka... z cukru lub trawy morskiej...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
PrzebiÂśnieg
Gość
|
 |
« Odpowiedz #172 : Maj 30, 2012, 07:54:41 » |
|
JeÂżeli mowa o ÂŻydach. Tylko w tym kraju moÂżna byÂło wyksztaÂłciĂŚ protoplastĂłw dzisiejszych ojcĂłw koÂścioÂła  . KapÂłani twierdzÂą, Âże nauka o sakramentach zostaÂła przekazana w caÂłoÂści przez samego Jezusa. OÂśmielĂŞ siĂŞ stwierdziĂŚ, iÂż jest to historycznie nieprawdziwym twierdzeniem. MaÂły przykÂładzik, na przykÂład sakrament ma³¿eĂąstwa, uksztaÂłtowaÂł siĂŞ dopiero w XI wieku. Przedtem uznawano po prostu lokalne tradycje oÂżenku, nie przypisujÂąc im charakteru sakramentalnego. Zaznaczam, Âże wspominam tylko o rytuaÂłach, ktĂłre pochodzÂą z samego Nowego Testamentu Pierwszym jest chrzest przez zanurzenie w wodzie. Symbolika tego obrzĂŞd jest wymowna – symboliczna ÂśmierĂŚ, powrotem w odmienionej ÂświadomoÂści. Klasyczny obrzĂŞd przejÂścia. Drugim obrzĂŞdem opisanym w NT byÂło przekazanie mocy Ducha ÂŚwiĂŞtego przez naÂłoÂżenie rÂąk na gÂłowĂŞ adepta. Trzecim opisanym rytuaÂłem jest nakÂładanie rÂąk na chorego i namaszczanie go olejem oraz zanoszenie zaĂą mod³ów w intencji uzdrowienia. Czwartym jest obrzĂŞd rytualnego posiÂłku z uÂżyciem chleba oraz wina na pamiÂątkĂŞ Âśmierci Jezusa. WiĂŞc cztery. Obecnie koÂśció³ sprawuje siedem sakramentĂłw, ktĂłre nie majÂą nic wspĂłlnego z nowotestamentowymi rytuaÂłami Âżydowskiej sekty uczniĂłw Jezusa. MaÂło tego, chrzeÂścijaĂąstwo ma w ogĂłle niewiele wspĂłlnego z Jezusem gdyÂż zaÂłoÂżona przez jego bezpoÂśrednich uczniĂłw gmina jerozolimska, ktĂłrej przewodziÂł ulubiony uczeĂą Jezusa – Jakub przestaÂła istnieĂŚ w 70 roku n.e. gdy ÂŻydĂłw podbili Rzymianie. Wtedy to koÂśció³ jerozolimski przestaÂł definitywnie istnieĂŚ a prawdziwa sukcesja apostolska zostaÂła przerwana i bezpowrotnie utracona. CaÂłe znane nam chrzeÂścijaĂąstwo instytucjonalne wywodzi siĂŞ od SzawÂła z Tarsu, zwanego PawÂłem, ktĂłry pierwej bĂŞdÂąc oprawcÂą chrzeÂścijan, nawrĂłciÂł siĂŞ niespodziewanie podczas rzekomej wizji Jezusa i zacz¹³ gÂłosiĂŚ jakoby jego naukĂŞ (nawet dla niewtajemniczonych nowotestamentowe pisma PawÂła, peÂłne jurydyzmu, mizoginizmu, homofobii, jak i w ogĂłle fobii wszelakich, pozostajÂą w jawnej sprzecznoÂści z ewangelicznymi naukami Jezusa). PaweÂł pozostawaÂł w permanentnym sporze z uczniami Jezusa i jego apostolstwo byÂło samozwaĂącze i nigdy nie uznane przez gminĂŞ jerozolimskÂą. Jakub nigdy nie nazwaÂł Jezusa bogiem do koĂąca twierdziÂł iÂż jest on czÂłowiekiem pa 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kiara
Gość
|
 |
« Odpowiedz #173 : Maj 30, 2012, 09:35:30 » |
|
A mnie œmieszy najbardziej ¿e nienawidz¹cy ¯ydów katolicy czcz¹ swojego Boga ¯yda i Jego Matkê ¯ydówkê kontynuuj¹c przekrêcone przez Szaw³a tradycje ¯ydowskie. Tak dla œcis³oœci Chrzest w wodzie to ¿ydowska mykwa starej bardzo sekty ¿ydowskiej zwanej równie¿ "pomazaùcami porannymi z nad Jordanu". Chodzi w niej o oczyszczenie rytualne, chrzest ogniem to oddzielny rytua³ wy¿szego rzêdu po oczyszczeniu , którego wodne jest tylko jednym z elementów ca³oœci. I najwa¿niejsze woda musi byÌ wod¹ ¿yw¹ a nie pierwsz¹ lepsz¹ nad któr¹ ksi¹dz pomodli siê. Ale kto by sobie tym g³owê dzisiaj zawraca³ , bezmyœlnoœÌ to znak naszych czasów. Kiara 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ptak
Gość
|
 |
« Odpowiedz #174 : Maj 30, 2012, 10:44:52 » |
|
bezmyœlnoœÌ to znak naszych czasów. I z t¹ bezmyœlnoœci¹ jazda z czwarty wymiar?  Znaczy siê, bêdzie tam bezmyœlnoœÌ wy¿szego rzêdu? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|