Niezale¿ne Forum Projektu Cheops Niezale¿ne Forum Projektu Cheops
Aktualno¶ci:
 
*
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj. Grudzieñ 22, 2024, 23:19:24


Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji


Strony: [1] 2 3 4 5 6 |   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Egzorcyzmy  (Przeczytany 64427 razy)
0 u¿ytkowników i 14 Go¶ci przegl±da ten w±tek.
Skala
Go¶æ
« : Grudzieñ 13, 2008, 04:21:44 »

       Trudna pos³uga egzorcysty wynika nie tylko z powodu wykonywanej „profesji”, ale tak¿e z powodu ogromnej presji hierarchów ko¶cielnych, którzy uwa¿aj± pracê egzorcysty za zbêdn± lub nawet szkodliw±. Ks. Amorth wspomina³ nawet jednego z cz³onków Episkopatu w³oskiego, który szczyci³ siê w telewizji tym, ¿e nigdy w swej diecezji nie mianowa³ egzorcysty i mianowaæ nie bêdzie. W Stanach Zjednoczonych wydanie ksi±¿ki ks. Gabriela z  imprimatur  ko¶cielnym uwarunkowane by³o wyrzuceniem z ksi±¿ki konkretnych przyk³adów, które opisywa³y opêtania. Cenzor ko¶cielny wprost wskaza³, ¿e nie widzi potrzeby prowokowania przez kaznodziejów demonologów i egzorcystów strachu przed szatanem w¶ród wiernych. Jest to o tyle dziwne, ¿e katoliccy hierarchowie oficjalnie nie wystêpuj± przeciw tezie o istnieniu i realnym dzia³aniu szatana w naszym ¿yciu, ale jednocze¶nie staraj± siê nie mówiæ oficjalnie o szatanie, by nie podpa¶æ pod miano „zmursza³ego umys³u ¶redniowiecznego”. Zdaj± siê zapominaæ, ¿e Ewangelie 50 razy mówi± o dzia³aniu demona, a osiem razy rozró¿niaj± wypêdzenie od uzdrowienia.
    W ostatnich latach wiele traktatów po¶wiêcono dziedzinom teologii i moralno¶ci katolickiej, jednak zagadnienie egzorcyzmów zosta³o pominiête prawie ca³kowicie. Powodów tego zaniedbania jest wiele. Dzi¶ dla wielu katolików u¿ywanie klasycznych egzorcyzmów postrzegane jest jako niepowa¿na, groteskowa i ¶mieszna zabawa. Diabe³ traktowany jest bardziej jako krn±brny i rubaszny dandys, który ukazuje nam uroki tego ¶wiata. Bardziej „wyrafinowani” teolodzy uto¿samiaj± za¶ szatana z jak±¶ abstrakcyjn± ide± z³±. Wszyscy nie zdaj± sobie sprawy, ¿e jest to czysta herezja (kto ze wspó³czesnych pamiêta jeszcze to s³owo?), stoj±ca w opozycji do nauczania magisterium Ko¶cio³a.
    Ka¿demu, kto mieni siê byæ katolikiem a jednocze¶nie nie wierzy w realne istnienie i dzia³anie szatana, polecam lekturê Pisma ¶w. i Ojców Ko¶cio³a (od ¶w. Justyna, ¶w. Ireneusza po ¶w. Tomasza z Akwinu czy ¶w. Bonawenturê). Wed³ug opinii nielicznych aktywnych egzorcystów katolickich brak wiary w realne istnienie szatana owocuje zawsze jego zwiêkszon± aktywno¶ci±. Ofiary z³ego ducha, nêkane przez szatana, leczone s± farmakologicznie i psychiatrycznie, podczas gdy jedynym lekarstwem jest rytua³ egzorcyzmu.
    
    Zawód – egzorcysta.
    
    Do dzi¶ pamiêtam s³owa ks. Gabriela Amortha, wypowiadane z pewno¶ci± aksjomatu:  tam, gdzie traci siê wiarê, ro¶nie zabobon.  Odej¶cie od praktyk religijnych paradoksalnie zwiêkszy³o zapotrzebowanie na kontakt cz³owieka ze sfer± duchow±. Z tego te¿ powodu spotykamy wspó³cze¶nie tak wielkie zainteresowanie magi±, tarotem, chiromancj±, wró¿bami czy okultyzmem. Ma³o który katolik zdaje sobie sprawê z fatalnych skutków zajmowania siê bioenergoterapi±, nekromancj± czy astrologi±. Tego rodzaju praktyki traktuje siê wspó³cze¶nie jako formê rozrywki lub poszukiwañ „odmiennych stanów ¶wiadomo¶ci”. Je¿eli rozrywk± jest wywo³ywanie duchów, to st±d ju¿ tylko krok ku temu, by potraktowaæ szatana jako postaæ ba¶niow± czy wymys³ ¶redniowiecznej literatury demonologicznej. Wedle potocznej opinii nie ma nic z³ego w czytaniu horoskopów, bywaniu u wró¿ek i magów czy „zabawie” w wywo³ywanie duchów. Do tego dochodz± ró¿nego rodzaju sekty (jawnie odwo³uj±ce siê do kultu szatana). W wielu krajach spotkaæ mo¿emy oficjalnie dzia³aj±ce zwi±zki zawodowe ezoteryków, co ¶wiadczy o ogromnej liczbie osób zajmuj±cych siê magi±. Mno¿± siê te¿ szko³y wydaj±ce po odbyciu kursu (z regu³y bardzo drogiego) dyplomu maga, alchemika, astrologa, wró¿bity, okultysty czy spirytysty. Niektóre wydawnictwa prasowe pe³ne s± spirytystycznych artyku³ów, oferuj±c do sprzeda¿y: krew smoka, czarne kadzid³o, czary mi³o¶ci, woskowe lalki dla rzucenia uroku nienawi¶ci, talizmany umo¿liwiaj±ce rozkazywanie duchom etc.
    Nawet niewinnie wygl±daj±ce seanse spirytystyczne mog± okazaæ siê pu³apk± dla uczestników. W³oski kap³an o. Candido (35 lat pracy w „zawodzie”), jako do¶wiadczony egzorcysta, stwierdza z ca³± stanowczo¶ci±, ¿e nie istniej± duchy dobre poza anio³ami. Nie mo¿na te¿ wywo³aæ dusz zmar³ych na seansach spirytystycznych. Duchy pojawiaj±ce siê tam s± zawsze z³ymi duchami. Podobnie jest z seansami leczniczymi. Od kilku ksiê¿y ju¿ s³ysza³em o efektach „leczenia” Kaszpirowskiego w Polsce. Zdarza³y siê przypadki leczenia przez niego dolegliwo¶ci
    fizycznych, lecz prawie zawsze poci±ga³o to za sob± kompletn± ruinê duchow±.
    Prawie ka¿de wiêksze miasto europejskie ma kilku „zawodowych egzorcystów”, którzy za drobn± op³at± s± w stanie wypêdziæ ka¿dego z³ego ducha. Tego rodzaju szamañskie praktyki istnia³y zawsze, dlatego te¿ Ko¶ció³, by broniæ wiernych przed oszustami w tej jak¿e delikatnej materii, ustanowi³ oddzielne ¶wiêcenia egzorcystatu oraz oddzielne obrzêdy w postaci egzorcyzmów, których nie mog± udzielaæ osoby ¶wieckie, a tylko biskupi lub przez nich wyznaczeni duchowni (Kodeks Prawa Kanonicznego 1172).
    Egzorcyzmów nie wolno udzielaæ w oparciu o modlitwy prywatne, lecz tylko w oparciu o zachowany obrzêd oraz formu³y zatwierdzone przez w³adzê ko¶cieln± (tzw. rytua³ egzorcyzmu z 1614 roku, podaj±cy 21 zasad, wedle których mo¿na dokonywaæ egzorcyzmów – ciekawostk± dla nas mo¿e byæ 15 zasada mówi±ca o tym, ¿e nie nale¿y zbyt ³atwo wierzyæ w obecno¶æ z³ego ducha w chorej osobie, oraz ¿e egzorcyzmów mo¿na udzielaæ tylko w jêzyku ³aciñskim). Dlatego te¿ wiele osób, zarówno ¶wieckich, jak i duchownych (bez mandatu biskupa), uwa¿aj±cych siê i podaj±cych siê za egzorcystów, naprawdê nimi nie jest. Niektóre wró¿ki egzorcyzmuj± co prawda, wzoruj±c siê na zasadzie rytua³u wiary katolickiej, nale¿y sobie jednak u¶wiadomiæ, ¿e egzorcyzmy s± dokonywane tylko moc± Ko¶cio³a i nikt bez poparcia z jego strony nie ma odpowiedniej mocy sprawczej, aby uprosiæ wypêdzenie z³ego ducha.
  Mimo formalnego wymogu wobec ordynariusza ka¿dej diecezji wyznaczenia odpowiedniego kap³ana na urz±d egzorcysty, trudno siê z t± pos³ug± spotkaæ. Wspomniany ju¿ ks. Amorth utyskiwa³ niejednokrotnie, ¿e przysz³o mu sprawowaæ egzorcyzmy nad osobami z ca³ej Europy (równie¿ z Polski). Wszystkie te osoby skar¿y³y siê na fakt, ¿e nie by³y w stanie we w³asnym kraju znale¼æ kap³ana pe³ni±cego pos³ugê egzorcysty. Wynika to nie tyle z niedbalstwa lokalnych hierarchów ko¶cielnych, ile z niewiary w konieczno¶æ i skuteczno¶æ tego rodzaju dzia³añ. Duszpasterstwo na tym polu zosta³o ca³kowicie zaniedbane. Reforma liturgiczna Soboru Watykañskiego II znios³a ca³kowicie modlitwê do Micha³a Archanio³a, odmawian± zawsze przez wiernych po ka¿dym zakoñczeniu Mszy ¶wiêtej. Zaniechano te¿ uroczystego obrzêdu egzorcyzmu w czasie chrztu ¶wiêtego (by od ma³ego nie straszyæ dzieci diab³em...). Nie spotyka siê ju¿ tak¿e ¶wiêceñ egzorcystatu. W efekcie kap³ani nie s± przygotowywani do tego, by rozpoznaæ objawy ¶wiadcz±ce o opêtaniu. A przecie¿ ka¿dy kap³an powinien byæ przygotowany na wzór lekarza, który badaj±c pacjenta jest w stanie poleciæ mu specjalistê: laryngologa, ortopedê, psychiatrê. Podobnie ka¿dy kap³an powinien dysponowaæ wiedz±, czy dana osoba potrzebuje pomocy egzorcysty, czy te¿ nie.
    Zaniechanie egzorcyzmów w ewidentnych przypadkach zawsze odbywa siê ze szkod± dla opêtanego (ks. Amorth w swej ksi±¿ce „Wyznania egzorcysty” podaje liczne przyk³ady i konsekwencje zaniechania egzorcyzmów, które nawet koñczy³y siê ¶mierci± opêtanego. Jest tam wiele tego rodzaju ¶wiadectw:  Potrzebowali¶my 10 lat, zanim znale¼li¶my biskupa, który nam uwierzy³ i wyznaczy³ egzorcystê, aby uwolni³ moj± ¿onê! Prze¿yli¶my dziesiêæ lat okrutnych mêczarni; dziesiêæ lat zatrzaskiwanych przed nosem drzwi i upokarzaj±cych drwin ze strony innych ludzi oraz wielokrotnie powtarzanych s³ów: „Jeste¶cie szaleni”. Dziesiêæ lat, podczas których stosowali¶my ró¿norodne kuracje medyczne i wydali¶my bez potrzeby to wszystko, co posiadali¶my).       Zaniedbanie tego rodzaju duszpasterstwa w Ko¶ciele jest o tyle dziwne, ¿e sam papie¿ Jan Pawe³ II (wedle ks. Amortha) trzykrotnie sam dokonywa³ egzorcyzmów (po raz pierwszy na samym pocz±tku pontyfikatu, po raz drugi w 1982, kiedy to egzorcyzmowa³ pewn± kobietê ze Spoletto, przyprowadzon± przez biskupa Ottorino Albertiego, i po raz trzeci we wrze¶niu 2000 roku, kiedy to nakaza³ szatanowi opu¶ciæ cia³o pewnej dziewczyny opêtanej od o¶miu lat. W ostatnim egzorcyzmie uczestniczy³ te¿ ks. Amorth oraz rodzice dziewczyny).
    
    Opêtanie czy choroba psychiczna?
    
    Wiêkszo¶æ osób sceptycznie nastawionych wobec egzorcyzmów powo³uje siê najczê¶ciej na opiniê, ¿e naprawdê ¿adnego opêtania nie ma, a jest to tylko pewna mutacja choroby psychicznej o pod³o¿u religijnym (dzieje siê tak szczególnie po tym, jak w 1994 r. ¦wiatowa Organizacja Zdrowia uzna³a opêtanie za kategoriê diagnostyczn± przypisan± chorobie psychicznej). Wedle wszystkich egzorcystów tezê utrzymuj±c±, ¿e ka¿de opêtanie jest chorob± psychiczn±, obaliæ jest bardzo ³atwo. Wystarczy zaprosiæ osobê twierdz±c±, ¿e nie ma opêtañ na rytua³ egzorcyzmu. Jest pewne, ¿e ca³kowicie zmieni zdanie. Czy mo¿na uznaæ bowiem za chorobê psychiczn± stan, w którym piêcioletnie dziecko wiejskie podczas b³ogos³awieñstwa blu¼ni poprawn± ³acin±, powo³uj±c siê na rzeczy, o których wiedzieæ nie ma prawa? Jak wyt³umaczyæ te¿ bezradno¶æ lekarzy, którzy dolegliwo¶ci chorych lecz± latami (czêsto po omacku, gdy¿ spotykaj± siê z niewyt³umaczalnymi klinicznie objawami), podczas gdy egzorcysta skutecznie „radzi sobie” podczas jednego spotkania?
    Wedle egzorcystów istniej± trzy oznaki zdradzaj±ce, ¿e mamy do czynienia z opêtaniem, a nie chorob± psychiczn±: poprawne mówienie obcymi jêzykami (czêsto ju¿ martwymi, jak ³acina czy staro¿ytna greka), posiadanie niewyt³umaczalnej nadludzkiej si³y (np. piêciu doros³ych mê¿czyzn nie jest w stanie utrzymaæ siedmioletniej dziewczynki) oraz znajomo¶æ rzeczy ukrytych (wyjawianie grzechów ksiêdza przeprowadzaj±cego egzorcyzmy, czêsto grzechów z dalekiej m³odo¶ci). Te trzy objawy wskazuj± egzorcy¶cie, ¿e ma on ewidentnie do czynienia z opêtaniem, a nie z chorob± psychiczn±.
    Istniej± tak¿e okoliczno¶ci poboczne sugeruj±ce opêtanie, takie jak bóle fizyczne (najczê¶ciej bóle g³owy), na które nie dzia³aj± ¶rodki u¶mierzaj±ce, nag³a utrata pamiêci, wstrêt do rzeczy sakralnych, dziwne gwa³towne ruchy, wyczulenie s³uchu, napady blu¼nierstwa, dziwne zachowania aspo³eczne. Wielu egzorcystów wskazuje te¿ na takie znaki jak: pojawienie siê niewyt³umaczalnego odoru podczas egzorcyzmowania, nag³e, wyczuwalne przez wszystkich obecnych obni¿enie siê temperatury otoczenia, telepatyczne wnikanie demona w umys³ egzorcysty, gwa³towne reakcje na ukryty medalik (np. w ksi±¿ce, gazecie), nienaturalne napiêcie skóry twarzy opêtanego, wyg³adzaj±ce wszystkie zmarszczki, nerwowe tiki, lewitacja czy nawet samozap³ony odzie¿y. Wyra¼nym dowodem opêtania s± równie¿ niewspó³miernie do wieku osoby odpowiedzi dawane egzorcy¶cie (kilkuletnie dzieci, które drwi± z dogmatyki katolickiej czy blu¼ni± przeciwko Niepokalanej).
    O. Candido, do¶wiadczony egzorcysta przytacza taki przyk³ad:  Je¿eli spotykam u dzieci odpowiedzi nie na miarê ich wieku, wiem dobrze, ¿e jest to forma opêtania. Pewnego dnia, przystêpuj±c do egzorcyzmu, spyta³em trzynastoletni± dziewczynkê, jak wygl±daj± w piekle po ¶mierci zwi±zki dwu ¶miertelnych nieprzyjació³ za ¿ycia. Dziewczynka, ¶miej±c siê histerycznie, odpowiedzia³a: Idioto! Tam nie ma ¿adnych stosunków, ka¿dy przebywa sam! Na tym w³a¶nie polega piek³o!       Do¶wiadczeni egzorcy¶ci zauwa¿aj±, ¿e zawsze praca z osob± dotkniêt± przez dzia³alno¶æ szatana musi siê rozpocz±æ od w³a¶ciwego zdiagnozowania. B³êdna diagnoza powoduje czêsto nieprzewidywalne skutki. Rytua³ mówi bowiem wyra¼nie, ¿e w zale¿no¶ci od rodzaju opêtania nale¿y dobraæ odpowiednie ¶rodki dzia³ania. Pamiêtajmy, ¿e w sytuacji egzorcyzmu z³y duch jest jakby zobowi±zany, by siê ujawniæ lub przynajmniej ma trudno¶ci z ukryciem siê. Wa¿nym jest tak¿e to, by egzorcysta nie da³ siê wprowadziæ w b³±d przez chorych psychicznie, maniaków, desperatów lub zwyk³ych ¿artownisiów (problem pojawia siê, je¿eli nak³ada siê na siebie opêtanie z chorob± psychiczn± – wtedy potrzebne jest zarówno dzia³anie egzorcysty, jak i lekarza). Ks. Amorth wspomina m³odego ch³opaka, który cierpia³ na bezsenno¶æ. Przebywa³ on w szpitalu, gdzie od tygodni nie zmru¿y³ oka, pomimo kolosalnej ilo¶ci ¶rodków nasennych rujnuj±cych jego organizm. Zdesperowani lekarze wezwali ks. Gabriela, wiedz±c o jego pos³udze. Ju¿ po pierwszym egzorcyzmie ch³opak spa³ przez 16 godzin.
    Gorzej jest w przypadku, gdy opêtany nie chce poddaæ siê egzorcyzmom. Znany jest przyk³ad pewnej rodziny, która próbowa³a leczyæ psychiatrycznie swego doros³ego ju¿ syna ze wzglêdu na nieuzasadnione i gwa³towne napady gniewu. Gdy leczenie nie przynosi³o skutku, ks. Amorth rodzinie, która nie chcia³a pierwotnie s³yszeæ o egzorcyzmach, zaproponowa³ pewien eksperyment. Pod nieobecno¶æ syna ks. Gabriel pob³ogos³awi³ jego ubranie, u¿ywaj±c modlitw z rytua³u. Po powrocie z pracy syn wk³adaj±c ubranie wpad³ w sza³, zacz±³ je zrywaæ i deptaæ, blu¼ni±c i przeklinaj±c. Ku zdumieniu ca³ej rodziny ubranie stanê³o w p³omieniach. Podobnych testów u¿ywa³ ks. Amorth z wod± ¶wiêcon±, z której robiono herbatê – opêtany ju¿ po pierwszym ³yku zwymiotowa³.
    Do¶wiadczeni egzorcy¶ci potrafi± te¿ okre¶liæ rodzaj z³ego ducha po po³o¿eniu ¼renic opêtanego (oczy pozostaj± ca³kowicie bia³e w przypadku z³ego ducha wysokiego w hierarchii duchów, z³e duchy maj± bowiem analogiczn± strukturê, jak Anio³y: Trony, Ksiêstwa, Panowania, Zwierzchno¶ci, W³adze etc.), tak wiêc ka¿dy do¶wiadczony egzorcysta potrafi podczas pierwszego spotkania bezb³êdnie okre¶liæ, czy dana osoba cierpi na dolegliwo¶ci zwi±zane z chorob± psychiczn±, czy jest to forma opêtania.
    Zwyczajowo wyodrêbniæ mo¿na piêæ ró¿nych form opêtania. Najmniej istotne w pos³udze egzorcysty s± cierpienia czysto fizyczne zadawane przez z³ego ducha (formalnie nie jest to rodzaj opêtania). Wspó³cze¶nie najbardziej „spektakularny” by³ przyk³ad o. Pio, który niejednokrotnie zosta³ pobity przez z³ego ducha (stwierdzano czêsto liczne siñce, zadrapania, uk±szenia, np. w plecy czy kark, co wyklucza ca³kowicie wszelk± formê samookaleczeñ). W tego rodzaju przypadkach odprawianie egzorcyzmów jest zbêdne, wystarczy ¿arliwa modlitwa osób najbli¿szych. Ten przypadek jest najrzadziej spotykany i nie interesuje bezpo¶rednio egzorcystów.
    Podobn± form± (choæ zaliczan± ju¿ do opêtania) jest stan, w którym z³y duch opanowuje tylko cia³o, a nie duszê cz³owieka. Objawia siê to tym, ¿e z³y duch wbrew woli opêtanego ka¿e mu mówiæ i wykonywaæ pewne czynno¶ci (towarzysz± temu czêsto blu¼nierstwa wypowiadane w ró¿nych jêzykach). Ofiara nie mo¿e siê tu przeciwstawiæ (oczywi¶cie nie ponosi te¿ ¿adnej moralnej odpowiedzialno¶ci). Wyj±tkowo powo³aæ siê tu mo¿na na s³ynny film Williama Fredkina  Egzorcysta,  który ukaza³ skrajn± formê tego rodzaju opêtania (media rzadko podaj±, ¿e przy krêceniu filmu ekspertem czuwaj±cym nad jego stron± merytoryczn± by³ jezuita Thomas Beningann, pe³ni±cy pos³ugê egzorcysty, który niejednokrotnie zaznacza³, ¿e tego filmu nie nale¿y traktowaæ jako klasycznego filmu grozy, ale raczej jako wstrz±saj±cy dokument).
    Trzeci± form± opêtania jest opêtanie zwane potocznie przez egzorcystów drêczeniem diabelskim. Mo¿na to nazwaæ bardziej „wyrafinowan±” form± opêtania, polegaj±c± na d³ugotrwa³ych niewyt³umaczalnych dolegliwo¶ciach fizycznych (najczê¶ciej permanentny ból g³owy) oraz na niewyt³umaczalnym zrywaniu kontaktów z bliskimi, szkodach materialnych, dziwnym zachowaniu, niechêci do sfery sakralnej (opêtani odczuwaj± fizyczny ból s³ysz±c muzykê sakraln±, ¶piew gregoriañski czy nawet muzykê organow±). Rozpoznanie tego rodzaju stanu jest wyj±tkowo trudne, wymaga bowiem wspó³pracy z egzorcyst± najbli¿szych osób ze ¶rodowiska osoby dotkniêtej t± dolegliwo¶ci±.
    Drêczenie ró¿ni siê od opêtania tym, ¿e osoba drêczona przez szatana ma pe³n± ¶wiadomo¶æ swych wyborów, jest w stanie kontrolowaæ swoje zachowanie.
    Kolejn± form± opêtania jest tzw. obsesja diabelska. Chodzi tu o niespodziewane napady z³o¶ci, my¶li obsesyjne (czêsto koñcz±ce siê samobójstwem), Osoba dotkniêta t± form± opêtania prawie nie ¶pi, jest wyczerpana, charakteryzuje siê pesymizmem, brakiem nadziei, wahaniami przy podejmowaniu decyzji. W czasie zwyk³ego b³ogos³awieñstwa czy pokropienia wod± ¶wiêcon± stany obsesyjne gwa³townie siê uzewnêtrzniaj±. W sytuacjach, gdy opêtani nie chc± siê poddaæ egzorcyzmom, poddaj± siê w koñcu leczeniu farmakologicznemu, czêsto zmieniaj±c lekarzy, oskar¿aj±c ich o nieudolno¶æ w leczeniu lub o brak rozpoznania choroby.
    Ostatni± form± opêtania s± napady z³ego ducha na domy, przedmioty i zwierzêta. Egzorcy¶ci wskazuj± jednak, ¿e wyj±tkowo rzadko zdarzaj± siê miejsca nawiedzone przez demona, obecno¶æ szatana ma, bowiem zwi±zek zawsze z osob±, a nie miejscem. Zdarzaj± siê jednak przypadki domów, w których odbywa³y siê seanse spirytystyczne lub gdzie oddawano kult szatanowi. Musimy pamiêtaæ, ¿e satanizm istnieje w swojej straszliwej rzeczywisto¶ci.
    Wedle egzorcystów nie nale¿y ulegaæ opinii propagowanej przez massmedia, które redukuj± satanizm do sfery sensacji, widowiska, przedstawiaj±c go raz jako co¶ budz±cego grozê, innym razem jako co¶ dramatycznego lub te¿ jako co¶ ¶miesznego. W domach, w których odprawiano tzw. czarne msze, wyra¼nie s³yszy siê kroki, o regularnej godzinie w nocy mieszkañcy s³ysz±, jak kto¶ wchodzi do domu. Zwierzêta domowe wpatruj± siê w jaki¶ punkt, po czym uciekaj±. W tego rodzaju przypadkach egzorcy¶ci zalecaj± jedynie odprawienie serii Mszy ¶wiêtych przestrzegaj±c jednak, ¿e tego rodzaju objawy mog± byæ rodzajem psychozy, sugestii czy zwyk³ego strachu i bez gruntownego zbadania nie nale¿y tym relacjom dawaæ wiary.
    Generalnie wszyscy egzorcy¶ci utrzymuj± trzy g³ówne formy dzia³alno¶ci szatana: opêtanie, drêczenie i obsesja. Dodaj± tak¿e, ¿e znaczny odsetek opêtanych przez szatana stanowi± ludzie m³odzi. Wskazuj± tak¿e na znacznie wiêkszy odsetek opêtanych kobiet ni¿ mê¿czyzn. Zupe³nie inn± form± dzia³ania szatana s± gus³a (czyli dzia³anie z³ego ducha przez symboliczne przedmioty). Egzorcy¶ci i zdumieni lekarze niejednokrotnie wskazuj± na przedmioty znajduj±ce siê np. w ³ó¿ku osób egzorcyzmowanych. O. Ernetti wspomina:  Nie skoñczy³bym wprost przytaczaæ faktów, których by³em ¶wiadkiem i którym nigdy bym nie da³ wiary, gdybym ich nie widzia³ na w³asne oczy. Mo¿na znale¼æ wszystko: powi±zane kolorowe wst±¿ki, kosmyki w³osów, sznurki pe³ne wêz³ów, we³nê zbit± przez jak±¶ magiczn± si³ê w kszta³t wieñca, skrzepy krwi, kawa³ki ¿elaza albo drewna, lalki przyozdobione dziwnymi znakami lub nosz±ce ¶lady nak³uæ.  Ten najbardziej znany egzorcysta Wenecji wskazuje te¿ na ¼ród³a opêtañ wskutek z³orzeczeñ i przekleñstw. Przestrzega te¿ przed wiar± w magiczn± moc przedmiotów (czerwona wst±¿ka na ma³ym palcu u nogi w dniu ¶lubu, czerwona bielizna na studniówce etc.). Przestrzega, ¿e wiara w magiczn± moc tych przedmiotów przypomina spacer po kruchym lodzie jeziora.
    
  
Zapisane
£owca
Go¶æ
« Odpowiedz #1 : Czerwiec 11, 2009, 14:38:24 »

Czym jest egzorcyzm? W Ko¶ciele katolickim egzorcyzmem nazywany jest obrzêd liturgiczny maj±cy na celu usuniêcie bezpo¶redniego...
... wp³ywu szatana na osobê, ewentualnie (rzadziej) zwierzê, miejsce lub przedmiot w formie opêtania, drêczenia lub zniewolenia. Egzorcyzmy w Ko¶ciele katolickim nale¿± do sakramentaliów.

Sakramentalium egzorcyzmu udziela siê zgodnie z zaleceniami Rytua³u rzymskiego. Egzorcyzmy odbywaj± siê w miejscu odosobnionym, np. w kaplicy lub w odpowiednim pomieszczeniu, gdzie zwykle znajduje siê widoczny wizerunek Ukrzy¿owanego Chrystusa, Naj¶wiêtszej Maryi Panny, anio³ów. Poza kap³anem w egzorcyzmie mog± wzi±æ udzia³ kap³ani i ¶wieccy, którzy maj± za zadanie modliæ siê w intencji drêczonej osoby i pomagaæ ksiêdzu w razie takiej potrzeby. Nie mog± oni wypowiadaæ jakiejkolwiek formu³y egzorcyzmu. Pierwszym zadaniem egzorcysty jest rozpoznanie, czy ma do czynienia z rzeczywistym wp³ywem z³ego ducha oraz wykluczenie (np. na podstawie opinii lekarza) zaburzeñ psychicznych. Je¶li jest podejrzenie co do dzia³ania demonicznego, przeprowadza siê rozpoznanie mo¿liwych przyczyn i objawów. Ksi±dz egzorcysta ocenia skalê zakorzenienia z³a i to, w jaki sposób szatan oddzia³uje na cz³owieka (np. przez obsesje demoniczne, drêczenie, opresje, opêtanie). W drugiej kolejno¶ci przeprowadza siê modlitwê o uwolnienie,  która poza skutkiem duchowym  pozwala upewniæ siê, czy dana osoba jest istotnie pod wp³ywem z³ego ducha. Je¶li w czasie jej odmawiania pojawi± siê dodatkowe objawy ¶wiadcz±ce o wp³ywie z³ych mocy, wtedy przechodzi do egzorcyzmu uroczystego.=

Pe³ne egzorcyzmy obejmuj± obszerne modlitwy wstêpne, po których nastêpuj± trzy ró¿ne egzorcyzmy w³a¶ciwe (wedle z Rytua³u 2000 r.). Na pocz±tku egzorcysta kropi osobê wod± ¶wiêcon± na upamiêtnienie oczyszczenia otrzymanego w chrzcie ¶wiêtym. Nastêpuje modlitwa: litania, czytanie psalmów i Ewangelii. Ksi±dz egzorcysta k³adzie rêce na osobê drêczon± b³agaj±c Ducha ¦wiêtego, aby z³y duch odszed³ od niej. Podczas modlitwy tchnie w twarz drêczonego („zg³adzi go tchnieniem ust swoich i zatraci objawieniem swego przyj¶cia” 2 Tes 2,8). Nastêpnie recytuje siê wyznanie wiary albo odnawia przyrzeczenia chrzcielne. Nastêpuje Modlitwa Pañska (Ojcze Nasz...), po której egzorcysta ukazuje Krzy¿ ¶wiêty i b³ogos³awi osobê drêczon±. Wypowiada formu³ê b³agaln± skierowan± do Boga oraz formu³ê rozkazuj±c± wyrzucaj±c± diab³a w imiê Jezusa Chrystusa. Egzorcyzmy koñcz± siê pie¶ni± dziêkczynn±, modlitw± oraz b³ogos³awieñstwem.

Zwykle modlitwa o uwolnienie przebiega w sposób spokojny. W trakcie egzorcyzmów nad opêtanymi mog± wyst±piæ manifestacje z³ego ducha. Osoba, nad któr± sprawuje siê to Sakramentalium, mo¿e odczuwaæ niepokój, zmêczenie, os³abienie, czasem wystêpuj± bóle ¿o³±dka, g³owy, gard³a i krêgos³upa.  W rzadkich przypadkach opêtañ mog± wyst±piæ dodatkowe zjawiska u osoby opêtanej, jak np. mówienie obcymi jêzykami (których ta osoba siê nie uczy³a), s³abniêcie albo si³a niewspó³mierna do  budowy cia³a cz³owieka, znajomo¶æ rzeczy ukrytych, wystêpowanie na ciele symboli zwi±zanych z szatanem, wypluwanie przedmiotów. W ten sposób demon stara siê przeszkadzaæ egzorcy¶cie i wyra¿a swoj± w¶ciek³o¶æ.  Jednak ow³adniêcie sza³em wystêpuje do¶æ rzadko.

W przypadku ujawnienia siê z³ego ducha, ksi±dz egzorcysta mo¿e zadawaæ pytania o liczbê i imiona demonów, przyczynê oraz czas ich przebywania w ofierze. Czasem z³y duch próbuje zachowaæ pozory obojêtno¶ci i milczenie, albo chc±c odwróciæ uwagê kap³ana staje siê bardzo gadatliwy i udaje ¿al (zw³aszcza w momentach ¶wiêcenia lub dotkniêcia stu³±). Nierzadko z³e duchy trzeba przynaglaæ do odpowiedzi daj±c im rozkaz w Imiê Jezusa, a tak¿e b³ogos³awi±c dan± osobê wod± ¶wiêcon± i pokazuj±c jej krzy¿. Obecno¶æ sacrum wywo³uje reakcje, np. z³o¶æ, nienawi¶æ ku  temu, co ¶wiête. Upad³e anio³y o Bogu i Naj¶wiêtszej Marii Pannie nie mówi± wprost, ale "On", "twój Przywódca", "Ona", "twoja Pani". Je¶li ¶wiête imiê zostanie wymówione, to nierzadko w¶ród blu¼nierstw.

Egzorcyzmy mog± trwaæ od kilkunastu minut do kilku godzin. Objawy w czasie i po egzorcyzmie mog± ulegaæ zmianie: je¶li s³abn±, to mog± byæ znakiem pocz±tku uzdrowienia; je¿eli przybieraj± na sile, kontynuuje siê przeprowadzanie uwalniania. Jednak mo¿liwe, ¿e nawet w braku pocz±tkowych oznak, osoba egzorcyzmowana w perspektywie czasu do¶wiadcza pozytywnych skutków tego Sakramentalium. W niektórych przypadkach osoby egzorcyzmowane mog± nie pamiêtaæ przebiegu egzorcyzmu albo pamiêtaæ go tylko mgli¶cie. Egzorcyzmy zwykle s± przeprowadzane kilkukrotnie, a¿  do pe³nego uwolnienia danej osoby

KIM JEST EGZORCYSTA?

Egzorcysta w Ko¶ciele katolickim to biskup albo mianowany przez niego kap³an, który posiada specjalne zezwolenie do sprawowania egzorcyzmów. Powaga Sakramentalium i charakter egzorcyzmu wymagaj±, by pos³uga egzorcystyczna nad opêtanymi sprawowana by³a moc± specjalnego i wyra¼nego zezwolenia miejscowego ordynariusza (zwykle biskupa diecezjalnego).

Ksi±dz egzorcysta w swojej misji uwalniania od z³ych duchów kieruje siê zaleceniami Rytua³u rzymskiego, zdobyt± wiedz± i w³asnym do¶wiadczeniem. Egzorcystê obowi±zuje du¿a ostro¿no¶æ w rozeznaniu, ocenia w jaki sposób mog³o doj¶æ do wp³ywu z³ego ducha na dan± osobê oraz rozpoznaje, czy nie cierpi na zaburzenia psychiczne. Zdaje sobie sprawê, ¿e szatan nie chce uwolnienia cz³owieka, dlatego unika egzorcyzmu i czasem  ukrywa swoj± obecno¶æ. Dok³adne rozeznanie mo¿liwych przyczyn dzia³ania z³ego ducha i tego objawów, a nastêpnie egzorcyzm pozwala kap³anowi-egzorcy¶cie stwierdziæ, czy dana osoba jest rzeczywi¶cie pod wp³ywem diab³a oraz jaki jest stopieñ i przyczyny tego wp³ywu.

Trzeba wyra¼nie podkre¶liæ, ¿e tylko egzorcyzmy przeprowadzane przez kap³anów do tego uprawnionych na mocy biskupa maj± uzdrowicielsk± moc. Wszystkie inne praktyki przypominaj±ce egzorcyzmy, które przeprowadzone przez ¶wieckich, a tak¿e przez nieupowa¿nionych duchownych, nie przynosz± prawdziwego uwolnienia, ale s± tego karykatur±.

Objawy opêtania

W przypadku opêtania diabe³ rozporz±dza cia³em osoby jak w³asnym. Mo¿e przebywaæ w ciele utajony i ujawniaæ siê tylko w specyficznych sytuacjach: kiedy chce i kiedy musi (np. podczas egzorcyzmu). W czasie takiego ujawnienia osoba opêtana nie ma w³adzy nad swoim cia³em, z³y duch mo¿e wypowiadaæ swoje s³owa jej ustami, a tak¿e dokonywaæ z³ych czynów.

Rozpoznanie opêtania opiera siê na diagnozie co do mo¿liwych przyczyn i objawów dzia³ania z³ego ducha. Szczególnymi objawami mog± byæ  np.:

    *

      awersja wobec Boga,
    *

      blu¼nienie i przeklinanie,
    *

      niechêæ do rzeczy po¶wiêconych (krzy¿, medalik),
    *

      wrogo¶æ do kap³anów i osób modl±cych siê,
    *

      mówienie i rozumienie nieznanych jêzyków, mówienie nieswoim g³osem,
    *

      wystêpowanie tajemniczych zjawisk w otoczeniu, lewitacje.

We wstêpnym rozpoznaniu ka¿dy chrze¶cijanin mo¿e prze¶ledziæ ¿ycie danej osoby, jej stosunek do Boga i rzeczy po¶wiêconych. Je¶li osoba, któr± podejrzewamy o opêtanie, reaguje na krzy¿, posi³ek pob³ogos³awiony wod± ¶wiêcon± agresj± albo sztywnieniem cia³a, tak¿e pojawianiem siê na ciele satanistycznych symboli, nale¿y skontaktowaæ siê z ksiêdzem egzorcyst±. Ostatecznego rozeznania dokonuje w³a¶nie on,  tak¿e tylko ksi±dz egzorcysta mo¿e podj±æ egzorcyzm nad osoba opêtan±.
W procesie uwalniania osoby ¶wieckie maj± do odegrania olbrzymi± rolê - poprzez towarzyszenie i wspieranie osoby uwalnianej.
Zapisane
Kap³an 718
Go¶æ
« Odpowiedz #2 : Czerwiec 11, 2009, 15:31:42 »

wiêc w my¶l KK jestem opêtanym blu¼nierc±  Z³y

Kap³an 718'
Zapisane
MEM HEJ SHIN
Go¶æ
« Odpowiedz #3 : Czerwiec 11, 2009, 16:15:52 »

wiêc w my¶l KK jestem opêtanym blu¼nierc±  Z³y

Kap³an 718'

Najciekawsze w tym wszystkim jest to, ¿e katoliccy egzorcy¶ci ''wypêdzaj±''  ''z³o' , ''szatana'', którego sami przez wieki tego agregora wykreowali w ludzkich g³owach.
Wykreowali g³osz±c na ka¿dej mszy do ''wiernych'' - przepro¶my Pana Boga za nasze grzechy, bo to szatan jest g³ównym sprawc± grzechu, jest g³ównym sprawc± wszelkiego ''z³a''.
Prawda powtórzona tysi±c razy sta³a siê faktem. Biblijny ''Szatan'', (w istocie przeciwnik maj±cy zupe³nie inny znaczeniowo sens ), a nie jaki¶ byt - demon, czy diabe³ manifestuje teraz w ludzkiej ¶wiadomo¶ci, a teraz Ci sami co go wymy¶lili, aby nim poganiaæ ''owce'' teraz go wypêdzaj±.P³akaæ z tego siê nie da, wiêc mo¿na tylko siê po¶miaæ.
Moja odpowied¼ na pytanie czym jest egzorcyzm jest prosta - ludzka komedia wci±¿ trwa...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 11, 2009, 18:58:39 wys³ane przez MEM HEJ SHIN » Zapisane
Val Dee
Go¶æ
« Odpowiedz #4 : Czerwiec 16, 2009, 08:01:04 »

wywiad z polskim egzorcyst±: (bardzo ciekawy)

http://wiadomosci.onet.pl/1561444,240,1,wypedzam_szatana_w_imie_chrystusa,kioskart.html
Zapisane
Kiara
Go¶æ
« Odpowiedz #5 : Czerwiec 16, 2009, 14:00:05 »

Ja nie jestem pewna iz ten ksiadz wie do konca o czym opowiada.Zamkniecie wiedzy w ramach religijnego zrozumienia przez pryzmat dogmatow jest tylko czastka wiedzy. A tak naprawde budowanie calosci z czastki to fikcja.

Kiara U¶miech U¶miech
Zapisane
arteq
Go¶æ
« Odpowiedz #6 : Czerwiec 16, 2009, 14:13:51 »

"Oczywi¶cie" Kiaro, jak ksi±dz to nie wie oczym opowiada. Hmmm... jego dzia³alno¶æ mozna rozpoznaæ po owocach. Ale dla Ciebie jest to fikcja bo stoi za tym znienawidzony przez Ciebie KK. Ksi±dz odpowiada jasno na zadane pytania pomimo tego, ¿e zarzucasz mu brak ca³o¶ciowej wiedzy. Ty co chwilê kreujesz siê na ja¶nieo¶wiecon± i posiadaj±c± pe³niê wiedzy, a ci±gle lejesz wodê i unikasz odpowiedzi. 
Rozumiem, ¿e bardzo musi Ciê boleæ, ¿e pomimo tego co chcesz nam wmówiæ o Jezusie i jego ko¶ciele, widzimy, ¿e Chrystus dzia³a poprzez tego ksiêdza - uwalniajhaæ ludzi od demonów.
Ach, ale zapomnia³em, ¿e wed³ug Ciebie demony to wiedza i oswiecenia, a KK znowu odwali³ brudn± robotê i zrobi³ z nich zagro¿enie dla ludzi i ostrzega przed nimi...
Dlaczego nara¿asz ludzi na niebezpieczeñstwo wpajaj± im po prostu brednie? Dlaczego równie¿ uciekasz od odpowiedzialno¶ci i wyja¶nieñ za w³asne s³owa?
Zapisane
muszin
Go¶æ
« Odpowiedz #7 : Czerwiec 16, 2009, 21:22:50 »

Nie chce siê wywo³ywaæ jakie¶ nowe k³ótnie o  to czy KK jest zak³amany czy nie bo jak dla mnie prawda tkwi po¶rodku, ale co mi siê rzuci³o w oczy po przeczytaniu tego artyku³u ksi±dz ten posiada niesamowit± wiarê i ufno¶æ wobec Boga to go stabilizuje U¶miech a co do ka¿dej przedstawione tam formy "magii" uwa¿am, ¿e je¿eli kto¶ wierzy ¿e poprzez co¶ przejawia do niego Bóg to jest ok  co innego je¿eli kto¶ zaczyna wierzyæ w jakie¶ dziwne si³y albo przestaje byæ bogobojnym na forum wiele razy pada³o okre¶lenie my sami jeste¶my bogami, ale czy nie wypada z samego szacunku byc bogobojnym do tej sily ktora nas napedza i tak dalej niewazne co to jest czy jest to energia  milosci dla niektorych dla innych jakies energii sil czy jakkolwiek to nazwiemy przeciez bogobojnosc nie oznacza strachu a raczej szacunek ty mnie stworzyles ojcze i tobie poddany tylko bede . Jezlei akzdy z nas bedzie stosowal ta zasade nie bedzie wiekszosci klotni na forum szczegolnie dotyczacych Koscio³a Katolickiego

Pozdrawiam  U¶miech
Zapisane
Trel
Go¶æ
« Odpowiedz #8 : Czerwiec 16, 2009, 23:15:16 »

Ech wy naprawde mało wiecie o tym innym swiecie.Łowca zadajesz tu pytania na ktore nie nalezy szukac odpowiedzi.Bo ciekawość to pierwszy krok do piekła.A to co ci ktoś powie pedzie jedynie jedna z ciekawostek w gaszczu klamstwa.

Zacznijmy od kleru.Otoz Kler o egzorcyzmach mowi bardzo ,ale to z najwiekszym mozliwym lekiem.W Polsce nie ma ani jednej osoby potrawiajacej dokonac egzorcyzmu.To o czym słyszycie to bzdura.Kardynał Wyszynski dawno temu próbował tego dokonać i poległ.Gdyby nie Jan Paweł II Wyszynski miałby spore problemy.Nigdy wiecej nie podjoł sie egzorcyzmu do swej smierci.Nikt z biskupów polski nigdy nie dokonał egzorcyzmu(Nikt rowniez z papieskiej rady tego nie dokonał,poza 1 osoba ktorej sie tez nie udało).Na ziemi jest dosłownie paru ludzi ktorzy potrafili sie ich podjac.Stad Egorcyzmy naszego papierza szły takim echem z watykanu.Gdy zapytacie o to zwykłego ksiedza bedzie kłamał.Kłamał nie dlatego ze pragnie was zwiesć swiatłem kleru,ale zadnemu nie wolno przyznac sie do faktu ze kosciół jest bezradny w walce z tymi mocami.I tylko niektorzy ludzie z całego swiata potrafią tego dokonac.Emily Rose umarła.Umarła by pokazać swiatu prawde i taki był cel jej opetania.Ten film chodz nie dokonca prawdziwy naprawde daje do myslenia.I jest to jeden z najbardziej przerazajacych filmów jakie w zyciu widziałem.Podziwiam odwage za jego publikacje,szkoda ze tyle odwagi nie mieli ludzie ktorzy sie z tym zmagali by podac swoje nazwiska!.

Wielu ludzi ze srodowiska Kleru napisało wiele ksiazek o tym.W zadnej ksiazce nie pisze jaka jest regula Egzorcyzmu.Nie pisze dlatego,ponieważ zaden z nich nie dokonał Egzorcyzmu a co najwyzej próbował to robić.Dlatego tak zaatakowałem kiare w pewnym temacie gdy probowała bagatelizowac ten problem.Nie miała wedlug mnie i nadal nie ma pojecia o czym mówiła.Z tego artykułu jest tylko jedno zdanie prawdą.

OPETANYM MOZNA ZOSTAC TYLKO GDY POZWOLI SIE DEMONOWI SIE OPETAC!!!!!!.

Czesto zaczyna sie to od wywoływania duchów i czerpania kozysci z tego.Kazde wywołanie otwiera w człowieku wrota.Okultyzm maluje na ziemi pentagram,ktory jest tylko pustym symbolem.Sluzy do stworzenia emocjanego i psychicznego nastroju by bardziej uchylic w ludziach wrota.Kazde nastepne wywołanie mocniej je otwiera.Te wrota sie nie zamykają!!!!!!.
Tak samo dzieje sie z poszukiwaniami energetycznymi,w penym momencie sa tak otwarte ze demon wchodzi w twoje zycie i mozesz juz tylko isc z nim w parze.Sa ludzie ktorzy twierdza ze mozna przymykac te wrota.Ze trwa to bardzo dlugo i wymaga ogromnego cierpienia ale mozna je przymknac kosztem wlasnego zycia.Sa to ludzie ktorzy popełnili bład i probuja to naprawić.Z doswiadczenia jednak wiem,ze zazwyczaj po 2-5-10 latach nagle wrota otwiera sie z hukiem same.Dlatego zanim ktokolwiek pomysli o robieniu tych rzeczy niech gleboko zastanowi sie czy warto.Jest wielu ludzi z wystarczajaco otwartymi wrotami.Wielu chodzi i zyje bez opetania.A tylko dlatego ze demony opetuja w konkretnych celach.Zadko sie zdaza ze dla czystej zabawy,bo gardza nami.I siedzenie w nas nie sprawia im przyjemnosci jezeli nie wnosi czegos ponad to.Tacy ludzie mysla ze słapali byka za rogi,no cóz niektorzy drogo po latach za to płaca,a niektorym sie udaje.

Na czym polega Egzorcyzm.

Gdy ktos otworzy wrota zbyt mocno,badz sam zaprosi do siebie demona zostaje opetany.Egzorcysta to człowiek ktory potrafi zniszczyc siła swego serca nazwijmy to siła swojej duszy siłe ktora opetała druga osobe.Mowiac wprost Egzorcysta jest tak potezna energetycznie badz jakos inaczej w swerze tamtego swiata dusza ze potrafi wyrzucic dosłownie te byty.Dlatego wielu ludzi ktorzy znaja troche prawdy a nie glupot bardzo powaznie zastanawiaja sie czy egzorcyzm jest dobrem czy zlem.Bo jaki czlowiek miałby w sobie siłe wielu demonów ktorym opetani oprzec sie nie potrafią a on potrafi je wyrzucić.Nie ma i nigdy nie istniały zadne regułki.Kazden duch i demon zna łacine.Dlatego wiuekszosc Egzorcyzmow odprawianych jest w łacinie.I poprzez nasze dogmaty,nasze materie ktos slowami nawiazuje kontakt z demonem i wyrzuca go swym wspaniałym badz mrocznym sercem.Tak samo wywołuje sie duchy nie potrzeba zadnych przedmiotów wystarczy umiec otwierac swoje wrota myslami by dokonac wywołania.A Energetyczne zabawy sa własnie tym z ta roznica ze w nich nie tyle ludzie przywołuja ducha co szperaja w ich swiecie.Ale skutki ma to równie katastrofalne.Z powazaniem Kiara @-->---.Co zabawniejsze mozna to trenowac i stawac sie medium piszac na kartce slowa bytow,badz mowic nieznanymi jezykami.Bo tak mocno zaprosilismy dany byt ze przemawia przez nas pozbawioajac nas swiadomosci.Tak robi Lucyna dlatego bardzo kwestionuje pojecie Enkiego jako dobra.Ale moze dobro tez tak sie kontaktuje,nie mi to oceniac ani kogos podwazac.

Duchy rowniez potrafia bardzo dac sie we znaki,wiekszosc ludzi mysli ze beda ich straszyć.Beda nawiedzac wasze sny i zmieniac obrazy rzeczywistosci na wasze leki.Potrafia bic!!!!!,normalnie leja i nie zostaja slady.Wielu ludzia zdemolowały mieszkania.Takie igraszki to wywalanie ludzia z rak talerzy np ,czy gaszenie lamp naftowych i swiec dwniej jak nie bylo pradu w gniazdkach.Rozrzucane obuwie w przedpokoju,tluczone szklanki w kuchni czy trzaskajace okna.To sa tylko smieszne igraszki z ich strony.A stac je na duzo wiecej.Nie musze mowic na co stac demona.

Ludzie opetani sa bardzo latwi do poznania,umarli w sobie.Nie sa soba,sa pustym ciałem bez wyrazu.Zadne krzyze,woda swiecona ,czosnek i inne bzdury nie działaja.Jestes sam!!!! i nic ci nie pomoze gdy wpadniesz.A do prawdziwych Egorcystów kolejki sa ogromne.I nie robia tego jak lekarz ,,next please'' Bo kazden egzorcyzm to ogromna bitwa.Czesto odprawiaja 1 na 2-5 lat gora 2 na rok.Jan Pawel 2 odprawił 2 egorcyzmy w watykanie za czasów swego panowania.

Napisałem o rzeczach o ktorych nie powie wam zadna ksiazka i naprawde małojaki człowiek ktory to przezył.Napisałem to po to by wbic niektorym do ich głow,ze pewna wiedza nie jest dla ludzi.I do niczego im sie nie przyda.A im wiecej wiesz tym bardziej jestes podatny na stawienie czoła twej wiedzy.Bo w przypadku tych sił wiedza działa jak wabik a nie jak linia obrony.Tak wiec nie polecam dalej grzebac i sie tym fascynowac.Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2009, 23:39:29 wys³ane przez Trel » Zapisane
muszin
Go¶æ
« Odpowiedz #9 : Czerwiec 17, 2009, 06:21:48 »

Trel wybacz moj± ciekawo¶æ i zainteresowanie ale podoba mi sie twoje zdanie, ale sk±d pewno¶æ ¿e tak jest ?? osobiste do¶wiadczenie, obserwacje czy jak ? U¶miech pozdrawiam
Zapisane
Kiara
Go¶æ
« Odpowiedz #10 : Czerwiec 17, 2009, 06:35:41 »

Trel sporo jest prawdy w tym co napisales , ale nie ze wszystkim sie zgadzam.
Po pierwsze swiadomosc i wiedza chronia, warunek , musi byc prawdziwa.
Opetanych ludzi poznaje sie po oczach, to widac, owe byty buntuja sie bardzo gdy ma nastapic kontakt z taka osoba, ktora moze je delikatnie mowiac wyprosic...
Czlowiek opetany naprawde nie musi byc ciagle agresywny i wulgarny, bywaja byty , ktore opetuja ludzi gdy przez nich moga zrealizowac jakis cel na ziemi, i sa w miare  spokojne do mometu gdy ta okazja nie nadejdzie.
Jeszcze raz nie wiesz i nikt nie wie jaka dusza jest w danym Czlowieku i naprawde jaka ma osobista droge ( na szczescie jest  wlasnie tak).
Nie mam zamiaru licytowac moja wiedze w tym temacie z Twoja, bo dla mnie nie jest to istotnoscia, wiecej na ten temat o mojej osobie pisala juz  nie bede.
Egzorcyzmu nigdy nie wykonuje sie samemu, osobie przeznaczonej  do tego przedurodzeniowo , zawsze towarzysza opiekunowie duchowi o mocy energetycznej i wiedzy przekraczajacej nasze wyobrazenia.Ona o tym wie , w zwiazku z czym podczas takiej pracy jest 100% bezpieczna.
"Demony" nigdy nie zblizaja sie do osob gdy ich jasnosc  energetyczna przekracza specyfike przestrzeni zycia tych bytow.

Jednak ja nie polecam nikomu podejmowania takich prob z mysla poradze sobie...

Kiara U¶miech U¶miech
 
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 17, 2009, 06:37:04 wys³ane przez Kiara » Zapisane
Trel
Go¶æ
« Odpowiedz #11 : Czerwiec 17, 2009, 13:21:55 »

Muszin.
Co do kleru to spory kawałek temu byłem bardzo blisko niego.Powiedzmy ze zajmowałem sie czymś co koscioła nie dotyczyło,ale wymagało znajomosci kazdej jego strony.A ponieważ robiłem to co robiłem wielokrotnie rozmawiałem z nimi.I czesto nie o katolicyzyjmie ale o brudach ktore maja miejsce w nim.Z racji ze byłem człowiekiem w miare myslacym po pewnym czasie ci ludzi nie wkladali mi do głowy juz klerowkiej rzeczywistosci.Wiedzieli ze widze,ze czuje,ze jestem swiadkiem rzeczy za ktore moglbym pozbawić wielu ksiezy i biskupów ich stanowisk gdybym tylko chciał.Wiec rozmawiałem z nimi o róznych rzeczach.O ile wiekszość faktów nie wychodzi poza obreb koscioła dlatego bo panuje tam pewna zalerznosc władzy,o tyle wenatrz tego tworu wiele informacji jest jawnych.To co przekazuja media to tylko i wyłacznie gotowe artykuły kurii.Bardzo mało informacji wychodzi na zewnatrz tego tworu.A gdyby ktokolwiek sprobował zrobic cos na własna reke naprawde miałby przerabane.Dlatego wielokrotnie słyszałem ,,jestem ksiedzem bo inaczej juz nie potrafie''.Ale wiekszosc tego nie zrozumie to troche inny swiat.Powiem tylko ze chodz sam bardzo mam negatywne nastawienie do koscioła nie wszystko wyglada tam tak jak wiekszosc ludzi mysli.Nawet to co smiało mozna nazwac brudami jest wynikiem normalnych zdarzen i faktów.I chodz sa to sprzeczne z wartosciami kleru zdarzenia to sa całkowicie normlane i ludzkie.I całkowicie nie przecza prob pomagania ludzia i uczenia ich wiary.Ale to glebszy i bardziej złorzony temat.Dlatego powszechna krytyka to zwykła nienawisc i głupota a nie dowody na zaklamany kler.

Kazden Egzorcyzm jest odnotowywany i odbywa sie w otoczeniu pewnej hierarchi koscioła.Udany Egzorcyzm to wyrzucenie za 1 razem demona.Kilka prob z rzedu to nie egzorcyzm a pusta zabawa.Gdy przegra sie za pierwszym razem,demon nie pozwoli ci ponownie zebrac sił.Stad tak bardzo boja sie tego biskupi.Opetana osoba nie tylko potrafi bić egzorcyste ale i jezeli opetany jest zbyt slaby demon potrafi go fizycznie zabic podczas egzorcyzmu.Wiec egzorcysta nie tylko odczuwa fizyczne ataki (nie moze go zabic tymi atakami ani trwale uszkodzic),ale i zmaga sie z zyciem opetanego.Ktory w wiekszosci przypadkow odzyskuje po kilku dniach przytomnosc i wtedy wiadomo czy egzorcyzm sie udał.
Oczywiscie jest wiele osób z kleru ,ktore probowały z tym zabawy ale sa to zwykłe pionki ktore sa wodzone za nos przez demony.Istnieje tez przekonanie ze wielu z nich stało sie ofiara i struktury koscioła posiadaja w sobie wiele zła posrod siebie.Ale to juz spekulacje.Przywiozywanie działa tylko gdy egzorcysta ma wystarczajaco w sobie siły,gdy jest za słaby demon zerwie kazde okowy,stad mowa o nadludzkiej sile.Sporo wiem od samego kleru i naprawde duzo na jego temat.


Poza klerem mam i miałem kontakt z ludzmi ktorzy latami sie w to bawili.Ludzmi ktorzy zbudowali na tym swoja przyszłosc i uciekali przed tym wiele lat.Mam tez własne doswiadczenia z tym zwiazane.Powiedzmy ze dawno temu bylem zbyt blisko ludzi ktorzy chcieli mnie tym zainteresowac,gdy sami zaczynali.Miałem poprostu ten slepy los,bo nikt o tym jawnie nie mowi nawet gleboko w rodzinach.A gdy probuje sie uciec wierz mi albo nie.Cały swiat jest przeciw tobie i chodzbys krzyczał o tym na ulicy nikt nie zwróci na ciebie uwagi.Pozatym nie trzeba daleko szukac,istnieje cos takiego jak wiezienie.Kazden człowiek ktory siedział wie co to wywoływanie duchów.Kazden kto ma w rodzinie klawisza,badz był klawiszem wie ze sa puste cele w kazdym bloku wiezienia.Wie o zjawiskach paranormalnych majacych tam miejsce.Jezeli ktos chce sprawdzic minimum informacji moze to zrobic posród własnie skazanców.Oni sami nie chca o tym mówić.Z jednej strony twierdza ze sie tego nie boją,ze widzą z tego pewne korzysci ale nie robia tego juz i ich to nie interesuje.Moze ktos zechce wam wiecej o tym opowiedziec.

Pozatym sam kiedys szukałem odpowiedzi na te pytania,ale nie w zwiazku z moja ciekawoscia a zupełnie innym spektem ktory dostrzeglem w własnym zyciu.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 17, 2009, 13:28:44 wys³ane przez Trel » Zapisane
Kiara
Go¶æ
« Odpowiedz #12 : Czerwiec 17, 2009, 14:49:18 »

I tu sie zgadzam , zeby moc stanac twarza w twarz z "demonem" trzeba miec niesamowity spokoj wewnetrzy, brak strachu i milosc do wszystkich Istot.Moc energetyczna osiagnieta przez wiele wcielen i oczywiscie Boska gwarancje nietykalnosci. Wowczas mozna zejsc do najnizszych przestrzeni i wyjsc z nich nietknietym.
To prawda ze bycie dostojnikiem koscielnym nie zapewnia tych specyficznych cech, zadna informacja przeczytana , ni uslyszana nie staje sie wiedza, taki stan osiaga sie przez doswiadczenia fizyczne.

Kiara U¶miech U¶miech
Zapisane
Symeon
Go¶æ
« Odpowiedz #13 : Lipiec 13, 2009, 12:00:48 »

W Polsce nie ma ani jednej osoby potrawiajacej dokonac egzorcyzmu.To o czym s³yszycie to bzdura.Kardyna³ Wyszynski dawno temu próbowa³ tego dokonaæ i poleg³.Gdyby nie Jan Pawe³ II Wyszynski mia³by spore problemy.Nigdy wiecej nie podjo³ sie egzorcyzmu do swej smierci.Nikt z biskupów polski nigdy nie dokona³ egzorcyzmu(Nikt rowniez z papieskiej rady tego nie dokona³,poza 1 osoba ktorej sie tez nie uda³o).(...) kosció³ jest bezradny w walce z tymi mocami.(...)Emily Rose umar³a.Umar³a by pokazaæ swiatu prawde i taki by³ cel jej opetania.Ten film chodz nie dokonca prawdziwy naprawde daje do myslenia.

Trel jestem zmuszony spytaæ sie Ciebie sk±d masz tak± wiedzê, ¿e w Polsce nie ma ani jednej osoby potrafi±cej wypêdziæ z³ego ducha i sk±d wiesz, ¿e kardyna³ Wyszyñski próbowa³ robiæ takie rzeczy i nie mu nie wysz³o? To co napisa³e¶ mnie naprawde intryguje. Piszesz tak jakby¶ by³ absolutnie pewien, ¿e jest tak a nie inaczej. Ja np. móg³bym napisaæ, ¿e jaka¶ piosenkarka ma najlepszy g³os na ¶wiecie, a tak naprawde nie móglbym tego stwierdziæ nie zapoznawszy siê z innymi artystkami, mniej popularnymi, albo nawet nie artystkami tylko osobami z nieujawnionym talentem. Je¶li to s± tylko Twoje przypuszczenia to napisz, ¿e tak jest, natomiast je¶li jeste¶ tego absolutnie pewien, to przynajmniej podaj rzeczowe argumenty, które mog³yby uwiarygodniæ Twoj± tezê.

Je¶li chodzi o film Egzorcyzmy Emily Rose, to - jak chyba wiêkszo¶æ z Was wie - powsta³ on w oparciu o prawdziw± historiê m³odej Niemki Anneliese Michel, która w latach 70-tych zmaga³a siê z opêtaniem przez nazwijmy to z³± energiê. Dwaj wyznaczeni do tego egzorcy¶ci nie potrafili sobie z tym poradziæ, a ówczesny pogl±d Ko¶cio³a niemieckiego na opêtanie, jeszcze sprawe pogarsza³. Anneliese podobno zgodzi³a siê na pokutê za ¶wiat(o co prosi³a j± Matka Boska), wskutek czego demony nie mogly z niej wyj¶æ i wkoñcu umar³a. Biskup Wurzburga (co ciekawe by³ on kiedy¶ konsekratorem Jozefa Ratzingera), mimo, ¿e wczesniej zleci³ egzorcyzmy, po ¶mierci Anneliese wyda³ podobno o¶wiadczenie, w którym napisal, ¿e "szatan nie istnieje i opêtanie jest chorob±".
Zapisane
Kiara
Go¶æ
« Odpowiedz #14 : Lipiec 13, 2009, 13:33:03 »

Na takiej samej odstawie jak idetyfikacja najlepszego glosu ( o ktorym nie mozesz nic powiedziec, bo nie wiesz gdzie jest), rowniez nie mozesz definitywnie stwierdzic, iz w Polsce nie ma takiej osoby, ktora poradzila by sobie z demonem.
Ty po prostu nie wiesz, jest , czy nie ma. To wszystko co w tym temacie mozesz powiedziec.

Kiara U¶miech U¶miech
Zapisane
Symeon
Go¶æ
« Odpowiedz #15 : Lipiec 16, 2009, 20:24:31 »

W wiadomo¶ciach portalu Onet.pl pojawi³ siê ciekawy artyku³ o egzorcystach:

Cytuj

Wobec upowszechniania siê z³a wywodz±cego siê np. z praktyk okultystycznych, czy ataków na wiarê z pozycji irracjonalnych, pomoc w uwalnianiu siê od z³ego ducha jest potrzebna coraz czê¶ciej - wskazuj± egzorcy¶ci, których odbywaj±ce siê co dwa lata ogólnoeuropejskie spotkanie od poniedzia³ku trwa na Jasnej Górze.

W Europejskiej Konferencji Miêdzynarodowego Stowarzyszenia ds. Uwalniania (Konferencji Egzorcystów) uczestniczy kilkaset osób; ponad po³owa z nich to ksiê¿a. Podczas czwartkowej konferencji prasowej kieruj±cy Stowarzyszeniem ds. Uwalniania ks. Rufus Pereira z Indii podkre¶la³, ¿e to pos³uga bardzo trudna, niebezpieczna, a jednocze¶nie konieczna.

- Sam do¶wiadczy³em potrzeby tej pos³ugi, widz±c przy tym jej owocno¶æ w wielu krajach" - mówi³ ks. Pereira. Wed³ug koordynatora polskich egzorcystów ks. Mariana Pi±tkowskiego z Poznania, skalê zapotrzebowania na tê pos³ugê oddaje fakt, ¿e jeszcze przed 10 laty w kraju by³o ich tylko czterech, teraz - ok. 90. To powrót Ko¶cio³a do sta³ej funkcji egzorcystów - nieobecnych w nim w tej postaci - przez ostatnie 300 lat.

- Poniewa¿ w naszych czasach coraz mocniej ujawnia siê dzia³anie z³a, z³ego ducha, pojawi³a siê potrzeba odnowienia funkcji egzorcystycznej - mówi³ w czwartek ks. Pi±tkowski. Wed³ug niego wzrost takiego zagro¿enia zwi±zany jest z rosn±c± popularno¶ci± idei i praktyk sprzecznych lub kwestionuj±cych zasady wiary chrze¶cijañskiej.

- O ile dawniej starano siê kwestionowaæ sprawy wiary i chrze¶cijañstwa, czy walczyæ z nim z pozycji racjonalistycznych, teraz ataki na chrze¶cijañstwo nastêpuj± z pozycji irracjonalizmu, (...) takich, jak np. medycyna niekonwencjonalna. () Tu obserwujemy wiele dzia³añ z³ego ducha, który ludzi oszukuje, zwodzi, sprowadza na tereny pozaracjonalne i pozareligijne - wskaza³ ks. Pi±tkowski.

Zajmuj±cy siê okultyzmem, ezoteryzmem, sektami i demonologi± jezuita z Krakowa o. Aleksander Posacki przypomina³, ¿e kwestiê szatana, czyli przyczyny z³a, ujmuje oficjalna nauka Ko¶cio³a, a nowy rytua³ egzorcyzmów z 1999 r., podpisany przez Jana Paw³a II, a potem przez w³adze ko¶cielne w Polsce, jest oficjaln± ksiêg± obowi±zuj±c± wszystkich wierz±cych.

- Egzorcy¶ci koncentruj± siê na sprawach grzechu, z³ych wyborów moralnych. Dokonuj± siê one poprzez z³e koncepcje, toksyczne idee, które kr±¿± w spo³eczeñstwie - wyja¶nia³ ks. Posacki dodaj±c, ¿e ich ekspansja zwiêksza siê wraz z rozwojem metod komunikacji, m.in. nowych mediów.

W¶ród zagro¿eñ wi±¿±cych siê z mo¿liwo¶ci± dzia³ania z³ego ducha ks. Posacki wymienia³ w czwartek m.in. praktyki okultystyczne zwi±zane z ideami pseudomedycznymi czy pseudopsychologicznymi oraz kursy oferuj±ce zwiêkszanie kontroli w³asnego umys³u czy odwo³uj±ce siê do zdolno¶ci paranormalnych.

- Powody ich rozwoju s± przede wszystkim komercyjne. One s± bardzo s³abo kontrolowane przez pañstwo. Tam jest bardzo wiele pseudonauki, dyletanctwa, a ich ofiar± pada wiele osób - znacznie wiêcej, ni¿ np. w stosunkowo nielicznych sektach. Pseudopsychologia jest ju¿ dzi¶ wiêkszym zagro¿eniem ni¿ tzw. sekty - wskaza³ Posacki.

Równie¿ wed³ug egzorcysty ks. Andrzeja Grefkowicza z Magdalenki pod Warszaw±, na ró¿ne praktyki okultystyczne szczególnie nara¿one s± osoby szukaj±ce pomocy psychologicznej. "Chyba najwiêcej do mnie osób trafia³o z tzw. ustawieñ Hellingera, którymi psychologowie s± dzi¶ wyj±tkowo zafascynowani, a które trzeba nazywaæ seansem spirytystycznym" - wskaza³ ks. Grefkowicz.

Jako potencjalnie niebezpieczne egzorcysta uzna³ te¿ wprowadzanie - zw³aszcza dzieci - np. w ró¿ne formy walk wschodnich, bez ¶wiadomo¶ci, ¿e "za tym kryje siê co¶ wiêcej ni¿ tylko umiejêtno¶æ fizyczna". - Fascynacja ksi±¿kami "Harry Potter" to kolejna dziedzina, która przenika dzi¶ ¶wiadomo¶æ wielu m³odych ludzi, a prawdopodobnie z efektami tej fascynacji dzisiejszej bêdziemy spotykaæ siê po kilku czy kilkunastu latach - doda³ ks. Grefkowicz.

Zdaniem ks. Pi±tkowskiego, szkodziæ mo¿e nie tylko otwarcie siê na idee i nurty niechrze¶cijañskie, np. z Dalekiego Wschodu, ale te¿ np. filmy, horrory, które powoduj±, ¿e ludzie "staj± siê trochê nienormalni". Internet czy rzeczywisto¶æ gier mog± z kolei - zw³aszcza u m³odych - sprzyjaæ utracie orientacji w rozró¿nianiu ¶wiata rzeczywistego i wirtualnego.

Jak wskazuj± egzorcy¶ci, sygna³em o potrzebie ich dzia³ania mo¿e byæ np. niewyt³umaczalna z punktu widzenia nauki choroba fizyczna lub psychiczna, silniejszy od woli cz³owieka na³óg. Tylko ok. 2 proc. osób trafiaj±cych do egzorcystów to osoby rzeczywi¶cie opêtane przez z³ego ducha, ok. 40 proc. natomiast to osoby przez niego drêczone, przejawiaj±ce pewne oznaki jego dzia³alno¶ci.

Przy stwierdzonym opêtaniu, egzorcyzmy mog± odprawiaæ jedynie egzorcy¶ci mianowani na sta³e przez biskupa. Wszelkie inne egzorcyzmy, tzw. modlitwy o uwolnienie - w sytuacjach, gdy nie zostaje stwierdzone opêtanie - mo¿e wykonywaæ ka¿dy kap³an, tak¿e przy pomocy osób ¶wieckich.

W Ko¶ciele egzorcyzm to obrzêd liturgiczny, który poprzez wykorzystanie urzêdu kap³añskiej pos³ugi i urzeczywistnienie w ten sposób obecno¶ci Chrystusa odrzuca z³e duchy i ogranicza wp³yw ich dzia³ania. Egzorcyzmy modlitewne to pro¶by do Boga lub do Maryi czy innych ¶wiêtych, aby odsunêli dzia³anie z³ego ducha od danego cz³owieka. Egzorcyzmy rozkazuj±ce to rozkazy dawane przez upowa¿nion± przez biskupa osobê, by z³y duch opu¶ci³ opêtanego.

Wed³ug kap³anów, w wielu przypadkach pomagaj± ju¿ pierwsze egzorcyzmy. Czasem jednak proces uwalniania od z³ego ducha trwa kilka czy kilkana¶cie lat, podczas których cierpi±cy uczestnicz± w cotygodniowych lub comiesiêcznych spotkaniach modlitewnych. Im d³u¿ej z³o jest zakorzenione w cz³owieku, tym d³u¿ej mo¿e trwaæ uwalnianie od niego.

- Choæ z³e duchy maj± dostêp do wielu obszarów osobowo¶ci cz³owieka, nie maj± dostêpu do jego duchowo¶ci, czyli ludzkiej relacji z Bogiem. Bardzo czêsto potrzeba () g³êbokiego nawrócenia religijnego" - wskaza³ w czwartek ks. Pi±tkowski. Doda³, ¿e modlitwa i ¿ycie sakramentalne to czêsto podstawowe ¶rodki do uzdrowienia. "Modlitwa wstawiennicza, zw³aszcza egzorcyzm, to ju¿ jest sprawa ostateczna - doda³.


« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2009, 20:31:28 wys³ane przez Symeon » Zapisane
Dariusz


Maszyna do pisania...


Punkty Forum (pf): 3
Offline

P³eæ: Mê¿czyzna
Wiadomo¶ci: 6024



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #16 : Lipiec 16, 2009, 20:30:30 »

Równie¿ w TVN24 mówili o egzorcyzmach w kontek¶cie beatyfikacji J.P.II.
Podobna sam Szatan niesamowicie boi siê jego imienia. Maj± nawet ta¶my z nagraniem ¶wiadcz±cym jakoby tak by³o.
Wiadomo¶æ us³ysza³em ok. godziny temu, wiêc niebawem ukarze siê na serwerze.
Zapisane

Pozwól sobie byæ sob±, a innym byæ innymi.
Kiara
Go¶æ
« Odpowiedz #17 : Lipiec 16, 2009, 20:43:18 »

A nie podjeli czasami decyzji o rozpaleniu stosow, na ktorych zaczna palic osoby zajmujace sie medycyna niekonwencjonalna i ezoteryka?

Kazdy kto odwazy sie zauwazyc oszustwa w ideologi KRK jest w jej oczach opetany. A niby tacy wyksztalceni i swiatli ludzie....

Kiara U¶miech U¶miech

ps.Bardzo znany tarocista ( nie moge podac jego imienia) jezdzi nauczac tarota bardzo znanego Biskupa.Ta umiejetnosc budzi duze zainteresowanie w kregu Biskupa.
Co za obluda.
Acha informacja pochodzi od tarocisty bezposrednio.
Zapisane
Val Dee
Go¶æ
« Odpowiedz #18 : Lipiec 16, 2009, 21:22:18 »

che che che

bardzo znany ezoteryk (nie mogê podaæ imienia) jedzie do biskupa siê spowiadaæ. budzi to u¶miechy i zainteresowanie w otoczeniu biskupa.
to¿ to ob³uda...

informacja pochodzi od ezoteryka

dla informacji - egzorcyzmy poprzedzaj± m. in. konsultacje z psychologami i lekarzami - kiedy oni ju¿ nie mog± nic wskóraæ to sprawê przejmuje egzorcysta

p.s. a sk±d biskup ma braæ wiedzê o takich tematach? skoro ma siê zajmowaæ wszystkimi takimi ciemnymi sprawkami (w sensie "rozprawiaæ siê z nimi") to powinien siê znaæ na rzeczy

w zesz³ym roku pewien znany zakonnik opu¶ci³ ³ono Ko¶cio³a i jako¶ nikt nie stwierdzi³ ¿e jest opêtany wiêc mo¿e Kiaro przedstawisz mi dowody na to, ¿e Ko¶ció³ ka¿dego niewierz±cego b±d¼ neguj±cego prawdy wiary uwa¿a za opêtanego?
Zapisane
arteq
Go¶æ
« Odpowiedz #19 : Lipiec 16, 2009, 22:01:47 »

Je¿eli chodzi o kopniêcie KK/KRK to na nasz± "uduchowion±" Kiarê zawsze mo¿na liczyæ...

No i te uszczypliwo¶ci o stosach - nie ma to jak obdarzanie "mi³o¶ci±" i wyrozumia³o¶ci± któr± tak chêtnie wycierasz sobie usta.

Co do tarocisty i biskupa - niestety nie mo¿na wykluczyæ takiej mo¿liwo¶ci. Jednak Kiaro gdy siê powiedzia³o A trzeba powiedzieæ i B. Aktualnie tak± wypowiedzi± rzucasz aurê oskar¿enia na wszystkich biskupów - wszak wszyscy na tê chwilê s± w krêgu podejrzanych. Wiêc co tam mówi³a¶ o ob³udzie...? Jak zwykle napyszczysz a dowodów brak. I Ty niby jeste¶ rozwiniêta duchowo? W takim razie dziêkujê za takie "rozwiniêcie".
Zapisane
Kiara
Go¶æ
« Odpowiedz #20 : Lipiec 16, 2009, 22:34:06 »

Mowimy o jednym Biskupie z okolic Warszawy, nie o wszystkich. Poniewaz nie otrzymalam zgody na wyjawienie danych , nie stanie sie to.
Dlaczego o stosach? Bo oficjalnie nie zostalo to prawo zniesione, jest tylko nie stosowane. Alternatywa pozostala.

Kiara U¶miech U¶miech
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2009, 22:35:52 wys³ane przez Kiara » Zapisane
Rafaela
Go¶æ
« Odpowiedz #21 : Lipiec 16, 2009, 22:46:48 »

Najlepszym egzorcysta byl kiedys ojciec, wzil kija, wytrzepal tylek synkowi przegonil dziabelka i bylo po wszystkim, do tego jak synek nie byl zbyt posluszny to matka uzyla sciery i na pewien czas z dziabelkiem byl spokoj. Kochani, czy mam racje.
Zapisane
zodiakus71
Go¶æ
« Odpowiedz #22 : Lipiec 16, 2009, 23:08:47 »

i jeszcze ostrzeżenie  "niech Cię ręka Boska broni robić to czy tamto złe " U¶miech

miło było w tych czasach U¶miech
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2009, 23:10:45 wys³ane przez zodiakus71 » Zapisane
arteq
Go¶æ
« Odpowiedz #23 : Lipiec 16, 2009, 23:09:44 »

Hmmm... dzisiaj w takich okoliczno¶ciach to rodziców uznano by za opêtanych...


Kiaro - zawêzi³a¶ co najwy¿ej do kilku - nadal niedobrze. Skoro tarocista chce to utrzymaæ a¿ w takiej tajemnicy to po co by³o siê w ogóle odzywaæ?
Zapisane
zodiakus71
Go¶æ
« Odpowiedz #24 : Lipiec 16, 2009, 23:18:35 »

Wydaje mi siê ¿e tarocista chce zrobiæ sobie reklamê bo widaæ skuteczno¶æ ma ma³± i trafno¶c diagnozy . Wielu ksiê¿y by³o i jest ró¿d¿ka¿ami i zielarzami za przyzwoleniem ko¶cio³a . Wed³ug Twojej teorii Kiaro za leczenie zio³ami ko¶ció³ móg³by spaliæ na stosie wszystkich z zakonu Bonifratrów co jest trochê niedorzeczne.
Zapisane
Strony: [1] 2 3 4 5 6 |   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap

Strona wygenerowana w 0.038 sekund z 20 zapytaniami.

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

maho zipcraft ostwalia opatowek watahaslonecznychcieni