Niezale¿ne Forum Projektu Cheops Niezale¿ne Forum Projektu Cheops
Aktualno¶ci:
 
*
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj. Grudzieñ 22, 2024, 23:26:12


Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji


Strony: 1 2 3 4 5 [6] |   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Egzorcyzmy  (Przeczytany 64437 razy)
0 u¿ytkowników i 11 Go¶ci przegl±da ten w±tek.
songo1970


Maszyna do pisania...


Punkty Forum (pf): 22
Offline

P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 4934


KIN 213


Zobacz profil
« Odpowiedz #125 : Kwiecieñ 05, 2011, 09:10:30 »

to chyba podstawowy problem between, co kto rozumie pod pewnymi pojêciami,-
litania tych pojêæ jest o wiele d³u¿sza, i mo¿e kto¶ to wszystko ogarnia- mo¿e...
Zapisane

"Pustka to mniej ni¿ nic, a jednak to co¶ wiêcej ni¿ wszystko, co istnieje! Pustka jest zerem absolutnym; chaosem, w którym powstaj± wszystkie mo¿liwo¶ci. To jest Absolutna ¦wiadomo¶æ; co¶ o wiele wiêcej ni¿ nawet Uniwersalna Inteligencja."
pheasant
Go¶æ
« Odpowiedz #126 : Kwiecieñ 05, 2011, 18:00:49 »

Cytuj
Wszyscy gadaj± o tym samym tylko siê nie mog± dogadaæ.

Dla jednych to _duch_¶wiêty_, dla innych _chi_, jeszcze inni mówi± _moc_., inni _wibracje_
Dla jednych _szatan_, dla innych _egregor_.
Jedni s± w _niebie_ i _piekle_, inni w _astral_,
itp, itp..

mo¿e by uzgodniæ jakie¶ wspólne nazwy?

Bêdzie siê ³atwiej dogadaæ...

pozdro

Bardzo s³uszna uwaga.
To w³a¶nie Jezus sprecyzowa³ te pojêcia, uszeregowa³ je, nada³ im prawdziwe nazwy. To Jezus nazwa³ te zjawiska i rzeczy po imieniu. A Ko¶ció³ Katolicki, kóry opiera siê w ca³o¶ci na Chrystusie stara siê by wszyscy pos³ugiwali siê t± sta³± aparatur± pojêciow±.

Zapisane
east
Go¶æ
« Odpowiedz #127 : Kwiecieñ 05, 2011, 22:38:44 »

Pheasant , czy to nie Bóg pomiesza³ ludziom-budowniczym wie¿y Babel jêzyki ? Mia³ wiêc ku temu jaki¶ zamys³ ..
Ju¿ choæby po tutejszym forum widaæ, ¿e co dla jednych jest JAKIE¦, dla innych bywa INNE , ale  gdzie¶ tam , POMIÊDZY tymi wszystkimi s³owami, formami, nazwami , istnieje jeden wspólny mianownik . Istnieje mianowicie taka przestrzeñ, której nie da siê opisaæ, ani nazwaæ, a z której wszystko inne pochodzi. Czasami nazywa siê j± ( bo jako¶ trzeba nazwaæ, by odró¼niæ od reszty ) PUSTK¡, ale ma te¿ ró¿ne inne nazwy. Je¶li Bóg ( przyjmijmy , ¿e Stwórca ) pomiesza³ budowniczym jêzyki, to mo¿e wcale nie dlatego, ¿eby nie zbudowali wielkiego dzie³a -wie¿y Babel - tylko, ¿eby zrozumieli siebie nawzajem bez s³ów i poza pojêciami. To by³by kolejny etap rozwoju w budowaniu wspólnego dzie³a.
Twierdzenie, ¿e  TYLKO Jezus nada³ jakie¶ prawdziwe nazwy to jest dzielenie ludzi na tych i tamtych. Na dobrych, bo uznaj±cych te "jedynie prawdziwe" oraz z³ych - ca³± resztê , co siê usma¿y w ogniu piekielnym niechybnie Mrugniêcie
Jezus wcale nie nadawa³ znaczeñ i sam, jak twierdzi³ , przyszed³ po to by burzyæ zgodne opinie. Mo¿na by s±dziæ, ¿e przyszed³, by wyegzorcyzmowaæ ludzi od wytworów ich w³asnych umys³ów.
Zapisane
between
Go¶æ
« Odpowiedz #128 : Kwiecieñ 06, 2011, 07:23:07 »

Cytuj
Wszyscy gadaj± o tym samym tylko siê nie mog± dogadaæ.
Bêdzie siê ³atwiej dogadaæ...
pozdro
Bardzo s³uszna uwaga.
To w³a¶nie Jezus sprecyzowa³ te pojêcia, uszeregowa³ je, nada³ im prawdziwe nazwy. To Jezus nazwa³ te zjawiska i rzeczy po imieniu. A Ko¶ció³ Katolicki, kóry opiera siê w ca³o¶ci na Chrystusie stara siê by wszyscy pos³ugiwali siê t± sta³± aparatur± pojêciow±.

Acha, doskonale.
Jest jaki¶ s³owniczek z katolickiego na nasze? Najlepiej z jakimi¶ obja¶nieniami.
To ja poproszê.

pozdrawiam

Zapisane
pheasant
Go¶æ
« Odpowiedz #129 : Kwiecieñ 06, 2011, 19:55:03 »

Polecam "S³ownik teologii biblijnej" je¶li ju¿ o s³ownikach mówimy.

Cytuj
Twierdzenie, ¿e  TYLKO Jezus nada³ jakie¶ prawdziwe nazwy to jest dzielenie ludzi na tych i tamtych. Na dobrych, bo uznaj±cych te "jedynie prawdziwe" oraz z³ych - ca³± resztê , co siê usma¿y w ogniu piekielnym niechybnie
Tu siê z Tob± nie zgodze East.

To ¿e nie uznajesz tego co mówi³ Jezus nie znaczy ¿e bêdziesz siê sma¿y³ w ogniu piekielnym. Nikt tak nie powiedzia³. A tym bardziej ja tak nie uwa¿am. Nie mnie os±dzaæ kto co bêdzie robi³ po ¶mierci.
Zapisane
arteq
Go¶æ
« Odpowiedz #130 : Kwiecieñ 06, 2011, 21:38:10 »

yyy...
Between, "nasze" czyli czyje? Nale¿ysz do jakiej¶ konkretnej "bandy"? Bo nie wiem jaki s³ownik wyj±æ...
« Ostatnia zmiana: Kwiecieñ 06, 2011, 21:38:58 wys³ane przez arteq » Zapisane
between
Go¶æ
« Odpowiedz #131 : Kwiecieñ 19, 2011, 08:13:52 »

yyy...
Between, "nasze" czyli czyje? Nale¿ysz do jakiej¶ konkretnej "bandy"? Bo nie wiem jaki s³ownik wyj±æ...

Celne U¶miech
Ale nie nale¿ê do ¿adnej 'bandy' - trzeba jednak uwa¿aæ co siê pisze. U¶miech

Dawaj s³owniki jakie masz. Mo¿e cosik siê dopasuje.

Ale najlepiej by³oby stworzyæ s³ownik nie bazuj±cy na s³owniki ¿adnej 'bandy' - wtedy uniknie siê
konotacji. Zupe³nie nowe s³owa, które dopiero nape³nimy znaczeniami.

pozdro

Zapisane
janneth

Skryba, jakich ma³o


Punkty Forum (pf): 23
Offline

P³eæ: Kobieta
Wiadomo¶ci: 1642



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #132 : Kwiecieñ 20, 2011, 19:39:05 »

yyy...
Between, "nasze" czyli czyje? Nale¿ysz do jakiej¶ konkretnej "bandy"? Bo nie wiem jaki s³ownik wyj±æ...

"Nasze" czyli pomiêdzy. Bo jak sam login Between'a wskazuje, nie jest ani nasz, ani ich, ani tu, ani tam... Jest pomiêdzy. Tylko w jego wypowiedzi do¶æ wyra¼nie zarysowuje siê niechêæ do katolików, a to ju¿ nie stawia go w bezstronnym ¶rodku...
Zapisane

The Elum do grieve
The oak he do hate
The willow do walk
if ye travels late.
PHIRIOORI
Go¶æ
« Odpowiedz #133 : Kwiecieñ 20, 2011, 20:56:20 »

yyy...
Between, "nasze" czyli czyje? Nale¿ysz do jakiej¶ konkretnej "bandy"? Bo nie wiem jaki s³ownik wyj±æ...

"Nasze" czyli pomiêdzy. Bo jak sam login Between'a wskazuje, nie jest ani nasz, ani ich, ani tu, ani tam... Jest pomiêdzy. Tylko w jego wypowiedzi do¶æ wyra¼nie zarysowuje siê niechêæ do katolików, a to ju¿ nie stawia go w bezstronnym ¶rodku...

Niekoniecznie, janneth:

¦rodek jest ¶rodkiem,
niezale¿nie od tego, 'czy' i  'jak bardzo',
jaka¶ "banda" chcia³aby nim manipulwaæ.

i tego katolicy nie konstatuj± jeszcze ni nawet ¶ladowo.
Zapisane
arteq
Go¶æ
« Odpowiedz #134 : Kwiecieñ 20, 2011, 21:28:40 »

niestety na forum wielokrotnie widzia³em, ¿e s± ¶rodki - bardziej ¶rodkowe i ¶rodki - mniej ¶rodkowe, wrêcz brzegowe, zale¿nie od tego kto i co mówi i jak postrzegany bywa
niezale¿nie od tego jak jaka¶ "anty-banda" próbuje wmawiaæ i kluczyæ...
Zapisane
PHIRIOORI
Go¶æ
« Odpowiedz #135 : Kwiecieñ 20, 2011, 21:47:58 »

a ja wielokrotnie widzia³em, ¿e to Ty Tutaj decydujesz,
co jest jak i na ile ¶rodkowym ¶rodkiem,
i to Ty wiesz najlepiej, gdzie jest ten ¶rodek

i ¿e ten Twój ¶rodek jest naj¶rodszy.






Zapisane
arteq
Go¶æ
« Odpowiedz #136 : Kwiecieñ 20, 2011, 22:11:48 »

zdecydowanie mnie przeceniasz - bosko¶æ i nieomylno¶æ to nie mój adres...
Zapisane
janneth

Skryba, jakich ma³o


Punkty Forum (pf): 23
Offline

P³eæ: Kobieta
Wiadomo¶ci: 1642



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #137 : Kwiecieñ 20, 2011, 23:12:57 »

Zaczê³o siê od tego:

Jest jaki¶ s³owniczek z katolickiego na nasze? Najlepiej z jakimi¶ obja¶nieniami.
To ja poproszê.

I dywagujemy o ¶rodkach. Przenie¶my siê z egocentryzmu na egzorcyzmy, co? Proszê ³adnie U¶miech, bo siê sama do off'a przyczyni³am.
Zapisane

The Elum do grieve
The oak he do hate
The willow do walk
if ye travels late.
PHIRIOORI
Go¶æ
« Odpowiedz #138 : Lipiec 28, 2011, 11:55:33 »

Cytuj
I dywagujemy o ¶rodkach. Przenie¶my siê z egocentryzmu na egzorcyzmy, co? Proszê ³adnie U¶miech, bo siê sama do off'a przyczyni³am.


kto chroni nas przed duchami
Zapisane
east
Go¶æ
« Odpowiedz #139 : Lipiec 28, 2011, 16:46:22 »

Pac Man rz±dzi  U¶miech , zje ich wszystkich razem z duchami U¶miech
Zapisane
Dariusz


Maszyna do pisania...


Punkty Forum (pf): 3
Offline

P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 6024



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #140 : Luty 11, 2012, 18:47:28 »

Opêtanie czy choroba?
¶roda, 25 stycznia 2012 00:00



Oficjalnie Ko¶ció³ twierdzi, ¿e egzorcy¶ci konsultuj± siê z psychiatrami chc±c mieæ pewno¶æ, i¿ osoba uznawana za opêtan± nie jest czasem chora psychicznie. Czy jednak rozró¿nienie miêdzy tymi dwoma stanami jest mo¿liwe? W rzeczywisto¶ci egzorcyzm jest czym¶ w rodzaju prastarej metody psychoterapii. Mimo to w sporze miêdzy religi± a nauk±, osoby cierpi±ce pozostawione s± czêsto same sobie…
____________________
dr S.A. Diamond, psychologytoday.com

Dlaczego w technologicznym, zorientowanym na naukê spo³eczeñstwie egzorcyzmy wci±¿ ciesz± siê tak± popularno¶ci±? Wyrazem tego (obok produkcji filmowych) jest rosn±ce zapotrzebowanie na wyszkolonych egzorcystów. W 2008 r. Washington Post pisa³ o powracaj±cej do Europy modzie na t± praktykê. W relacji by³a mowa o polskim ksiêdzu, który dokonuje tygodniowo 20 tego typu zabiegów wyja¶niaj±c, ¿e „istnieje grupa ludzi, którzy nie mog± zaznaæ spokoju poprzez inne praktyki i którzy potrzebuj± ukojenia”. Inny duchowny, doktor teologii, który pracowa³ w poradni zdrowia psychicznego w okolicach Warszawy stwierdzi³, ¿e „instytucja ta u¶wiadomi³a sobie konieczno¶æ posiadania egzorcysty po napotkaniu licznych przypadków ataków ze strony z³ego.” Wed³ug oficjalnego stanowiska Watykanu, egzorcy¶ci maj± konsultowaæ swe ustalenia z psychiatrami i psychologami, aby móc odró¿niæ choroby psychiczne od przypadków rzeczywistego opêtania.

Czym jednak jest egzorcyzm z psychologicznego punktu widzenia i na czym polega jego si³a uzdrawiania? Czy psychoterapeuci lecz±cy pacjentów z wybuchów gniewu lub furii mog± skorzystaæ z metod duchownych? Wreszcie, czy egzorcyzmy odwo³uj± siê do podstawowych egzystencjalnych lub duchowych potrzeb i kwestii, takich jak przyk³adowo tajemnica z³a, której psychoterapia unika?


Anneliese Michel (1952-1976) - by³a najs³ynniejsz± ofiar± egzorcyzmu w Europie. Ta fanatycznie religijna dziewczyna z Bawarii sta³a siê rzekomo ofiar± opêtania demonicznego o bardzo drastycznym przebiegu (twierdzi³a przyk³adowo, i¿ z³y duch zmusza j± do usawicznego upadania na kolana). Zmar³a w wyniku wyczerpania po d³ugotrwa³ych egzorcyzmach. Choæ rozpoznano u niej objawy porównywalne ze schizofreni±, odmówi³a leczenia specjalistycznego. Katolicy czêsto stawiaj± jej przypadek jako dowód na „prawdziwe" opêtania.

Egzorcyzmy – rytualne wypêdzanie duchów z cia³, umys³ów lub miejsc by³o praktykowane w ró¿nych formach od zarania dziejów i stanowi najprawdopodobniej prymitywn± formê psychoterapii. Hipokrates – ojciec zachodniej medycyny, zaczyna³ jako egzorcysta. Tak¿e Jezus leczy³ osoby cierpi±ce na zaburzenia psychiczne, przeganiaj±c z nich demony. Dwa tysi±ce lat pó¼niej Ko¶ció³ rzymskokatolicki przygotowuje m³ode pokolenie egzorcystów, które ma sprostaæ wymaganiom nowych czasów. W USA, gdzie odczuwa siê ich braki, wiele osób rozczarowanych lub znudzonych psychologi± i psychiatri± preferuje powrót do praktyki rozpraw z demonami i diab³ami.

Egzorcyzm mo¿na nazwaæ prototypem wspó³czesnej psychoterapii. Podobnie jak egzorcy¶ci, dzisiejsi terapeuci reprezentuj± „si³ê wy¿sz±” w postaci medycyny i nauki (zast±piwszy nimi system wierzeñ). Uznaj± oni (szczególnie w przypadku psychiatrii biologicznej), i¿ istnieje fizyczna przyczyna odpowiadaj±ca za stan pacjenta, który zwalczyæ maj± przepisane leki oraz wej¶cie w „terapeutyczny sojusz” przeciwko nêkaj±cym chorego symptomom.

Tak jak egzorcyzm, psychoterapia sk³ada siê z roz³o¿onych w czasie, trudnych a niekiedy nu¿±cych rozpraw z „diabolicznymi” emocjami pacjentów. Niekiedy, mimo d³ugiego czasu trwania (licz±cego siê nie w tygodniach ani miesi±cach), nie przynosi ona jednak skutku. Niekiedy dochodzi do zjawiska przeciwprzeniesienia, kiedy terapeuta (tak jak egzorcysta) do¶wiadcza niepokoj±cych, subiektywnych odczuæ i prze¿ywa cierpienia pacjenta. Psychoterapeuci, podobnie jak egzorcy¶ci, musz± zatem funkcjonowaæ wewn±trz formalnie zrytualizowanej struktury, korzystaj±c z wsparcia w postaci konsultacji i kooperacji, aby nie przekraczaæ pewnych barier osobistych z pacjentem. Mo¿na tu sparafrazowaæ Freuda i stwierdziæ, ¿e nie da siê walczyæ z emocjonalnymi demonami innych i samemu nie zostaæ przez nie dotkniêtym, niezale¿nie czy praktykuje siê egzorcyzmy czy psychoterapiê.

Oczywi¶cie g³ówna ró¿nica miêdzy nimi polega na tym, i¿ ta druga stanowi ¶wiecki sposób zwalczania „demonów” w postaci traumatycznych do¶wiadczeñ emocjonalnych lub psychologicznych, nêkaj±cych wspomnieñ lub „kompleksów”. Egzorcyzm traktuje te wyzwania w sposób dos³owny, jako dzie³o si³ z³a. Ma to pewn± przewagê u pacjentów, którzy wierz± w Szatana i moc rytua³u lub te¿ ³atwiej poddaj± siê sile sugestii. Przyk³adowo, bardzo trudno przekonaæ zagubionego, zdezorientowanego i szukaj±cego pomocy pacjenta do tego, ¿e nie jest on ofiar± opêtania. Niekiedy, dla dobra terapii, lepiej jest odwo³aæ siê do jego systemu wierzeñ.

Psychiatra M. Scott Peck, który wierzy w egzorcyzmy, a niekiedy nawet sam je praktykuje, nakre¶la ró¿nicê miêdzy chorob± psychiczn± a opêtaniem demonicznym. Peck trafnie zauwa¿a, ¿e w przeciwieñstwie do psychoterapii, egzorcyzm korzysta z us³ug kilku kap³anów (lub ich pomocników) maj±cych za zadanie prze³amaæ opór pacjenta. Dodaje, ¿e egzorcyzm nie ma równie¿ wyznaczonych barier czasowych i mo¿e odwo³ywaæ siê czêsto do brutalnych i bezpo¶rednich konfrontacji z chorym.

Religijny egzorcyzm polega na wykorzystaniu uzdrawiaj±cej boskiej mocy modlitwy i rytua³u i przypisaniu skutków wyleczenia bezpo¶rednio Bogu, nie za¶ prowadz±cemu. W psychoterapii sukces przypisuje siê g³ównie wspó³pracy pacjenta z terapeut±. Ko¶ció³ podchodzi dzi¶ bardzo ostro¿nie do sprawy ró¿nicowania miêdzy opêtaniem a chorob± psychiczn± i niejednokrotnie anga¿uje w swoje postêpowanie specjalistów. Ale czy rzeczywi¶cie potrafi± oni wyznaczyæ ow± granicê?

Za kryteria opêtania demonicznego uznaje: mówienie w obcych jêzykach, „nadprzyrodzon±” si³ê fizyczn± oraz negatywne reakcje na modlitwê, wodê ¶wiêcon±, obecno¶æ ksiê¿y itp. Ko¶ció³, który chce uchodziæ za nowoczesny nie mo¿e jednak zapominaæ o opinii medyków. Psychiatria mówi, ¿e wymienione wy¿ej symptomy pojawiaj± siê w wielu schorzeniach, w tym m.in. w zaburzeniach dysocjacyjnych (histeriach). Zgodnie z opini± Pecka, nawróconego chrze¶cijanina, kluczowe jest odró¿nienie z³a „ludzkiego” od „demonicznego”. Wed³ug niego, „opêtanie szatañskie” to nie choroba, choæ niektóre zaburzenia do niego zbli¿aj±. Kolejna kwestia to fakt, ¿e u osób uznaj±cych siê za opêtane wystêpuj± najbardziej ekstremalne i odporne na leczenie formy zaburzeñ psychicznych.

Egzorcyzm stanowi tradycyjny sposób leczenia „syndromu opêtania”. Pozostaje pytanie, czy jest to rodzaj fenomenu psychologicznego, trudnej do rozpoznania choroby czy mo¿e rzeczywiste dzie³o Szatana? Warto zwróciæ uwagê na os³awiony przypadek Andrei Yates, która w 2001 r. utopi³a piêcioro swoich dzieci twierdz±c, ¿e jest opêtana. To Szatan mia³ podjudzaæ j± do morderstwa. W czasie drugiego procesu s±d orzek³, ¿e kobieta jest niepoczytalna i skierowa³ j± na leczenie. Jak wyja¶niæ jednak jej z³udzenia od diabolicznego i destrukcyjnego zachowania? Tu rodzi siê ca³y szereg pytañ zwi±zanych z jej chorob±. Czy by³a to depresja poporodowa, schizofrenia czy cyklofrenia? Takie przypadki nie s± odosobnione.


Plakat promuj±cy film „Egzorcysta". Przedstawiona w nim historia opiera siê o rzekomo prawdziwy przypadek opêtania urodzonego w 1935 r. Roberta Mannheima z Cottage City w stanie Maryland. Wiêcej o jego przypadku - tutaj -

Opêtanie demoniczne uznaæ mo¿na za próbê wyja¶nienia ludzkiego z³a. „Egzorcysta” (1973) – film oparty o ksi±¿kê Williama P. Blatty’ego, która opisywa³a ze szczegó³ami rzekomo „prawdziwy” przypadek zaw³adniêcia ludzkim cia³em przez demona, przyczyni³ siê do rozwoju zainteresowania tym zjawiskiem we wspó³czesnym zachodnim spo³eczeñstwie. Z kolei „Egzorcyzmy Emily Rose” – lu¼no opieraj±ce siê o historiê Anneliese Michel, wzbudzi³y pytania o etyczne i prawne konsekwencje tych praktyk.

Przypadki opêtania to zjawisko wystêpuj±ce w ró¿nych kulturach, choæ termin ten rzadko pojawia siê w literaturze specjalistycznej. Najczê¶ciej t³umaczy siê je dysocjacyjnym zaburzeniem to¿samo¶ci, w którym panowanie nad osob± przejmuje jedna z jej to¿samo¶ci „alternatywnych”. W przypadku osób wykazuj±cych siê brutalno¶ci± lub gniewem, diagnozuje siê zaburzenia afektywne dwubiegunowe (cyklofreniê). Nale¿y jednak pamiêtaæ, ¿e to co dawniej uznawano za opêtanie mog³o mieæ w rzeczywisto¶ci ró¿ne przyczyny i objawy.

Przekonanie, i¿ zewnêtrzna si³a przejmuje kontrolê nad cz³owiekiem stanowi objaw wiêkszo¶ci chorób psychicznych. Chorzy skar¿± siê czêsto na mimowolne reakcje, my¶li, emocje lub zachowania, które by³y im zwykle obce. Wspó³cze¶ni psychiatrzy uwa¿aj±, ¿e symptomy te s± wynikiem zaburzeñ neurologicznych lub biochemicznych. Niestety, obecnie wiêkszo¶æ psychiatrów ¼le pojmuje i leczy syndrom opêtania, bowiem dla wielu osób wierz±cych w demony cierpienie i rytua³ stanowi± znacznie bardziej oczekiwane rozwi±zanie ni¿ wyja¶nienia naukowe dostarczane przez psychiatriê i psychologiê. Prawd± jest bowiem, ¿e wielu pacjentów wymaga znacznie wiêcej ani¿eli dozy farmaceutyków: do przetrwania czêsto przera¿aj±cych do¶wiadczeñ i kryzysów egzystencjalnych potrzebuj± oni wsparcia, dziêki któremu bêd± mogli zmierzyæ siê ze swoimi „demonami”.

Dodatkowo wiara w demony i Szatana jest pochodn± wiary w Boga i znajdowania sensu w chaotycznej rzeczywisto¶ci. Ta „wola sensu” jak nazywa³ to Viktor Frankl (1905-1997) jest jedn± z podstawowych cech cz³owieka, dziêki której zape³nia on pewn± pustkê. Dla wielu ludzi wiara w mo¿liwo¶æ padniêcia ofiar± z³ego demona stanowi dowód na istnienie Boga - z³o i dobro to bowiem dwie strony jednej monety.

Zobacz tak¿e:
Skomentuj na INFRA FORUM
¦mieræ Anneliese Michel
Egzorcysta - historia prawdziwa
Si³y u¶pionego umys³u
_____________________
T³umaczenie i opracowanie: INFRA
Autor: dr S.A. Diamond
¬ród³o: PsychologyToday.com

http://infra.org.pl/wiat-tajemnic/tajemnice-religii/1220-optanie-czy-choroba
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2012, 18:48:52 wys³ane przez Dariusz » Zapisane

Pozwól sobie byæ sob±, a innym byæ innymi.
quetzalcoatl44
Go¶æ
« Odpowiedz #141 : Luty 11, 2012, 19:25:35 »

wszystko jest kwestia wiary..jezeli sie wierzy w zlo to napewno mozna je podtrzymywac i wykorzystywac..
swiat i wszechswiat jest uporzakowany - zlo i chaos czynia ludzie U¶miech,
Zapisane
Strony: 1 2 3 4 5 [6] |   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap

Strona wygenerowana w 0.029 sekund z 20 zapytaniami.

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

phacaiste-ar-mac-tire ostwalia zipcraft x22-team granitowa3