Niezależne Forum Projektu Cheops Niezależne Forum Projektu Cheops
Aktualności:
 
*
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Kwiecień 07, 2025, 18:30:35


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji


Strony: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 |   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: TROCHÊ O ÂŻYDACH I JUDAIZMIE....  (Przeczytany 143911 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Kiara
Gość
« Odpowiedz #150 : Kwiecień 10, 2012, 15:38:53 »

Istnieje taka modlitwa o mocy Âśmierci ale nie zawsze przynosi ÂśmierĂŚ osobie dla ktĂłrej ja siĂŞ prosi. Nie, bo o tym decyduje StwĂłrca , On jest sĂŞdziÂą ostatecznym i sprawiedliwym.
DziesiĂŞciu mĂŞÂżczyzn stawia swoje Âżycie na  jednej szali, a na drugiej jest kÂładzione Âżycie osoby o ktĂłrej ÂśmierĂŚ siĂŞ prosi. Moc energii uwalnianej jako bicz Âśmierci jest przeogromna. Praktycznie nie wielu ludziom udaje siĂŞ przeÂżyĂŚ , ale sÂą tacy , ktĂłrzy wychodzÂą z tego zdarzenia nie tkniĂŞci , powiedziaÂła bym o wiele silniejsi i piĂŞkniejsi duchowo. Bowiem pomimo ÂświadomoÂści  wagi tej okrutnej  sytuacji nie poproszÂą o ÂśmierĂŚ tych dziesiĂŞciu , poproszÂą StwĂłrcĂŞ o ÂłaskĂŞ Âżycia dla nich. Dlaczego? Bo miÂłoœÌ nigdy  nie zabija, miÂłoœÌ stara siĂŞ rozÂświetliĂŚ i ociepliĂŚ sobÂą , wszystko co nie niesie w sobie jej wartoÂści. Tylko ona przyjmujÂąc na siebie ten okrutny i mocny cios  jest w stanie rozbiĂŚ energiĂŞ  w  nim zawartÂą pyÂł, zneutralizowaĂŚ jÂą.
Co dalej? Czy bĂŞdÂą jakieÂś konsekwencje dla tych mĂŞÂżczyzn , byĂŚ moÂże tak , ale nie Âśmiertelne.

Kiara UÂśmiech UÂśmiech


PULSA DINURA - NIE KLÂĄTWA ALE MODLITWA
pytanie od SZ :


Co to jest Pulsa Dinura?

odpowiedÂź :


Pulsa Dinura [Pulsa D’Nora] (Bicz Ognia) prezentowana jest w mediach jako, "kabalistyczna" klÂątwa, "magiczna" formuÂła.

Pulsa Dinura nie jest magiczn¹ formu³¹, poniewa¿ judaizm programowo przeciwstawia siê jakimkolwiek formom magii i w Torze znajdujemy wobec niej zdecydowan¹ opozycjê.

Nie jest to rĂłwnieÂż  "klÂątwa", ktĂłrej efektem ma byĂŚ czyjaÂś ÂśmierĂŚ.

Tora ustanowi³a na zawsze religijn¹ zasadê, ¿e cz³owiek mo¿e byÌ skazany œmierÌ wy³¹cznie przez uprawomocniony s¹d - Sanhedryn, a instytucja ta nie istnieje w odpowiedniej formie od czasu zniszczenia Œwi¹tyni (70 rok n.e.).


Czym jest wiĂŞc Pulsa Dinura?


Jest to szczegĂłlna modlitwa (zestaw modlitw,) w jakiej zawarta jest dramatyczna proÂśba do Boga o osÂądzenie czÂłowieka, ktĂłrego dziaÂłania sÂą - w pojĂŞciu odmawiajÂących te modlitwĂŞ -  skrajnie groÂźne dla bezpieczeĂąstwa ÂŻydĂłw, a ktĂłry znajduje siĂŞ poza zasiĂŞgiem ludzkiej sprawiedliwoÂści.

Minjan (dziesiĂŞciu dorosÂłych mĂŞÂżczyzn) prosi Boga podczas tej ceremonii  o zadecydowanie, czy zagroÂżenie, ktĂłre stanowi ten czÂłowiek, powinno byĂŚ usuniĂŞte, a jego dusza - osÂądzona.

DecyzjĂŞ  - w odpowiedzi na modlitwĂŞ - ma podj¹Ì wy³¹cznie BĂłg i czÂłowiek nie ma w tym Âżadnego udziaÂłu, poza  tym, Âże w modlitwie tej wzywa Boga o pomoc.

Modlitwa ta odmawiana jest bardzo rzadko, jej formu³a nie jest powszechnie znana, a ci, którzy decyduj¹ siê j¹ odmawiaÌ, nie traktuj¹ swoich dzia³aù lekkomyœlnie, bo - je¿eli wierz¹ w ich skutecznoœÌ - musz¹ wierzyÌ te¿ w zagro¿enie, które dla nich Pulsa Dinura stanowi.

Istnieje bowiem pogl¹d, ¿e aby oskar¿aÌ kogoœ przed Bogiem o a¿ tak wielkie z³o, które wymaga wypowiedzenia s³ów modlitwy Pulsa Dinura, samemu trzeba byc wolnym od z³a, bo S¹d Niebios najpierw ocenia, jakimi ludŸmi s¹ modl¹cy siê i czy ich postêpowanie jest sprawiedliwe.

JeÂżeli nie jest - ich proÂśba o ukaranie tego, kogo oskarÂżajÂą, zwrĂłci siĂŞ nie przeciw niemu, ale przeciw nim.


***

Nie istnieje jednoznaczna opinia, jaka jest historia powstania tej modlitwy. Jej sugerowane zwi¹zki z Kaba³¹ s¹ raczej w¹tpliwe, jakkolwiek fraza "pulsa dinura" pojawia siê w ksiêdze Zohar ("Ksiêga blasku"), ale pochodzi z Talmudu (Hagiga 15a).

Pulsa Dinura bywa wygÂłaszana w ostatnich latach w Izraelu przez  ludzi, ktĂłrzy majÂą nierzadko opiniĂŞ fanatykĂłw religijnych, przeciw politykom prowadzÂącym - ich zdaniem - szkodliwÂą dziaÂłalnoœÌ. 

http://the614thcs.com/40.1162.0.0.1.0.phtml





***********

Czy PULSA DINURA  dziaÂła naprawdĂŞ? Moim zdaniem tak, dziaÂła prawidÂłowo wypowiadana tworzy przeogromny Âładunek energetyczny, jego moc istotnie jest w stanie bez problemu spowodowaĂŚ cudzÂą ÂśmierĂŚ.
Ale jest to bardzo niebezpieczne dziaÂłanie, bowiem gdy  swojÂą mocÂą nie  zabije adresata, wraca po tej samej linii  do nadawcy zawsze powoduje rozÂładowanie pakietu mocy , nigdy nie jest inaczej , jest to tylko kwestia czasu.
Atakowane jest serce to w nim ten Âładunek ma spowodowaĂŚ ÂśmierĂŚ , przez serce energia rozchodzi siĂŞ po caÂłym ciele. Pierwsze objawy zwrotne to lewa komora serca, lewa rĂŞka i lewa czêœÌ gÂłowy , nastĂŞpnie wszystkie sÂłabsze czĂŞÂści ciaÂła. NaprawdĂŞ nie naleÂży lekcewaÂżyĂŚ objawĂłw bo w najlÂżejszej swojej  wersji mogÂą spowodowaĂŚ paraliÂż.
Kiedy takÂą moc koncentruje 10 mĂŞÂżczyzn siÂła jest przeogromna, ale zwrot wzmocniony o odbicie, a z tym juÂż nie ma ÂżartĂłw.

Zastanawia mnie tylko jak wielki strach rodzi siê w sercach ludzi decyduj¹cych siê na u¿ycie tego sposobu , gdy tworzona nim nienawiœÌ przybiera formê œmiertelnej strza³y.

Konkluzja jest tylko jedna ( w wypadku nie zadziaÂłania tej modlitwy), co uczyniĂŚ moÂże  czÂłowiek drugiemu czÂłowiekowi swojÂą "mÂądroÂściÂą", powstrzymaĂŚ bez problemu moÂże StwĂłrca swojÂą MÂĄDROÂŚCIÂĄ.

Bowiem jeszcze bardzo daleko ludziom do szafowania wyrokĂłw na  innych  w Imieniu StwĂłrcy.

Kiara UÂśmiech UÂśmiech
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2012, 11:54:17 wysłane przez Kiara » Zapisane
arteq
Gość
« Odpowiedz #151 : Kwiecień 10, 2012, 21:33:52 »

Kl¹twy czepiaj¹ siê osób "ubabranych" w ró¿ne nieetyczne rzeczy, przylepiaj¹ siê jak bród do brudu. Czasami niektórzy ubabrani licz¹ na pomoc swoich mrocznych "opiekunów" którym siê zaprzedali, lecz tak naprawdê nie mog¹ mieÌ pewnoœci którzy z tych opiekunów s¹ silniejsi - coœ na zasadzie jakby jednych bandytów nasy³aÌ na innych. Czasami "opiekunowie" siê dogaduj¹ aby poddoiÌ obie strony. Jednak koùcowy effekt jest zawsze taki sam - horrendalnie wysoki rachunek, nie do sp³acenia...

Natomiast gdy klÂątwa jest rzucana na osobĂŞ niewinnÂą, czystÂą czy tez w miarĂŞ czystÂą, pokornÂą, ktĂłra niczym tak naprawdĂŞ nie zawiniÂła, to klÂątwa odbija siĂŞ, spÂływa, albo ostatecznie wyrzÂądza symbolicznie szkody, a osoba "obdarowana" niÂą jeszcze wzrasta... effekty mogÂą byĂŚ opÂłakane dla agresora. Nie spotkaÂłem siĂŞ jeszcze aby dobra osoba prĂłbowaÂła rzuciĂŚ na kogoÂś klÂątwĂŞ. Dlatego wiele osĂłb bezsilnie siĂŞ miota i rzuca co najwyÂżej oszczerstwa...
Zapisane
arteq
Gość
« Odpowiedz #152 : Kwiecień 18, 2012, 11:25:23 »

http://sensacje.wp.tv/i,Izrael-Zolnierz-zaatakowal-aktywiste,mid,999067,index.html?ticaid=5e4b4#m999067

Zastanawiam siê czy istnieje nawet cieù szansy aby konflikt izraelsko-palestyùski mia³ szansê os³abn¹Ì. Patzr¹c na w/w wideo dochodzê do smutnego wniosku, ¿e nie. Bo skoro dowódca - czyli osoba która zarz¹ca prac¹ podw³adnych - dopuszcza siê takiego czynu, i to na oczach kamer, wobec obywatela innego kraju, z którym to Izrael nie jest w konflikcie - to jak siê zachowa³by podczas Palestyùczyków w "cichej" akcji?
A w tle, na kaÂżdym kroku sÂłyszĂŞ o antysemityÂźmie... Zapewne krytyka w/w zachowania takÂże mogÂłaby byĂŚ pod to podciÂągniĂŞta przy wykorzystaniu manipulacji...

"agresywny, opÂłacony, przyjezdny bojĂłwkarz prĂłbowaÂł wytrÂąciĂŚ z rÂąk broĂą oficerowi armii izraelskiej, ktĂłry to z naraÂżeniem Âżycia partolowaÂł teren chroniÂąc w ten sposĂłb bezbronna ludnosĂŚ izraelskÂą...

Tym bardziej smutne i przeraÂżajÂące, Âże w podobny sposĂłb kilkadziesiÂąt lat temu naziÂści byĂŚ moÂże traktowali jego ojca czy dziadka...

Zapisane
Kiara
Gość
« Odpowiedz #153 : Kwiecień 18, 2012, 11:51:12 »

Tak bardzo nieprzyjemny incydent na ktĂłry zareagowaÂły najwyÂższe wÂładze. Incydenty zdarzajÂą siĂŞ wszĂŞdzie, ale incydenty, a nie normy.

Kiara UÂśmiech UÂśmiech
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2012, 11:51:38 wysłane przez Kiara » Zapisane
arteq
Gość
« Odpowiedz #154 : Kwiecień 18, 2012, 11:56:14 »

Kiaro, to w KRK teÂż?


jeÂżeli ÂściÂśle trzymajac siĂŞ tego, Âże DuĂączyk dostaÂł w twarz karabinem od izraelskiego oficera - to zapewne incydent, bo nie ma wielu takich DuĂączykĂłw, ale PAlestyĂączykĂłw juÂż dziesiÂątki jak nie setki...

niestety sÂłuchajÂąc WIELU relacji NAOCZNYCH ÂświadkĂłw, w tym rĂłwnieÂż PolakĂłw tam przebywajÂących - szczegĂłlnie pomagajacym PalestyĂączykom w ramach pokojowych akcji - wyÂłania siĂŞ smutny obraz, Âże niestety to nie incydent... 
Zapisane
Kiara
Gość
« Odpowiedz #155 : Kwiecień 18, 2012, 12:00:45 »

O Krk popiszemy we wÂłaÂściwym wÂątku.

Kiara UÂśmiech UÂśmiech
Zapisane
quetzalcoatl44
Gość
« Odpowiedz #156 : Kwiecień 23, 2012, 09:30:58 »

moze sad najwyzszy przemowi im do rozsadku...UÂśmiech

http://wyborcza.pl/1,91446,11592046,Izrael_Sad_nakazal_zydowskim_osadnikom_opuszczenie.html
Zapisane
Kiara
Gość
« Odpowiedz #157 : Kwiecień 23, 2012, 09:42:45 »

To co dzieje siĂŞ w brew prawu dziaĂŚ siĂŞ nie bĂŞdzie i to nie tylko na Bliskim Wschodzie i to nie tylko po stronie Israela po stronie Palestyny rĂłwnieÂż nie. Bowiem wszystko musi powrĂłciĂŚ do aktu prawoÂści.

Kiara UÂśmiech UÂśmiech
Zapisane
Rafaela
Gość
« Odpowiedz #158 : Kwiecień 23, 2012, 19:20:50 »

Niemiecki raport: Polska antyÂżydowskim bastionem

                               WYNIKI BADAÑ FUNDACJI ZWIÂĄZANEJ Z SPD OGÂŁOSZÂĄ W IZRAELU

- Niemal 75 procent Polaków twierdzi, ¿e ¯ydzi wykorzystuj¹ Holokaust. 63 procent jest przekonanych, ¿e Izrael prowadzi eksterminacjê Palestyùczyków. Po³owa jest przekonana, ¿e ¯ydzi maj¹ za du¿e wp³ywy w Polsce - pisze dziennik "Times of Israel", powo³uj¹c siê na treœÌ raportu przygotowanego przez niemieck¹ fundacjê Friedricha Eberta.
Wyniku badaù organizacji, zwi¹zanej z g³ówn¹ niemieck¹ parti¹ opozycyjn¹ SPD, nie prezentowano jeszcze publicznie. Ma to dopiero nast¹piÌ 1 maja w Tel Avivie, podczas konferencji, na której premier landu Brandenburgia Matthias Platzeck wyg³osi przemówienie "Rasizm i Antysemityzm znów rosn¹ w si³ê? Antydemokratyczne tendencje w wielokulturowej Europie". TreœÌ raportu jest jednak ju¿ dostêpna w internecie.

Wypomnieli Polsce antysemityzm i dyskryminacjĂŞ
Dyskryminacja kobiet, handel kobietami i dzieĂŚmi oraz antysemickie... czytaj wiĂŞcej »
Jak twierdzÂą twĂłrcy, jest on "pierwszym, ktĂłry dostarcza peÂłnÂą informacjĂŞ o skali uprzedzeĂą, dyskryminacji i nietolerancji w oÂśmiu wybranych krajach Europy - Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, WĂŞgrzech, WÂłoszech, Polsce i Portugalii. W kaÂżdym z tych krajĂłw przepytano po tysiÂąc respondentĂłw.

Polska pod prĂŞgierzem

Z niemieckiego badania wy³ania siê obraz Polski jako europejskiego bastionu antysemityzmu i uprzedzeù wobec Izraela. Towarzysz¹ nam w tym Wêgrzy. 30 procent badanych Polaków zdecydowanie zgadza siê, a 42 procent zgadza siê z twierdzeniem, i¿ "¯ydzi próbuj¹ wykorzystywaÌ fakt bycia ofiarami Holocaustu". Na Wêgrzech by³o to odpowiednio 39 i 29 procent. Podobnego zdania by³a ³¹cznie po³owa Niemców. W przypadku Holandii tylko 18 procent badanych zgodzi³o siê z twierdzeniem, a 40 zdecydowanie je odrzuci³o.

      Antysemityzm ma dÂługÂą i strasznÂą historiĂŞ w Europie. Nasze badania sÂą prowadzone regularnie od 2002 roku i pokazujÂą, Âże niechĂŞĂŚ do ÂŻydĂłw jest jednym z najistotniejszych uprzedzeĂą do ró¿nych grup spoÂłecznych. Wybija siĂŞ to zwÂłaszcza w krajach Europy Wschodniej.     
autorzy raportu
PoÂłowa PolakĂłw odpowiedziaÂła twierdzÂąco na pytanie, czy "ÂŻydzi majÂą za duÂże wpÂływy w ich kraju". W tym przypadku "lepsi" sÂą WĂŞgrzy, ktĂłrzy w 70 procent odpowiedzieli "tak". Dla porĂłwnania tylko 20 procent NiemcĂłw miaÂło stwierdziĂŚ to samo. W Holandii, gdzie szefowa MSZ jest ÂŻydĂłwkÂą, twierdzÂąco odpowiedziaÂło tylko okoÂło 20 procent.

Niemcy zbadali teÂż nastawienie do Izraela. - PoÂłowa respondentĂłw w Portugalii, Polsce i na WĂŞgrzech stwierdziÂła, Âże antysemityzm jest wywoÂłany dziaÂłaniami paĂąstwa Izrael - napisano w raporcie. Na dodatek 63 procent polskich respondentĂłw stwierdziÂło, Âże paĂąstwo Âżydowskie prowadzi "eksterminacjĂŞ" narodu palestyĂąskiego. ÂŚrednia w badanych krajach wyniosÂła okoÂło poÂłowy, przy czym najwyÂższa jest w Polsce, a najniÂższa we WÂłoszech (38 procent)

"Polski antysemityzm nie doprowadziÂł do Holokaustu"
- Antysemityzm polski czy francuski nie doprowadziÂł do Holokaustu - mĂłwi... czytaj wiĂŞcej »
Jednym z niewielu pozytywów zawartych w raporcie jest stwierdzenie, i¿ wiêkszoœÌ badanych we wszystkich krajach zgodzi³a siê, ¿e ¯ydzi "wzbogacaj¹" narodow¹ kulturê.

Dziki wschĂłd

- Antysemityzm ma d³ug¹ i straszn¹ historiê w Europie. Nasze badania s¹ prowadzone regularnie od 2002 roku i pokazuj¹, ¿e niechêÌ do ¯ydów jest jednym z najistotniejszych uprzedzeù do ró¿nych grup spo³ecznych. Wybija siê to zw³aszcza w krajach Europy Wschodniej - napisali w raporcie jego autorzy Andreas Zick, Beate Kuepper i Andreas HÜvermann.

Licz¹ce 190 stron wyniki badania zawieraj¹ te¿ wnioski dotycz¹ce dyskryminacji i uprzedzeù o pod³o¿u rasistowskim, homofobicznym, anty-islamskim i anty-imigranckim. Niemcy stwierdzaj¹, i¿ niechêÌ do ró¿nych mniejszoœci i grup spo³ecznych jest powszechna w Europie. Wskazuj¹ jednak, ¿e nietolerancja, uprzedzenia i dyskryminacja s¹ najbardziej widoczne w Polsce i na Wêgrzech.


http://www.tvn24.pl/12691,1741851,0,1,niemiecki-raport-polska-antyzydowskim-bastionem,wiadomosc.html
.................................................

"RozwĂłj broni Polski przed zalewem Âżydowskim"
                                                        ANTYSEMICKI PLAKAT PROMUJE WARSZAWÊ

W wydanym przez warszawski ratusz kalendarzu na 2012 r., który ma promowaÌ stolicê, znalaz³ siê anty¿ydowski plakat. Urzêdnicy problemu jednak nie widz¹ i t³umacz¹, ¿e chodzi³o im o to, ¿eby "pokazaÌ przedwojenn¹ szko³ê plakatu i emocje w dawnej Warszawie". O sprawie informuje "Rzeczpospolita"
Kalendarz ilustruj¹ przedwojenne plakaty. Na jednym z nich - reklamie tygodnika "Rozwój" - ¿o³nierz z miotaczem ognia têpi szczury, które maj¹ pejsy i jarmu³ki ozdobione gwiazd¹ Dawida. Pod rysunkiem czytamy: "Rozwój walczy o dobrobyt Polski, propaguj¹c solidarnoœÌ narodow¹, pracê i organizacjê ¿ywio³u polskiego, broni Polski przed zalewem ¿ydowskim, ³¹czy wszystkich Polaków pod has³em swój do swego po swoje".
      To plakat antysemicki, ale w doborze ilustracji chodziÂło o to, Âżeby pokazaĂŚ przedwojennÂą szko³ê plakatu i emocje w dawnej Warszawie. Nie oszukujmy siĂŞ, mamy siĂŞ czego wstydziĂŚ, w tym czasie byÂły silne antysemickie ciÂągoty     
Bartosz Milarczyk, rzecznik ratusza


Planowany jest dodruk

S³owo wstêpne do ksi¹¿kowego kalendarza napisa³a prezydent miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz. Urz¹d podarowa³ go m.in. wspó³pracuj¹cym z nim artystom i organizacjom, a w nowym roku planowany jest dodruk, bo wszystkie egzemplarze ju¿ siê rozesz³y.

"Rz" zapytaÂła stoÂłecznych urzĂŞdnikĂłw, czy Gronkiewicz-Waltz widziaÂła kalendarz przed podpisaniem wstĂŞpu. - Nie wiem, mnie przy tym nie byÂło - stwierdza rzecznik ratusza Bartosz Milczarczyk. Jak mĂłwi, po rozmowie z dziennikarzami obejrzaÂł kalendarz wraz z wiceprezydentem WÂłodzimierzem PaszyĂąskim i niestosownoÂści siĂŞ nie dopatrzyli.

"Silne antysemickie ciÂągoty"
Antysemickie napisy usuniĂŞte
Kilka godzin trwaÂło usuwanie napisĂłw, ktĂłrymi wandale zbezczeÂścili pomnik... czytaj wiĂŞcej »


- To plakat antysemicki, ale w doborze ilustracji chodzi³o o to, ¿eby pokazaÌ przedwojenn¹ szko³ê plakatu i emocje w dawnej Warszawie. Nie oszukujmy siê, mamy siê czego wstydziÌ, w tym czasie by³y silne antysemickie ci¹goty - podkreœla Milczarczyk. Ocenia, ¿e plakat "nikogo nie zachêci do antysemityzmu". - Kalendarz nie trafia do r¹k osób o bardzo w¹skich horyzontach - argumentuje.

By³y ambasador Izraela w Polsce Szewach Weiss mówi, ¿e jeœli by³by to b³¹d redakcyjny, a urzêdnicy przeoczyli tê ilustracjê, to by to zrozumia³. - Jeœli ktoœ tego broni, jestem tym bardzo zasmucony - zaznacza. Nie wini jednak prezydent Warszawy, bo - jak mówi - ma ona pozytywny stosunek do ¯ydów. - Wiem jednak, ¿e wysocy urzêdnicy nie zawsze s¹ w stanie przeczytaÌ wszystkiego, co dostaj¹ do podpisu. Musz¹ ufaÌ wspó³pracownikom - dodaje.

http://www.tvn24.pl/12690,1729129,,,rozwoj-broni-polski-przed-zalewem-zydowskim,wiadomosc.html
Zapisane
arteq
Gość
« Odpowiedz #159 : Kwiecień 23, 2012, 21:03:15 »

Polska anty¿ydowskim bastionem? Wolne ¿arty... Kiedyœ by³em zbulwersowany widokiem który ujrza³em - pod obóz w Brzezince, praktycznie sam¹ bramê podje¿d¿aj¹ 2 czy 3 autokary, wysypuje siê rozentuzjazmowana, rozeœmiana i nieco rozkrzyczana m³odzie¿ izraelska, od³¹cza siê kilku ch³opaków, pokrzykuj¹c na siebie biegn¹ na s¹siaduj¹ce z obozem pole kukurydzy, nie przerywaj¹c konwersacji... oddaj¹ mocz... byÌ mo¿e na prochy swoich przodków... smutne, ale niestety prawdziwe.

Nawet nie chcĂŞ myÂśleĂŚ co byÂłoby gdyby opisana poniÂżej sytuacja miaÂła miejsce w Polsce... SwojÂą drogÂą Âświat schodzi na psy - jak ma byĂŚ dobrze na pograniczu Izraelsko-PalestyĂąskim gdy mÂłodzi Izraelici nie mogÂą okazaĂŚ minimum szacunku swoim przodkom. W tym Âświetle to co wtedy ujrzaÂłem nie powinno mnie dziwiĂŚ.

W Izraelu wybuch³ skandal po tym, jak m³odzie¿ szkolna zak³óci³a spektakl teatralny, którego tematem by³a tragedia Holokaustu. Do ekscesów dosz³o podczas przedstawienia g³oœnej sztuki "Getto" izraelskiego dramaturga Jehoszuy Sobola opartej na prawdziwych wydarzeniach w getcie wileùskim.
"Getto" Jehoszuy Sobola wystawiane by³o w wielu krajach œwiata, tak¿e w Polsce w poznaùskim Teatrze Nowym w latach 90. Jest to opowieœÌ o teatrze rewiowym, którego aktorów morduj¹ Niemcy.
W Tel Awiwie przedstawienie dla licealistĂłw odbyÂło siĂŞ przed Dniem Holokaustu w Teatrze Kameralnym. Wielu nastolatkĂłw przeszkadzaÂło jednak aktorom gÂłoÂśnym zachowaniem i uwagami rzucanymi w kierunku sceny.
M.in. w momencie, gdy kapo katowaÂł bezbronnÂą ofiarĂŞ - rozwydrzone wyrostki na widowni zachĂŞcaÂły do dalszego bicia. WÂśrĂłd aktorĂłw byli ludzie pochodzÂący z rodzin ocalonych z Holokaustu. Mimo to, nie zeszli ze sceny i dopiero po opadniĂŞciu kurtyny ostro skarcili przeszkadzajÂących.

DziÂś sÂłowa potĂŞpienia padajÂą z wszystkich mediĂłw, a zwÂłaszcza z internetu.


ÂźrĂłdÂło: http://wiadomosci.onet.pl/swiat/izrael-ekscesy-podczas-glosnej-sztuki-getto,1,5112227,wiadomosc.html
Zapisane
Kiara
Gość
« Odpowiedz #160 : Kwiecień 23, 2012, 23:23:57 »

Nie jest to topik polityczny ( o polityce staram siĂŞ nie dyskutowaĂŚ, bo zwyczajnie nie znam siĂŞ na temacie) ale zrobiĂŞ wyjÂątek.

Kiara UÂśmiech UÂśmiech

Antyizraelska nowomoda

Czy Izrael jest bez winy? Na pewno nie. Jednak nie pomaga siĂŞ rozwiÂązaniu tego konfliktu, produkujÂąc pasztet w jednej z najpoczytniejszych gazet w Polsce.

...

 

Mariusz Zawadzki, redaktor Gazety Wyborczej, napisaÂł artykuÂł "O atomowych konfabulacjach i Prozie"

Pisze on: "G³ówna teza Grassa, ¿e Izrael stanowi zagro¿enie dla pokoju na œwiecie, jest nie tylko prawdziwa, ale nawet oczywista jak dwa i dwa to cztery. Nie tylko ze wzglêdu na izraelskie atomówki". Zawadzki pisze dalej: "Izrael jest zagro¿eniem dla pokoju immanentnie, poniewa¿ powsta³ mimo sprzeciwu tubylców, którzy od setek lat zamieszkiwali jego obecne terytorium. Nie zaakceptowali oni argumentów, ¿e ¯ydzi ¿yli tam kilka tysiêcy lat wczeœniej ani ¿e nale¿y siê im w³asne paùstwo po wiekach diaspory i przeœladowaù zwieùczonych horrorem Holocaustu. Te argumenty s¹ wa¿kie, ale arabskich tubylców zupe³nie nie obchodzi³y".

Dodaje nastĂŞpnie: "Problem w tym, co nieudolnie prĂłbuje wyÂłuszczyĂŚ Grass, Âże izraelscy przywĂłdcy dolewajÂą oliwy do wiecznego ognia, ktĂłry narodziny Izraela nieuchronnie musiaÂły rozpaliĂŚ".

Móg³by ktoœ na tak¹ argumentacjê machn¹Ì rêk¹ lub k¹œliwie skomentowaÌ, gdyby nie fakt, ¿e przybiera ona na sile w mediach. Przyjrzyjmy siê wiêc, co fa³szywego tkwi w takim myœleniu.

1. Zawadzki cofa siĂŞ do powstania Izraela, w domniemaniu wskazujÂąc na ÂŻydĂłw jako "winnych" rozpalenia ognia. Jednak to, co legÂło u podstaw syjonizmu i zasiliÂło szeregi jego zwolennikĂłw, przemyka jak pÂłowa iskierka. Wystarczy jednak otworzyĂŚ "PaĂąstwo ÂŻydowskie" Theodora Herzla lub przeczytaĂŚ artykuÂły Leona Pinskera, by przekonaĂŚ siĂŞ, Âże syjonizm spowodowany byÂł niemoÂżliwoÂściÂą normalnego Âżycia i rozwoju ÂŻydĂłw wÂśrĂłd europejskich sÂąsiadĂłw. To traktowanie ÂŻydĂłw przez EuropĂŞ odpowiada za powstanie Izraela.

DziÂś (19 kwietnia) wypada rocznica wybuchu powstania w Getcie Warszawskim i Âłatwo wskazaĂŚ ZagÂładĂŞ jako przeraÂźliwy akt, ktĂłry przekonaÂł paĂąstwa do poparcia izraelskiej niepodlegÂłoÂści. Rzadko jednak siĂŞga siĂŞ historycznie dalej. A przecieÂż w carskiej Rosji na przeÂłomie XIX i XX wieku liczba pogromĂłw na ÂŻydach szÂła w tysiÂące. Rzezie na Ukrainie za czasĂłw przywĂłdztwa Symona Petlury spÂływajÂą krwiÂą setek tysiĂŞcy ludzi. KrĂłtkotrwaÂła emancypacja kultury Âżydowskiej podczas pierwszych lat ZSRR ustĂŞpuje wkrĂłtce jej gwaÂłtownemu tÂłumieniu.

Zanim powstaje III Rzesza, w Niemczech po I wojnie Âświatowej wzbiera na sile mit o Âżydowskiej nielojalnoÂści wobec ojczyzny, tzw. "Dolsschtosslegende" - i dzieje siĂŞ tak wbrew temu, Âże odsetek walczÂących w szeregach niemieckiej armii ÂŻydĂłw byÂł najwiĂŞkszy ze wszystkich grup etnicznych, religijnych i politycznych.

 

 

W Polsce ów mit nielojalnoœci przybiera postaÌ "¯ydokomuny". Zagro¿enie ¯ydokomun¹ wyobra¿one przez przedwojenn¹ Endecjê rozwija siê, mimo ¿e wiêkszoœÌ ¯ydów jest tradycjonalistami, nie g³osuje na komunistów, a raczej na polski, pi³sudzczykowski BBWR. W latach 30-tych polscy ¯ydzi s¹ œwiadkami gett ³awkowych, regulacji numerus clausus i nullus, morderstw na tle etnicznym, bojówek endeckich tn¹cych twarze studentów ¿yletkami, blokowania w przyjmowaniu do pracy na uczelniach, po to by na koùcu us³yszeÌ has³o "¯ydzi na Madagaskar", na który zreszt¹ w 1937 roku, celem rozpoznania takiej mo¿liwoœci, udaje siê komisja polskiego rz¹du. W Rycerzu Niepokalanej i Ateneum Kap³aùskim, czasopismach katolickich, rozpowszechnia siê zaœ otwarty antyjudaizm i antysemityzm.

 

Czarn¹ noc nazistowskiego terroru pomiùmy tutaj jako czynnik zbyt oczywisty. Zauwa¿my jednak dwie rzeczy: wraz z ni¹ zamordowana zostaje ¿ydowska europejska doikajt, tutejszoœÌ, a z ni¹ pogrzebany zostaje bundowsko-fo³kistowski projekt ¿ydowskiej autonomii kulturowej. Bieg historii pokazuje wiêc, ¿e nadzieje na rozwi¹zanie autonomiczne okaza³y siê z³udzeniami! I drugie spostrze¿enie, gdy ¿ydowscy ocaleùcy wychodz¹ z ukrycia lub wracaj¹ ze Wschodu, napotykaj¹ na falê antysemityzmu i niejednokrotnie nowych lokatorów we w³asnych domach.

Czy dziwi wiêc, ¿e kilkaset tysiêcy ludzi ucieka z ró¿nych miejsc Europy do obozów dla przesiedlonych (DP), samemu lub z pomoc¹ nielegalnej sieci Bricha, walnie g³osuj¹c tam za podró¿¹ do portu w Hajfie? Izrael jest ¿ywym wyrzutem sumienia Europy i to Europa jest za jego powstanie odpowiedzialna. Jak to jednak z emocjami bywa, zbyt trudna odpowiedzialnoœÌ ulega wyparciu.

2. W logice przedstawianej przez Mariusza Zawadzkiego istniej¹ jedynie zje¿d¿aj¹cy do Mandatu Brytyjskiego ¯ydzi i buntuj¹cy siê przeciwko temu Arabowie. Historia w takiej formie zostaje przeniesiona na rok 2012. Najpowa¿niejszym zafa³szowaniem tej narracji jest wyeliminowanie losu kilkuset tysiêcy ¯ydów z krajów Bliskiego Wschodu, których znaczna czêœÌ zostaje pomiêdzy latami 40-tymi a 70-tymi wypêdzona, a ich dobra skonfiskowane.

Mowa o Iraku, Jordanii, Syrii, Egipcie, Libii i czêœciowo Maroku oraz Algerii. Diaspory ¿ydowskie ¿yj¹ce na tych ziemiach liczy³y sobie od 2000 do 2700 lat. Jeszcze w 1944 roku przywódca palestyùski, Muhammad Amin al-Husajni, na fali radia III Rzeszy nawo³ywa³ Arabów takimi s³owami: "Arabowie, powstaùcie jak jeden m¹¿ i walczcie o swoje prawa. Zabijajcie ¯ydów, gdziekolwiek ich znajdziecie. To podoba siê Bogu, historii i religii. To ocali wasz honor. Allah jest z wami".

ReichsfĂźhrer SS Himmler i jerozolimski mufti

W latach 1940-tych fala anty¿ydowskich pogromów przetoczy³a siê przez ca³y Bliski Wschód. Bagdad (1941), Trypolis (1945 i 1948), Kair (1945), syryjskie Aleppo (1947), jemeùski Aden (1947), Manama w Bahrajnie (1947) oraz marokaùskie Wad¿da i D¿arada (1948). Gdy dodaÌ do tego anty¿ydowskie ustawy w Iraku czy Syrii i falê arabskiego nacjonalizmu przetaczaj¹c¹ siê przez region, mo¿na zadaÌ pytanie, czy to dzia³anie nie by³o "dolewaniem oliwy do wiecznego ognia"? Czy œwiat arabski, wypychaj¹c ¿ydowskich wspó³obywateli i konfiskuj¹c znaczn¹ czêœÌ ich dóbr, nie uzasadni³ w³asnymi czynami koniecznoœci istnienia Izraela? Znów mamy do czynienia z wypieraniem w³asnej wspó³odpowiedzialnoœci, tym razem przez œwiat arabski.

3. Kolejnym zafaÂłszowaniem tkwiÂącym w argumentacji publicysty jest cedowanie w artykule caÂłej odpowiedzialnoÂści izraelskich politykĂłw za trwanie konfliktu bliskowschodniego. KÂłopot w tym, Âże "eliminacyjna" frazeologia najwyÂższych przywĂłdcĂłw Iranu jest dziÂś powszechnie znana.

RĂłwnieÂż powszechnie znane jest szkolenie, finansowanie i zbrojenie przez to paĂąstwo organizacji terrorystycznych Hamas, Hezbollah i Islamski DÂżihad. ByĂŚ moÂże mniej pamiĂŞtany jest fakt, Âże kaÂżdemu rozpoczĂŞciu inicjatywy pokojowej, rĂłwnieÂż przez LigĂŞ ArabskÂą w Bejrucie, akompaniowaÂł przez ostatnie dwa dziesiĂŞciolecia zamach terrorystyczny Hamasu.

Bardziej zastanawia tutaj proces psychologiczny, ktĂłry obraca te fakty w nieistotny szum. IraĂąskie wygraÂżanie wyeliminowaniem Izraela z "karty czasu" czy organizowanie konferencji negacjonistĂłw ZagÂłady zostaje "wyjaÂśnione" jako pusta frazeologia. Gdy wiĂŞc tylko pominie siĂŞ groÂźby pÂłynÂące z ust przywĂłdcĂłw iraĂąskich i sponsoring wojujÂącego dÂżihadu, dalej idzie juÂż Âłatwo: Izrael nie ma prawa baĂŚ siĂŞ o wÂłasne istnienie i rachowaĂŚ ryzyka zaniechania dziaÂłania.

Przechodz¹c do konfliktu izraelsko-palestyùskiego, tu równie¿ jako jedyni winni wskazani zostaj¹ przywódcy paùstwa ¿ydowskiego. Warto tu przytoczyÌ zwyciêstwo wyborcze Ehuda Baraka w 1999 roku, zwyciêstwo na has³ach jednostronnego oddania Po³udniowego Libanu i pokoju z Palestyùczykami. I rzeczywiœcie, w maju 2000 roku ostatni izraelski ¿o³nierz opuszcza Liban. Niestety jednak, oddanego terenu nie zajmuje armia Libanu, lecz Hezbollah, religijna szyicka organizacja terrorystyczna, deklarujaca chêÌ zniszczenia Izraela. Niemal od razu zza granicy zaczynaj¹ padaÌ na pó³noc Izraela rakiety i mno¿¹ siê porwania. Hezbollah wymyœla nieistniej¹cy wczeœniej problem farm Szeba, obszaru zaledwie 22 km2, by obstawiÌ po³udnie Libanu dziesi¹tkami tysiêcy rakiet. Mo¿na tu k¹œliwie rzec, ¿e Hezbollah dobrze wie, i¿ jego rakiety zostan¹ w Europie "wyjaœnione". W tym samym roku podczas izraelsko-palestyùskich negocjacji pokojowych w Camp David aparat Jassera Arafata wszczyna Drug¹ Intifadê, która wkrótce wyradza siê w terror palestyùskich zamachów i izraelskich odwetów.

Mo¿na by zapytaÌ, czemu w dobie tak zaawansowanych negocjacji i fali nadziei na pokój ogarniaj¹cej wiêkszoœÌ izraelskiego spo³eczeùstwa, strona palestyùska decyduje siê na eskalacje konfliktu?

Nie powinniœmy jednak o to pytaÌ, skoro to wy³¹cznie izraelskim przywódcom przypisane jest dolewanie oliwy. W piêÌ lat póŸniej przypadek libaùski powtarza siê w Gazie: jednostronne i dobrowolne oddanie terenu skutkuje salw¹ rakiet qassam jeszcze w dniu wycofania, a zwyciêzca palestyùskich wyborów w stycznia 2006 roku, ugrupowanie terrorystyczne Hamas, postanawia natychmiast anulowaÌ wszystkie dotychczas funkcjonuj¹ce umowy w ramach porozumieù z Oslo, wycofaÌ dotychczasowe uznawanie Izraela przez Autonomiê Palestyùsk¹ i odmawia skreœlenia ze swojego statutu punktu o d¹¿eniu do zniszczenia Izraela. Hamas wie, ¿e mo¿e sobie na to pozwoliÌ. Niewiele wody up³ynie, a i te kroki zostan¹ zapomniane lub wyt³umaczone.

 

 

Hamas video: "In black bags - Chunks of flesh of Jews"/ Wideo Hamasu: "W czarnych workach - kawaÂłki ciaÂł ÂŻydĂłw"

 

 

Czy Izrael jest bez winy?

Na pewno nie. Jednak nie pomaga siĂŞ rozwiÂązaniu tego konfliktu, produkujÂąc pasztet w jednej z najpoczytniejszych gazet w Polsce.

 

Krzysztof Pesses

19 kwietnia 2012


http://fzp.net.pl/opinie/antyizraelska-nowomoda


ps. Do dyskusji politycznych na temat Israela zainteresowanych  zachĂŞcam na tym forum ;http://izrael.org.il/forum/4-forum-erec-israel.html

Bowiem tu moÂżecie spotkaĂŚ Polskich  ÂŻYDÓW mieszkajÂących od dawna  w Israelu, sÂą chĂŞtni do dzielenia siĂŞ wiedzÂą i wyjaÂśniania draÂżliwych tematĂłw. Ja nie podejmujĂŞ siĂŞ takich rozmĂłw bo nie znam tak tematu i nie posiadam takiej wiedzy.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 24, 2012, 01:13:43 wysłane przez Kiara » Zapisane
arteq
Gość
« Odpowiedz #161 : Kwiecień 24, 2012, 01:02:47 »

CzegoÂś nie ÂłapiĂŞ... bo dlaczego tak jest, Âże:
- gdy ÂŻydzi atakujÂą np. PalestyĂączykĂłw to nazywa siĂŞ to obronÂą obywateli, no w skrajnych przypadkach zapewnianiem bezpieczeĂąstwa...
- gdy ÂŻydzi krytykujÂą innych zwie siĂŞ to wolnoÂściÂą wypowiedzi lub co najwyÂżej obronÂą interesĂłw
- gdy ktoœ odwa¿y siê z zachowaniem nale¿ytej kultury krytykowaÌ ¯ydów - s³yszê o antysemityzmie lub - co widaÌ w poœcie powy¿ej - próbuje siê przypi¹Ì ³atkê politycznej wypowiedzi

naprawdĂŞ takie podejÂście i tym samym jawna manipulacja niczemu dobremu nie sÂłuÂży, w tym i samym ÂŻydom przecieÂż...
ze smutkiem - majÂąc na uwadze krwawe konsekwencje - sÂłyszĂŞ ostatnio, Âże rzÂąd/parlament izraelski na powaÂżnie bierze pod dyskusjĂŞ zalegalizowanie nielegalnych (i do tego sprzecznych z prawem miĂŞdzynarodowym - osiedlanie ludnoÂści cywilnej na ziemiach OKUPOWANYCH) cywilnych osiedli na tzw. "zachodnim brzegu"... i coÂś czujĂŞ, Âże jak PalestyĂączycy bĂŞdĂŞ protestowali wobec tego, to szybko zostanÂą nazwani terrorystami i agresorami wobec izraelskiej "bezbronnej" ludnoÂści cywilnej...
Jak widaÌ na za³¹czonym obrazku ¯ydzi na w³asne ¿yczenie i z premedytacj¹ (bo nie mam ich za idiotów) eskaluj¹ konflikt.
Szkoda... przykre...
Zapisane
Kiara
Gość
« Odpowiedz #162 : Kwiecień 24, 2012, 01:14:30 »

Dla nie ÂłapiÂących....

Do dyskusji politycznych na temat Israela zainteresowanych  zachĂŞcam na tym forum ;http://izrael.org.il/forum/4-forum-erec-israel.html

Bowiem tu moÂżecie spotkaĂŚ Polskich  ÂŻYDÓW mieszkajÂących od dawna  w Israelu, sÂą chĂŞtni do dzielenia siĂŞ wiedzÂą i wyjaÂśniania draÂżliwych tematĂłw. Ja nie podejmujĂŞ siĂŞ takich rozmĂłw bo nie znam tak tematu i nie posiadam takiej wiedzy.

Kiara UÂśmiech UÂśmiech
Zapisane
arteq
Gość
« Odpowiedz #163 : Kwiecień 25, 2012, 23:34:07 »

Kiaro, TwojÂą postawĂŞ ÂłapiĂŞ "ÂłapiĂŞ" bardzo dobrze...
Osoba która zak³ada temat, napisa³a w nim wiêkszoœÌ postów i to z pozycji "bardzo dobrze zorientowanej", zawsze w okreœlonych sytuacjach nabiera nag³ej niechêci do rozmowy - przecie¿ nadal w tym samym w¹tku...
Tym bardziej znamienne i dajÂące jednoznaczne wnioski, Âże sytuacja dokÂładnie powtarza siĂŞ w kilku innych...
Zapisane
Kiara
Gość
« Odpowiedz #164 : Kwiecień 25, 2012, 23:39:05 »

Do dyskusji politycznych na temat Israela zainteresowanych  zachĂŞcam na tym forum ;http://izrael.org.il/forum/4-forum-erec-israel.html

Bowiem tu moÂżecie spotkaĂŚ Polskich  ÂŻYDÓW mieszkajÂących od dawna  w Israelu, sÂą chĂŞtni do dzielenia siĂŞ wiedzÂą i wyjaÂśniania draÂżliwych tematĂłw. Ja nie podejmujĂŞ siĂŞ takich rozmĂłw bo nie znam tak tematu i nie posiadam takiej wiedzy.

Kiara UÂśmiech UÂśmiech
Zapisane
arteq
Gość
« Odpowiedz #165 : Kwiecień 27, 2012, 07:26:44 »

Kiaro, chociaÂż nie wiem jak napinaÂłabyÂś siĂŞ, to nie uda Ci siĂŞ sprowadziĂŚ sedna zadanych pytaĂą za zasÂłonkĂŞ domniemaych rozmĂłw politycznych.
Rozmowy na temat postawy czÂłowieka, jego szacunku dla drugiego czÂłowieka, traktowania bliÂźniego to nie gadka polityczna.
Zapisane
Kiara
Gość
« Odpowiedz #166 : Maj 01, 2012, 14:43:56 »

Dla zainteresowanych , warto przeczytaĂŚ ABC Judaizmu.


http://www.kbroszko.dominikanie.pl/PESACH2.pdf

Kiara UÂśmiech UÂśmiech
Zapisane
Kiara
Gość
« Odpowiedz #167 : Maj 04, 2012, 09:34:34 »

"STWORZY£ ICH JAKO MʯCZYZNÊ I KOBIETÊ"


Judaizm wyprowadza z Tory koncepcjĂŞ czÂłowieka.
a1b2.jpg


 

I.

Bereszit 1:27:


"StworzyÂł BĂłg czÂłowieka wedÂług Swojej istoty. WedÂług istoty Boga go stworzyÂł. StworzyÂł ich jako mĂŞÂżczyznĂŞ i kobietĂŞ" (tÂłumaczenie TPL)


CzÂłowiek to mĂŞÂżczyzna i kobieta razem.

Idea³em judaizmu jest równowaga miêdzy prawem (sprawiedliwoœci¹), a mi³oœci¹ (wspó³czuciem i zdolnoœci¹ do przebaczania). Kierowanie siê w ¿yciu wy³¹cznie sprawiedliwoœci¹, albo wy³¹cznie mi³oœci¹ - prowadzi do braku równowagi, braku harmonii i - w konsekwencji - do z³a.


Œwiat rz¹dzony wy³¹cznie przez zasady mi³oœci - by³by chaosem. Œwiat rz¹dzony w³¹cznie prawem - izb¹ tortur.

Cz³owiek powinien, wed³ug judaizmu, d¹¿yÌ do idealnej równowagi pomiêdzy tymi dwiema wartoœciami.

Ten idea³ znajduje swoj¹ realizacjê w nieroz³¹cznoœci mê¿czyzny i kobiety, jako ca³kowitego cz³owieka.

Poniewa¿ sprawiedliwoœÌ (prawo) reprezentuje archetyp mê¿czyzny (ojciec), a mi³oœÌ - archetyp kobiety (matka), dopiero zwi¹zek mê¿czyzny z kobiet¹ czyni pe³nego cz³owieka.

Tak jak sprawiedliwoœÌ i mi³oœÌ stanowi¹ wartoœci, które musz¹ odnaleŸÌ swoj¹ pe³niê we wzajemnym powi¹zaniu, tak i cz³owiek realizuje siê - jako pe³na kreacja - w zwi¹zku odmiennych p³ci, pomiêdzy którymi istnieje zarazem sprzecznoœÌ i dope³nienie, równowaga i napiêcie.


...

 

II.

Bereszit  2:18:

 

 „I powiedziaÂł BĂłg: nie jest dobrze, aby czÂłowiek byÂł sam. UczyniĂŞ mu odpowiedniÂą pomoc [ezer kenegdo]” (tÂłumaczenie TPL).


„Ezer kenegdo” oznacza w dosÂłownym przekÂładzie : „pomoc naprzeciw niego [przeciw niemu]”.

To tajemnicze sformuÂłowanie i jego interpretacje budziÂły zawsze wiele kontrowersji.

Dlaczego?

Bo w kontekÂście, w ktĂłrym siĂŞ pojawia,  jest istotne z oczywistego punktu widzenia: Tora najwyraÂźniej okreÂśla tu rolĂŞ kobiety wobec mĂŞÂżczyzny, mĂŞÂżczyzny wobec kobiety, definiuje ich najg³êbszÂą i zarazem podstawowÂą relacjĂŞ, w wyniku ktĂłrej stanowiÂą oni – jako opozycja i jednoœÌ zarazem – peÂłnego czÂłowieka.

„Ezer kenegdo” – „pomoc przeciw"?

Klasyczne interpretacje sygnalizujÂą sens problemu:  „JeÂżeli mĂŞÂżczyzna jest tego wart,  kobieta bĂŞdzie dla niego pomocÂą; jeÂżeli nie bĂŞdzie tego wart, bĂŞdzie wystĂŞpowaĂŚ przeciwko niemu„ (Raszi, Jewamot 63a, Bereszit Rabba  17:3)

Có¿ to oznacza?

Pomoc, ktĂłra przejawia siĂŞ poprzez “wystĂŞpowanie przeciw”?

Czy pomoc nie polega raczej na wypeÂłnianiu poleceĂą?

Ezer oznacza “pomoc”, ale ta "pomoc" ma do speÂłnienia podstawowe zadanie, wynikajÂące z poczynionej przez Boga obserwacji.


ZauwaÂżmy, Âże powodem, jaki skÂłania Boga do dziaÂłania i wykreowania kobiety, jest pierwsze w Torze stwierdzenie, Âże stworzone  dzieÂło nie jest doskonaÂłe:  „nie jest dobrze, Âżeby czÂłowiek byÂł sam”. SamotnoœÌ - dostrzega BĂłg - nie jest dla czÂłowieka stanem dobrym.

Czyli stworzenie kobiety ma pokonaÌ samotnoœÌ mê¿czyzny.

Kobieta ma byĂŚ "pomocÂą", ale czy “pomoc”, ktĂłra jest ulegÂła, nie ma wÂłasnego zdania, jest bierna, podporzÂądkowana – moÂże stanowiĂŚ prawdziwe antidotum przeciw samotnoÂści?

Nie!

ÂŻyciowa partnerka mĂŞÂżczyzny musi byĂŚ zdolna do przeciwstawienia siĂŞ mu, musi byĂŚ „kenegdo”, aby ten zwiÂązek dwojga ludzi mĂłgÂł wyzwoliĂŚ ich z egzystencjalnej samotnoÂści, musi istnieĂŚ pomiĂŞdzy nimi  napiĂŞcie, wynikajÂące z ich ró¿nych, indywidualnych osobowoÂści i charakterĂłw. Tylko wtedy powstaje nowa jakoœÌ, ktĂłra jest opozycjÂą ludzkiej samotnoÂści, bo nie jest moÂżliwa do osiÂągniĂŞcia w pojedynkĂŞ.

UwolniĂŚ od samotnoÂści moÂże czÂłowieka tylko drugi rĂłwny - i dlatego stanowiÂący niezaleÂżnego partnera - czÂłowiek. Tylko takie istoty nie sÂą osobno, ale sÂą razem.

http://the614thcs.com/27.1712.0.0.1.0.phtml


******

To bardzo interesuj¹cy temat ciutke póŸniej dodam mój komentarz, szczególnie wartoœciowy jak dla mnie jest wniosek koùcowy.

Cytuj
UwolniĂŚ od samotnoÂści moÂże czÂłowieka tylko drugi rĂłwny - i dlatego stanowiÂący niezaleÂżnego partnera - czÂłowiek. Tylko takie istoty nie sÂą osobno, ale sÂą razem.

Istotnie naprawdê twórczy i wartoœciowy zwi¹zek powstaje wówczas gdy spotykaj¹ siê partnerzy równi sobie pod wieloma wzglêdami , gdy nie opiera siê on na uzale¿nianiu jednego przez drugiego czym kolwiek. Gdy maja oni równe prawa pomimo swoich odmiennoœci wszelakich ale dodaÌ trzeba ¿e podstaw¹ ³¹cz¹ca taki zwi¹zek musi byÌ uczucie mi³oœci bardzo g³êbokie. W innym wypadku jest to kontrakt wymiany wartoœci miêdzy dwojgiem inteligentnych ludzi, a nie o to przecie¿ chodzi.

Tak stworzy³ Stwórca ( bo Bóg i Stwórc¹ Wszechrzeczy bynajmniej dla mnie to nie to samo) Cz³owieka , którego na ziemi reprezentuj¹ kobieta i mê¿czyzna. Nie móg³ byÌ pierwszy mê¿czyzna, bo to zaprzecza obecnym ( a s¹dzê i¿ dawnym równie¿ podstaw¹ wiedzy), ale to, kto by³ pierwszy nie stanowi dla mnie istotnoœci, bo s¹ jednakowo wa¿ni. S¹ oni odmiennoœciami zarówno w mentalno, duchowym jak i fizycznym wzorcu, œwiat oparty na jednym tylko aspekcie jako podstawie i wzorcu istnienia nie niesie prawdy , harmonijni ni wiedzy rozwojowej dla obydwojga co znaczy dla Cz³owieka. Wczeœniej czy póŸniej ulegnie destrukcji i zag³adzie.
Wspó³czesny Âświat jest doskonaÂłym dowodem co staÂło siĂŞ z nim gdy wyrzucono aspekt ÂżeĂąski ze ÂświÂątyni , zastÂąpiono kobietĂŞ drugim mĂŞÂżczyznÂą , pozbawiono twĂłrczoœÌ jej mÂądroÂści. Tego nie da siĂŞ ukryĂŚ  bowiem powstaÂł wzorzec   samotnego wÂładczego i agresywnego mĂŞÂżczyzny ktĂłry potrzebuje kobietĂŞ do prokreacji , zaspakajania swoich przyjemnoÂści , sÂłu¿¹cÂą mu , ale podporzÂądkowanÂą jego woli i prawu.


Cytuj
Idea³em judaizmu jest równowaga miêdzy prawem (sprawiedliwoœci¹), a mi³oœci¹ (wspó³czuciem i zdolnoœci¹ do przebaczania). Kierowanie siê w ¿yciu wy³¹cznie sprawiedliwoœci¹, albo wy³¹cznie mi³oœci¹ - prowadzi do braku równowagi, braku harmonii i - w konsekwencji - do z³a.

Strasznie sztywna jak dla mnie jest ta zasada doskonaÂłoÂści , powiedziaÂła bym taka logiczna,  mĂŞska..... brak w niej mÂądroÂści kobiecoÂści.
Logika i caÂła wiedza gÂłowy ( domena mĂŞÂżczyzn) jest potrzebna i niezbĂŞdna jednak czÂłowiek opierajÂący swoje Âżycie tylko  na logicznych wnioskach szybko staĂŚ siĂŞ moÂże nieczuÂłym i bezdusznym automatem. ÂŻycie ludzkie to przeolbrzymia gama barw i odcieni barw odczuĂŚ , uczuĂŚ oraz decyzji na nich opartych , ktĂłre tworzÂą jego nieprzewidywalnoœÌ decyzji.Uczucia i tylko uczucia je powodujÂą pomimo logicznych wnioskĂłw tworzÂących konkretny przewidywalny wynik. Zatem od  maszyn opartych na programach czÂłowiek roÂżni siĂŞ posiadaniem uczuĂŚ , ktĂłre czyniÂą go nieprzewidywalnym. DziĂŞki nim , uczuciom moÂże on siĂŞ rozwijaĂŚ, wzrastaĂŚ zarĂłwno duchowo jak i technicznie nie czyniÂąc krzywdy ni sobie ni innym.

Jednak trzeba pamiĂŞtaĂŚ iÂż decyzjonalnoœÌ ludzka nie powinna opieraĂŚ siĂŞ wy³¹cznie na uczuciach , bo wĂłwczas zaistniaÂł by Âświat dominacji bezuczuciowych ,  wykorzystujÂących  bezwzglĂŞdnie cudze uczucia.

M¹droœÌ Stwórcy obdarowa³a cz³owieka zarówno logik¹ g³owy jak i uczuciami serca , po³¹czone razem tworz¹ m¹droœÌ serca , rozdzielone nie tworz¹ doskona³oœci.
W tym miejscu realizuje siĂŞ przepiĂŞkna i wielka  mÂądroœÌ StwĂłrcy ³¹czÂąca miÂłoÂściÂą  w JEDNIÊ kobietĂŞ i mĂŞÂżczyznĂŞ , czyli logikĂŞ i si³ê mĂŞskÂą z mÂądroÂściÂą i miÂłoÂściÂą kobiety.
Bez ponownego po³¹czenia ich wielkÂą miÂłoÂściÂą rĂłwnowaga istnienia podstaw Âżycia na Âświecie bĂŞdzie zaburzona.  KaÂżdy aspekt ma swojÂą przypisanÂą mu juÂż w momencie stworzenia rolĂŞ i nie ma Âżadnego powodu do walki o jej zmianĂŞ oraz podkreÂślanie swojej wiĂŞkszej waÂżnoÂści.

MÂądroœÌ serca zawsze opiera siĂŞ na wiedzy gÂłowy i uczuĂŚ , ten poziom wiedzy nie walczy o Âżadne priorytety.On w najpiĂŞkniejszy z moÂżliwych sposobĂłw tworzy harmonie miĂŞdzy kobieta a mĂŞÂżczyznÂą  opartÂą na miÂłoÂści bezwarunkowej. W takim poziomie miÂłoÂści nie ma dominacji jest akceptacja praw odmiennoÂści w twĂłrczym spleceniu uczuciami.
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2012, 09:36:31 wysłane przez Kiara » Zapisane
Kiara
Gość
« Odpowiedz #168 : Maj 14, 2012, 14:07:05 »

NAJPIERW POMÓC WROGOWI?
Talmud.jpg


Gdy cz³owiek zostaje postawiony przed mo¿liwoœci¹ wype³nienia dwóch ró¿nych przykazaù (micwot), powinien najpierw wype³niÌ to przykazanie, które wymaga od niego pokonania jego z³ych inklinacji (jecer hara).

Talmud podaje taki przykÂład: gdy widzi siĂŞ dwĂłch ludzi, jednego ze zwierzĂŞciem, ktĂłremu trzeba zaÂłoÂżyĂŚ na grzbiet ciĂŞÂżar do dÂźwigania i drugiego - ze zwierzĂŞciem, ktĂłre wymaga zdjĂŞcia z jego grzbietu Âładunku, naleÂży najpierw pomĂłc temu czÂłowiekowi, ktĂłrego zwierzĂŞ ugina siĂŞ pod ciĂŞÂżarem, bo trzeba mu ulÂżyĂŚ jak najszybciej.

Jednak - i tu w³aœnie uruchamia siê wspomniana zasada! - gdy w³aœcicielem ob³adowanego zwierzêcia jest nasz znajomy lub przyjaciel, a nieobci¹¿onego zwierzêcia - ktoœ, kogo zdecydowanie nie lubimy, ktoœ kto nie tylko nie jest naszym przyjacielem, a wrêcz odwrotnie - jest naszym wrogiem, powinniœmy jemu pomóc pierwszemu.

Dlaczego?

Bo pomagaj¹c mu pokonujemy z³e inklinacje (jecer hara), które sugeruj¹ nam, ¿e w ogóle powinniœmy udaÌ, ¿e nie zauwa¿yliœmy tego cz³owieka, ¿e najlepiej by³oby odwróciÌ siê w drug¹ stronê i min¹Ì go obojêtnie. Dlatego w³aœnie trzeba mu pomóc pierwszemu (Bawa Mecija 32b).

Ale dlaczego pokonywaĂŚ swoje "zÂłe inklinacje" wobec kogoÂś, kto jest przecieÂż naszym wrogiem nie bez powodu: swoim postĂŞpowaniem naprawdĂŞ na to zasÂłuÂżyÂł?

Tosafot (komentarze do Tamudu, Pesachim 113b) wyjaœniaj¹, ¿e nienawiœÌ ma naturaln¹ tendencjê do narastania, do intensyfikowania siê, wiêc je¿eli nie wykorzystamy takiej w³aœnie okazji do powstrzymania tego procesu, nienawiœÌ stanie siê - podsycana w³aœnie przez jecer hara - celem samym w sobie - uczuciem, nad którym wkrótce mo¿emy utraciÌ jak¹kolwiek kontrolê.

WiĂŞcej: przejmie ona kontrolĂŞ nad nami.

http://the614thcs.com/19.1718.0.0.1.0.phtml

*******

PiĂŞkny i mÂądry tekst jak inne z tego ÂźrĂłdÂła, uczy doskonaÂłoÂści w Âżyciu , zwraca uwagĂŞ na pokonywanie swoich sÂłaboÂści.Bowiem celem Ludzkiego Âżycia jest uniezaleÂżnienie siĂŞ od emocji spowodowanych ró¿nymi negatywnymi  ale  rĂłwnieÂż przyjemnymi zdarzeniami. NaprawdĂŞ godny jest propagowania juÂż tak prawy styl Âżycia z takim zdecydowanym uzaleÂżnianiem siĂŞ od swoich ograniczeĂą.

Ale ja chciaÂłam obejrzeĂŚ jeszcze inny aspekt tego zagadnienia , myÂślĂŞ iÂż teÂż bardzo waÂżny w caÂłoksztaÂłcie osobistego rozwoju.

Jak zawsze zasadÂą analizy  jest osobisty  system wartoÂści tworzÂący indywidualnoœÌ ocen dobra i zÂła , jak zawsze wedle niego ludzie oceniajÂą innych by usprawiedliwiĂŚ swoje zachowania. By mĂłc pokazaĂŚ swĂłj altruizm swojÂą doskonaÂłoœÌ na cudzym tle. Sam aspekt fizycznej pomocy naszemu  nieprzyjacielowi  w jego trudnoÂściach jest wlaÂściwy i potrzebny. Ale.... kaÂżdy czyn  budzi refleksje, jeÂżeli nie wywoÂła on myÂśli o naszej osobistej wielkoÂści na tle cudzej niedoskonaÂłoÂści, a spowodowany jest naturalnoÂściÂą niesienia pomocy, to znaczy iÂż naprawdĂŞ zbliÂżamy siĂŞ do  doskonaÂłoÂści.

MÂądroœÌ i dobro sÂą  sercu  wsparte tylko logikÂą gÂłowy. Czyny wywaÂżone logikÂą i ocenione korzyÂściÂą to dopiero wstĂŞp do panowania nad negatywnymi uczuciami,  ale waÂżny i potrzebny wstĂŞp.

Kiara UÂśmiech UÂśmiech
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2012, 14:11:48 wysłane przez Kiara » Zapisane
Kiara
Gość
« Odpowiedz #169 : Maj 29, 2012, 07:45:39 »

Istnieje du¿o kontrowersyjnych informacji na temat stosunku Judaizmu do zwierz¹t, myœlê i¿ ten opis wyjaœni wiêkszoœÌ niejasnoœci.

Kiara UÂśmiech UÂśmiech


SZECHITA (UBÓJ ZWIERZ¡T)
pytanie od PG:


Jakie sÂą zasady uboju rytualnego? Dlaczego nie moÂże byĂŚ on dokonany na ogÂłuszonym zwierzĂŞciu?

szechita__XV_wiek.jpg
Szechita na ilustracji z XV wieku
odpowiedÂź :


Ju¿ sama nazwa "ubój rytualny" jest myl¹ca. Podczas zabijania zwierzêcia nie odprawia siê ¿adnych "rytua³ów". Znacznie precyzyjniejsze by³oby nazywanie szechity "ubojem zgodnym z zasadami religijnego prawa". Podstawowe zasady takiego uboju omawiamy poni¿ej.


Natomiast dlaczego zwierzĂŞ nie moÂże byĂŚ ogÂłuszone? ZwierzĂŞ, aby byÂło koszerne, nie moÂże byĂŚ ranne, ani chore. OgÂłuszone - jest ranne. Nie moÂżna takÂże powiedzieĂŚ o ogÂłuszonym zwierzĂŞciu, Âże jest zdrowe. Dlatego nie moÂże byĂŚ uznane za koszerne nawet, gdyby zostaÂło zabite wedÂług zasad szechity. Jedna z tych zasad zostaÂła juÂż przecieÂż zÂłamana.


...


Pamiêtajmy o jednej wa¿nej sprawie: nie ma czegoœ takiego, jak "dobre" zabijanie zwierz¹t. Ka¿de zabijanie jest po³¹czone z przemoc¹ i jak¹œ form¹ brutalnoœci wobec istoty, która chce ¿yÌ. Zadawanie œmierci to zawsze rzecz ponura i obrzydliwa. Jednak codziennie zabijane s¹ miliony zwierz¹t i to w dodatku - w wiêkszoœci - w sposób okrutny i powoduj¹cy ich cierpienie.

Jest natomiast dowodem g³êbokiej niewiedzy i z³ej woli fakt, ¿e judaizm oskar¿any bywa nierzadko (ostatnio tak¿e w mediach w Polsce) o okrucieùstwo wobec zwierz¹t, gdy w rzeczywistoœci jest to religia, która od pocz¹tku swojego istnienia wymaga³a od ¯ydów (a tak¿e nie-¯ydów) w³aœciwego, humanitarnego, etycznego traktowania zwierz¹t, wyprzedzaj¹c w tym ludzkoœÌ o tysi¹ce lat, a wiêkszoœÌ tej ludzkoœci - do dziœ.


Tora, najœwiêtsza ksiêga judaizmu, ju¿ prawie trzy i pó³ tysi¹ca lat temu og³osi³a wszystkim ludziom zakaz okrucieùstwa wobec zwierz¹t - wœród przykazaù ustanowionych dla wszystkich ludów (tzw. "Siedem Przykazaù Potomków Noacha") znajduje siê zakaz spo¿ywania fragmentu cia³a ¿ywego zwierzêcia. W wielu kulturach istnia³o bowiem (a nawet trwa nadal) zjawisko okaleczania zwierzêcia po to, aby zjeœÌ jego miêso, zachowuj¹c jednoczeœnie zwierzê przy ¿yciu.

Natomiast dla ÂŻydĂłw, wiele zasad dotyczÂących etycznego postĂŞpowania ze zwierzĂŞtami Tora uczyniÂła religijnym obowiÂązkiem, ktĂłrego naruszenie jest wykroczeniem w relacji z Bogiem (bein adam leMakom).

ÂŻydowskie prawo religijne dba - na wielu poziomach - o dobro zwierzÂąt. Judaizm wyró¿nia specjalnÂą kategoriĂŞ praw (car balei chajim, czyli „zapobieganie okrucieĂąstwu wobec zwierzÂąt [ÂżyjÂących istot]”).

Najbardziej znane micwot (przykazaĂą), ktĂłre znajdujemy w Torze, dotyczÂące traktowania zwierzÂąt, to:

    zakaz wykorzystywania pracy jakichkolwiek zwierzÂąt w Szabat (Dewarim 5, 14). ZwierzĂŞta, tak jak ludzie, od tysiĂŞcy lat majÂą prawo do caÂłodobowego odpoczynku co siedem dni.

    zakaz uniemoÂżliwiania pracujÂącemu na polu zwierzĂŞciu spoÂżywania takiej iloÂści pokarmu, na jakÂą ma ochotĂŞ (Dewarim 25, 4)

    zakaz sprzĂŞgania razem (Dewarim 22, 10) zwierzĂŞcia maÂłego i duÂżego (np. byka i osÂła), bo ze wzglĂŞdu na ró¿niÂącÂą je si³ê i wielkoœÌ, oba by siĂŞ mĂŞczyÂły (Ibn Ezra, Chizkuni)

    nakaz udzielenia pomocy mĂŞczÂącemu siĂŞ zwierzĂŞciu pracujÂącemu dla czÂłowieka, niezaleÂżnie jaki mamy stosunek do jego wÂłaÂściciela („JeÂżeli zobaczysz, Âże osioÂł czÂłowieka, ktĂłrego nienawidzisz, ugina siĂŞ pod ciĂŞÂżarem i [chciaÂłbyÂś] powstrzymaĂŚ siĂŞ od pomagania mu – musisz mu pomĂłc w rozÂładunku” (Szemot 23, 5).

    zakaz kastrowania zwierzÂąt (Wajikra 22:24)

    zakaz zabicia zwierzĂŞcia razem z jego mÂłodym potomstwem (Wajikra 22:28)


W Talmudzie znajdujemy takÂże:

    zakaz spoÂżywania rano posiÂłku, jeÂżeli najpierw nie nakarmi siĂŞ swoich zwierzÂąt

    zakaz kupowania zwierzĂŞcia, jeÂżeli nie ma siĂŞ pewnoÂści, Âże bĂŞdzie siĂŞ w stanie dostarczaĂŚ mu wÂłaÂściwego pokarmu w odpowiedniej iloÂści.

    Judaizm zakazuje takÂże jakiegokolwiek polowania "dla sportu", a takÂże „rozrywek”, podczas ktĂłrych zwierzĂŞta sÂą torturowane lub mordowane albo zabijajÂą siĂŞ nawzajem. Sprzeciwia siĂŞ im Talmud (Awoda Zara 18b), widzÂąc w tym przejaw barbarzyĂąstwa. Oto cytat z halachicznej opinii na ten temat: „Walki bykĂłw pozostajÂą w caÂłkowitej opozycji wobec ducha ÂświĂŞtej Tory. Jest to wyraz kultury grzesznikĂłw i ludzi okrutnych, ktĂłrymi nie powinni byĂŚ ÂŻydzi” i „Ktokolwiek idzie na stadion oglÂądaĂŚ corridĂŞ i pÂłaci za bilet, staje w jednym szeregu z ludÂźmi, ktĂłrzy niszczÂą i grzeszÂą” (rabin Owadja Josef, Responsa 1, 3, rozdz. 66). OczywiÂście odnosi siĂŞ to rĂłwnieÂż do obserwowania walk psĂłw, kogutĂłw i innych zwierzÂąt. Judaizm uwaÂża je za zdecydowane barbarzyĂąstwo.


W Sefer Chasidim (Jehudy z Regensburga, XIII wiek) znajdujemy stwierdzenie: „Dobry czÂłowiek nie sprzedaje zwierzĂŞcia czÂłowiekowi okrutnemu”. Najlepiej podsumowuje stosunek judaizmu do zwierzÂąt KsiĂŞga Przys³ów: „Sprawiedliwy troszczy siĂŞ o Âżycie swojego zwierzĂŞcia, a serce tych, ktĂłrzy nie sÂłuchajÂą Boga, jest okrutne” (12, 10).

W tym samym duchu etycznoÂści wobec zwierzÂąt wypowiada siĂŞ judaizm na temat zabijania zwierzÂąt.

Tora opisuje, Âże najpierw ludzie nie mieli w ogĂłle prawa spoÂżywaĂŚ miĂŞsa, a wiĂŞc zabijaĂŚ zwierzÂąt. IdeaÂłem judaizmu jest wegetarianizm. Zezwolenie na spoÂżywanie miĂŞsa, ogÂłoszone - w tradycji judaizmu  - dopiero po Potopie, jest kompromisem z naturÂą czÂłowieka. Ten kompromis nie jest jednak caÂłkowity, bowiem spoÂżywanie miĂŞsa przez ÂŻydĂłw zostaÂło obwarowane wieloma skomplikowanymi warunkami, ktĂłrych jednym z podstawowych celĂłw jest jego ograniczenie, z korzyÂściÂą dla dobra zwierzÂąt.

Kaszrut (zasady koszernoÂści) najpierw eliminuje z Âżydowskiego stoÂłu wiĂŞkszoœÌ zwierzÂąt, a póŸniej gwarantuje pozostaÂłym, Âże ich ÂśmierĂŚ bĂŞdzie jak najmniej bolesna. Kaszrut wymaga, aby zwierzĂŞta byÂły hodowane i transportowane w tak humanitarny sposĂłb, aby nie zachorowaÂły ani nie ulegÂły zranieniu – bo zranione lub chore sÂą niekoszerne. Hodowca musi o nie dbaĂŚ, bo inaczej nie bĂŞdÂą kwalifikowaÂły siĂŞ do spoÂżycia.

W tym momencie przypomnijmy sobie, jak transportowane, jak traktowane sÂą zwierzĂŞta przeznaczone na rzeÂź w zwykÂłych, nieÂżydowskich rzeÂźniach.

Jednak wspó³czesna Europa, nie maj¹c œwiadomoœci, czym naprawdê jest "rytualne zabijanie", ulega z³udzeniu, ¿e je¿eli zwierzê zostanie og³uszone przed zabiciem, to wszystko jest etycznie w porz¹dku. Pomija siê tu fakt, ¿e zwierzê to mo¿e byÌ wczeœniej zranione, torturowane transportem w potwornych warunkach, czêsto pozbawione od wielu dni pokarmu oraz wody i wreszcie ¿e zwierzê jest nierzadko po po³owicznym og³uszeniu zabijane tak niefachowo i nieskutecznie, ¿e zostaje poddane "obróbce", gdy jest jeszcze ¿ywe.

WedÂług zasad szechity, zwierzĂŞ ranne, zwierzĂŞ zabite w sposĂłb niefachowy – jest niekoszerne, uznane za newela („padÂłe”).

Ponadto zabijane zwierzê i ptak musz¹ byÌ wolne od symptomów siedemdziesiêciu ró¿nych rodzajów ran, chorób lub zniekszta³ceù, aby byÌ uznane za koszerne. Nawet przy fachowym, zgodnym z zasadami koszernoœci zabijaniu piêÌ przyczyn powoduje niekoszernoœÌ miêsa:

    szehija – zbyt powolne posÂługiwanie siĂŞ noÂżem z przerwÂą lub zawahaniem

    derasa – ciĂŞcie po³¹czone ze zbyt duÂżym naciskiem

    chalada – nadmierne wbijanie noÂża nim rozpocznie siĂŞ ciĂŞcie

    hagrama – zeÂślizgniĂŞcie siĂŞ noÂża z wÂłaÂściwego miejsca

    ikkur – czyli rozdarcie tkanki, zamiast jej przeciĂŞcia


WÂłaÂściwe pozbawienie zwierzĂŞcia Âżycia odbywa siĂŞ jednym ciĂŞciem (wykonanym specjalnym noÂżem o idealnym ostrzu), ktĂłrym powoduje siĂŞ bÂłyskawiczne obniÂżenie ciÂśnienia krwi w mĂłzgu zwierzĂŞcia, co decyduje o natychmiastowej utracie przez nie ÂświadomoÂści, mimo Âże ciaÂło automatycznie przejawia bezwarunkowe odruchy polisynaptyczne pochodzenia rdzeniowego a nie mĂłzgowego (na tych odruchach bazujÂą propagandowe filmy ilustrujÂące rzekome okrucieĂąstwo szechity).

W³aœciwie przeprowadzona szechita nie tylko zapobiega b³yskawicznie dop³ywowi krwi do mózgu, ale tak¿e powoduje, ¿e krew obecna w mózgu wyp³ywa z niego natychmiast, powoduj¹c nag³y spadek ciœnienia, co po³¹czone z równie raptown¹ utrat¹ p³ynu mózgowego, wywo³uje ca³kowit¹ utratê œwiadomoœci u zwierzêcia w czasie krótszym ni¿ 2 sekundy. S¹ to ustalenia udowodnione naukowo (np. badania prof. HH Dukes, Cornell University, USA; Dr Stuart Rosen, kardiolog w Hammersmith Hospital w Londynie w: "Physiological Insights Into Shechita" /2004/). Warto jeszcze przypomnieÌ, ¿e obowi¹zuj¹cy w USA "Humane Slaughter Act" definiuje szechitê jako humanitarn¹ metodê zadawania œmierci.


...

W odpowiedzi wykorzystane zostaÂły materiaÂły publikowane juÂż wczeÂśniej na naszej stronie internetowej a takÂże na  stronie Forum ÂŻydĂłw Polskich.


http://the614thcs.com/40.1725.0.0.1.0.phtml
Zapisane
east
Gość
« Odpowiedz #170 : Maj 29, 2012, 13:02:10 »

Cytuj
IdeaÂłem judaizmu jest wegetarianizm
To czemu do niego nie d¹¿¹ ? Czy¿by poci¹g do mamony by³ silniejszy ?

Cytuj
W³aœciwie przeprowadzona szechita nie tylko zapobiega b³yskawicznie dop³ywowi krwi do mózgu, ale tak¿e powoduje, ¿e krew obecna w mózgu wyp³ywa z niego natychmiast, powoduj¹c nag³y spadek ciœnienia, co po³¹czone z równie raptown¹ utrat¹ p³ynu mózgowego, wywo³uje ca³kowit¹ utratê œwiadomoœci u zwierzêcia w czasie krótszym ni¿ 2 sekundy.
Pomimo ca³ego okrucieùstwa zabijania ta metoda wydaje siê najmniej inwazyjna w po³¹czenie cia³o-œwiadomoœÌ. £¹cznikiem jest krew (krew kojarzy siê z sercem). Ten sam rytua³ przedstawiono kiedyœ w filmie o buszmenach mieszkaj¹cych w Afryce. Pan m³ody dokonywa³ rytualnego zabójstwa kozy, ale musia³ to zrobiÌ jednym precyzyjnym ciêciem na oczach starszyzny. Tylko prawid³owy (czyli najmniej mêcz¹cy dla kozy) sposób kwalifikowa³ zabójcê na ma³¿onka Mrugniêcie
Zapisane
arteq
Gość
« Odpowiedz #171 : Maj 29, 2012, 14:42:08 »

zakaz wykorzystywania pracy jakichkolwiek zwierzÂąt w Szabat (Dewarim 5, 14). ZwierzĂŞta, tak jak ludzie, od tysiĂŞcy lat majÂą prawo do caÂłodobowego odpoczynku co siedem dni.

i nasuwa siĂŞ tutaj dylemat, bo co np.:
z kotem? przecieÂż ÂłowiÂąc myszy wykonuje dla nas pracĂŞ - czy wobec tego w szabas nalezy kota zwiÂązaĂŚ czy teÂż zamknaĂŚ w szczelnym pomieszczeniu?
z psem? przecie¿ do jego pracy nalezy pilnowanie obejœcia, a czyni¹Ì to pies alarmuje szczekaniem - czy nalezy wobec tego psa kneblowaÌ na sobotê?
a z krowÂą/owcÂą - przecieÂż pracujÂą dla nas, produkujÂąc mleko - czy wobec tego jest zakaz dojenia w sobotĂŞ???

IdeaÂłem judaizmu jest wegetarianizm
OczywiÂście, dlatego od tysiÂącleci w tradycji Âżydowskiej jest spoÂżywanie w ÂświĂŞto paschy baranka... z cukru lub trawy morskiej...
Zapisane
PrzebiÂśnieg
Gość
« Odpowiedz #172 : Maj 30, 2012, 07:54:41 »

JeÂżeli mowa o ÂŻydach.
Tylko w tym kraju moÂżna byÂło wyksztaÂłciĂŚ protoplastĂłw dzisiejszych ojcĂłw koÂścioÂła DuÂży uÂśmiech.
KapÂłani twierdzÂą, Âże nauka o sakramentach zostaÂła przekazana w caÂłoÂści przez samego Jezusa.
OÂśmielĂŞ siĂŞ stwierdziĂŚ, iÂż  jest to historycznie  nieprawdziwym twierdzeniem.
MaÂły przykÂładzik,  na przykÂład sakrament ma³¿eĂąstwa, uksztaÂłtowaÂł siĂŞ dopiero w XI wieku.
Przedtem uznawano po prostu lokalne tradycje oÂżenku, nie przypisujÂąc im charakteru sakramentalnego.
Zaznaczam, Âże wspominam tylko o rytuaÂłach, ktĂłre pochodzÂą z samego Nowego Testamentu
Pierwszym jest chrzest przez zanurzenie w wodzie.
Symbolika tego obrzĂŞd jest wymowna –  symboliczna ÂśmierĂŚ, powrotem w odmienionej ÂświadomoÂści.
Klasyczny obrzĂŞd przejÂścia.
Drugim obrzĂŞdem opisanym w NT byÂło przekazanie mocy Ducha ÂŚwiĂŞtego przez naÂłoÂżenie rÂąk na gÂłowĂŞ adepta.
Trzecim opisanym rytua³em jest nak³adanie r¹k na chorego i namaszczanie go olejem oraz zanoszenie zaù mod³ów w intencji uzdrowienia.
Czwartym jest obrzĂŞd rytualnego posiÂłku z uÂżyciem chleba oraz wina na pamiÂątkĂŞ Âśmierci Jezusa.
WiĂŞc cztery.
Obecnie koœció³ sprawuje siedem sakramentów, które nie maj¹ nic wspólnego z nowotestamentowymi rytua³ami ¿ydowskiej sekty uczniów Jezusa.
MaÂło tego, chrzeÂścijaĂąstwo ma w ogĂłle niewiele wspĂłlnego z Jezusem gdyÂż zaÂłoÂżona przez jego bezpoÂśrednich uczniĂłw gmina jerozolimska, ktĂłrej przewodziÂł ulubiony uczeĂą Jezusa – Jakub przestaÂła istnieĂŚ w 70 roku n.e. gdy ÂŻydĂłw podbili Rzymianie.
Wtedy to koœció³ jerozolimski przesta³ definitywnie istnieÌ a prawdziwa sukcesja apostolska zosta³a przerwana i bezpowrotnie utracona.
Ca³e znane nam chrzeœcijaùstwo instytucjonalne wywodzi siê od Szaw³a z Tarsu, zwanego Paw³em, który pierwej bêd¹c oprawc¹ chrzeœcijan, nawróci³ siê niespodziewanie podczas rzekomej wizji Jezusa i zacz¹³ g³osiÌ jakoby jego naukê (nawet dla niewtajemniczonych nowotestamentowe pisma Paw³a, pe³ne jurydyzmu, mizoginizmu, homofobii, jak i w ogóle fobii wszelakich, pozostaj¹ w jawnej sprzecznoœci z ewangelicznymi naukami Jezusa). Pawe³ pozostawa³ w permanentnym sporze z uczniami Jezusa i jego apostolstwo by³o samozwaùcze i nigdy nie uznane przez gminê jerozolimsk¹.
Jakub nigdy nie nazwaÂł Jezusa bogiem do koĂąca twierdziÂł iÂż jest on czÂłowiekiem
pa DuÂży uÂśmiech
Zapisane
Kiara
Gość
« Odpowiedz #173 : Maj 30, 2012, 09:35:30 »

A mnie Âśmieszy najbardziej Âże nienawidzÂący ÂŻydĂłw katolicy czczÂą swojego Boga ÂŻyda i Jego MatkĂŞ ÂŻydĂłwkĂŞ kontynuujÂąc  przekrĂŞcone przez SzawÂła tradycje ÂŻydowskie.

Tak dla ÂścisÂłoÂści Chrzest w wodzie to Âżydowska mykwa starej bardzo sekty Âżydowskiej zwanej rĂłwnieÂż "pomazaĂącami porannymi z nad Jordanu".
Chodzi w niej o oczyszczenie rytualne, chrzest ogniem to oddzielny rytuaÂł wyÂższego rzĂŞdu po oczyszczeniu , ktĂłrego wodne jest tylko jednym z elementĂłw caÂłoÂści.
I najwaÂżniejsze woda musi byĂŚ wodÂą ÂżywÂą a nie pierwszÂą lepszÂą nad ktĂłrÂą ksiÂądz pomodli siĂŞ.
Ale kto by sobie tym g³owê dzisiaj zawraca³ , bezmyœlnoœÌ to znak naszych czasów.


Kiara UÂśmiech UÂśmiech
Zapisane
ptak
Gość
« Odpowiedz #174 : Maj 30, 2012, 10:44:52 »

Cytat: Kiara
bezmyœlnoœÌ to znak naszych czasów.

I z t¹ bezmyœlnoœci¹ jazda z czwarty wymiar? Chichot Znaczy siê, bêdzie tam bezmyœlnoœÌ wy¿szego rzêdu? Du¿y uœmiech
Zapisane
Strony: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 |   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap

Strona wygenerowana w 0.051 sekund z 18 zapytaniami.

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

wypadynaszejbrygady zipcraft gangem phacaiste-ar-mac-tire opatowek